Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amazon Kindle e-reader

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2018 14:26

Amazon Kindle e-reader

Even een eigen topic. Er was laatst al een e-reader topic maar daarin kwam met name de Kobo naar voren en ik neig toch meer naar de Kindle Paperwhite, het nieuwe model dat pas een paar dagen oud is.
Deze: https://www.amazon.com/All-new-Kindle-P ... dpSrc=srch

Ik kan niet heel goed beargumenteren waarom 'ie me meer aanspreekt dan een Kobo behalve dat ik sowieso al veel bij Amazon koop, we hebben een Duits Amazon Prime abonnement en ik vind het helemaal prima om voor ebooks te betalen ipv illegaal gratis epubs te downloaden. Bovendien lees ik vrijwel alleen maar Engels dus ik hoef niet persé een Nederlandse boekenmarkt (zoals Bol.com van Kobo, al kan je daar natuurlijk ook Engels krijgen). Maar al met al neig ik dus meer naar de Kindle.

Alleen vraag ik me nog wel deze dingen af en hopelijk kan iemand die een Kindle heeft dit beantwoorden:

- Gebruik jij de app Calibre voor 't omzetten van de epubs naar mobi (mocht je toch epubs gebruiken)? Gaat makkelijk toch?
- Koop jij je meeste boeken op Amazon.com? Of pluk jij ze ergens anders vandaan?
- Zet je er wel eens pdf's of magazines bijvoorbeeld op? Via waar?
- En voor mij de meest prangende vraag: Weet iemand heel toevallig of je met een Duits Amazon Prime account je ook de boeken van de Amerikaanse Amazon kunt kopen? Dit kan ik dus nergens vinden, dus of het is volkomen vanzelfsprekend dat dat kan of het kan absoluut niet en ik ben de enige die dat bedenkt. Denk ik.

Nog andere dingen die handig zijn om te weten of aan te denken?
Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Nov 2018 12:48

Re: Amazon Kindle e-reader

Je kan op de kindle geen epubs lezen? Dan zou ik die niet kopen.
Ik heb zelf een kobo aura en ik koop soms bij bol een ebook. Bol en kobo zijn wel gekoppeld, bij aankoop staat mijn boek meteen erop.
Ik download soms of krijg epubs toegestuurd. Toen ik nog lid was van de bieb leende ik ebooks, die moest ik dan wel met callibre omzetten om ze leesbaar te maken. Ben dus erg blij dat bol/kobo gekoppeld zijn, scheelt veel extra werk.
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2018 12:56

Re: Amazon Kindle e-reader

Jawel, als je het omzet naar mobi bestanden. Maar het bestand epub kan hij niet lezen nee. Maar ik wil toch geen honderden gratis epubs. Ik betaal liever voor boeken.
Kindle is gekoppeld aan Amazon, als je daar boeken koopt heb je ze ook direct erop.

Intussen heb ik via Reddit wat antwoorden gehad over het internationale aspect met een Duits vs Amerikaans account en we gaan 't denk ik maar gewoon proberen.
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Nov 2018 14:30

Re: Amazon Kindle e-reader

Veel leesplezier dan! :smile:
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2018 14:30

Re: Amazon Kindle e-reader

Dank je wel! Moet nog wel even een maandje wachten tot m'n verjaardag haha.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 14 Nov 2018 22:45

Re: Amazon Kindle e-reader

Ik heb 'm. Wat een geweldig ding!

Ik heb idd Calibre, maar dat gebruik ik nog maar weinig. Ik gebruik vooral de functie om via wifi boeken te kopen via mijn amazon account. Ik lees uit bepaalde series elk jaar de nieuwste boeken dus die komen dan automatisch op mijn kindle. Ideaal. Mijn huidige favo serie heeft 17 delen, een andere favoriet heeft er ook 15. Dus die lees ik gewoon opnieuw :)
En anders gebruik ik Calibre.

Volgens mij kan je wel via zowel amerikaans als duits kopen Marin. Maar dan moet je je account even omzetten. Alleen de Kindle zelf kan je niet via een Amerikaans account kopen (heeft met invoerrechten enzo te maken volgens mij).
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2018 22:52

Re: Amazon Kindle e-reader

Dank je wel!
Ja de Kindle zelf besteld m'n man op z'n Duitse prime account. Alleen twijfelen we dus nog een beetje of we 'm ook inloggen op zijn Duitse prime account (met prime krijg je toegang tot een extra grote gratis library) maar dan zijn de Amerikaanse magazines volgens mij niet beschikbaar, alleen de Duitse. Magazines lijken me juist wel leuk, dus misschien moet ik dus gewoon op m'n eigen Amerikaanse Amazon (zonder prime) inloggen. Nou ja, we'll see.

In elk geval ga ik voor de nieuwste Paperwhite!

En wat handig dat die serie er dan automatisch op komt. Soort subscription?
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 14 Nov 2018 23:44

Re: Amazon Kindle e-reader

Nee je moet die boeken wel echt bestellen. maar als je de boeken in de pre sale bestelt, komen ze dus wel automatisch. Ik vind het echt heerlijk. De serie heet de Women's Murder Club, geschreven door James Patterson. Vier vrouwen (homocide detective, medical examineer, crime reporter en Assistant Distric Attorney) die allerlei zaken oplossen. Ik heb ook alle boeken van Linda Fairstein gelezen over een ADA (vrouw) in New York die samen met een mannelijke detective en een mannelijke sex crimes detective alle sex crimes in NY oplost. Final Jeopardy staat in elke aflevering centraal :)

En NYPD Red heeft ook een stuk of 6 boeken. Leest ook lekker weg.
En alles in het engels overigens. Geen NL voor mij.
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2018 00:13

Re: Amazon Kindle e-reader

Klinkt leuk, bedankt voor de tips!
Let's discover the world together.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Nov 2018 21:43

Re: Amazon Kindle e-reader

Oreo schreef:Nee je moet die boeken wel echt bestellen. maar als je de boeken in de pre sale bestelt, komen ze dus wel automatisch. Ik vind het echt heerlijk. De serie heet de Women's Murder Club, geschreven door James Patterson. Vier vrouwen (homocide detective, medical examineer, crime reporter en Assistant Distric Attorney) die allerlei zaken oplossen. Ik heb ook alle boeken van Linda Fairstein gelezen over een ADA (vrouw) in New York die samen met een mannelijke detective en een mannelijke sex crimes detective alle sex crimes in NY oplost. Final Jeopardy staat in elke aflevering centraal :)

En NYPD Red heeft ook een stuk of 6 boeken. Leest ook lekker weg.
En alles in het engels overigens. Geen NL voor mij.


Hee, ik heb daarvan net een boek gelezen en toen ik hem uit had kwam ik er achter dat het er een was van de serie. Deze dus die jij mij al had aangeraden.

Marin, hier ook een Kindle fan, heb er al jaren een. Heerlijk!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers