Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 24 Nov 2018 19:38

Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Mijn oma heeft een telefoontje uit het jaar kruk.
Ongeveer elke 5 min. wordt zij door een mobiel nummer gebeld. Of nouja gebeld... Het is zonder ringtone of trillen, alleen het scherm licht even op en dr telefoon gaat hooguit 2 seconde ‘over’! Je kan alleen op ‘annuleren’ drukken, niet eens opnemen.
Het gaat dus de hele dag door, dus ook ‘s nachts...

Het nummer is 06-24000927. Op internet kom ik een paar dingen tegen wat het zou kunnen zijn, maar niet hoe ik het kan laten stoppen.

Wie heeft dé tip?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2018 19:53

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Nummer blokkeren?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 24 Nov 2018 19:58

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Je kan het nummer niet eens opnemen...
Alleen annuleren. En het is maar 1 sec. in beeld, heb geen eens tijd om het nummer over te schrijven. Stond klaar met mijn telefoon om een foto ervan te maken en dat lukte maar nét...
<<

Anoniem248

Bericht 24 Nov 2018 20:00

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Maar je hebt het nummer nu, dus kan je het gewoon blokkeren. Toch?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Nov 2018 20:47

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Is het niets iets wat per ongeluk is ingeschakeld op de telefoon?
Ik heb dat ooit met mijn oude Samsung gehad, als ik twee knoppen achter elkaar indrukte werd ik ‘zogenaamd’ gebeld.

Anders laten blokkeren idd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Nov 2018 23:01

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Ohh idd Soleil, op mijn werk hebben we ook heel erge retro telefoontjes (Alcatel van paar tientjes ofzo) en daar kun je je idd ook laten bellen om ‘gered’ te worden tijdens afspraken haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 24 Nov 2018 23:08

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Als het toestel niet de functie heeft dat je een nummer kunt blokkeren, kan je oma bij de provider een formulier invullen voor telefonische overlast. Dan wordt erachteraan gegaan en wordt vanuit de provider het nummer geblokkeerd - ervan uitgaande dat het telkens hetzelfde nummer is waarmee je oma wordt gebeld.
<<

Anoniem246

Bericht 25 Nov 2018 09:32

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Ik heb het nummer eens door Google gegooid en kwam op de website van Radar uit. In dit geval belt een telefoon zelf naar het nummer en schijnt het een inbelnummer voor internet te zijn? (Heb snel gelezen)) Zo te lezen vraagt het duidelijk om actie, want deze mensen hadden hele hoge rekeningen van telefonie.

https://radar.avrotros.nl/forum/telefon ... 47796.html
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Nov 2018 12:33

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Bedankt Fedora, zoiets is het inderdaad!
M’n oma heeft ook een Sony Ericson, echt zo’n hele simpele die niet (of in hele beperkte mate) op internet kan. Terug naar fabrieksinstellingen kan ik doen, maar dan is ze toch ook haar contacten kwijt?

Voor zover ik weet heeft ze prepaid en geen extra kosten kwijt zoals je in die link leest....
<<

Anoniem246

Bericht 25 Nov 2018 12:44

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Misschien is dat de reden, het prepaid zijn, dat hij niet doorbelt? Dat hij wel constant een poging doet, maar dat deze poging faalt? Kun je de optie internet niet uitzetten? Want ik denk als je de fabrieksinstellingen herstelt, het probleem blijft bestaan.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Nov 2018 12:46

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Contacten op SIM kaart zetten en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen.
<<

Anoniem249

Bericht 25 Nov 2018 12:49

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Ik zou de provider bellen en het probleem bij hen neerleggen. Anders een nieuwe sim kaart kopen voor je oma.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Nov 2018 13:38

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Fedora: even nagevraagd en ze heeft toch een heel goedkoop abonnementje.

Claire: dat zou kunnen idd, maar ze wil geen ander nummer. Of kan je die behouden? Sowieso denk ik erover om een andere telefoon voor haar te kopen, dit is er echt een uit het jaar kruk en heeeeeel klein. Niet gebruiksvriendelijk voor iemand van bijna 90 jaar :)
<<

Anoniem282

Bericht 25 Nov 2018 13:45

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Daarom adviseerde ik dit op te nemen met je provider, zodat zij desbetreffend nummer blokkeren (als gevolg van overlast). :)

Edit: zie nu dat ik je verkeerd begreep. Dan zou ik de tip van Ravioli opvolgen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 25 Nov 2018 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem259

Bericht 25 Nov 2018 13:50

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Maar als de telefoon overgaat, komt dit toch in de oproepenlijst te staan? Vanuit daar zou je het nummer moeten kunnen blokkeren.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 25 Nov 2018 13:54

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Je zegt dat het scherm oplicht en je alleen op annuleren kunt drukken.
Dat geeft dus aan dat de telefoon zelf belt en niet dat ze gebeld wordt.
Klopt ook weer met het verhaal wat op google te vinden is..
Daar staat ook iets over de internetinstellingen wijzigen naar gprs oid, misschien kun je dat even nagaan en proberen?
<<

Anoniem249

Bericht 25 Nov 2018 16:47

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

MissBitchy schreef:Fedora: even nagevraagd en ze heeft toch een heel goedkoop abonnementje.

Claire: dat zou kunnen idd, maar ze wil geen ander nummer. Of kan je die behouden? Sowieso denk ik erover om een andere telefoon voor haar te kopen, dit is er echt een uit het jaar kruk en heeeeeel klein. Niet gebruiksvriendelijk voor iemand van bijna 90 jaar :)

Dat zou ik dus aan de provider vragen. Zij hebben vast ook ervaring in dit soort zaken. Ik kan me niet voorstellen dat je de eerste bent waar zoiets bij gebeurt. Dan kan er straks ook niet een enorme rekening haar kant op komen, je maakt de provider deelgenoot van het probleem dan zijn zij ook mede verantwoordelijk voor de oplossing ervan.
<<

Anoniem246

Bericht 25 Nov 2018 19:26

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Ravioli schreef:Je zegt dat het scherm oplicht en je alleen op annuleren kunt drukken.
Dat geeft dus aan dat de telefoon zelf belt en niet dat ze gebeld wordt.
Klopt ook weer met het verhaal wat op google te vinden is..
Daar staat ook iets over de internetinstellingen wijzigen naar gprs oid, misschien kun je dat even nagaan en proberen?


Daar had ik nog overheen gelezen. Maar inderdaad, het verhaal van Radar lijkt dan te kloppen. Ik denk dat de instellingen veranderen handig is en om even met de provider te bellen. Zou zonde zijn als dit kosten oplevert.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Nov 2018 21:54

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Klopt.
Heb al in de instellingen zitten kijken, maar geen idee waar ik moet zijn/wat ik moet veranderen.
Heb al contact opgenomen met de provider, maar daar moet ik nu een vragenlijst invullen en 3 momenten aangeven wanneer we ongewenst gebeld werden.... Euhmm iedere 7 min. ongeveer?
Zal morgen wel even bellen naar de provider.

Gelukkig wordt er niets extra’s in rekening gebracht. Het enige wat m’n oma vervelend vindt is ‘dat ik het lichtje zelfs ‘s nachts met m’n ogen dicht zie’ :smile:
<<

Anoniem246

Bericht 26 Nov 2018 08:56

Re: Iedere 5 min. ‘gebeld’ worden

Ik zou trouwens niet zeggen dat je gebeld wordt. Want dan verplichten ze je een logboek bij te houden om vervolgens in het overzicht te gaan zoeken naar de 'dader'. De 'dader' is er niet, behalve dan een telefoon die om de vijf minuten oplicht en waar je enkel de optie 'annuleren' hebt om het te stoppen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron