Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Nov 2018 21:11

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

@studiebol bij ons ging 1 van mijn ouders vaak mee met mijn broertje. Mijn jongste broertje was san bij de ander of ging mee. Ik werd heel erg vrij gelaten en deed heel veel zelf. Ik was 12 toen mijn broertje gescout werd. Het is zo dat je hele gezin er om gaat draaien en dat is een keuze die je wel bewust moet maken. En mocht het zover komen zou ik dezelfde keuze als mijn ouders maken. Ja je moet dingen aanpassen en wat meer plannen maar het is echt goed te doen. Je moet alleen niet te veel waarde hechten aan dingen als elke avond tegelijk aan tafel zitten of een strak schema wat elke week hetzelfde is. Je moet blijven schakelen denken en plannen.
2015 💙
<<

Anoniem249

Bericht 12 Nov 2018 21:22

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Wij moesten wel echt op sport van m'n ouders. Ik was nogal actief, dus ik deed 3 sporten. Mijn ouders konden natuurlijk niet steeds brengen/halen en komen kijken. Dat wisselden ze gewoon af met mijn sportgenootjes. Vaak deed 1 ouder een auto vol met kids (dus 4 kinderen) en dat wisselde steeds.

Ik vind het zelf belangrijk om als kind voldoende te bewegen en sporten leuk te vinden en te leren. Ik denk dat het een goede basis legt voor later.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Nov 2018 21:33

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

We vinden sport belangrijk. Van jongs af aan hebben we de meiden daarmee laten kennismaken en inmiddels hebben we al wel een sportschema. De oudste hockeyt, traint op vrijdag en speelt op zaterdag wedstrijden. De middelste ballet op maandag en zwemt op woensdag. Ze gaat vanaf het voorjaar starten met het zwemABC en zal dan stoppen met ballet. De jongste zwemt op dinsdag. Als ze het leuk vindt, mag ze na de zomer ook op ballet of kleutergym.

Ze mogen uiteindeljk allemaal 1 sport kiezen. Het maakt ons niet uit hoeveel tijd daar in gaat zitten. We hebben het geluk dat opa en oma’s dichtbij wonen en graag mee gaan naar trainingen en wedstrijden.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 13 Nov 2018 10:46

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Hier mogen ze na de zwemdiploma's een sport kiezen.
Sport is zeker belangrijk, mijn man wil het liefst dat ze op een sport zitten die ze zelf kiezen en daarbij nog een vechtsport(judu/budo etc)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem272

Bericht 13 Nov 2018 18:49

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Hee Moederkoekje, wat leuk dat jullie het klimvirus ook te pakken hebben! Klimt F. bij de klimhal in N?

Wij zijn daar nu twee keer geweest met T. voor de jeugd lead series. Leuke klimhal.

On topic: ik had vooraf niet gedacht dat ik fanatiek langs de zijlijn zou staan bij mijn sportende kinderen (ik ben wel sportief, maar niet zo competitief ingesteld). Maar nu doet T. dat klimmen zo goed, we gaan nu voor de lol allerlei wedstrijden af. Hij doet zowel lead klimmen als boulderen. Hij wordt steeds beter, dit weekend was hij vijfde bij een regiowedstrijd.

Ik neem zelf ook altijd mijn klimschoenen mee en klim ook mee. Vooral boulderen vind ik leuk. Het is geen echte teamsport, maar toch heel sociaal en relaxt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2018 21:11

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Wat leuk Filoria en wat een originele sport. Je klinkt heel enthousiast.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 13 Nov 2018 21:34

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

In grote steden is het niet meer zo origineel hoor, in Amsterdam zijn er (uit mijn hoofd) drie boulderhallen en drie klimhallen. Het is vooral populair onder studenten en onder kinderen vanaf een jaar of acht die in of vlakbij een studentenstad wonen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2018 21:48

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Ah oké, maar toch nog altijd een stuk onbekender dan voetbal. Wel erg leuk zeg.

Als onze zoon wil gaan hockeyen zullen we 'm op tijd in moeten schrijven en zullen we hoogstwaarschijnlijk wel moeten sponsoren en ik als vrijwilligersmoeder moeten gaan werken. Crazy business.

Als hij wat anders wil gaan doen zal 't een stuk makkelijker zijn. Wat mij betreft mag ie doen wat ie wil maar z'n zwemdiploma is sowieso heeeeeel belangrijk gezien we aan het water wonen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2018 21:52

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Echt waar Marin? Wat een wereld, gekkenhuis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2018 21:54

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Ja ik heb serieus een agenda afspraak in 2022 staan om te peilen of ie wil hockeyen en zo ja dat we 'm inschrijven. Anders kan ie het vergeten. (dan mag ie gerust iets anders doen hoor, maar áls ie het wil, dan is er een heuse ballotage).
Let's discover the world together.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 13 Nov 2018 22:02

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Filoria schreef:Hee Moederkoekje, wat leuk dat jullie het klimvirus ook te pakken hebben! Klimt F. bij de klimhal in N?

Wij zijn daar nu twee keer geweest met T. voor de jeugd lead series. Leuke klimhal.

On topic: ik had vooraf niet gedacht dat ik fanatiek langs de zijlijn zou staan bij mijn sportende kinderen (ik ben wel sportief, maar niet zo competitief ingesteld). Maar nu doet T. dat klimmen zo goed, we gaan nu voor de lol allerlei wedstrijden af. Hij doet zowel lead klimmen als boulderen. Hij wordt steeds beter, dit weekend was hij vijfde bij een regiowedstrijd.

Ik neem zelf ook altijd mijn klimschoenen mee en klim ook mee. Vooral boulderen vind ik leuk. Het is geen echte teamsport, maar toch heel sociaal en relaxt.



Ja, in N., wij wonen daar ongeveer 200 meter vandaan, ideaal dus! Had T. vorige week een wedstrijd hier? Ik zag iets voorbij komen in een klim app-groep van F.

Ze is pas net begonnen, maar ze vindt het echt fantastisch. De eerste twee weken klom ze 1 keer per week, maar we hebben het snel omgezet naar twee keer per week. Het is echt een uitlaatklep voor haar merk ik. Na het klimmen is ze helemaal ontspannen, en dat heeft ze niet vaak. Zelf zegt ze dat ze op de klimmuur helemaal zichzelf kan zijn. Beleeft T. het ook zo intens?

Leuk dat je zelf ook klimt! Ik kom gewoon totaal niet omhoog haha :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2018 22:42

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Cotton schreef:Zaten jullie zelf als kind echt allemaal op sport?


Niet altijd maar wel veel geprobeerd. Van m'n vierde tot twaalfde op ballet gezeten. (ik zou dan het ook erg leuk vinden als een eventuele dochter op ballet gaat). Tussendoor tennis en paardrijden (nu heb ik niks meer met paarden) van m'n achtste tot twaalfde. En op de middelbare school zat ik op hockey en ik heb ook jazzballet gedaan. En toen ik op high school in Amerika zat, deed ik vijf dagen per week uit school aan tennis. Dat vond ik erg leuk.

Tegenwoordig bestaan er volgens mij ook van die pakketten waarbij je een paar lessen van dit en paar lessen van dat doet. Best prima voor een kind om te kijken wat nou echt leuk is en bij hem/haar past.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2018 08:03

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Marin, pfoe, dat wordt nog een heel gebeuren als hij op hockey wil! Hier in 't Gooi is het ook wel een gedoetje met wachtlijsten etc. geloof ik, maar het verschilt ook per club. Ik weet dat sommige clubs wat laagdrempeliger zijn.

Moederkoekje: ooh, 200 meter! Wat heerlijk. Wij fietsen elke zaterdag een half uur naar de klimhal in B, maar dat is ook goed te doen. Vorig weekend deed T. in onze eigen klimhal de finale van de regionale jeugd lead series, daarvan is al een paar maanden geleden een wedstrijd in N. geweest, en deden ook kinderen uit N. aan mee. Als F. volgend jaar ook aan de series mee gaat doen, komen we elkaar nog wel tegen dan! Zijn echt leuke, laagdrempelige wedstrijden. Het zou ook kunnen dat het in de appgroep over de landelijke jeugdwedstrijd ging, die is voor geselecteerde kinderen die echt supergoed kunnen klimmen (niveau 6b/6c/7a). Zo ver zijn wij nog niet, T. klimt bijna 6a.

Wat mooi, wat jouw dochter erover zegt. Voor T. is het ook echt therapeutisch. Toen we begonnen met klimmen, was het zo'n fijne manier om grenzen te verleggen en angsten te overwinnen (hoogtevrees...) en vertrouwen in zijn lijf te krijgen. Nu dat goed gaat, merken we dat hij van klimmen leert dat je iets soms 10 keer moet proberen voordat het lukt. Misschien een slimme-kinderen-dingetje: gewend zijn dat alles altijd makkelijk gaat en in één keer lukt, en dan moeten leren dat je soms echt moet blijven oefenen en proberen voordat je iets voor elkaar krijgt. Hij kan die metafoor dan ook echt doortrekken naar situaties thuis of op school.
En verder heeft hij er gewoon heel veel lol in :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Nov 2018 11:54

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

minoessepoes schreef:Hier moeten ze eerst maar wennen aan het naar school gaan en als ze dan rond de 5 zijn hun zwemdiploma's halen en daarna zien we wel verder wat hun interesses zijn. De "werkweek" van de jongens is al best druk met 3 dagen bso dus ik zou nu denken dat 1 ding daarnaast doen meer dan genoeg is, ik wil ze ook nog de ruimte geven om niks te kunnen doen of met vriendjes af te spreken.

Ik zou wel stimuleren dat ze dus iets gaan doen en het liefst iets waarbij ze lekker bewegen maar als ze besluiten dat ze bij de scouting willen bijvoorbeeld dan vind ik dat ook prima. Ik zou persoonlijk niet willen dat hun activiteiten ons hele weekend bepalen maar ze ook niet willen belemmeren om te doen wat ze leuk vinden. Dus als er elk weekend sprake zou zijn van een voetbal wedstrijd en ze zijn helemaal wild van voetbal dan denk ik dat we daar wel in mee gaan.

Ik vind het wel iets lastigs, wij hebben veel familie die verder weg wonen en zijn dus vaak een heel weekend weg, dat zou dan wel heel erg belemmerd worden en is echt wel iets waar we over na moeten denken voordat we akkoord gaan met zo'n sport.

Ik zat zelf op een school waar ook jongeren op zaten die klaar gestoomd werden als top sporter ( voornamelijk voetbal en wat turners) en heb ook gezien wat ze daar allemaal voor moesten laten en doen en niemand daar van heeft het gered. Ik weet niet of dat nou de weg is die ik graag voor mijn kind zou zien, ik denk niet dat ik het in eerste instantie zou stimuleren maar als het echt hun passie is zou ik ze ook weer niet belemmeren daar in.


Mee eens. H. zit nu nog op zwemles (voor B) en daarna kijken we wel verder, maar ik vind het belangrijk dat hij ook voldoende vrije tijd overhoud. Bovendien moeten we het afstemmen met zijn vader, aangezien hij daar ook nog heen gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Nov 2018 22:25

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Cotton schreef:Zaten jullie zelf als kind echt allemaal op sport?


Ja. Eerst ab zwemmen en diplomazwemmen en gym. Toen ben ik gestopt met gym. En ben ik gaan wedstrijd zwemmen. Op mijn 15e begon ik met tr.iathlon.
Ik heb nog wel eens een proefles tennis en handbal gedaan. Tennis was te duur en handbal vond ik toch minder leuk dan zwemmen
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Nov 2018 22:55

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Vanaf komend voorjaar wil ik met A naar de peuters van de korfbal. Dat heb ik zelf ook een tijd gegeven en zijn veel algemene beweeg/balspelletjes. Als hij over een paar jaar iets anders wil, vind ik dat geen probleem. De keuze is hier wel wat beperkt, want we willen dat het op de fiets bereikbaar is. Na de zwemlessen zou hij op een tweede sport kunnen, als dat planningtechnisch haalbaar is. We zullen in elk geval stimuleren dat de kinderen minimaal één sport doen. Zelf hebben we ook altijd op een sport gezeten.

Toevoeging: Als ze veel tijd in een sport zouden willen steken (voor mij is dat meer dan twee keer trainen+wedstrijd), zou ik daar niet direct om staan te springen. Mijn man zou daar wel direct achter staan. Hij is in zijn puberteit fanatiek geworden met wielrennen, maar werd beperkt gesteund door zijn ouders. Dat vond hij jammer en wil hij zelf anders doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 18 Nov 2018 10:43

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Als mijn kinderen heel goed zijn, en zelf een wens hebben om meer tijd in hun sport te steken en te proberen bepaalde doelen te halen, steunen wij dat plan altijd.

Mijn zus heeft bijv al gezegd tegen haar kinderen dat als ze gescout worden voor iets dat dat niet gaat gebeuren. Vind ze teveel gedoe. Ik snap dat wel, maar ook weer niet. Ik zou nooit het verwijt van mijn kinderen willen krijgen dat ze hun dromen niet hebben mogen leven.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Nov 2018 10:49

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Ik zie net dit stuk voorbij komen op Facebook: https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... r-kinderen
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Nov 2018 11:03

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Dat had ik ook Taeda. Ik was heel goed in de lange baan zwemmen en werd niet gestimuleerd/ ondersteund door mijn ouders. Ik had er waarschijnlijk heel ver in kunnen komen. Ik zou mijn kinderen daarin wel steunen om ze de laten onderzoeken hoe ver ze kunnen en willen komen...Wel met school op nummer 1.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 18 Nov 2018 13:04

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Ik denk dat ik best ver mee zal gaan in sport van mijn kinderen. Ik heb het zelf vroeger als heel positief ervaren dat ik op dat gebied heel veel mocht. Op een gegeven moment had ik vrijwel elke dag iets (niet alleen sport, ook koor, muziekles ed) en daar werd ik echt heel blij van. Ik vond het zelfs vervelend dat ik op een gegeven moment ergens mee moest stoppen, omdat ik iets anders wilde. Ik moet er wel bij zeggen dat lang niet al deze clubjes (veel) geld kosten. En we woonden in een dorp, dus ik kon al snel zelf overal naartoe.
Nu ben ik al jaren trainster bij een sportvereniging en zie ik ook de andere kant. Ik snap dat het soms lastig te organiseren is, maar ik zal er wel altijd alles aan doen om te regelen dat mijn kinderen hun hobby's kunnen ontwikkelen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Nov 2018 20:24

Re: Hoe ver ga jij mee in de sport van je kinderen?

Ik denk dat ik het zelf maar moet aanzien, niet dat ik denk dat mijn kinderen nou ergens voor gescout gaan worden :) Maar nu een keer extra trainen voor bijv pony rijden vind ik soms al lastig in te plannen in combinatie met mijn werk en met andere dingen die we doen maar ook rekening houden met het feit dat ik wil dat mijn dochters ook voldoende rust hebben.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers