Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aura migraine en de pil

<<

Anoniem271

Bericht 17 Nov 2018 20:41

Aura migraine en de pil

Ik heb soms last van aura migraine. Heel weinig, misschien 2x per jaar of zo. Nu slik ik sinds een week de pil na die jaren niet te hebben gehad, ik lees de bijsluiter en daar staat in dat je met aura migraine deze pil (microgynon 30) niet mag slikken. Hij is voorgeschreven door mijn eigen huisarts.

Weet iemand hier meer van/heeft iemand hier van gehoord? Dames met aura migraine, slikken jullie de pil?
<<

Anoniem247

Bericht 17 Nov 2018 20:57

Re: Aura migraine en de pil

Ik heb al 27 jaar migraine en minstens 1x per maand. De ene keer met aura en de andere keer zonder. Ik heb jaren geleden deze pil geslikt en nu gebruik ik die weer. Ofja gebruikte want ik heb een ander merk gekregen afgelopen week. Ik merkte toen en nu geen verschil.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Nov 2018 07:19

Re: Aura migraine en de pil

Bedankt voor je bericht Ava. De hypochonder in mij slaat weer helemaal op hol door wat ik allemaal las, zo stom :palm:
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 28 Nov 2018 14:12

Re: Aura migraine en de pil

Ise, wat late reactie maar: de combinatie pil (zoals de microgynon 30) wordt inderdaad afgeraden als je last hebt van migraine met aura. Ik zou de huisarts bellen. Mogelijk heeft hij/zij iets over het hoofd gezien en kunnen ze je adviseren mbt een alternatief.
Afbeelding
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 30 Nov 2018 01:51

Re: Aura migraine en de pil

Ik heb migraine met aura en mijn huisarts zei dat de combinatie met een anticonceptiepil kan leiden tot een verhoogde kans op beroertes. Ik heb daarom op zijn aanwijzing een mirena spiraaltje. De link is naar wat oude informatie hierover. Maar er moet wel meer over te vinden zijn. Ik ben zelf erg tevreden over het spiraaltje. Ik wordt hierdoor ook niet meer ongesteld.

https://pzz.to/click?uid=13240&referrer=https%3A%2F%2Fforum.viva.nl%2Fgezondheid%2Fmigraine-sans-migraine-aura-en-de-pil%2Flist_messages%2F176884&target_url=http%3A%2F%2Fwww.kopzorgen.nl%2Fnieuws%2Fnieuws32.html&text=http%3A%2F%2Fwww.kopzorgen.nl%2Fnieuws%2Fnieuws32.html
<<

Anoniem271

Bericht 30 Nov 2018 09:09

Re: Aura migraine en de pil

Bedankt dames voor jullie reacties. Ik ga even de huisarts bellen voor een afspraak.
<<

Anoniem271

Bericht 30 Nov 2018 09:21

Re: Aura migraine en de pil

Kan maandagochtend vroeg meteen terecht. Het liefst wil ik een spiraal, maar ben mega bang voor de pijn. Ook met mijn vaginisme achtergrond weet ik niet of dat gaat lukken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2018 11:11

Re: Aura migraine en de pil

Heb je al een uitstrijkje gehad Ise? Ik vond het een beetje daarmee te vergelijken. Alhoewel het uitstrijkje echt een minder prettig gevoel was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem271

Bericht 30 Nov 2018 11:16

Re: Aura migraine en de pil

Nee dat moet ik ook nog steeds doen. :palm:
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Nov 2018 13:10

Re: Aura migraine en de pil

Ik vond de pijn echt enorm meevallen. 1x even een steek die aanvoelde als een erge menstruatiekramp.
Scheelde misschien wel dat het spiraaltje door een ervaren geneacoloog geplaatst werd ipv een huisarts of assistente.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers