Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamhulp

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Nov 2018 16:52

Re: Kraamhulp

Bij N. was mijn moeder haar nichtje (gevoelsmatig voor mij een tante) onze kraamverzorgster. Heel fijn vond ik dat. Ze heeft ons met veel dingen geholpen, zorgde goed voor ons en onze rust en ik vond het juist prettig dat zij huishoudelijke dingen deed i.p.v. een vreemde.

Over een paar weken komt mijn zusje bij ons kramen. Zij is net de opleiding gestart en ze mag tegen die tijd al grotendeels alleen een gezin draaien. Ik vind het heel fijn! Al helemaal voor N., mijn zusje zal haar dan ook van school halen indien nodig bijvoorbeeld. Vriend vindt het overigens ook helemaal prima.

Mijn moeder is tot een aantal jaar geleden ook kraamverzorgster geweest, voor advies kan ik ook altijd haar vragen. Ook zij zal veel komen helpen als ik daar behoefte aan heb.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Nov 2018 17:14

Re: Kraamhulp

Poeh jammer dat sommigen van jullie het als niet orettig hebben ervaren zeg :( ik heb 2x een fantastische kraamweek gehad. Ondanks pijn, hechtingen etc kijk ik met zoveel weemoed terug op die dagen. Soms missen we de dames nog weleens. Wij vonden het zo bijzonder dat er mensen zijn die nét zo geïnteresseerd zijn als jij in aantal minuten slaap, soort luiers etc. Zo heerlijk kneuterig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Patsy

Bericht 19 Nov 2018 17:30

Re: Kraamhulp

Bij de oudste hebben we uitgestelde kraamzorg gehad, na veel moeite van mijn verloskundige. Ik heb er enorm veel spijt van gehad, wat een mens was dat. Ze maakte enorm gied schoon, maar verder zat ze alleen maar over haar dochtertje te kletsen en mijn Nespresso cups leeg te drinken. Ze was echt vreselijk.

Bij de tweede zag ik er dus enorm tegenop. Maar zij heeft er echt voor gezorgd dat ik genoten heb van de kraamweek. Ze liet mij keuvelen met M wanneer ik wilde, stuurde mij op bed wanneer dat nodig was, maakte mijn huis schoon en had dezelfde humor als ik. Ik had gewild dat ik haar kon houden.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Nov 2018 17:35

Re: Kraamhulp

Ik vond het ook niet fijn. De eerste kraamhulp had nog nooit een tweelingmoeder begeleid. Ze gaf tegenstrijdige adviezen die niet overeenkwamen met de adviezen van het ziekenhuis. Ik vond de verpleegsters van het ziekenhuis veel deskundiger en kon dus niet veel met de kraamhulp. Toen ik haar aangaf dat ik het verwarrend vond dat ze ander advies gaf, wilde ze niet meer komen.

De andere kraamhulp was zelf héél veel aan het vertellen. Over hoe zwaar het werk was, dat ze fysiek niet sterk genoeg was om te poetsen, over de bevalling van haar dochter. Ik ben door haar echt niet in de watten gelegd. Ze ging zitten en klagen. En zei steeds dat ze niet kon poetsen. Ik stond de ochtend na de bevalling al te stofzuigen.

Ik was beide keren heel blij dat de kraamhulp weer weg was. Ik kon bij mijn jongste dochter verlenging krijgen, omdat ik nog twee kinderen onder de vier had. Maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

De verloskundige vond ik wel super lief! En ik vond het heel fijn dat ze tijdens de kraamweek op bezoek kwam. Met haar kon ik heel fijn kletsen. Ik vond haar ook veel deskundiger dan de kraamhulp.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2018 18:57

Re: Kraamhulp

Ik had een heel fijne kraamhulp, ik had vooraf ook aan kunnen geven wat voor type bij ons paste. Ik dacht dat daar niet echt naar gekeken zou worden, of het toeval was of niet, maar we hadden een goede match. Ze was lief, geduldig, kundig en bescheiden. Ze besprak met ons wat we op de planning hadden staan deze dag en hielp erg goed met het huishouden. Ze was soms ook een tijdje weg/bezig, met de was of de badkamer aan het poetsen zodat we niet heel de tijd op elkaars lip zaten. Ook nam ze de baby over zodat ik kon rusten. Ik vond het echt heel fijn en was ook verdrietig toen ze ging, ik vond het zo bijzonder wat je met elkaar deelt in zo'n week. Het was zo intiem. Toch was het ook wel weer fijn toen de kraamweek voorbij was, toen waren we weer met zijn drietjes en hoefde we niet voor haar de deur open te doen, te bespreken wat er op de planning stond etc. Die week was precies genoeg, ik denk dat ik haar niet zal vergeten.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 19 Nov 2018 20:25

Re: Kraamhulp

Ik ben heel tevreden over mijn kraamhulpen. Ik had er twee ivm Pinksteren. Anders moet de eerste 10 dagen achter werken en dat vond ze teveel begrijpelijk.
De eerste was een vrouw van in de 50 echt een schat en de tweede een vrouw van 34 met zelf twee kinderen.
Allebei ruim ervaring en dat wou ik graag. Ze zag zelfs dat de tongriem te kort was van de kleine.
Ik kon het goed met ze vinden en ze deden precies wat ik wou en niet wou.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2018 20:42

Re: Kraamhulp

Mijn eerste kraamhulp kwam net van de opleiding en was 2 jaar jonger dan dat ik was. Ze is niet zo lang geweest omdat ik ivm een keizersnede langer in het ziekenhuis heb gelegen. Was een lief meisje maar logisch heel erg volgens de boekjes.
Bij de jongste had ik een heel tof mens van een jaar of 50, veel meer op gevoel, echt een heerlijke tijd mee gehad. Die heeft me ook wel even doen huilen toen ze weg ging.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 20 Nov 2018 10:58

Re: Kraamhulp

Ik had bij de eerste een leuke kraamhulp van mijn eigen leeftijd en bij de tweede een van mijn moeders leeftijd. Met beide had ik een leuke klik en een hele leuke kraamweek.
De eerste maakte leuke fruithapjes enzo, dat deed de tweede niet haha maar niet gemist. De jongere kraamhulp werkte hier ook meer volgens de boekjes en de oudere op gevoel. Bij de eerste heb ik natuurlijk meer hulp nodig gehad bij de borstvoeding en het verzorgen van de baby. Bij de tweede liep dat allemaal vanzelf, de kraamhulp heeft echt nauwelijks hoeven helpen met de bv. Ik had er ook nog een leerling bij en ze waren samen vooral bezig met het huishouden en de eerste dagen met de oudste. Ze gaven ons veel rust en zaten gelukkig helemaal niet op mijn lip. Ik vond zelf de tweede kraamhulp fijner. Maar beide keren vond ik het na een week echt prima dat ze weer gingen en dat je weer je eigen ritme kunt volgen. Ik heb er niet over nagedacht om ze eerder naar huis te sturen trouwens, dan komen ze toch ook niet aan hun uren? Ik zou zelf ook niet iedere dag eerder naar huis gestuurd willen worden op mijn werk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2018 11:14

Re: Kraamhulp

Helaas geen kraamhulp gehad, ivm de vroeggeboorte.
Vind dat serieus heel jammer :(
<<

Anoniem270

Bericht 20 Nov 2018 12:19

Re: Kraamhulp

Eerste keer geen kraamhulp gehad en de tweede keer was het iemand die alleen maar haar eigen verhaal wilde vertellen en met mijn baby wilde knuffelen.
Ik stond zelf de tafel af te ruimen na de lunch terwijl zij bleef zitten met mijn baby. O,ja ik had ook nog een keizersnede gehad.
Ook deed ze de babykleertjes bij de schoonmaakdoekjes in de was dat vond ik ook echt niet fijn.
Had mij echt verheugd op ontbijt op bed en lekkere fruithapjes waar ik iedereen over gehoord had. Ik mocht mijn eigen eten maken.
Wie weet ooit mocht er nog een derde komen.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 20 Nov 2018 12:47

Re: Kraamhulp

Als ik sommige verhalen lees, heeft er niemand overwogen om een andere kraamhulp te vragen?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem321

Bericht 20 Nov 2018 13:17

Re: Kraamhulp

Ik heb geen kraamhulp gehad omdat mijn zoon bijna 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na de geboorte.
Daarna was het wel even heel spannend om hem thuis te hebben, maar het wende wel heel gauw.
Ik had best nog wel kraamhulp willen hebben, al was het maar voor de eerste 2 dagen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Nov 2018 13:48

Re: Kraamhulp

Meg schreef:Als ik sommige verhalen lees, heeft er niemand overwogen om een andere kraamhulp te vragen?


Ik had dit wel afgesproken met vriend van tevoren iig (dat hij dat dan even zou regelen :angel: ) maar gelukkig absoluut niet nodig geweest. Ik vraag het me soms ook wel af. Het is zo'n tekenende/belangrijke periode in je leven, en het is geen liefdadigheid ofzo, dat iemand bij je komt om te kraamhulpen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 20 Nov 2018 14:18

Re: Kraamhulp

Bij de eerste hadden we een super fijne kraamhulp. Ivm de keizersnede op woensdagochtend gingen we pas op zondag naar huis. De eerste dag hadden we een andere hulp, vanaf maandag de hulp die de rest van de week kwam. Vanwege de keizersnede mochten we 2 dagen verlengen, dat hebben we ook gedaan. Ze is zaterdag toen voor het laatste geweest. Het was zo'n lief mens. Ze zorgde goed voor mij en onze zoon, zorgde voor het huishouden, vroeg of ze avondeten moest voorbereiden, heeft mijn vriend een hoop geleerd. Ook hielp ze ons op het gebied van een gepikeerde opa :angel: Kortom: een topper!
Bij de jongste hadden we haar weer gevraagd, maar helaas was ze al bij een ander gezin. De jongste is ook dmv keizersnede geboren, hij mocht pas na 6 dagen naar huis, ik kon al die tijd ook blijven. De kraamhulp die kwam, was nog een jonge meid. We hadden helaas niet echt een klik, maar heel vervelend was het ook niet. Ze is 2 dagen geweest. Ze vroeg nog of we wilden verlengen, maar daar hadden wij geen behoefte aan. We waren toe aan rust voor ons gezinnetje, voor zover dat mogelijk is half december :wink: We hebben haar die 2e dag ook eerder naar huis gestuurd. Die avond kwam ik erachter dat ze de fles wasmiddel niet had dichtgedraaid, terwijl de oudste daar gewoon bij kon. Ook had ze nieuwe kleertjes op 60° gewassen. Ik kon wel janken, het eerste pakje wat ik had gekocht, nadat we het geslacht wisten, was zo gekrompen dat hij het 1x heeft aangehad in het ziekenhuis :(
07.12.2011
11.12.2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Nov 2018 14:29

Re: Kraamhulp

De kraamhulp die kwam bleek ik te kennen dat was wel even een gek momentje. Met toestemming van ons kwam er ook een leerlinge die nog veel moest leren. Waardoor er met de stopwatch gemeten werd hoe lang V aan de borst dronk. Aangezien dat nogal moeizaam ging, werd ik er vreselijk onzeker van en durfde daar niks over te zeggen. Dat ga ik nu wel doen als dat weer gebeurt. Dat ze niet zo op mijn lip moeten gaan zitten met de voeding.

Ik had met de kraamhulp een code vraag afgesproken voor als er iemand weggestuurd mocht worden (ik was heel bang dat mijn schoonmoeder er de hele dag zou zijn, maar dat viel achteraf gezien reuze mee).

En na 8 dagen kwam ik erachter dat ik gewoon om een boterham met bijv gebakken ei mocht vragen, haha! Ze hebben mij wel lekker in de watten gelegd verder en ik was heel blij met 10 dagen ipv een week.

We hebben de kraamhulp voor nu ook weer aangevraagd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Nov 2018 17:47

Re: Kraamhulp

Ik vond beide heel aardig en lief maar heb het niet zo ervaren als Zora bijvoorbeeld. Ik voelde me toch af en toe een beetje te gast in mijn eigen huis.

Bij J kwam er de middag dat ik thuiskwam uit het ziekenhuis echt zo’n oude rot binnen wandelen. Ik zat al hoog in mijn emoties en toen ze gelijk begon over de drie pijlers vóór het voeden: plassen, handen wassen, drinken pakken en dit ook nog eens in het rood onderstreept in het kraamboek schreef, was het voor mij gelijk klaar. Dikke tranen! Maar gelukkig bleek toen dat ze alleen kwam voor de opstart, ze zat al in een ander gezin. Ik was zó opgelucht. De volgende dag kwam er iemand van mijn leeftijd, waar we een prima week mee hebben gehad.

Ik heb tijdens de kraamweek geen enkele keer een telefoontje gehad van het kraambureau maar als die oudere kraamverzorgster gebleven was, had ik zelf aan de bel getrokken en om iemand anders gevraagd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Nov 2018 19:57

Re: Kraamhulp

Meg schreef:Als ik sommige verhalen lees, heeft er niemand overwogen om een andere kraamhulp te vragen?


Ik denk dat deze vraag ook een beetje samenhangt met t openen van dit topic. Ligt t aan mij, of ook aan de kraamhulp. Als in, wanneer vraag je om een andere? Ik vind 'geen klik hebben' namelijk niet echt een goede reden, als ze wel gewoon aardig is. Maar ja, het geen klik hebben zorgt dus mss wel mede voor deze gevoelens
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Nov 2018 20:16

Re: Kraamhulp

Meg schreef:Als ik sommige verhalen lees, heeft er niemand overwogen om een andere kraamhulp te vragen?

Beide kraamhulpen deden hun werk prima en waren vriendelijk. Ik voelde me alleen gast in mijn eigen huis zoals Lady mooi verwoord. Bij H liep het allemaal heel soepel, dus kon ze makkelijk eerder weg (kwam haar ook goes uit) en vond ik een nieuwe hulp voor de laatste dag niet nodig.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 20 Nov 2018 20:17

Re: Kraamhulp

Ik weet zelf ook niet wanneer ik om een andere kraamhulp zou vegen hoor.
Nou ja, als iemand echt geen toegevoegde waarde heeft, dan wel. Maar idd geen klik is iets lastiger.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Nov 2018 20:22

Re: Kraamhulp

Ik weet nog goed dat onze kraamhulp binnen kwam. Was een andere dan bij de bevalling. Man en ik keken elkaar aan en dacht oh no. Maar viel uiteindelijk erg mee.

Man is heel duidelijk, als het niet bevalt is ze zo weg zegt hij haha.
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 20 Nov 2018 20:24

Re: Kraamhulp

Bij ons had de kraamzorg organisatie ons vooraf op t hart gedrukt dat we echt om een ander moesten vragen als het niet goed voelde. Ook als er ‘gewoon geen klik’ was. Maar denk dat dat alsnog lastig is om te doen in de praktijk. Wij waren erg blij met onze kraam, dus ook niet nodig geweest.

Nu kreeg ik van de week bericht van kraamzorg dat ze hun manier van werken gewijzigd hebben. Kraamverzorgenden werken nu volgens een vast rooster en niet meer ‘1 per adres’. Zou dus best kunnen dat we dit keer 2 of 3 verschillende krijgen, weet nog niet wat ik daar van vind. Als alles goed loopt denk ik dat we niet volle week gaan doen mede hierom.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Nov 2018 20:27

Re: Kraamhulp

Dat zeiden ze bij ons bij de intake ook. Gewoon omdat er echt een tekort is aan kraamverzorgsters. Zeker als het rond de feestdagen is bij ons is de kans op een week dezelfde heel klein. Ach we zien wel.
⁠♡♡♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Nov 2018 21:45

Re: Kraamhulp

Ik zag er bij de eerste best tegenop, een vreemde in huis. We hebben daardoor ook het minimum aantal uren aangevraagd (29 ofzo?). Dat was toen prima. Het was een leuke meid die ons goed heeft helpen opstarten, ik had niet zonder gewild, maar ik vond het ook fijn om 's middags weer gewoon samen te zijn.
Bij de tweede leek het ons wel fijn om wel het volledige aantal uren af te nemen, omdat de oudste natuurlijk ook aandacht nodig had. We dachten dat als mijn man veel met haar bezig zou zijn, het voor mij wel fijn zou zijn om wat hulp te hebben. Ik had weer een leuke kraamverzorgster en ik werd heerlijk verzorgd. Toen ze een paar dagen niet kon komen vanwege het weer (extreme ijzel) heb ik haar fruithapjes enorm gemist! Ze stelde nog voor om eventueel iemand uit de buurt te sturen, maar dat vonden we echt niet nodig, het ging ook prima zo samen met ons viertjes.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Nov 2018 21:59

Re: Kraamhulp

Onze kraamhulp was een Turks meisje van 21 en ongeveer 1,50 'm lang. Het bed moest meteen weer van de kratjes af, want het was veel te hoog voor haar. Ik had me een oudere dame voorgesteld omdat we specifiek om iemand met veel ervaring hadden gevraagd, dus ik moest even schakelen. Ze was heel lief, maar heeft wel wat vreemde adviezen gegeven, waarvan ik achteraf pas vernam dat het niet juist was. Zo heeft M in de kraamweek al een paar keer een flesje afgekolfde melk gehad, terwijl het advies is om pas na 4-6 weken eens een flesje te proberen. Wist ik veel. Gelukkig heeft dat geen invloed gehad op de bv. En ze snapte maar niet hoe de wasmachine werkte :laughcry: maar ze zorgde goed voor ons en ik vond het echt prima met haar in huis.
december 2016
juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Nov 2018 22:07

Re: Kraamhulp

De kraamhulp bij R was fantastisch. We werden ontzettend verwend en we kregen goede adviezen mbt borstvoeding. Bij D haar weer aangevraagd en ook dat was weer heerlijk. Echt een fantastisch mens.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers