Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Anoniem277

Bericht 15 Dec 2019 20:01

Re: Kerstdiner

Dit jaar heb ik het maar saai.
Kerstavond bij mijn ouders, mijn moeder kookt. Waarschijnlijk soep en een worstenbroodje (wij gaan al om 5 uur ivm de kinderen, de rest later op de avond, kon helaas niet anders ivm werk).
Eerste kerstdag bij mijn schoonmoeder. Heb voorgesteld om een gang te maken maar dat mocht niet. Ze had het al helemaal bedacht. Nou prima dan.
Tweede kerstdag bij een tante van mijn man brunch.
En voor het avondeten hebben we een nieuwe traditie. We dekken de tafel netjes (in de kamer) met kaarsjes en alles. Champagneglazen met kinderchampagne en we eten friet met bittergarnituur :palm: vorig jaar waren de kinderen helemaal klaar met dat eten dat ze gewoon friet wilden. Dus we hebben van die dag het kinderkerstdiner van gemaakt.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Dec 2019 12:21

Re: Kerstdiner

Wat is daar saai aan Anelisan? Klinkt gezellig.

Wij vieren kerst met mijn familie op tweede Kerstdag en ik maak rijsttafel. Voor de kinderen iets anders denk ik. En nog een lekkere startcocktail en een dessertje. En een hoop wijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Dec 2019 12:35

Re: Kerstdiner

Ik denk dat Anelisan het saai vindt dat ze zelf niets kan/mag maken?

Op kerstavond komt m'n schoonfamilie hier eten. Ik ga er van uit dat mijn man het diner gaat bedenken. Ik heb er alleen nog niets over gehoord dus ik zal vanavond eens even met hem checken of ik iets kan doen. Ik vind het wel leuk om een voorgerecht te maken. En waarschijnlijk wil hij m'n geroosterde aardappels wel als side dish bij z'n hoofdgerecht.

Op eerste kerstdag zijn we met z'n viertjes. Ik gok dat we dan nog voldoende restjes van de avond ervoor hebben. Voor de zekerheid haal ik een dikke zak röstirondjes :love:

Op tweede kerstdag krijg ik een rijsttafel zie ik net. :banaan: We eten dan met m'n familie bij m'n zus.
#teammaple🍁
<<

Anoniem277

Bericht 16 Dec 2019 13:18

Re: Kerstdiner

Ik hou van koken en lekker uitgebreid maar dit jaar hoef ik dus niets te doen. Lekker makkelijk natuurlijk maar ook saai. Heb met mijn man afgesproken dat we oudjaarsavond thuis uitgebreid gaan dineren met ons 2en. Kinderen op tijd naar bed en dan gaan wij dineren. Tegen de tijd dat het vuurwerk echt begint, komen de kinderen erbij met kinderchampagne.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Dec 2019 13:27

Re: Kerstdiner

Ik heb onze high tea voor tweede kerstdag helemaal uitgewerkt. We maken er 3 'gangen' van. Dit wordt het:

Courgettesoepje (in een glaasje geserveerd)

Sandwiches met tonijnsalade en met brie met honing
Wraphapjes met carpaccio en met roomkaas met komkommer
Mini kaasbroodjes
Mini pasteitjes met kipragout
Quichepuntjes

Tulband
Soesjes met chocolade met karamel zeezout
Kerstkransjes
Diverse chocolaatjes

Eerste kerstdag gaan we bij mijn ouders eten. Ik geloof dat we krijgen:
Kipcocktail

Varkenshaas, krieltjes, aardappelgratin, groente en salade

Monchoutaartje in een glaasje

Kerstavond zijn we met zijn drietjes. Zoontje krijgt een restje pasta, en wij eten dan tomatensoep met stokbrood met smeersels. Als zoontje op bed ligt eten wij lekkere hapjes, ik heb oa. garnaaltjes, olijven, tortillachips met guacemole, mini loempia's, garnalenhapjes, piccolini's en kaasbitterballen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Dec 2019 16:52

Re: Kerstdiner

Kerstavond eten we bij mijn stiefzus.

Voorgerecht: soep met broodjes
Hoofdgerecht: vega Wellington met paarse en oranje zoete aardappel, geitenkaas en gerookte amandelen
Dessert: maakt mijn moeder en is nog een verrassing.

1ste kerstdag:

Gourmetten bij schoonfamilie

2de kerstdag bij mijn vader met allemaal hapjes.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Dec 2019 14:11

Re: Kerstdiner

Wij gaan vanavond met zn drietjes kaasfonduen.

Morgen gaan we gourmetten bij mijn ouders

Tweede kerstdag moet ik werken. We gaan dan wel eerst met alle collega's lekker eten voordat het restaurant open gaat.
Zoon en vriend eten met mijn schoonvader, geen idee wat ze gaan eten.
10.04.17
<<

Anoniem273

Bericht 24 Dec 2019 15:05

Re: Kerstdiner

Man en ik eten vanavond samen (Mexicaanse) kaasfondue. Met Turks brood, broccoli, champignon, paprika en Doritos sweet chili om te dippen.

Morgenmiddag komt de schoonfamilie, we doen een high tea en iedereen neemt wat mee. Ik maak scones met lemon curd en clotted cream en ik maak sandwiches. Met zalm/kruidenkaas/rucola, zelfgemaakte eiersalade en een versie met parmaham, zongedroogde tomaat en mozzarella.

Donderdag komt m’n zus met haar gezin, we maken samen allerlei Ottolenghi gerechten. Ik maak burrata met gegrilde druiven, muhammara met flatbread, doperwtenbeignets en pompoen met chiliyoghurt en koriandersaus. Zij nemen/maken ook nog 4 gerechten.
In de middag maak ik nog een borrelplank met een aantal kaasjes, druiven, toast, nootjes, worst, olijven en dips.

Zaterdag komt mijn familie hier logeren met 8 man. Wij doen het hoofdgerecht en ik maak zalm in panko/parmezaan met een citroensaus. Daarbij nog gegrilde aardappelen, geroosterde broccoli met parmezaan/citroen en nog sugarsnaps. Voor mijn vegetarische broer maak ik een bospaddestoelentaartje. In de middag weer zo’n borrelplank.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 24 Dec 2019 15:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Dec 2019 15:19

Re: Kerstdiner

Vanavond hapjes; ik heb gehaktballetjes, kluifjes en grill worst gehaald bij de slager. Ook bitter garnituur, stokbrood met Aoili, tapenade, kaasjes, komkommer met hummus, boerenmet worst, saucijzenbroodjes& tortilla chips met dip

Morgen bij schoonouders eten, stamppotten buffet met rollade!

Donderdag lekker thuis met z’n drieën, heb kip rollade, Hasselback potatoes & sperziebonen. Voorgerecht carpaccio
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Dec 2019 18:32

Re: Kerstdiner

Wat een heerlijke dingen komen er voorbij!
Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik 2 dagen ergens kan aanschuiven maar zelf uitgebreid koken voor een groep is ook weleens leuk ?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers