Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scooter

<<

Anoniem65

Bericht 26 Okt 2013 15:48

Scooter

Mijn werk is 24 km enkele reis. Daar doe ik 2x per dag een uur over ivm file. Fietsen is te ver dus nu overweeg ik in het voorjaar een scooter te kopen. Zo'n retro scooter in het beige bij voorkeur. Nou zijn ze er ook elektrisch zag ik. Is dat wat? Wie heeft er een, welke heb je, welke afstand rij je er mee en bevalt het? Bij regen en kou sluit ik gewoon aan in de file.
<<

Anoniem9

Bericht 26 Okt 2013 16:11

Re: Scooter

Is dat eentje met een gele kentekenplaat of blauw? Ik zou zelf gaan voor één die 45 km per uur kan (dus geel), anders ben je alsnog een uur onderweg!

Ik heb een peugeot speedfight 2. Hij is volgens mij iets opgevoerd, maar rij er altijd netjes mee. Bij mij gaat het om 12km enkele reis ongeveer. Mij bevalt het erg goed! Wel zou ik als ik jou was voor een integraal helm gaan (een dichte dus), want het kan onwijs koud zijn! Ik heb zelf zo'n retrohelm, omdat ik echt claustrofobisch werd in die integraal helm, maar heb er wel een beetje spijt van.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Okt 2013 16:15

Re: Scooter

Ik heb zo'n retro scooter en ben er echt heel blij mee. Al rij ik wel kleinere stukjes voor mijn dagelijks vervoer. 24 km vind ik nog best veel om dagelijks af te leggen, maar quanreistijd en benzine kosten scheelt het wel denk ik.
<<

Anoniem65

Bericht 26 Okt 2013 16:34

Re: Scooter

Bolletje heb jij er een met helm of zonder? Ik ga denk ik dan wel voor een die 40 kan. Ik ga er echt alleen op rijden als het mooi weer is. De afgelopen maanden is het prima weer geweest en dan vind ik het zo zonde van mijn tijd om in de file te staan! En zou een tweedehandse goed zijn?
<<

Anoniem58

Bericht 26 Okt 2013 16:51

Re: Scooter

Ik heb er eentje met helm, in de goede omstandigheden gaat hij 60 km/u maar dat rij ik nooit. Binnen de bebouwde kom is het fijn want je rijd gewoon lekker met het overige verkeer mee. Die van mij is tweedehands maar ik heb er wel pech mee gehad, het kan wel, maar dan moet je iemand meenemen die er echt verstand van heeft want wij zijn een beetje opgelicht, was wel bij eens zaakje maar die man wilde snel verdienen met z'n scooters dus ik heb in het begin veel ellende gehad met het ding, maar nu rijdt hij als een zonnetje :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Okt 2013 14:38

Re: Scooter

Forti schreef:Is dat eentje met een gele kentekenplaat of blauw? Ik zou zelf gaan voor één die 45 km per uur kan (dus geel), anders ben je alsnog een uur onderweg!

Ik heb een peugeot speedfight 2. Hij is volgens mij iets opgevoerd, maar rij er altijd netjes mee. Bij mij gaat het om 12km enkele reis ongeveer. Mij bevalt het erg goed! Wel zou ik als ik jou was voor een integraal helm gaan (een dichte dus), want het kan onwijs koud zijn! Ik heb zelf zo'n retrohelm, omdat ik echt claustrofobisch werd in die integraal helm, maar heb er wel een beetje spijt van.


Misschien een tip om dan voor een systeem helm te kijken. Ik heb die voor de motor en die kan helemaal dicht, maar je doet hem af door een klep vaan de voorkant te openen. Zo kan je ook rijden, dus als je het te 'krap' vind worden kan je hem even open doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers