Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd voor jezelf

<<

Anoniem328

Bericht 15 Nov 2018 10:59

Re: Tijd voor jezelf

Dat laatste geloof ik graag, maar als dan na de komst van de baby de man meermalen op vakantie gaat met z'n vrienden terwijl Ell al 8 maanden met grijze haren rondloopt en niet eens even naar de kapper kan, dan gaat er toch iets mis en is er domweg geen sprake van een eerlijke verdeling, integenstelling!

Ik geloof best dat haar man ook heeft moeten inleveren, maar zo te lezen staat dat niet in verhouding met wat Ell heeft moeten inleveren. Ik lees verhalen van een vrouw die er compleet doorheen zit en daarin totaal niet gesteund wordt door haar man.

En ik snap dat het confronterend is om te lezen en dat het niet leuk is. Het is ook al vaker voorgekomen dat ze een soortgelijk topic heeft geopend en er vervolgens wegblijft omdat de reacties nogal hard zijn. Maar dat alleen zegt toch ook al wel iets.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2018 11:07

Re: Tijd voor jezelf

Olijfje schreef:Dat laatste geloof ik graag, maar als dan na de komst van de baby de man meermalen op vakantie gaat met z'n vrienden terwijl Ell al 8 maanden met grijze haren rondloopt en niet eens even naar de kapper kan, dan gaat er toch iets mis en is er domweg geen sprake van een eerlijke verdeling, integenstelling!

Ik geloof best dat haar man ook heeft moeten inleveren, maar zo te lezen staat dat niet in verhouding met wat Ell heeft moeten inleveren. Ik lees verhalen van een vrouw die er compleet doorheen zit en daarin totaal niet gesteund wordt door haar man.

En ik snap dat het confronterend is om te lezen en dat het niet leuk is. Het is ook al vaker voorgekomen dat ze een soortgelijk topic heeft geopend en er vervolgens wegblijft omdat de reacties nogal hard zijn. Maar dat alleen zegt toch ook al wel iets.

Tuurlijk, maar we horen maar 1 kant he. We weten niet precies hoe de vork in de steel zit.

Ik snap ook heel goed dat het kan voelen alsof je nergens tijd voor hebt, maar als je voorkeur uit gaat naar sporten dan 'snap' ik ook dat je misschien al 8 maanden je haren niet hebt geverfd.

Ik heb ook pas heel lang na de bevalling m'n haren weer geverfd. Voelde het alsof ik daar nooit tijd voor had? Ja absoluut. Had ik er ook nooit tijd voor?? Eerlijk. Jawel. Ik had er alle tijd voor, maar ik deed andere dingen.
Zeker na de komst van een baby kan dat gevoel van nergens tijd voor hebben heel intens zijn, maar ik denk dat het misschien toch wel een beetje mee valt, maar werd aangewakkerd doordat vriend alweeeeeeeeer op 'vakantie' ging.

In een ander topic van Ell heb ik namelijk ook gelezen dat haar vriend best veel thuis werkt en bij hun dochter is.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2018 11:13

Re: Tijd voor jezelf

Ik voel me nu een beetje advocaat van de duivel, maar ik bedoel het goed he. Dit is hoe het op mij over komt en wellicht voor veel moeders wel herkenbaar is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2018 11:17

Re: Tijd voor jezelf

Nee hoor het is heel herkenbaar. Ik geef mezelf ook constant de laagste prioriteit. Maar daarom moet je juíst als moeder op je strepen gaan staan en af en toe iets voor jezelf doen. Zo belangrijk! En tijd heb je niet, tijd maak je. Anders is de week zo weer voorbij.
En als je zoals Ell een onwijs moeilijk jaar hebt gehad, kan ik me voorstellen dat die kracht om jezelf iets te gunnen echt van heel diep moet komen. Zeker als je een partner hebt die dat (misschien? Aanname) niet echt stimuleert. Maar het is zo belangrijk. Een mens heeft dat nodig om een beetje te functioneren.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2018 11:25

Re: Tijd voor jezelf

Ja, ik heb ook vaak genoeg tegen m'n vriend geroepen dat ik nergens tijd voor had en hij altijd weg was of altijd aan het werk en dat hij niks deed in huis of met de baby, tot huilens aan toe.

Als ik over iedere keer topics had geopend, hadden jullie nu waarschijnlijk ook gedacht dat ik een enorme l.ul aan de haak heb geslagen die niets doet en alleen maar werkt. Maar dat is niet de waarheid.
Wil niet zeggen dat het op die momenten dat ik er doorheen zit niet even zo voelt. Want het voelt dan ook echt alsof ik er alleen voor sta, maar het is niet zo. Integendeel.
Vrouwen. Hormonen?
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Nov 2018 11:26

Re: Tijd voor jezelf

Ik weet natuurlijk niet wat voor afspraken jullie hebben gemaakt in het verleden over de rol verdeling binnen jullie gezin.
Maar niemand heeft het te druk het is maar net wat je prioriteit heeft ! En blijkbaar vind hij zich zelf belangrijker dan ze vrouw/gezin.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Nov 2018 11:34

Re: Tijd voor jezelf

Mijn vriend neemt ook veel makkelijker tijd voor zichzelf dan dat ik dat doe.
Zo nu en dan vliegt me dat echt aan, en als vriend dan weer op de motor weg wil of het bos in gaat om te wandelen, word ik chagrijnig.

Ik denk dat ik over een tijdje gewoon eens een hotelletje aan zee boek en daar een heel weekend in bad en aan het strand ga relaxen ofzo. Dat lijkt me heerlijk haha!
10.04.17
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2018 11:36

Re: Tijd voor jezelf

Cotton schreef:Vrouwen. Hormonen?


Ik vind het juist altijd een beetje flauw om het daarop te gooien. Ja, dat kan meespelen, net als moeheid, maar een scheve verdeling is ook gewoon een reëel probleem, óók als het niet zó extreem is als zij misschien in eerste instantie heeft geschetst. Het is gewoon al meerdere keren gebeurd dat hij op vakantie was terwijl zij er om wat voor reden dan ook doorheen zat. Er zijn genoeg dingen uit de babytijd die ik achteraf kan relativeren, maar dát had ik óók loeipittig gevonden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2018 11:40

Re: Tijd voor jezelf

Susan schreef:
Cotton schreef:Vrouwen. Hormonen?


Ik vind het juist altijd een beetje flauw om het daarop te gooien. Ja, dat kan meespelen, net als moeheid, maar een scheve verdeling is ook gewoon een reëel probleem, óók als het niet zó extreem is als zij misschien in eerste instantie heeft geschetst. Het is gewoon al meerdere keren gebeurd dat hij op vakantie was terwijl zij er om wat voor reden dan ook doorheen zat. Er zijn genoeg dingen uit de babytijd die ik achteraf kan relativeren, maar dát had ik óók loeipittig gevonden.

Ik zeg toch ook niet dat het geen reëel probleem is? Mijn allereerste reactie gaat daar zelfs over.
Ook al is het maar een heel klein beetje scheef, dan moet er alsnog over gesproken worden, daar zal ik niks over zeggen.

Gooi ook echt helemaal niet alles daar op en zo bedoel ik het ook niet, maar ik heb daar zelf wel last van gehad.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Nov 2018 11:56

Re: Tijd voor jezelf

Ik denk dat het ook een combinatie is van een aantal topics van Ell in het verleden en dan nu deze. Daardoor heb ik toch een bepaald beeld van haar relatie en natuurlijk horen we alleen haar verhaal maar het beeld dat zij schetst is nou eenmaal niet heel erg rooskleurig en wij kunnen alleen reageren op basis van de informatie die zij hier geeft.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers