Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Dec 2018 13:16

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018: ik heb van de ene kant een heel rustig jaar gehad. We zijn niet verhuisd, geen grote ingrijpende dingen geweest, iedereen is er nog in onze omgeving en ik heb gelukkig ook nog steeds dezelfde vriendinnen. Op dat vlak kan ik me zeker in mijn handjes knijpen. De grootste schaduw wordt geworpen op mijn kinderwens en dat die maar niet in vervulling mag gaan. Het is slopend op vlakken waar ik dat totaal niet had verwacht en heeft best wel impact op onze relatie.
Gelukkig vinden we elkaar nog steeds hartstikke lief en zijn we heel blij met elkaar maar de verschillen hoe we omgaan worden groter, tegelijkertijd daardoor dus ook hechter.

Qua werk sta ik nog stil qua functietitel, maar door een nieuwe manager zijn er een hoop ontwikkelingen geweest en dat is dan ook de reden dat ik wel weer plezier en uitdaging heb gevonden. Ik merkte dat dat me erg begon te storen en gelukkig is daar wat verandering op.

2019: ach.. het klinkt zo duf maar ik heb maar één wens. En we gaan kijken of 2019 het dan wél mag gaan gebeuren. Voor de rest hoop ik dat mijn promotie er dan echt gaat komen, zo niet dan houdt het hier echt op. En dan is dat prima, heb ik alles eraan gedaan en ga ik ergens anders kijken of ik daar mijn plek kan vinden. Ik hoop dat mijn moeder nog net in zo'n goede gezondheid verkeerd als nu, en de rest van de familieleden ook.

En dat we een hoop dingen mogen gaan doen, die we willen. We mogen wel weer wat meer lol en plezier hebben in ons leven!
<<

Anoniem250

Bericht 03 Dec 2018 13:17

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Caro ik hoop vanaf de zijlijn héél erg met je mee. Echt heel erg.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2018 13:28

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018
2018 was geweldig. Heerlijk verlof gehad, bevallen van onze dochter en toen ze eindelijk stopte met non stop huilen alleen maar genoten. Het is fantastisch. M'n vriend is net nadat ze geboren was ook nog als ZPP-er begonnen naast z'n werk en dat gaat ook hartstikke goed. Al met al was 2018 een super jaar.

2019
Ik hoop ergens in 2019 weer zwanger te raken, maar ik weet niet zeker of ik zo snel alweer wil, maar kijken wat m'n gevoel zegt. En we worden oom & tante, ook super bijzonder want m'n schoonzus is spontaan zwanger geraakt nadat ze na ruim 4 jaar zonder gewenst resultaat gestopt waren met de medische molen.
En ik wil heel heel heel graag afvallen, want dat is het enige waar ik nu niet happy mee ben.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Dec 2018 13:40

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Het was een interessant jaar. Met mijn oudste ging het een hele tijd niet goed en dat had ook zo z’n weerslag op het gezin. Gelukkig hebben we de overstap naar speciaal onderwijs kunnen maken (gaat een boel onderzoek, geregel en gestress in zitten en dan ging het bij ons nog vrij soepel geloof ik) en heeft dat ons allemaal rust gebracht. Nu in december is het wel weer een moeilijke periode, maar hoop dat we er toch relatief zonder kleerscheuren vanaf komen.

Mijn jongste is sinds kort naar de basisschool (en vindt het gelukkig super) en ik probeer nu ik zoveel alleen thuis ben de ‘schade’ van de afgelopen jaren in huis weg te werken, wat door mijn vermoeidheid wel veel langzamer gaat dan ik zou willen.

Zelf ben ik een half jaar geleden veganist geworden, daar voel ik me heel fijn bij, al stuit ik nog wel eens op weerstand en maakt het me bewuster van allerlei onrecht. Probeer actief te zijn waar ik kan en me neer te leggen bij de dingen die ik (voorlopig) niet kan veranderen. Verder ben ik lichamelijk niet zo sterk als ik zou willen, ik hoop volgend jaar toch echt het sporten weer op te pakken. Maar al met al ben ik redelijk tevreden, doe ook genoeg leuke dingen gelukkhig en ben blij met mijn relatie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2018 17:25

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018
Over het algemeen was het een goed jaar.
Het was het jaar waarin onze zoon zijn eerste verjaardag vierde. Hij heeft zich ontwikkeld van een baby tot een ondernemende dreumes, al noem ik 'm tegenwoordig meer al peuter. Hij is echt zo gegroeid dit jaar en niet alleen in lengte. Ik heb wel gemerkt dat ik het écht zwaar vind met zo'n ondernemend kind thuis. We zijn in januari gestart met babygym, eens per week lekker klauteren en het is goed voor z'n sociale ontwikkeling. Intussen is het ook goed voor mijn eigen sociale ontwikkeling want ik heb er ook wat moeders leren kennen met wie ik nu een appgroepje heb en af en toe afspreek. Kijk, dat is welkom!
Ik heb enorm lopen stoeien afgelopen jaar met m'n werk, wat wil ik nou, wat wil ik niet, wat wil ik wél? Ik ben er nog steeds niet uit. Zoals het nu ging, ging het eigenlijk gewoon niet. Ik ben m'n schwung en motivatie kwijt, ik heb niet de tijd noch energie om er heel veel in te steken. Ik twijfel nog steeds of ik niet wil stoppen, maar ik vind dat ook een moeilijke keuze. Ik vind blijven ontwikkelen wel belangrijk en juist daarom zou ik misschien moeten stoppen om erachter te komen wat ik wel echt wil.
Ook ben ik een cursus Spaans gaan volgen dit jaar voor m'n eigen ontwikkeling en uit interesse. Gezien ik de enige ben in de (schoon)familie die Spaans spreekt, vind ik het wel zo fijn om het dan ook echt goed te kunnen, gezien we daar vaak heen gaan.
Onze eerste vakantie in 2018 was dan ook naar Spanje. Twee weken, zonder onze zoon. Dat was voor ons heerlijk. Ik was er echt aan toe om even los van de moederrol te komen en weer even echt samen te zijn met m'n partner en vrije keuzes kunnen maken zonder schema van een kind. Ik begrijp volkomen dat het niet voor iedereen iets is, maar ik genoot ervan. Verder zijn we een weekje naar Duitsland geweest met mijn familie. Dat was en heerlijke familieweek, vol gezelligheid, lekker eten, wijn, spelletjes en ontspanning.
De laatste maand was helaas niet zo denderend. M'n oma is overleden en hoewel ze een erg mooi leven heeft gehad, is het toch verdrietig, zeker omdat het zo samenvalt met de periode waarin m'n zus gaat bevallen. Tot op heden is dat laatste nog niet gebeurd. Ook scheurde ik m'n enkelbanden met een val waardoor ik twee weken uit de roulatie was en ik ben momenteel ziek. Gewoon een verkoudheid hoor, maar ik merk dat ik gewoon de laatste weken niet goed in m'n vel zit, dus ik kijk uit naar de decembermaand (die reeds is begonnen). Ik word 34, ga lekker met m'n man uiteten bij een sterrentent. M'n nichtje wordt eerdaags geboren en we vieren kerst bij onze lieve families.

2019

Misschien gaat 2019 me wat meer duidelijkheid geven over wat ik zelf qua werk wil. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat ga aanpakken.
Over vier maanden wordt onze zoon alweer twee en gaat hij naar de peuterspeelzaal. Ik hoop dat dat me ook iets meer ruimte geeft voor mezelf. Ik wil in elk geval weer naar de sportschool, daar kijk ik naar uit (en zie ik tegenop omdat m'n conditie zo slecht is).
Begin februari gaat m'n man een paar dagen weg met z'n vader en ik heb besloten dat ik ook eventjes eruit wil. Waarschijnlijk wordt het een solo-tripje met sprs.me, eventjes echt weg in m'n eentje. Ik kan daar erg van genieten en ben ik ook wel even aan toe.
In de zomer gaan we een grote reis maken met z'n drietjes! We gaan een maand lang met een camper door Canada en Amerika reizen. We vliegen op Vancouver en rijden door naar Washington en Oregon, met de nodige wijngaarden, mooie natuur en leuke plaatsen. Heel erg fijn om zo lang als gezin op te kunnen trekken op zo'n reis, maar ook wel spannend hoor.
En na die reis gaan we maar eens rustig denken aan een eventuele tweede zwangerschap als het ons gegund is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 03 Dec 2018 17:43

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Mooi om te allemaal te lezen - uiteraard niet de verdrietige dingen die ook spelen. Ik probeer snel weer te reageren. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2018 17:52

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik ga er binnenkort ook eens rustig voor zitten om alles te lezen. Toch bijzonder om zo al die levens van elkaar mee te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Dec 2018 19:38

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat fijn HG dat alles zo goed gaat, dat heb je ook echt verdiend! Ik herken de "angst" wel dat het te goed gaat. Bang dat het tij gaat keren, maar uiteindelijk is dat natuurlijk zonde van de zorgen. Wie dan zorgt, wie dan leeft.

Marin kun je niet koffie gaan drinken met mensen in je interesse gebieden? Dan kun je ze vragen stellen over hun werkzaamheden, wat ze zelf het leukst en minst leuk vinden in hun werk etc. Dan kom je er wellicht achter wat je wel en niet aanstaat in verschillende functies en kun je daaruit een ideale functie samenstellen. Succes in elk geval! Ook wel weer spannend om meer over jezelf te willen leren.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 03 Dec 2018 21:14

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018: Was echt wel een shit jaar... Twee keer dat het heel slecht ging met mijn moeder. Beide keren leefde ze weer helemaal op en zelfs nu beter dan daarvoor. Mezelf door dit best een aantal ontzettend hard tegen gekomen. Maar merk dat wel dat het als ons gezin wel heel dichter bij elkaar heeft gebracht.

2019: Ik ga gewoon zien wat het jaar mij gaat brengen. Ik hoop dat mijn ouders beide nog lang bij me blijven. Mijn zus gaat trouwen en ik mag haar getuigen zijn. En dat die dag ook voor ons gezin dierbaar gaat worden. Verder hoop ik me te ontwikkelen op mijn werk als de kans het toe laat. Ik hoop gezond te blijven en te gaan genieten van mijn dierbare.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Dec 2018 08:21

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018 was een roerig jaar. Het begon erg slecht, misschien herinneren mensen mijn topic over O&N nog. Daarbovenop werd mijn tante ziek, en dat heeft er voor gezorgd dat de band met mijn ouders toch weer aangehaald werd. Mijn tante is na een kort en heftig ziekbed overleden wat heel verdrietig en heftig was.
Vanaf de tweede helft van het jaar is alles bergop gegaan, de band met mijn ouders is versterkt en zelfs hechter geworden, op werkgebied gaat het super. Met mijn zoon gaat het erg goed, is op school ook vooruit gegaan. Ik voel me goed, zit lekker in mijn vel.

2019.. Er komt meer werk bij. Verder hoop ik dat er niet veel verandert eigenlijk. Als we in deze flow kunnen blijven creeëren we ondanks dat het erg druk is, toch rust. Mijn zoon gaat naar de middelbare school na de vakantie, dat vind ik toch wel een dingetje.. De tuin wordt aangepakt zodat ons huis nog meer een thuis gaat worden. We gaan met onze vereniging op concours, daar gaat ook wel wat tijd in zitten, en dat wordt de eerste keer voor mijn zoon.
Verder hoop ik dat iedereen gezond blijft om me heen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Dec 2018 09:35

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018
Dit jaar was wel rustig eigenlijk. We hebben geen grote projecten gehad (verhuizing, kind etc).
Onze oudste dochter werd dit jaar 4 en ging na de voorjaarsvakantie voor het eerst naar school. Inmiddels hebben we een heel ander kind. Ze is echt met sprongen gegroeid. Letterlijk en figuurlijk. Heel mooi om te zien.
De jongste werd 2 en groeit ook als kool. Voor de rest hebben wij het beide naar onze zin op werk. Ik heb 2 weken terug promotie gemaakt. Na mijn burn-out van een paar jaar geleden is dit mijn eerste echte baan weer en in de afgelopen 1,5 jaar ben ik weer echt terug op m’n niveau van voor de burn-out. Ik voel me veel zekerder van mezelf dan voorheen. Echt super fijn!
Qua familie is alles onveranderd. Sommige dingen had ik misschien liever anders gezien, aan de andere kant zijn die dingen ook al 15 jaar zoals ze zijn dus misschien is het beter als alles blijft zoals het is.

2019
Voor komend jaar hoop ik op een verlenging van dit jaar. Zeker qua werk en kinderen.
De relatie met mijn man is goed, maar vind wel dat we beide meer tijd voor elkaar moeten vrij maken. We hebben wel wat dingetjes op de planning (etentje, concerten) maar dat mag wel iets meer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 04 Dec 2018 09:46

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018 begon erg slecht. Op 3 januari kregen we een enorme tegenslag die alles op zn grondvesten weg sloeg. Gelukkig zijn we hier langzaamaan bovenop aan het komen.
Nadat ik in december 2018 de keuze had gemaakt te stoppen met werk had ik in eerste instantie geen baan. Een paar maanden zoekende geweest naar wat ik nou precies wilde. Uiteindelijk in april het besluit genomen toch weer vloeren te gaan leggen. En wat voel ik me er goed bij! Ik deel mijn eigen tijd in waardoor er veel familietijd overblijft. En daarnaast voel ik me hierdoor nuttig en productief.

In mei hebben mijn man en ik ook samen het besluit genomen om te stoppen voor een derde kindje. Na velen miskramen de afgelopen periode wilde ik het echt niet meer. Daarna ging ik de medische molen in omdat het lichamelijk niet oke ging met me. Totdat in augustus ik toch zwanger bleek te zijn, ondanks de pil. En tot nu toe loopt dat voorspoedig! Waar ik bij de vorige zwangerschap een behoorlijke depressie kreeg, lijkt dat nu weg te blijven. Man en ik waken erg op de mentale gezondheid van mij en dat gaat goed. Helaas gaat het qua lichaam niet zo goed en heb ik na regelmatig flauwvallen een paar weken geleden een ijzerinfuus gekregen. Flauwvallen doe ik niet meer, maar de vermoeidheid blijft. Tevens gaat het lichamelijk niet oke en loop ik de hele dag met harde buiken en weeën rond waardoor ik me behoorlijk beperkt voel.

In 2019 hoop ik te bevallen van een gezonde zoon. Zoon wordt dan vier en gaat ook naar school. Ik hoop wat tijd met de baby door te kunnen brengen. Verder wil ik qua werk lekker blijven doen wat ik nu toe en verder af te gaan vallen. Ook hoop ik dat het lichamelijk beter gaat. Maar daar is nu een flinke zet voor gemaakt en zodra ik ben bevallen gaan er onderzoeken plaatsvinden om de pijn te achterhalen. Dus ben blij dat het nu in ieder geval is gestart.
En verder ben ik niet zo van het vooruit plannen en kijken. We zien wel wat de toekomst ons brengt. ;-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2018 10:49

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Zo, even de tijd genomen om ieders jaar en vooruitblik te lezen. Bijzonder wel!

Marie, ik hoop dat 2019 inderdaad een beter jaar voor jou wordt op gezondheidsvlak.
Fedora, ik hoop in 2019 op een mooi huis en thuis voor jullie.
Pippa, wat een heftig jaar voor jullie he. Ik moet nog vaak aan jullie en kleine G denken. Veel succes en sterkte in het nieuwe jaar, ik gun je heel veel rust in je hoofd. Heel veel plezier met jullie kleine dreumes die de hele wereld gaat ontdekken dit jaar.
Taeda, knap hoor, dat je dat soort beslissingen hebt durven nemen. Zegt veel over hoe je voor je eigen geluk en ontwikkeling kiest. En wie weet, weer een baby! Misschien zijn we wel samen zwanger, who knows!
Gympie, zo fijn dat jullie wens in vervulling is gegaan en er binnenkort een kleintje geboren wordt! Beterschap mentaal gezien.
Exogenesis, ik dacht dat jij al langer hardliep joh. En wat rot van je gezondheid. Snap dat dat zorgen zijn die je meeneemt naar het volgende jaar. Hopelijk niks ernstigs. Is die cursus datgene waar je voor aangenomen bent toen? Leuk, heb je dat uiteindelijk helemaal ontwikkeld zoals je wilde? Heel veel succes ermee!
Fantine, volgend jaar klinkt als het jaar waarin jullie de dingen waar je dit jaar vor hebt gewerkt gaat terugzien in resultaten. Leuk is dat altijd, heel lonend. Veel succes met jullie nieuwe huis!
Myloon, een spannende tijd voor jullie! Hopelijk went iedereen snel. Veel succes!
Bliss, jaaa je bent mama geworden. Vind ik nog altijd erg leuk. En heel leuk om te lezen hoe het je af gaat, best behoorlijk goed geloof ik! Ik zie in elk geval een trotse mama in je berichten.
Uffe, zo fijn dat je zwanger bent geraakt en bijna mama van twee bent! Heel veel geluk voor 2019! Ik hoop voor je dat F zich goed blijft ontwikkelen en dat het 'meevalt' qua pittigheid.
Sarah1985, bij jou denk ik maar aan één ding over 2018: Je gewichtsverlies. Ik vind het heel leuk om foto's van je te zien en te zien hoe goed je er uit ziet. Maar als ik het zo lees, heb je in 2018 best een behoorlijk heftig jaar gehad. Ik hoop dat 2019 dan eindelijk het jaar gaat zijn waarin jullie grote wens in vervulling gaat.
Boeddha, dat klinkt als een behoorlijk pittig jaar. Veel sterkte en geluk voor het komende jaar.
Guattari, een heftig jaar voor jou. Ik wist het wel, maar wist niet dat het zo intensief was als je alles bij elkaar leest. Heel fijn om te lezen dat je werkgever zo meelevend en meedenkend is. Dat zal een hoop helpen. Je hebt een hoop moois op de planning voor 2019 staan. Ik hoop dat het een jaar wordt waarin veel hoop werkelijkheid zal worden.
Claire, wat goed dat je carrieretechnisch zo gegroeid bent. Ik weet niet precies wat je doet, maar wel dat je zelfstandige bent dus een hoop zal echt aan jezelf liggen, hard gewerkt met een goed resultaat waarschijnlijk! Jullie gaan ook nog reizen toch begin 2019?
Burn, ook mama geworden in 2018! Heftig hoor, dat je zo'n bevallingstrauma hebt. Hopelijk kun je het allemaal verwerken op den duur. En spannend, nu al een tweede! Hopelijk is het gauw raak dan.
Japie, wat een wending joh, dat had je niet voorzien zo aan het begin van het jaar. Ik hoop dat 2019 een rustiger jaar voor je wordt met veel geluk!
Agnes, ik hoop dat 2019 jullie veel rust (in huis) gaat geven. En succes met je bedrijf natuurlijk. Dat had je zelf niet eens genoemd, maar je hebt in 2018 toch de keuze gemaakt om voor jezelf te beginnen? Mag ook genoemd worden!
Jada, jeetje wat een jaar. Je hebt veel meegemaakt. Goed dat je zo opgekrabbeld bent, dat kan in 2019 alleen maar beter worden.
Hollygolightly, wat gaat het goed met jou en je gezin! Wat fijn om te lezen. Mooie ontwikkelen heb je gemaakt en ga je maken. Succes in de dorpsraad en met de tweeling op school!
Caro, ik denk dat iedereen heel erg wenst voor je dat jullie volgend jaar een kindje krijgen/je in verwachting raakt. Ik duim zeker met je mee.
Cotton, ik vind het leuk om jou in je moederrol te zien groeien en zo leuk dat G en O eigenlijk een jaar schelen, daardoor kan ik jouw berichten altijd zo goed in perspectief plaatsen. Oh ja, hier ik dus gelezen dat het zo goed ging met je vriend z'n bedrijf. Echt fijn voor jullie! Hebben jullie ook nog wel tijd samen? Of zijn het veel Netflix avondjes in je eentje?
Lonely Goatherd, wat rot van je oudste zeg. Hopelijk zit hij over een tijdje beter in z'n vel op de nieuwe school.
Jordana, sterkte met je moeder. 2019 gaat een jaar worden waarin je dierbaren centraal staan zo te lezen.
Kira, fijn dat de tweede helft van het jaar beter ging met je. Je hebt je qua werk goed ontwikkeld. Jeetje joh, C al naar de middelbare school! Kleine puber!
Ooh la la, nog altijd naar jullie zin in het (niet meer zo) nieuwe huis en de woonplaats? Wat fijn dat je dochter het zo goed doet! Of beide dochters eigenlijk. En jijzelf dus ook. Fijn.
Boerenkool,klinkt als een pittige periode, wat het ook geweest moge zijn. Fijn dat je weer zo blij bent met de keuze van je werk. Dan past dat gewoon bij je. Veel succes in 2019 met de geboorte van jullie derde kindje.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2018 10:50

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Claire**** schreef:Marin kun je niet koffie gaan drinken met mensen in je interesse gebieden? Dan kun je ze vragen stellen over hun werkzaamheden, wat ze zelf het leukst en minst leuk vinden in hun werk etc. Dan kom je er wellicht achter wat je wel en niet aanstaat in verschillende functies en kun je daaruit een ideale functie samenstellen. Succes in elk geval! Ook wel weer spannend om meer over jezelf te willen leren.


Ja dit is best een idee. Sowieso spreek ik wel veel collega's in m'n huidige vakgebied maar ik ga nooit naar borrels of koffie dates daarvan, ook omdat ik daar eigenlijk niet zo'n behoefte aan heb. Maar misschien toch eens doen. Of kijken naar andere werkvelden uit m'n interesses. Kijken wat me triggert. Dat wordt iig de zoektocht. Dank je :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Dec 2018 10:56

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Marin ik denk dat jij super goed zou passen bij mijn werkgever. Als zzp'er (trainer), maar ook in een vaste functie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2018 11:06

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Leuk! Maar niet heel erg in de regio, of maakt dat niet uit? Mocht je iets weten mag je me altijd een bericht sturen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Dec 2018 11:08

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Marin schreef:Leuk! Maar niet heel erg in de regio, of maakt dat niet uit? Mocht je iets weten mag je me altijd een bericht sturen.


Ik stuur je een pb.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Dec 2018 11:12

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Marin schreef:Zo, even de tijd genomen om ieders jaar en vooruitblik te lezen. Bijzonder wel!

Cotton, ik vind het leuk om jou in je moederrol te zien groeien en zo leuk dat G en O eigenlijk een jaar schelen, daardoor kan ik jouw berichten altijd zo goed in perspectief plaatsen. Oh ja, hier ik dus gelezen dat het zo goed ging met je vriend z'n bedrijf. Echt fijn voor jullie! Hebben jullie ook nog wel tijd samen? Of zijn het veel Netflix avondjes in je eentje?


Wat lief zo'n uitgebreide post voor iedereen!

Jaa, we hebben super veel tijd samen eigenlijk. Juist nu er een kleintje is verdelen we de tijd beter en ben je ook bewuster van de besteding van de tijd denk ik. M'n vriend gaat meestal pas werken als G in bed ligt en ook niet iedere avond dus hij brengt haar eigenlijk iedere avond naar bed en daarna hebben we beide lekker tijd voor ons zelf. Dan staan de tassen voor de volgende dag weer klaar, zijn de broodjes gesmeerd en kunnen de voetjes omhoog.
Ik mis 'mijn' avondjes ook echt als hij een paar dagen achter elkaar 's avonds thuis is, heb die tijd voor mezelf wel echt nodig. Dus ja ik zit relatief veel in m'n eentje op de bank, maar vind het juist heerlijk. En als gezin zien we elkaar op de belangrijke momenten en helpen we elkaar waar nodig en op zondag hebben we een hele dag samen.

Grappig he dat ze 'precies' een jaar schelen. Vind het lente topic nu ook leuk om te volgen en weer even een jaar terug te gaan in de tijd. Vorig jaar wisten we nu net een tijdje dat we een meisje kregen! :banaan:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2018 11:14

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Dat klinkt inderdaad alsof er een goede balans is tussen samen zijn als gezin, samen zijn als stel en lekker tijd voor jezelf. Fijn!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Dec 2018 11:17

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik voel me nu als President ook wel even genoodzaakt om een eindejaars-speech te schrijven. Heb nog een paar weken.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2018 13:13

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

boeddha: wat naar dat je gezondheid je zo in de steek heeft gelaten, maar wel fijn om te lezen dat er ook goede dingen zijn gebeurd. Ik probeer extra te genieten van de mooie momenten; ik hoop dat dit voor jou ook lukt en dat 2019 een jaar wordt met minder/geen ziekenhuisopnames en dat de rust terugkeert. Succes en sterkte!
Claire: wat leuk dat je zo bent gegroeid op het gebied van je carrière. :) Dat is wel heel veel in korte tijd dat er twee mensen zijn overleden en nog eentje ernstig ziek is. Is hij/zij ongeneeslijk ziek? Sterkte, ook met je eigen gezondheid en sluit me trouwens helemaal aan bij jouw visie over verwachtingen. Een onvergetelijk mooie reis gewenst in 2019!
Burn: wat fijn dat je langzamerhand de bevalling en hoe je dat hebt ervaren, een plekje weet te geven. Dan is er nu hopelijk veel meer ruimte om te genieten van je dochter. Heel veel succes met het vinden van een nieuwe uitdaging in het nieuwe jaar!
sarah1985: heftig hè als je lieve paps zo ziek is geworden. Dat geeft toch zorg en stress. Het lijkt me een rustgevend idee dat hij wordt gemonitord. Maar je ziet het natuurlijk liever anders...
Japie: wat een jaar van contrasten voor jou. En wat een geweldige prestatie dat het einde van je studie nu echt in zicht is. Ik wens je voor 2019 alles wat je nodig hebt om met een nieuwe start te beginnen en hoop dat het huis dan snel wordt verkocht. Alvast gefeliciteerd met je afstuderen! Je mag trots zijn op jezelf. :)
Agnes: wat leuk dat je getrouwd bent; dat klinkt iig heel fijn. :) Aftellen tot oktober 2019 en ik hoop dat jullie daar heel gelukkig zullen zijn en blijven.
Jada: jeetje, wat heb jij veel voor je kiezen gehad dit jaar. Het klinkt zwaar, confronterend en ik vind het ook verdrietig dat jouw collega's zo openlijk aan jou twijfelden. Dat is toch geheel niet aan hen? Wel heel fijn om de stijgende lijn in je verhaal te lezen en dat je weer volledig hersteld bent. Wat zal er daarmee (hopelijk) een last van je schouders vallen. Ik wens je een liefdevol, rustig en mooi 2019 waarin je wensen mogen uitkomen, of iig een begin kan worden gemaakt met je doelen te verwezenlijken. Dan kun je de nare periode geheel achter je laten en ervaren hoe fijn het leven ook weer kan zijn. :)
HGL: wat fijn dat jullie je helemaal thuis voelen in het nieuwe huis! Wat een rijkdom om daar met elkaar zo van te kunnen genieten. :) En dan op werkgebied doe je het zo ontzettend goed; heel mooi om te lezen en fijn dat je hierin zo gewaardeerd wordt. Wat voor opleiding ben je nu mee bezig? Lijkt me heel bijzonder om tante te zijn en dan binnenkort weer tante worden; leuk! Ik kan me wel voorstellen dat het spannend is wat de uitkomst bij je zoon gaat zijn. Is dat in het begin van 2019? Ik vind het overigens echt iets wat bij jou past om je op politiek vlak te gaan ontwikkelen: je bent goed ins gaat op heldere wijze je standpunten uiteen te zetten op overtuigende wijze. Een aanwinst voor het dorp waar je woont; succes! Ik hoop dat het in 2019 net zo goed blijft gaan als in 2019, want je klinkt erg gelukkig. Dank je wel voor je mooie woorden; lief en mooi om te lezen. :)
Caro: wat verdrietig om te lezen dat het tot dusver niet heeft mogen gebeuren dat je zwanger bent geworden. Ik vind het mooi om te lezen dat het jullie hechter heeft gemaakt i.p.v. dat het verdriet erover voor verwijdering heeft gezorgd. Het lijkt me heel naar als je zo'n diepe kinderwens koestert en deze wens niet in vervulling is gegaan. Ik hoop oprecht voor jullie dat 2019 daarin een andere wending brengt; wat zou dat geweldig zijn.

Ik ga later weer verder. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2018 13:31

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik vond 2018 een heftig, leerzaam jaar, waarin mijn boek uitkwam, mijn man zijn baan kwijtraakte door reorganisatie en na een paar maanden thuis te hebben gezeten weer een nieuwe baan vond en E en Y allebei even niet zo goed in hun vel hebben gezeten en het nu weer veel beter doen en duidelijke sprongen maken in hun ontwikkeling. Mijn ouders zijn dit jaar allebei 65 geworden en zijn op 21 december 45 jaar getrouwd, dus we hebben dit jaar nog een feest.

In 2019 begint mijn man op zijn nieuwe werk, komt in de zomer mijn nieuwe boek uit, heb ik nog veel meer schrijfplannen en verder weet ik het nog niet. We hebben niet echt grote reisplannen, ik hoop wel weer om een of meer kortere uitstapjes met Y te kunnen maken. Verder zie ik het wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Dec 2018 15:02

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Marin schreef:Ooh la la, nog altijd naar jullie zin in het (niet meer zo) nieuwe huis en de woonplaats? Wat fijn dat je dochter het zo goed doet! Of beide dochters eigenlijk. En jijzelf dus ook. Fijn.


Wat lief dat je op iedereen zo uitgebreid reageert.
We hebben het zeker nog naar onze zin in het huis (al blijven we altijd een beetje zoeken naar een anders, mooier/beter huis haha). Onze woonplaats voelt inmiddels wel echt als thuis. Het heeft wel echt 2 jaar geduurd maar nu vrienden van ons er zijn komen wonen en ik wat contacten heb gelegd op het kdv en op school, merk ik dat ik er wel wat rust in gevonden heb. De dagen dat ik naar kantoor ga zijn soms nog wel wat ‘gevoelig’ want dan fiets ik door ons oude buurtje en mis is dat toch ook nog wel. Maar goed, Amsterdam heeft gewoon een plekje in m’n hart. En voor de meiden is B. wel echt super fijn om op te groeien :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2018 17:22

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Cotton: wat lijkt me dat fijn als je oprecht kunt zeggen dat je zo hebt genoten! En dan straks tante worden en misschien dat je nog een keer moeder mag worden. Zo zou 2019 zo weer een topjaar kunnen worden. :)
Lonely Goatherd: wat goed dat je oudste nu naar speciaal onderwijs gaat; dat doet hem en de rust in het gezin hopelijk goed. Fijn dat je blij bent met je relatie en hoop dat het je lukt om, ondanks je klachten, het sporten weer op te pakken en dit positieve invloed heeft op je fysieke gesteldheid.
Marin: het klinkt wel als een bewogen jaar met heel fijne maar ook niet fijne momenten. Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt wat je op het gebied van werk wil en bij je past. Wel erg leuk dat je een cursus Spaans doet. Verliefd op die taal! :heart: Leuk hè dat je zoontje zich zo aan het ontwikkelen is en ook fijn dat je wat nieuwe contacten hebt opgedaan door de babygym. Deze decembermaand is wel dubbel: het verlies van een leven - je oma. Een nieuw leven dat gaat beginnen - je nichtje dat bijna ter wereld komt. De tripjes die op de planning staan zijn wel echt iets om naar uit te kijken voor in het nieuwe jaar; leuk!
Jordana: wat verdrietig en naar dat je moeder eerst zo diep heeft moeten gaan. Ik hoop dat er nog steeds vooruitgang is en dat je deze stress in het nieuwe jaar niet meer hoeft te voelen. Wat bijzonder dat je getuige zal zijn op de bruiloft van je zus. Ik wens jullie alvast een onvergetelijke en liefdevolle dag. :)
Kira: ik vrees dat ik je topic van O&N vorig jaar heb gemist. Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van een tante die je zo dierbaar was. Wel fijn om te lezen dat de tweede helft van het jaar positiever voor je is verlopen. Spannend dat je zoon naar de middelbare school gaat. Zal vast een hele verandering zijn en hopelijk gaat hij het leuk vinden!
Ooh La La: wat fijn dat je dochters het zo goed doen! Volgens mij ben je dan als ouder apetrots en gelukkig. :) En ik vind het heel knap van je dat je zo bent teruggekomen van een nare periode in je leven. Veel succes met je werkzaamheden en hopelijk volgend jaar ook voldoende tijd voor quality time met je dierbaren.
Boerenkool: jeetje, wat heb jij een jaar van pieken en dalen. Super voor jou dat je zo blij bent met je werk en dat je zwanger hebt mogen worden. Ik gun het je heel erg dat je het overige deel van je zwangerschap fysiek gezonder mag voldragen en dat de pijn na de bevalling beter te onderdrukken is dan nu. Spannend dat je zoon naar school gaat; veel plezier maar ook sterkte voor in 2019.
Susan: leuk dat je boek is uitgekomen! Verkoopt het tot nu toe goed? :) Gelukkig heeft je man een nieuwe baan in het vooruitzicht en gaat het weer beter met de kinderen. Lijkt me toch veel rustgevender als gezin. Succes met het schrijven aan je nieuwe boek!

Zo, dat was het geloof ik voor nu. Dank je wel voor jullie lieve woorden. Het is echt niet zo dat ik altijd zo positief ben. Ik deel hier alleen weinig over wat mij bezighoudt. En laten we eerlijk zijn; ik kan wel in de slachtofferrol gaan kruipen, maar daar heb ik alleen maar mezelf mee. Het is nou eenmaal niet anders en daar probeer ik zo vaak mogelijk het beste van te maken. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2018 17:57

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Guattari, lief inderdaad dat je op iedereen reageert. Voor zover ik het kan beoordelen doet mijn boek het wel prima. Mijn nieuwe boek is overigens al af, ik ga volgende week het contract tekenen. Er gaat gewoon altijd even wat tijd overheen voor het daadwerkelijk in de winkel ligt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers