Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie de verwarming al aan?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Nov 2022 09:53

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Misschien een tip; ik heb naast de essent app ook slimmemeterportal.nl. hier zie je je verbruik per uur. Je kan dan dus makkelijk terughalen wanneer de pieken zitten. Ik vind dat zelf wel fijn!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Nov 2022 10:33

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ahhh zo snap ik het wel Olivia, dat verklaart wel wat. En dan snap ik ook dat je zegt ‘al 25m3’
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 21 Nov 2022 10:54

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Minx schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel schrik als ik lees dat bij sommigen de verwarming zo laag staat dat het zelfs vochtig in huis wordt. Ik zou daar echt wel mee uitkijken.


Bij mij zegt ‘vochtig in huis’ niet zoveel. Met het weer van de afgelopen dagen heb ik ‘s ochtends sowieso beslagen ramen, in ieder geval het onderste deel. De lucht roosters staan gewoon nog open en zaterdag heb ik boven ook nog goed doorgelucht. Maar met af en toe een wasje binnen drogen en het ‘normale’ vocht dat je produceert door gewoon leven heb ik toch beslagen ramen. Ik heb het weleens opgezocht en als het hierbij blijft is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Nov 2022 11:02

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Wij hebben er ook eigenlijk altijd last van in dit soort tijden, al is het nu wel meer dan normaal.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Nov 2022 11:14

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Over vochtigheid, hier moeten we juist de kamer van zoon weer gaan bevochtigen omdat door de verwarming (die toch wel echt even aan moet staan) het heel droog wordt. Hij werd vanochtend wakker met een enorme bloedneus (z'n kussen kunnen we waarschijnlijk weg gooien). Vorig jaar ook veel een luchtbevochtiger aan gehad in z'n kamer.

Van het weekend waarin we thuis waren en echt wel goed op hebben gelet maar toch ook wel echt de verwarming aan hebben gehad, hadden we 20 euro per dag aan kosten. Zo bizar!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Nov 2022 11:33

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Zora schreef:Tja dat is wel een beetje makkelijk gezegd Minx.


Tuurlijk is dat makkelijk zeggen alleen het is wel echt een risico wat wellicht meer kosten met zich meebrengt dan de verwarming iets laten draaien. Te lage temperaturen en hoge vochtigheid kunnen er voor zorgen dat schimmels meer kans krijgen. Daarnaast las ik laatst een artikel van mensen die door de rechter zelfs verplicht zijn om te stoken, de problemen waren doorgeslagen naar de buren waarbij de mensen die niet stookten alle herstelkosten van de buren konden betalen.
2015 💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 21 Nov 2022 12:17

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Hij staat nu sinds een week aan op 19. Alleen in de woonkamer en badkamer. In de avond gaat hij terug naar 17 (vloerverwarming).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Nov 2022 13:04

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik heb m terug gezet naar 17,5. Ik hoor de vloerverwarming week steeds aan slaan ratelend. Dat lijkt mij niet goed...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 21 Nov 2022 13:13

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Jip schreef:Ik heb m terug gezet naar 17,5. Ik hoor de vloerverwarming week steeds aan slaan ratelend. Dat lijkt mij niet goed...


Nee, dan is er iets niet goed met de pomp. Ik zou dus even een monteur bellen voordat ie er (net als bij ons laatst) helemaal mee ophoudt!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Nov 2022 13:20

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Floor schreef:
Jip schreef:Ik heb m terug gezet naar 17,5. Ik hoor de vloerverwarming week steeds aan slaan ratelend. Dat lijkt mij niet goed...


Nee, dan is er iets niet goed met de pomp. Ik zou dus even een monteur bellen voordat ie er (net als bij ons laatst) helemaal mee ophoudt!


Ik heb net diverse partijen en berichtje gestuurd. Zou mooi zijn... Het zoveelste verborgen gebrek!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 21 Nov 2022 13:28

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Jip schreef:
Floor schreef:
Nee, dan is er iets niet goed met de pomp. Ik zou dus even een monteur bellen voordat ie er (net als bij ons laatst) helemaal mee ophoudt!


Ik heb net diverse partijen en berichtje gestuurd. Zou mooi zijn... Het zoveelste verborgen gebrek!


Ah wat balen zeg!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 21 Nov 2022 14:11

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Hier staat hij al 2 weken af en toe aan, nog niet elke dag. Maar de meeste dagen in de ochtend sloeg hij even aan.
We hebben vloerverwarming en die staat op 19 graden. In de nacht zet ik hem terug naar 18,5 en als we alleen thuis zijn met eten & in de avond laat ik hem heel de dag staan op 18,5.

Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd of ik hem beter op 19 kan laten staan, of dat dat opstoken in de ochtend van 18,5 naar 19 meer gas kost.
Afgelopen weekend zaten we op 4m3 per dag.

Zondagochtend had ik overigens op de onderste randen van de ramen wel condens staan.
De ventilatieroosters staan iets open, niet volledig, maar op de 1e stand (van de 3). En de MV staat gewoon aan op standje 2.
We wonen in een nieuwbouwhuis, HR++ glas. Zijn er meer die ook weleens condens aan de binnenkant hebben bij temperaturen onder of rond het vriespunt? Ik heb alles gelijk droog gemaakt.
Vanochtend was het niet trouwens, maar de buitentemperatuur was vanochtend ook hoger dan gisteren.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 21 Nov 2022 14:14

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Hier heb ik de kachel nu 2 keer een half uurtje aangehad in de ochtend omdat het gewoon te koud was en dat vond ik zielig voor m'n dochter haha. Door de tussendeur vervolgens dicht te laten blijft het op zich ook nog best lang warm dan in de huiskamer. Verder schijnt de zon fel op mijn raam als hij schijnt dus dan moet ik soms zelfs de gordijnen dicht doen om wat te kunnen zien. Maar verder is de kachel nog niet nodig geweest. In de avond zit ik toch onder een deken op de bank. Ik stel het zo lang mogelijk uit verder.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Nov 2022 15:18

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Oke, wij hebben een petroleum kachel, maar die brand toch al we een paar weken.
Afgelopen weekend was het in de ochtend 8 graden boven ( waar we wonen) De hele dag de kachel aangehad met een airco die we als verwarming aan hebben staan en in de avond was het pas tegen de 20 graden.

Nu betaal ik voor 45 liter petroleum ongeveer 60 euro en daar doen we 2 weken mee ongeveer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Nov 2022 15:32

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Minx schreef:
Zora schreef:Tja dat is wel een beetje makkelijk gezegd Minx.


Tuurlijk is dat makkelijk zeggen alleen het is wel echt een risico wat wellicht meer kosten met zich meebrengt dan de verwarming iets laten draaien. Te lage temperaturen en hoge vochtigheid kunnen er voor zorgen dat schimmels meer kans krijgen. Daarnaast las ik laatst een artikel van mensen die door de rechter zelfs verplicht zijn om te stoken, de problemen waren doorgeslagen naar de buren waarbij de mensen die niet stookten alle herstelkosten van de buren konden betalen.


Ik denk dat iedereen wel weet dat vocht in je huis niet goed is (als nog niet iedereen dat weet, excuus 🙃) maar dat veel mensen vanwege de kosten nu toch de grens proberen op te zoeken van wat nog te doen is qua kou en hoeveel vocht dat dan met zich meebrengt. En ik denk dat veel mensen toch ook een beetje hopen dat deze extreme kosten tijdelijker zijn dan dat het schadelijk is nu een paar weken een iets vochtiger huis hebben.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Nov 2022 18:59

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Jente schreef:
Max schreef:Wij verbruiken rond de 1,2m3 per dag aan gas en zo’n 4kwh aan stroom.
Ben benieuwd hoeveel we vandaag hebben verbruikt! Dat kan ik morgen zien in de app.

Ik vraag me echt af hoe jullie dat doen! Als wij de hele dag thuis zijn en thuiswerken verbruiken we zo'n 8 kwh. Als we op kantoor werken en alleen koken, zitten we rond de 4,5 kwh.
En voor gas op een koude dag dus iets van 5 m3.

Qua stroom verbazen we onszelf daar ook enorm over. We doen daar weinig speciaals voor. In ons vorige huis verbruikten we ook heel weinig stroom. Dus helaas geen tips!
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Nov 2022 19:08

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Minx schreef:
Zora schreef:Tja dat is wel een beetje makkelijk gezegd Minx.


Tuurlijk is dat makkelijk zeggen alleen het is wel echt een risico wat wellicht meer kosten met zich meebrengt dan de verwarming iets laten draaien. Te lage temperaturen en hoge vochtigheid kunnen er voor zorgen dat schimmels meer kans krijgen. Daarnaast las ik laatst een artikel van mensen die door de rechter zelfs verplicht zijn om te stoken, de problemen waren doorgeslagen naar de buren waarbij de mensen die niet stookten alle herstelkosten van de buren konden betalen.

Tsja we zijn natuurlijk gekke henkie niet. We laten het echt niet zo ver komen dat er schimmel op de muren/ramen komt, laat staan dat het doorslaat naar de buren. Ik zei alleen dat het opviel dat het vochtiger is in huis omdat we de verwarming (tot gister) boven uit hadden.
We hebben geen droger en drogen de was aan een rek boven. We draaien alle wasjes in het weekend tegelijkertijd vanwege daluren stroom. Dus dan beslaan de ramen wel 's ochtends met dit koude en natte weer. Naast dat onze ventilatie roosters vol open staan, ventileren we elke dag nog extra met alle ramen tegen elkaar open. Op zulke dagen hebben we zelf de dehumidifier aan staan. Maar goed ik hou dus niet van vochtige ramen en heb daarom de radiatoren gister even opengedraaid boven.
Laatst gewijzigd door Max op 21 Nov 2022 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Nov 2022 19:09

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Zora schreef:
Minx schreef:
Tuurlijk is dat makkelijk zeggen alleen het is wel echt een risico wat wellicht meer kosten met zich meebrengt dan de verwarming iets laten draaien. Te lage temperaturen en hoge vochtigheid kunnen er voor zorgen dat schimmels meer kans krijgen. Daarnaast las ik laatst een artikel van mensen die door de rechter zelfs verplicht zijn om te stoken, de problemen waren doorgeslagen naar de buren waarbij de mensen die niet stookten alle herstelkosten van de buren konden betalen.


Ik denk dat iedereen wel weet dat vocht in je huis niet goed is (als nog niet iedereen dat weet, excuus 🙃) maar dat veel mensen vanwege de kosten nu toch de grens proberen op te zoeken van wat nog te doen is qua kou en hoeveel vocht dat dan met zich meebrengt. En ik denk dat veel mensen toch ook een beetje hopen dat deze extreme kosten tijdelijker zijn dan dat het schadelijk is nu een paar weken een iets vochtiger huis hebben.

Nou ja dit dus eigenlijk :smile:
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Nov 2022 19:25

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Max schreef:Wij verbruiken rond de 1,2m3 per dag aan gas en zo’n 4kwh aan stroom.
Ben benieuwd hoeveel we vandaag hebben verbruikt! Dat kan ik morgen zien in de app.

Gister voor t eerst langere tijd de verwarming aan gehad en ook boven de radiatoren open gedraaid een tijdje. We hebben gister 6,77m3 gas verbruikt en daar betalen we 23,62 euro voor. Voor 1 dagje! Qua stroom hebben we 4,76 euro verbruikt. Deze prijzen zijn incl vaste kosten, maar vind dit wel echt veel geld.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Nov 2022 20:34

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ingewikkeld he. Dat kan je eigenlijk gewoon geen maand volhouden. Ik probeer wel een beetje te relativeren. We betalen 12 maanden hetzelfde maandbedrag terwijl we van april - november amper verbruik hebben gehad, dus we hebben wel wat buffer daarin. Half december komt onze eindafrekening. Hij geeft nu nog aan dat we zo'n 250 euro terugkrijgen. Dat zal na deze maand wel weg zijn. Maar met die 2x 190 euro gaat de schade dan meevallen. Vanaf januari, met het prijsplafond, is verbruik van 6m3 per dag wel op te brengen. Afgelopen weekend was het natuurlijk extreem koud, dus dat zal niet elke dag het geval zijn.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Nov 2022 20:54

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ben ook heel blij met het prijsplafond! Tot die tijd doen wij nog even zuinig.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Nov 2022 19:59

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Wij gebruiken gemiddeld 10 kWh per dag en 5,5m3 aan gas (sinds de verwarming aan is). Gezin van 5.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Nov 2022 06:45

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Max schreef:Ben ook heel blij met het prijsplafond! Tot die tijd doen wij nog even zuinig.


Het is nog maar de vraag of die gaat komen volgens mij..
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Nov 2022 11:20

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Sawadee schreef:
Max schreef:Ben ook heel blij met het prijsplafond! Tot die tijd doen wij nog even zuinig.


Het is nog maar de vraag of die gaat komen volgens mij..


Dat. Plus vergeet niet dat de btw vanaf januari ook gewoon weer naar 21% gaat.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 24 Nov 2022 19:49

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik ga 60% minder betalen met t prijs plafond, dus die verhoging van de btw neem ik voor lief.

Wellicht dat t voorgestelde prijs plafond niet doorgaat, maar dat er compensatie zal komen staat wel vast. Ik maak me meestal geen zorgen over dingen die nog niet zo zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers