Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sint Maarten

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 19:40

Re: Sint Maarten

Dat is hard gegaan dan Bliss! Of had je niet zoveel in huis. Misschien een briefje ophangen dat jullie helaas geen snoep meer hebben? Ik weet niet wat ik zou doen. Ik heb altijd te veel snoep :angel:

Hier loopt het nu ook wel beetje door. Ze beginnen gewoon echt wat later. Wel grappig dat één moeder zich herinnerde dat ik vorig jaar met een baby op de arm stond en dat ie nu zo groot was geworden.

Intussen zitten we ook F1 te kijken en ik leg O toch maar in bed want 't is gewoon bedtijd. De meeste kindjes durven toch niet aan te bellen en blijven drentelen bij 't trapje.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 19:41

Re: Sint Maarten

Klinkt lekker ongezellig inderdaad Exo, balen!
Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen nog niks hadden. Als ze hier gisteren waren gaan lopen, hadden wij ook nog niks grhad, vandaag pas in huis gehaald.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Nov 2018 19:46

Re: Sint Maarten

Bij ons mogen ze alleen aanbellen als er een kaarsje brandt. Als het snoep op zou zijn zou ik denk ik dus kaarsje uitdoen en de blinds dicht haha. Maar lijkt hier net goed te gaan, zijn nog stuk of 10 snoepjes over en ze kunnen nog een kwartier komen (wel echt veel meer geweest dan gedacht trouwens, normaal eten wij echt nog tijden Sint-Maarten chocola zelf :p)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2018 19:47

Re: Sint Maarten

Dat is wel chagrijnig, Exo, al kan ik me ook wel voorstellen dat hij niks had, ik haal ook altijd pas op de dag zelf snoep. Hij had het wel wat aardiger kunnen brengen.

Bij mij kwam er op de dag na Halloween, midden op de dag een jongen van een jaar of zestien aan de deur (waarschijnlijk van de middelbare school hier op de hoek) die zei 'Trick or Treat'.

Ik had net een pakje voor iemand uit de straat aangenomen, sportschoenen, dus ik dacht dat hij daarvoor kwam en een grapje maakte, maar hij was heel serieus. Het was helemaal geen Halloween en we doen dat ook niet in de straat. Hij vroeg: 'Mag ik toch een snoepje?' Ik had niks in huis en vond het ook gewoon een beetje stom.

Hier is het volgens mij alweer voorbij. Ze lopen hier vaak in hele groepen, dus na twee of drie keer bellen heb je het vaak wel weer gehad.

Als het snoep op zou zijn zou ik denk ik ook het lichtje uitdoen. Al zou ik me dan wel alsnog de zuurpruim van de straat voelen, want die mensen hebben dan natuurlijk niet gezien dat het lichtje eerst wel brandde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Nov 2018 19:48

Re: Sint Maarten

Hoeveel zakken snoep heb jij dan bijvoorbeeld? M'n vriend had de laatste zakken die er gisteren lagen geloof ik. Ik dacht dat we best veel hadden, maar kennelijk toch niet. Maar ja, op is op hoor. Er zullen vast wel meer mensen zijn die niet meedoen.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Nov 2018 19:49

Re: Sint Maarten

Hier is welgeteld 1 kindje aan de deur geweest. Het regent ook wel flink, dus ik denk dat de meesten overslaan dit jaar.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Nov 2018 19:50

Re: Sint Maarten

SophieZMY schreef:Bij ons mogen ze alleen aanbellen als er een kaarsje brandt. Als het snoep op zou zijn zou ik denk ik dus kaarsje uitdoen en de blinds dicht haha. Maar lijkt hier net goed te gaan, zijn nog stuk of 10 snoepjes over en ze kunnen nog een kwartier komen (wel echt veel meer geweest dan gedacht trouwens, normaal eten wij echt nog tijden Sint-Maarten chocola zelf :p)


Haha ik heb het kaarsje ook uitgeblazen, maar ze bellen alsnog aan. Wel een beetje ongemakkelijk zo, maar ja, nu niks meer aan te doen. Ik heb ook geen zin om veel snoep over te houden, want dan weet ik wel wie het uiteindelijk opeet. (Wij zelf dus.)
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 19:55

Re: Sint Maarten

Bliss schreef:Hoeveel zakken snoep heb jij dan bijvoorbeeld? M'n vriend had de laatste zakken die er gisteren lagen geloof ik. Ik dacht dat we best veel hadden, maar kennelijk toch niet. Maar ja, op is op hoor. Er zullen vast wel meer mensen zijn die niet meedoen.


Wij hadden drie zakken. Het eerste jaar hadden we echt twee gigantische bakken vol. M'n man neemt het restant altijd mee naar z'n werk. Misschien is 't hier ook wel minder druk hoor. Volgens mij woon jij wel meer in een kindvriendelijke wijk, hier wonen meer oudjes.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Nov 2018 19:57

Re: Sint Maarten

Wij hadden ook drie zakken! En dus ook met echt veel snoepjes erin, want ze zijn niet zo groot. Maar ze komen echt met groepen tegelijk af en toe, dan gaat het hard. Ik vertik het om tien zakken snoep te gaan kopen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 11 Nov 2018 19:58

Re: Sint Maarten

Ik ben er ook al door! In een tijdsbestek van 20 minuten! Zoveel meer kindjes dan vorig jaar!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2018 20:02

Re: Sint Maarten

Ik heb twee zakken met een mix van mini'tjes van Chupachups, Fruitella, Mentos en van die pastelkleurige druivensuikersnoepjes in zo'n doorzichtig cellofaantje, zeg maar van die oldskool snoepjes. Volgens mij zitten er per zak ongeveer vijftig units in.

En ik heb nog een zak mini-Lions, maar die is nog dicht. De tweede zak van die andere snoepjes is net open, ik denk dat we ruim genoeg hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 20:04

Re: Sint Maarten

Bliss schreef:Wij hadden ook drie zakken! En dus ook met echt veel snoepjes erin, want ze zijn niet zo groot. Maar ze komen echt met groepen tegelijk af en toe, dan gaat het hard. Ik vertik het om tien zakken snoep te gaan kopen ofzo.


Ik vind die groepen ook stom! Ze staan allemaal te dringen en je ziet amper welke lampions ze geknutseld hebben..
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2018 20:04

Re: Sint Maarten

Hier werd het aangekondigd in het huis aan huis blaadje en op de Facebookpagina van het dorpsbelang.

Ik had 2 zakken uitdeelzakjes. Maar wij wonen buitenaf, dus alleen de buurkinderen komen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2018 20:11

Re: Sint Maarten

hier liepen ze gister al. En hoor nu ook alweer in de straat. En morgen is hier in het dorp een optocht. Beetje gek dat ze dit jaar 3x mogen. Ik heb gister wel de deur open gedaan voor de buurtkindjes. Heb er zelf niks mee. Wij mochten nooit meelopen vroeger
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Nov 2018 20:13

Re: Sint Maarten

Wij hadden ongeveer 50 chocolaatjes en 10 mandarijnen. We hebben nog 6 chocolaatjes over, ik denk dat we die vanavond zelf opsnoepen :D
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 11 Nov 2018 20:27

Re: Sint Maarten

Wij hadden ook 3 zakken chocolade mini's. Alles is op.
Ik had gelukkig nog doosjes rozijntjes en toevallig van de week kinder chocolade reepjes gekocht voor dochter.
Die zijn ook bijna op nu.
Gelukkig is het klaar.
Dochter vond het geweldig en heeft 1,5 uur doorgebracht in de gang. Ze rende naar de deur als de bel ging of hing voor het raampje. Ze vond het zo leuk om de deur open te doen en stond dan echt te luisteren naar de kinderen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 11 Nov 2018 20:29

Re: Sint Maarten

Wij zijn net thuis van het lopen. Beide kinderen lopen mee. Maar we hebben een vast groepje waarmee we lopen en die varieert van 2 tot 11 jaar. En we lopen ook al een paar jaar zo ongeveer hetzelfde rondje. Alle bekenden in de buurt.
Vind het ook wel leuk om te doen. :-)
<<

Anoniem281

Bericht 11 Nov 2018 20:47

Re: Sint Maarten

Wij zijn met Tobias bij 3 huizen geweest; Opa en Oma en twee lieve buurvrouwen hiernaast. Bij de één kreeg-ie een gewoon snoepje en bij de ander een zakje met een KinderBueno, een Kinder reepje, een twixje, een zakje Haribo en een minikitkat. Jeez.. 'Ja die heb ik speciaal voor hem gemaakt, hoor!' Joh... Maar wel ongelooflijk lief :)

Daarna mocht-ie patatjes eten en zelf snoepjes uitdelen en dat vond-ie helemaal fantastisch! 'Haallooo kindjes!' En met een gigantische glimlach snoep uitdelen. Lieffie :)

Bij ons begon 't trouwens ook wat later, maar Tobias moest 19:10 naar boven dus toen heb ik gewoon de gordijnen dichtgetrokken. De bel deed 't al niet en ik heb 't licht in de huiskamer gedimd; niks meer gehoord.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Nov 2018 20:48

Re: Sint Maarten

Hier was het een groot succes ondanks de regen. We hadden een groepje van 7 kinderen (5 klasgenoten van m’n oudste, m’n oudste en m’n jongste) en wat ouders. Het was erg leuk, ze hebben heel veel snoep. Ze hadden deze week nog een nieuw st Maarten lied geleerd op school en daarmee maakten ze goeie sier. M’n jongste van 2 zong knetterhard mee en stond overal vooraan, hij vond het fantastisch.
#teammaple🍁
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 11 Nov 2018 20:50

Re: Sint Maarten

Ook hier verdeeldheid over wanneer nou gelopen zou worden. Maar ik ben niet anders gewend dan wanneer het op zondag valt, we lopen op de zaterdagavond. Dus wij hadden gisteren een bak snoepjes bij de deur gezet en liepen zelf met onze jongens. Alleen even bij de 3 buren geweest en toen naar opa en oma. Vanmiddag kwam een andere buurvrouw nog zakken snoep brengen voor onze jongens omdat ze dachten dat ze gisteren misschien de bel niet aan hadden. Echt een zak met 2 zakjes chips en 5 snoepjes ofzo. Ook bij de andere buren was het een zakje met chocomel, mandarijn, en 5 snoepjes. We hebben dus echt snoep alsof we het hele dorp zijn doorgekomen. Vanavond zijn we omdat we er gisteren niet aan toekwamen nog even bij mijn ouders geweest. Een dorp verderop, maar daar liepen de kinderen vanavond.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Nov 2018 20:51

Re: Sint Maarten

Tobias zong wel met de kinderen aan de deur mee, maar niet toen-ie zelf ging Sint Maarten :laughcry:
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 11 Nov 2018 20:58

Re: Sint Maarten

J. zong overal heel netjes. Onze oudste vond het spannender. Maar voor hem was het ook het eerste jaar dat het hem echt lukt een liedje te zingen. Überhaupt hoorden we hem pas afgelopen week voor het eerst een heel liedje zingen. Ze hadden dus goed geoefend op het kdc.
<<

Anoniem243

Bericht 11 Nov 2018 21:08

Re: Sint Maarten

Voor het eerst gelopen met J. en ik ben zo trots op hem! Goed duidelijk gezongen en steeds netjes bedankt, fantastisch. Hij had het hele dorp wel af willen lopen geloof ik, ondanks dat hij het in eerste instantie wat spannend vond, maar na twee straten vond ik het wel prima.

Lang niet iedereen deed mee hier, veel donkere huizen of waar gewoon niet open gedaan werd. Wij wonen in een doodlopend stuk dus krijgen ook weinig kinderen aan de deur helaas.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Nov 2018 21:18

Re: Sint Maarten

Hier was het ook super druk! Echt grote groepen. Het was gelukkig droog. Wij hebben Ook een rondje gelopen met de meisjes. Niet overal werd open gedaan (omdat het zondag is) maar de meisjes zongen uit volle borst!

Er was hier overigens veel onduidelijkheid over de dag. Morgen is het officieel met mogelijkheid om naar de ondernemers te gaan. Maar dat doen wij sowieso nooit. Ik vind langs de straat wel weer genoeg snoep ;)

Hier krijgen ze bij de buren ook altijd een speciale behandeling :smile:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2018 21:22

Re: Sint Maarten

Dat is verwarrend Sarah.

Hier was het ook gister. Eerst de optocht om 18.00 uur toen zijn wij met de buren en hun kindjes gelopen. Wij waren rond 19.15 uur weer thuis. En toen zijn er tot 20.00 uur nog 8 kindjes aan de deur geweest.
2014 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers