Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Langvoeden en werken

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Okt 2013 14:20

Langvoeden en werken

Zijn er hier vrouwen die langvoeden, of in elk geval langer dan een half jaar, in combinatie met een baan van minstens 3 dagen per week?
Ik ben erg benieuwd of ik het vol ga houden als ik volgende week weer vier dagen ga werken, plus nog twee avonden en een ochtend sporten waarvoor/tijdens ik dan moet kolven.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Okt 2013 14:24

Re: Langvoeden en werken

Ik werk drie dagen in de week. Wat wil je precies weten dan? Kolven mag natuurlijk tot 9 maanden. Daarna heb ik nog tot bijna een jaar in m'n pauze gekolfd. Nu doe ik dat niet meer.

als ik ging sporten zorgde ik dat ik op een ander moment gekolfd had en er een flesje was, als ik terug was kolfde ik dan.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem28

Bericht 26 Okt 2013 14:25

Re: Langvoeden en werken

Ik heb tot ze tien maanden was 36 uur gewerkt en nu werk ik 28 uur. Steeds in combinatie met borstvoeding. Hier geen problemen met die combi gehad, tot een jaar op het werk gekolfd, nu kolf ik niet meer.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Okt 2013 14:40

Re: Langvoeden en werken

Ik werk 36 uur per week, verspreid over 4 dagen. Ik heb vanaf 4 maanden tot 11 maanden 2 keer per dag gekolfd onder werktijd (en 's ochtends voor het werk 1 keer). Van 11 maanden tot 13 maanden kolfde ik 1 keer per dag onder werktijd.
Daarna ben ik gestopt met kolven. Mijn dochter krijgt nog wel borstvoeding, maar op werkdagen alleen 's ochtends, 's avonds en 's nachts. Als ik thuis ben ook voor het middagslaapje.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Okt 2013 14:53

Re: Langvoeden en werken

Ik weet dat ik bij Lotte veel moeite had om genoeg te kolven. Ook nu kolf ik per kolfbeurt maar ongeveer 2/3 voeding. Mijn vriezer zit nu nog wel vol, maar met zoveel voedingen in de week ben ik bang dat dit snel leeg is.
Kolven op het werk is nog een gedoe, de eerste week maar eens kijken of het me lukt, anders moet ik daar nog aan de bel trekken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem186

Bericht 26 Okt 2013 14:56

Re: Langvoeden en werken

Ik werk 3 dagen in de week en ik kolf nog steeds 3 keer per dag. M'n productie loopt anders te hard terug.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Okt 2013 17:08

Re: Langvoeden en werken

Bij mijn dochter werkte ik 27 uur (in 3 dagen), zij heeft 2 jaar borstvoeding gehad. Ik kolfde tot ze 11 maanden was 2 keer op een dag op mijn werk en daarna tot ze bijna 1,5 jaar was 1 keer op een dag. Dat ging allemaal prima.
Ik heb bij haar de eerste maanden vaak ook nog gekolfd voordat ik ging werken na de ochtendvoeding, ik had daardoor een hele grote voorraad in de vriezer. Dat was na een paar maanden heel fijn want toen kolfde ik niet genoeg meer op een werkdag.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Okt 2013 19:08

Re: Langvoeden en werken

Ik heb tot bijna 11 maand gevoed en werk 32 uur in de week. Ik kolfde een paar keer per dag, weet niet meer precies hoeveel. Toen D mee ging eten liep mn productie wat vlotter achteruit. Maar op zich was het tot 10 maand goed op te brengen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem133

Bericht 26 Okt 2013 19:58

Re: Langvoeden en werken

Ik heb bij beide kinderen meer dan 12 maanden bv gegeven en dus ook drie dagen in de week gekolfd op mijn werk. Ik deed dit in mijn pauzes, ik kreeg er geen tijd voor. Bij de eerste liep mijn productie wel erg terug door het kolven, bij de tweede kolfde ik tijdens de eerste pauze al genoeg voor de rest van de dag, dus daar had ik juist veel voeding om in te vriezen, waardoor hij nog langer bv heeft gekregen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Okt 2013 20:55

Re: Langvoeden en werken

Hoe deden jullie dat met de afgekolfde melk? Op het werk in de koelkast zetten in een avent potje oid en dan in een koelkasten mee naar huis? Ik heb een reistijd van 50-60 min dus vraag me af hoe ik dat mee naar huis ga nemen.

Ik zal denk ik voor het werk kolfen en dan misschien 2 x op het werk.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Okt 2013 21:03

Re: Langvoeden en werken

Ik zette het in Avent potjes in de gezamenlijke koelkast (onderin en dan helemaal achterin).
En ik vervoerde de melk in een mini-koeltasje met koelelementen. Bleef prima koud gedurende zeker een uur.
Die koelelementen legde ik 's ochtends dan in het vriesvak.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Okt 2013 21:51

Re: Langvoeden en werken

Ik zet de melk op mijn werk in de koelkast en onderweg doe ik het gewoon in mijn tas, behalve toen het heeeel warm was buiten. Ik ben meestal met 10 minuutjes fietsen wel thuis.

Ik werk 5 halve dagen dus ik kolf bijna nooit op het werk. Ik voed R 's ochtends en daarna kolf ik en als ik thuis kom kolf ik eerst en voed hem dan.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Okt 2013 22:00

Re: Langvoeden en werken

Ik zette het op mijn werk in de koelkast en legde 's ochtends ook een koelelement in het vriesvakje daar. 's avonds nam ik het dan in een koeltasje weer mee naar huis.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Okt 2013 22:03

Re: Langvoeden en werken

Ik ben trouwens de koelelementen ook wel eens vergeten, dan zat de melk wel een een koeltas, maar dus zonde die elementen. En dat ging ook goed met een reistijd van een uur.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron