Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Okt 2019 08:14

Re: Stomme vragen topic #6

Marin schreef:Kan je 'm niet aan een doekje doen en die in het bed laten liggen. Zo hebben wij dat gedaan. Weet alleen niet meer wanneer.



We hebben er 4. Één aan de jas voor mee naar buiten, 2 in bed en 1 beneden. Het is ontstaan uit de onrustige tijd en zodra ze nu wat moppert ben ik soms 'bang' dat die enorme onrust er weer is en wil ik haar tevreden houden. Slaat nergens op, want ze mag ook best wel eens mopperen natuurlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Okt 2019 08:15

Re: Stomme vragen topic #6

Spencer schreef:
Jip schreef:Vanaf wanneer gaven jullie de speen alleen met slapen? S heeft een speen en eigenlijk stoppen we die speen er zo snel in wanneer ze een beetje onrustig wordt. Vloeit voort uit de afgelopen maanden, maar soms besef ik me dat het eigenlijk niet eens nodig was op dat moment.


Bij beide rond het half jaar de speen volledig afgeleerd. Ze zijn nooit gaan duimen en hebben de speen ook heel makkelijk afgeleerd.


Sliepen ze toen al goed? Ik denk dat dat hier niet gaat lukken. Wanneer de speen uit haar mond is dan stopt ze wel wat anders in haar mond wat voor handen is on bed (oor van konijnpopje bijv).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2019 23:37

Re: Stomme vragen topic #6

Saga schreef:Hoe gaat het nu met je JaneDoe?


Lief dat je het vraagt Saga. Ik lig sinds gister in het ziekenhuis, Finally. In de eerste instantie voor een nachtje, maar urine was toch nog niet goed, dus nu nog een nachtje en dan morgen weer verder kijken. Ik merk nog geen verlichting qua misselijkheid, maar ik plas in ieder geval weer iets, dat is al een hele vooruitgang?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Okt 2019 08:39

Re: Stomme vragen topic #6

Jeetje joh, JD! Wat heftig! Maar wel fijn dat ze je nu in de gaten kunnen houden. Sterkte!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2019 09:03

Re: Stomme vragen topic #6

Oh wat rot JD! sterkte! Wel fijn dat je nu op de juiste plek bent hopelijk.
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Okt 2019 11:43

Re: Stomme vragen topic #6

Veel beterschap JaneDoe!
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Okt 2019 11:45

Re: Stomme vragen topic #6

Beterschap!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2019 19:40

Re: Stomme vragen topic #6

Bo gaat binnenkort naar de Basisschool, de lieve schat. Nu ben ik op zoek naar een kalender, met een maandnotatie (denk dat dat het makkelijkste is, of heeft iemand hier andere goede ideeën over?) waarop we makkelijk schoolvakanties en studiedagen kunnen noteren. en misschien feestjes ofzo? Heeft iemand een tip voor een fijne mooie kalender? Hij komt in de woonkamer te hangen, dus vind het wel leuk als het er een beetje leuk uitziet.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Okt 2019 19:45

Re: Stomme vragen topic #6

De Bruna zag ik vol liggen met zulke kalenders! Super handig, Wij hebben er een met honden ? had mn moeder gekocht omdat er een hond instaat die op onze lijkt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Okt 2019 19:47

Re: Stomme vragen topic #6

Bedoel je zo'n familie maandplanner?
Die kun je ook leuk bedrukken bij Albelli.
Per maand een grote foto erboven.
Vind ik dan toch leuker met persoonlijke foto's etc. Zeker als het goed zichtbaar is.
Laatst gewijzigd door Salome op 06 Okt 2019 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Okt 2019 19:54

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb ook een vraag, niet perse stom, maar een eigen topic is ook niet nodig.

Wij hebben een jongetje van school en de bso die al lang ernstig ziek is. Helaas is gebleken dat alle behandelingen niet hebben aangeslagen en hij zal nooit meer beter worden. Zijn ouders hebben via een brief aangegeven dat het jongetje zelf niet weet dat zijn leven eindig is en dat ze nu zo veel mogelijk leuke dingen met hem doen. Ze vragen om kaartjes voor hem.

Ik heb tijdens de behandelingen kaartjes en cadeautjes gestuurd en daar kon ik wel een tekst voor vinden. Maar nu, ik kan maar gewoon niet op een passende tekst komen. Hebben jullie suggesties?

Ik doe er een knijpspeeltje bij (plakt aan het plafond of de muur, je kunt er in knijpen en wordt dan weer zijn eigen vorm) misschien dat ik dat kan verwerken in het kaartje.

Zoiets als: omdat je een poepie bent!

Of is dat gek?

Pff lastig hoor. Kindje is 6.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2019 19:59

Re: Stomme vragen topic #6

Salome schreef:Bedoel je zo'n familie maandplanner?
Die kun je ook leuk bedrukken bij Albelli.
Per maand een grote foto erboven.
Vind ik dan toch leuker met persoonlijke foto's etc. Zeker als het goed zichtbaar is.

Ja dat bedoel ik! Ik zal eens op Albelli kijken en googelen op familie maandplanner.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 06 Okt 2019 21:33

Re: Stomme vragen topic #6

Ik print elke maand een maand-kalender uit en die vul ik dan samen met T. met alle dingen die er die maand gebeuren voor hem (school, BSO, vakantie, logeerpartijtjes, spelen bij vriendjes, etc.)
Hij mag dan op elke dag ook een sticker plakken, kruisje zetten, smiley maken, als de dag voorbij is.

Pfff, heftig Elisabeth. Misschien inderdaad zo'n grappige tekst, of iets met 'gewoon om lekker mee te spelen' of 'voor als je je verveelt'.
Of gewoon iets erop zetten als 'veel plezier ermee', 'omdat je zo'n lieverd bent'.
Moeilijk hoor, als je er ineens zo over na moet gaan denken.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Okt 2019 21:34

Re: Stomme vragen topic #6

Ja klopt. Het is ook zo'n lieverd. Heel heftig ook. Hoe meer je denkt hoe lastiger het is.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Okt 2019 14:21

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb nog een vraagje. Bo gaat ook gymmen, en ik mailde deze vragen:

Heb even een vraagje over de gymkleding, heb je voor mij een beschrijving van de kleding die we moeten hebben? Een legging en t-shirt ofzo? En wat voor soort schoenen?

En dit is het antwoord:
Voor gymkleding is het fijn als het kleding is die ze zelf aan en uit kan trekken. Een legging met shirt lijkt mij dus prima!
Zelfde voor de schoenen, makkelijkste is met elastiek of klittenband en met een witte zool.
--

Wat voor schoenen zouden dat nou zijn? Sportschoenen met een harde zool, of van die zachte flexibele gymschoentjes waar je ook op kunt dansen? Kan dat ook terug mailen natuurlijk, maar misschien zeggen jullie nou Carrie, dat is toch logisch, dat soort schoenen moet je hebben.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Okt 2019 14:22

Re: Stomme vragen topic #6

Elisabeth schreef:Ja klopt. Het is ook zo'n lieverd. Heel heftig ook. Hoe meer je denkt hoe lastiger het is.

Wat een verdrietig verhaal, sterkte.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Okt 2019 14:22

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou zonder nadenken uitgaan van een sportschoen met harde zool.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Okt 2019 14:36

Re: Stomme vragen topic #6

J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 07 Okt 2019 14:37

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou denken (en hier ook meest gebruikelijk bij kleuters) van die low budget gymschoenen met een rubberen maar wel flexibele zool. Ze bestaan met klittenband of elastiek en zijn er in de kleuren wit zwart en roze.

https://www.scapino.nl/dutchy-kinder-gy ... gJJBPD_BwE
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Okt 2019 14:48

Re: Stomme vragen topic #6

Hier op school hebben de meeste meisjes de middelste die Plien plaatst.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Okt 2019 15:02

Re: Stomme vragen topic #6

De Scapino schoentjes die hier boven staan heeft mijn zoontje inderdaad ook maar dan in het licht grijs. Hij heeft een een kort blauw joggingbroekje en een simpel T-shirt in zijn gymtas zitten verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Okt 2019 15:17

Re: Stomme vragen topic #6

F. heeft een gympakje en deze schoentjes:

https://www.scapino.nl/dutchy-kinder-ba ... 0000300340

Gympakje had ze al van de gym en kan ze prima zelf aandoen en weer uittrekken. Schoenen, ze moest en zou die hebben. Heb het aan de juf gevraagd omdat ik dacht dat ze inderdaad meer die klittenband dingen moesten hebben maar dit was prima.
⁠♡♡♡
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Okt 2019 15:39

Re: Stomme vragen topic #6

Ik kreeg het idee dat het ook allemaal niet zoveel uit maakt, de juf zei hier dat de meeste kinderen wel gymschoenen hebben maar dat heel veel alsnog zonder schoenen gymmen en dat de gymleraar dat ook wel prima vindt voor de ontwikkeling van de voeten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Okt 2019 16:22

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hebben van die schoentjes met klittenband (natuurlijk wel in het roze ?).
Gymmen doen ze zover ik weet in hemd en onderbroek, dus geen speciale kleding.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 07 Okt 2019 16:23

Re: Stomme vragen topic #6

Uffe schreef:F. heeft een gympakje en deze schoentjes:

https://www.scapino.nl/dutchy-kinder-ba ... 0000300340

Gympakje had ze al van de gym en kan ze prima zelf aandoen en weer uittrekken. Schoenen, ze moest en zou die hebben. Heb het aan de juf gevraagd omdat ik dacht dat ze inderdaad meer die klittenband dingen moesten hebben maar dit was prima.


Ok, bedankt allemaal!
Bo moet nieuwe dansschoentjes hebben, die kan ik op dansles bestellen. Die hebben zo'n flexibele zool zoals de link hierboven. Denk dat ik die ook voor gymmen ga gebruiken dan, scheelt weer.

Dat is dan dit:
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers