Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babynestje ja of nee?

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Okt 2018 20:02

Babynestje ja of nee?

Ik vind het er onwijs lief en schattig uit zien een babynestje maar gebruik je het ook echt?
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2018 20:06

Re: Babynestje ja of nee?

Ik zeg ja :)

Onwijs veel gebruikt. In de box, op de bank naast ons. Lekker in de tuin in de zomer (nou wordt het nu winter, dus dat is voor jou dan weer niet zo van toepassing).

In bed nooit gebruikt want dat schijnt niet veilig te zijn.

En ideaal mee naar (schoon)ouders etc. Het is nét even wat meer afgebakend 'pas op hier ligt baby'.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2018 20:08

Re: Babynestje ja of nee?

G wou niet lang op haar rug liggen dus ook niet in het nestje helaas. Maar in de box hebben we 'm wel eens gebruikt want het is lekker warm en geborgen. Als ze ergens lag, was het in het nestje.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Okt 2018 20:11

Re: Babynestje ja of nee?

Ja, dat warme en geborgen lijkt mij ook wel fijn, zeker in de wintermaanden. F. lag heel veel op het voedingskussen maar dat vind ik nu toch onveiliger omdat deze baby wat meer "alleen" zal liggen als ik even met F. naar de wc moet ofzo.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Okt 2018 20:11

Re: Babynestje ja of nee?

Niet gebruikt (bij M wel overwogen) maar toch niet gemist. Ik legde m maar zo weinig zomaar weg (spelen: box, chillen: bij ons, of op het grote bed, slapen: in zn wieg/de wagen/de drager/op ons). En je gebruikt het maar zo kort. Maar ik heb het ook overwogen hoor; zag er zo gezellig en lekker uit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 04 Okt 2018 20:18

Re: Babynestje ja of nee?

Ik kon er voor weinig een van een vriendin overnemen dus dat heb ik gedaan, en ook wel gebruikt maar ik vind het geen must. Zeker niet voor de prijzen die ik wel eens voorbij zie komen. De eerste maanden lag ze er in de box in of naast ons op de bank. Of even daarin op de grond als ik J. hielp met douchen / aankleden, dat was wel handig moet ik zeggen, een afgebakend stukje vloer, haha. Meenemen deden we eigenlijk niet, dan legde ik haar wel in de kinderwagenbak als we ergens anders waren.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 04 Okt 2018 20:34

Re: Babynestje ja of nee?

Ik had er 1 gekregen van een vriendin, maar heb 'm nooit gebruikt. M. sliep eigenlijk altijd in zijn wiegje of bedje. Niet in de box of naast ons op de bank.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2018 20:38

Re: Babynestje ja of nee?

Geen babynestje, maar ik kan werkelijk iedereen dit kussen aanraden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.bol.com/nl/p/simplygood-bab ... 077118885/

Er is nog geen dag voorbijgegaan dat we 'm niet hebben gebruikt, echt ideaal! Ze ligt hier vaak op tussen ons in op de bank, hartstikke gezellig. Ook de flessen geven we terwijl ze hier op ligt. Toen er kraamvisite kwam, lag ze er steeds gezellig bij en iedereen zei ook dat het zo'n handig kussen is. Topding! En ook als ze groter wordt, kunnen we het kussen nog als zitzak gebruiken.

Ik heb 'm van een oud-collega overgenomen en dacht eerst: geen idee wat ik ermee moet, maar zodra ze geboren was, was ik om!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem243

Bericht 04 Okt 2018 20:45

Re: Babynestje ja of nee?

Denk wel dat je moet uitkijken als ze erg beweeglijk zijn of gaan rollen, met zo'n kussen, of niet? L. was daar al 10 keer afgekletterd denk ik :palm:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2018 20:49

Re: Babynestje ja of nee?

Ik zie op bol.com inderdaad staan dat je 'm alleen in de box of op de grond moet gebruiken, maar het valt reuze mee. N is ook heel beweeglijk en is er nog niet één keer af gevallen! Er zit een soort kuil in, waardoor ze goed blijft liggen. Uiteraard moet je de baby niet lang onbewaakt op dat ding laten liggen, maar ik ben echt weleens naar de wc gegaan terwijl ze hierin lag. Ik heb haar dan op de bank met haar voeten naar de rugleuning toe. Soms neem ik 'm ook gewoon mee als ik bij iemand op visite ga. :D
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2018 20:50

Re: Babynestje ja of nee?

Leuk ding Bliss!

Haha ja het is wel van korte duur. Na vier maanden hield ik 'm zo tegen en was 't gauw klaar:

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Okt 2018 20:50

Re: Babynestje ja of nee?

Beetje verdeling dus haha. Ik vind de prijs idd ook wel een ding hoor, €80 zijn ze zomaar.
⁠♡♡♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Okt 2018 20:51

Re: Babynestje ja of nee?

Ligt ze helemaal los op dat kussen, Bliss?

Wij hebben het babynestje bij de tweede veel gebruikt. We hebben het aangeschaft omdat L. heel slecht sliep. Bij vrienden lag hij eens in een babynestje en daar werd hij heel rustig van. Wij hebben hem gebruikt bij ons in bed (voelde voor ons veiliger dan los in ons bed, we wisten overigens nog niet dat hij niet veilig was om in te slapen), in de box, op de bank, mee naar onze ouders, in zijn ledikant. Hij houdt blijkbaar erg van geborgenheid, wil ook echt nog niet de zijkant van zijn ledikant eraf nu.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2018 20:57

Re: Babynestje ja of nee?

Ja ze ligt er los op. Je ziet het zo niet zo goed, maar er zit een wat diepere kuil in, waardoor ze gewoon goed blijft liggen. As we speak ligt ze naast me te slapen op het ding.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Okt 2018 20:59

Re: Babynestje ja of nee?

Ik deed een aankleedkussenhoes om een voedingskussen. Dat werd ook een soort veilig nestje. Daar heeft ze best heel veel in gelegen ook heel fijn op har halfzij/buik bij krampjes.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2018 21:02

Re: Babynestje ja of nee?

Bliss schreef:Ja ze ligt er los op. Je ziet het zo niet zo goed, maar er zit een wat diepere kuil in, waardoor ze gewoon goed blijft liggen. As we speak ligt ze naast me te slapen op het ding.


Klinkt lief en gezellig. Zo deden wij dat dus ook veel met het babynestje. Heerlijke tijd vond ik dat.
Ik zou wel alert zijn op dat ze gaat draaien. Die leeftijd begint ze wel te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 04 Okt 2018 21:03

Re: Babynestje ja of nee?

Gekocht op bol.com en gelijk weer teruggestuurd. Mijn dochter keek veel te graag om zich heen, dus ze keek zo over de rand heen. Ik zette de eerste tijd de kinderwagenbak in de box, dat was ook heerlijk afgebakend voor haar.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 04 Okt 2018 21:19

Re: Babynestje ja of nee?

Als ze heel iniemini zijn wel fijn maar ook snel weer klaar. Ik heb eventueel een behoorlijk nieuwe van done by deer staan die je voor klein bedrag kan overkopen? Ik heb hem al gewassen om naar zolder te brengen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Okt 2018 21:39

Re: Babynestje ja of nee?

Siep schreef:Als ze heel iniemini zijn wel fijn maar ook snel weer klaar.

Dit. Ik heb hem tot 9/10 weken dagelijks gebruikt. Daarna ging hij overdag in zijn bedje slapen en was het snel over.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Okt 2018 22:27

Re: Babynestje ja of nee?

Ja. Ze sliep er de eerste weken ook in tussen ons in.
En in de box. En op de bank. Heerlijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Okt 2018 23:07

Re: Babynestje ja of nee?

Hier niet, en gebruikte en gebruik straks t voedingskussen die enkele keren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Okt 2018 00:27

Re: Babynestje ja of nee?

Elro schreef:Hier niet, en gebruikte en gebruik straks t voedingskussen die enkele keren
Same!
#teammaple🍁
<<

Anoniem286

Bericht 05 Okt 2018 08:36

Re: Babynestje ja of nee?

Ik zit er ook over te denken om er eentje te halen. S had ik vaak naast me op de bank liggen en met zo’n nestje is dat wel handiger/lekkerder denk ik. Ze zijn idd wel duur maar ik ga denk ik kijken om er eentje via marktplaats te kopen mits de hoezen uitwasbaar zijn. Dat lijkt me wel maar moet dat nog even nazoeken.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2018 08:40

Re: Babynestje ja of nee?

Wij hadden hem als kraamcadeau gevraagd omdat we echt niks wisten. Het was leuk om hem te hebben en de eerste 2 maanden ook wel regelmatig gebruikt, maar zelf zou ik hem nooit gekocht hebben. Ook niet achteraf gezien. Dus ik zou er zeker geen 80 euro voor uitgeven. Ze zijn er trouwens ook echt wel wat voordeliger dan 80 euro!
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2018 09:25

Re: Babynestje ja of nee?

Ik vond hem wel erg fijn. Ik heb hem gekregen van mijn ouders. L lag er vrij veel in en heeft in het begin er ook in geslapen tussen ons in (of jij je daar oké bij voelt dat is natuurlijk persoonlijk. Wij vonden het prima). Ik heb hem ook wel een tijdje in haar wiegje gehad omdat ze haar wieg schijnbaar te groot vond. In het nestje wilde ze dan wel slapen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers