Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon weigert naar de wc te gaan

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 08 Okt 2018 19:10

Re: Zoon weigert naar de wc te gaan

Ja we hebben hele gesprekken met hem gevoerd.
Eerst hem laten vertellen wat ie al weet en waarom het belangrijk is, daarna wij met plaatjes enzo.
De kinderarts heeft met hem gepraat, de arts van de PeP (plas en poep poli) heeft hem uitgebreid visueel ondersteund uitgelegd en boekjes mee naar huis van ‘juf Sas en de plasklas’ etc. etc.

Onder de douche plassen, haha wel leuke en originele oplossing! Maar hij is dus al nat voordat ie überhaupt uit bed komt. En om ‘m nou al om 6.05u onder de douche te zetten terwijl de dag om 7.10u begint is ook zo wat haha :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Okt 2018 19:37

Re: Zoon weigert naar de wc te gaan

Goeie tips komen er voorbij, daar heb ik niet veel aan toe te voegen.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik het deels herken. Mijn zoon van bijna 7 plast ook nog in bed (overdag wel zindelijk) en ik heb hem er inderdaad ook wel vaker op betrapt dat hij 's morgens nog even lekker blijft liggen en dan alsnog een nat bed heeft. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor, hij snapt nu steeds beter dat dat voor mij echt niet fijn is. Hij heeft dan wel het liefst dat ik even met hem mee ga naar de wc, dus dat is bij ons een goede oplossing. Het bedplassen 's nachts is nog niet opgelost helaas, maar de jeugdarts vindt dat op zijn leeftijd nog niet zorgelijk dus we kijken het nog even aan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers