Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlegen darm

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Okt 2013 11:10

Verlegen darm

Ok, gênant probleem dit. Maar volgens google ben ik niet de enige. In het Engels noemen ze het een Shy Bowel. Verlegen darm, klinkt best schattig. Maar is het niet!

Ik kan niet poepen bij een ander. Niet op het werk, niet bij vrienden. Alleen maar thuis. Dat is op vakantie altijd al een probleem. Na 3 dagen op vakantie móet het er een keer uit, maar dat gaat altijd gepaard met veel buikkramp en frustratie.

Nu ik aan het daten ben wordt het echt een probleem. Vorige week bleef ik bij hem slapen. Van zaterdag op zondag. Zondagochtend had ik ontzettende kramp, maar het lukt me gewoon niet om te poepen. Ik heb een tijdje op de wc gezeten, maar dan hoef ik opeens niet meer.
Van de week was hij hier. En ook dan blokkeer ik. Gevolg, een nacht vol buikkramp. Zelfs om 3 uur in de nacht, toen hij sliep lukte het me niet.

De volgende dag moest ik werken. Op werk lukt het sowieso al niet. En toen ik uit werk thuis kwam moest ik opeens rennen en dan pas komt het er uit. Nu is alles weer normaal en heb ik geen last.

Ik wil hier vanaf, maar ik weet niet hoe! Herkenbaar? Tips? Anyone?
<<

Anoniem178

Bericht 26 Okt 2013 11:15

Re: Verlegen darm

Op tv noemden ze het ooit safe toilet syndrome, moest er wel om grinniken omdat het ergens best herkenbaar was. Ergens anders niet kunnen, thuis moeten rennen. Zelf heb ik er weinig last van, zorg altijd dat ik vooraf even ga, eventueel met hulp van een kop koffie.
<<

Anoniem187

Bericht 26 Okt 2013 11:22

Re: Verlegen darm

Herkenbaar!!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Okt 2013 11:35

Re: Verlegen darm

Ik heb er ook last van, maar het wordt op de één of andere manier wel steeds minder. Op vakantie vind ik het ook een probleem, ik ga dan rustig een aantal dagen niet. Op mijn werk kan ik inmiddels wel, dat is wel fijn. Al zit er wel weer een rem op als ik nog wat moet doen, of als ik andere mensen binnen hoor komen (twee toiletten naast elkaar).

Ik zou echt niet weten wat je er aan kan doen. Ergens zit er toch in het onderbewuste een rem op dat soort dingen. Ik weet ook niet meer hoe ik dat deed toen ik mijn man leerde kennen. Ik vermoed dat het allemaal heel geleidelijk ging, omdat wij langs elkaar heen werkten (verschillende uren) en ik gewoon niet hoefde in de tijd dat hij bij mij was. Pas veel later, toen ik met hem al helemaal 100% op mijn gemak was, moest ik wel een keer waar hij bij was (in de zin dat hij in mijn flat was, niet met zijn neus er bovenop).
L2014 & H2017
<<

Anoniem87

Bericht 26 Okt 2013 11:41

Re: Verlegen darm

Ook herkenbaar. Helaas nog steeds, erg handig als je samenwoont, not.. M'n vriend weet het alleen wel hoor. Stuur hem ook wel eens een rondje om zodat ik rustig naar de wc kan (op vakantie bv, dan zit je soms zowat mee te luisteren in een hotelkamer) en gelukkig doet hij dat met liefde voor me haha.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 26 Okt 2013 12:15

Re: Verlegen darm

Een tip wat wij wel eens aan pas bevallen vrouwen in hun kraambed geven: eet een kiwi met de schil. Dus snij die kiwi heel fijn, doe er slagroom overheen en eet dit op. De schil schijnt ervoor te zorgen dat je makkelijk naar de wc kan en de slagroom maakt het lekker!
Maar dit is natuurlijk maar gewoon een tip voor als het een enkele keer niet lukt, het lijkt bij jou meer een chronisch probleem :p dus ik denk dat dat gewoon wennen is..
<<

Anoniem198

Bericht 26 Okt 2013 14:07

Re: Verlegen darm

Heel herkenbaar in het begin van mijn relatie ook echt een groot probleem. Ik heb het mijn vriend verteld en die reageerde gelukkig heel goed.
Misschien kan je voordat hij komt proberen te gaan. Wat lauw warm water drinken helpt bij mij altijd erg goed. Net als kiwi.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Okt 2013 20:40

Re: Verlegen darm

Kiwi is nog wel een goed idee. Bedankt voor de tips en gelukkig ben ik niet de enige! Morgen ga ik de hele dag naar hem toe, dus we gaan zien hoe het dit keer gaat. :s
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Okt 2013 20:43

Re: Verlegen darm

Ik had vroeger zelfs een verlegen blaas :laughcry:

Melk werk bij mij weer prima, al kan ik het nu al veel beter op vakantie dan vroeger. Maar met een nieuwe vlam ... nee dan heb ik ook een opstopping. Zolang ik dan niet dagen achter elkaar daar ben, werkt het prima.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Okt 2013 20:48

Re: Verlegen darm

Ik heb een spastische darm, dus doorgaans moet ik wel gewoon gaan, maar idd, bij een man is het echt hels! Ik durf dan ook niet ofzo. Bij m'n ex op een gegeven moment wel, het helpt mij juist om er een keer een grapje over te maken en het dus bespreekbaar te maken.

Jammer dat je niet ff naar -1 kan hè :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 26 Okt 2013 20:49

Re: Verlegen darm

Mijn moeder heeft hier ook heel erg last van en die gebruikt 'stoelgang thee' van Zonnetura. (spel ik dat goed?)
Dat drinkt ze 's avonds zodat ze 's ochtends goed naar de WC kan.
<<

Anoniem40

Bericht 26 Okt 2013 20:53

Re: Verlegen darm

Helpt het als hij weg is? Of als je zeker weet dat hij het niet hoort? Wat ik wel eens gedaan heb is net voordat ik ging douchen. Dus alvast de douche aanzetten, dan maakt dat lekker veel herrie. Maar dat werkt alleen als de wc in de badkamer is.

Ik heb trouwens geen last van hetzelfde als jij, ik vond het gewoon gênant als hij het zou horen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Okt 2013 21:03

Re: Verlegen darm

De wc is niet in de badkamer dus dat is helaas geen optie.
En op zich zit hij in de woonkamer dus zal hij niks horen. Maar het gekke is dat ik op dat moment ook echt niet meer naar het toilet hoef. Ik blokkeer dan of zo.

Ik neem nu al pro-biotica, maar ik heb op zich nergens last van als ik gewoon thuis ben. Het ligt echt aan de omgeving. Dus is het iets wat in mijn hoofd zit.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 26 Okt 2013 21:36

Re: Verlegen darm

De thee helpt echt!
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 26 Okt 2013 22:15

Re: Verlegen darm

Eh ja, hier heb ik ook last van. Echt top als je een week 24/7 bij elkaar bent... Het enige dat echt werkt bij mij, is als hij weg gaat.
<<

Anoniem113

Bericht 27 Okt 2013 20:03

Re: Verlegen darm

Ik heb dit ook gehad. Verschrikkelijk. Toen ik na een paar jaar last kreeg van prikkelbaardarmsyndroom kon ik het niet meer een heel weekend ophouden en kon ik het een stuk makkelijker laten gaan. Maar ik heb echt weekenden met helse buikpijnen gelopen zeg. En als ik dan eindelijk na drie uur reizen zowat thuis was dan belde ik op de fiets mijn moeder al om de deuren open te zetten en te zorgen dat er niemand op de wc zat zodat ik heel snel door kon lopen naar de wc.



Op vakantie ging ik altijd op een toilet bij de lobby :laughcry: die waren overdag altijd erg rustig.
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Okt 2013 20:07

Re: Verlegen darm

Ik heb er ook een beetje last van, in die zin dat ik het heus wel kán (er blokkeert niks), maar het gewoon echt niet wíl. Het ergst zijn weekendjes weg ofzo, zeker bij/met vrienden familie. De drama, om met je schoonfamilie in hetzelfde petieterige huisje te zitten op een bungalowpark voor een weekend... Ook op m'n werk vind ik het niet fijn als ik daar naar de wc moet.

Maar ook ik heb PDS dus het is af en toe gewoon niet anders. Heel langzaam wordt ik er iets makkelijker in. Met de nadruk op iets....

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers