Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Matras

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Okt 2018 11:55

Matras

Wat heeft je voorkeur, een wat harder matras of juist wat zachter? En heb je er aan moeten wennen?
We hebben een nieuw bed en dus ook nieuw matras. Het oude matras was wat zachter. Vriend vond deze niet zo fijn, ik had ook wel eens last van mn rug. Nu een wat harder matras, maar ik weet nog niet goed wat ik er van vind. Heb de eerste week giga moeten wennen, vond t in t begin echt te hard maar daar lijk ik wel wat aan gewend te zijn. Maar vind t nog niet superdepuber. Nog even doorwennen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Okt 2018 18:03

Re: Matras

Volgens mij is dat heel persoonlijk. Ik hou van een wat harder matras, mijn beste vriendin houdt bijvoorbeeld van super zacht, dat je er echt in zakt. Mij is verteld dat je moet gaan proefliggen in de winkel in de ochtend, als je nog fris en fruitig bent. Aan het einde van de dag ligt elk matras lekker :wink: maar een nieuwe matras is altijd even wennen. En wij hebben die van ons gekocht toen ik zwanger was, dus het lag al sowieso niet zo geweldig. Maar heb je garantie ofzo? Mag ie terug als je het niks vindt?
december 2016
juli 2019
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Okt 2018 18:45

Re: Matras

Winkels zeggen toch altijd dat je drie maaanden moet proefliggen? Ik weet niet of dat ook bij de winkel is waar jullie het bed hebben gekocht, maar zo lang zou ik het de tijd geven.
Ik moest ook heel erg wennen aan mijn hardere matras, maar zou nu echt geen zachtere willen. Ligt heerlijk.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Okt 2018 19:27

Re: Matras

Ja ze zeggen na 4 weken mag t ruilen, en heeft 3 mnd garantie.
Maar was benieuwd, omdat t al wel beter is geworden maar nu weer even stilstaat zeg maar, en ik t nog niet heel fijn vind.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Okt 2018 07:44

Re: Matras

Ik heb een iets zachter matras en mijn man een harder matras. Wij hebben er wel een grote topper overheen van traagschuim. Het matras lag eigenlijk vanaf de eerste nacht goed, terwijl ik op vakanties op andere bedden eigenlijk altijd last van mijn rug heb na een nacht slapen op een ander matras. Ik was dus gelijk gewend. Hebben jullie een tweepersoonsmatras? Is het een idee om twee eenpersoonsmatrassen met een topper erover te nemen? Dan kun je beide je eigen matras uitzoeken.
2011 2012 2017
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 24 Okt 2018 10:03

Re: Matras

Mijn voorkeur ging eerder altijd uit naar een iets zachter matras maar sinds 2 jaar hebben wij een traag koud schuim matras. Voelt vrij hard aan maar het ligt echt heerlijk vanaf nacht 1! Het schijnt dat traag-koud-schuim zich naar je lichaam vormt :)
Wat als het lukt
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Okt 2018 10:52

Re: Matras

Wij hebben 2 matrassen. Mijn vriend houdt van zachter. De mijne is heel hard, maar uitstekende lichaamsdelen, zoals mijn knieën als ik op mijn buik lig, verdwijnen er wel in. Mijn vriend heeft pijn in zijn rug als hij op mijn kant geslapen heeft, andersom heb ik daar niet echt last van.

We hebben er wel 1 hoes overheen zodat we geen spleet hebben.

Heb je het kussen ook vervangen? Dat was bij ons ook echt een verschil. Ik twijfelde heel erg en nam uiteindelijk mijn oude kussen mee naar de winkel. Toen bleek die combinatie voor geen meter te liggen en was ik er zo uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2018 12:32

Re: Matras

Wij hebben een vrij hard matras en ik vind het heerlijk slapen.
Hoewel we op vakantie laatst wel een echt zacht maar wel goed matras hadden en dat sliep toch ook wel lekker.

Ik denk dat je sowieso even moet wennen.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 24 Okt 2018 12:35

Re: Matras

Een beetje tussenin. Bij Ikea kun je op gewicht zoeken en ik woog toentertijd boven de 80 kilo en daar lag net de grens, dus ik een plus-80-matras genomen. Maar ik kreeg er rugpijn van en sliep niet lekker. Mijn man had een zachter matras, die ónder de 80 kilo, dus daar heb ik toen twee nachten op geslapen en toen ging m'n rugpijn weg. Snel omgeruild dus. Echt wegzakken wil ik ook niet in een matras, dat is ook niet goed voor je rug. Het moet zich idd naar je lichaam vormen.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Okt 2018 17:01

Re: Matras

Ik heb een harder matras, voor mijn rug het prettigste.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Okt 2018 20:43

Re: Matras

Wij hebben een tijdje geleden ook nieuwe matrassen gekocht, ook vrij harde omdat we beide ook zwaar zijn. Moest er ook echt wel aan wennen hoor.
Wij hebben er nu een topper bij gekocht, echt een goede van NASA traagschuim en dit ligt meteen een stuk beter. Misschien een idee om een topper erbij te kopen? Dan heb je alsnog de stevigheid van je matras maar met een wat zachtere bovenlaag.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers