Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke dierentuin omg Apeldoorn?

<<

Anoniem243

Bericht 29 Aug 2018 11:09

Welke dierentuin omg Apeldoorn?

We gaan in die omgeving op vakantie en willen graag (nou ja, zoon wil graag) naar een dierentuin.

Welke is leuker: Burgers Zoo, Ouwehands Dierenpark of de Apenheul?

De Apenheul ben ik zelf een aantal keer geweest en vind ik wel een leuk park maar ik vermoed dat zoon een 'complete' dierentuin leuker vindt.

Wat zijn de 'voordelen' en 'nadelen' van deze dierentuinen wat jullie betreft?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Aug 2018 13:58

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ouwehands is met de panda’s toch? Dat zou een pre zijn. Ken die zelf verder niet, hoor er wel positieve verhalen over, leuk opgezet enzo.

Wij hebben een abbo op burgers en dat is ook echt een heel leuk park. Pre is dat je ook veel overdekt hebt, mocht t wat minder weer zijn. Park zelf is ook gewoon mooi om door te wandelen. Brede paden, veel groen, mooie leefruimtes voor de dieren (geen hokjes).
Mijn dochter vindt oceaan deel altijd superleuk. Vooral de haaien (meeeegaa glaswand) en t stuk waar je onder de vissen door kan lopen. En de safari is ook een stuk waar we eigenlijk altijd naar toe gaan. Er zijn leuke speeltuinen (binnen en buiten, binnen vind ik erg leuk opgezet vooral). Nadeel misschien dat t best een erg groot park is. Alles in 1 dav is misschien niet eens echt te doen.
<<

Anoniem244

Bericht 29 Aug 2018 14:03

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Beide dierentuinen zijn eigenlijk wel leuk om naar toe te gaan.
Hier vonden de kinderen het vorig jaar heel leuk om panda’s In het echt te zien bij Ouwehands
Bij burgers zoo valt het ocean gedeelte erg in de smaak :-)
<<

Anoniem243

Bericht 29 Aug 2018 15:31

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ook het een en ander binnen is wel fijn ja, goed om te weten!
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 29 Aug 2018 16:13

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Dan zou ik iets verder rijden en naar Dierenpark Amersfoort gaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Aug 2018 16:50

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Wij zijn in de vakantie in burgers zoo en Ouwehands geweest. Burgers zoo waren we wel vaker geweest, Ouwehands voor het eerst.
En van die twee vonden we Ouwehands het leukste. Natuurlijk bijzonder om de pandaberen te zien. Maar in Ouwehands hebben we veel meer dieren gezien. Als je ze niet buiten ziet, kan je ze binnen zien. Je loopt daar echt een route dus komt alles tegen onderweg. Ik burgers zoo hebben we langs sommige stukjes wel een paar keer gelopen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Aug 2018 17:17

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

J vindt de Apenheul fantastisch. Ouwehand vind ik nog best wel een stukje rijden vanaf Apeldoorn net als burgers. Ik zou dus voor de Apenheul kiezen. Ik zou dan alleen niet zeggen dat je naar de dierentuin gaat maar naar de apen.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Aug 2018 18:03

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

ik vond ouwehands dierenpark echt leuk. Ook dierenpark Amersfoort vond ik een leuke dierentuin. Beide niet extreem groot. En dieren goed te zien. En bij ouwehands heb je de panda's
Afbeelding
<<

Anoniem243

Bericht 29 Aug 2018 19:20

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ja klopt hoor Minx, is nog zo'n drie kwartier geloof ik. Apenheul is lekker dichtbij.

Afgezien daarvan klinkt Ouwehands wel goed!
<<

Anoniem286

Bericht 30 Aug 2018 11:38

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ik vind burgers ook leuk, maar wij hebben een abbo opOuwehand, wonen om de hoek. Als je naar Ouwehand gaat neem een extra setje kleding mee, spelen in ravotaapia is echt leuk maar wel inclusief veel zand en water (is overdekt) en Ouwehand heeft de zeeleeuwenshow, die is ook leuk!
<<

Anoniem243

Bericht 30 Aug 2018 19:25

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ik kom er lekker bijdehand achter dat we een stukje boven Apeldoorn zitten (ik dacht eronder) en de afstanden tot Apeldoorn (duh) of Arnhem het beste te doen zijn. Zoon wil echt graag ook andere dieren zien dus ik denk dat het Burgers Zoo gaat worden dan. Nu ik lees over die extra kledingsetjes herinner ik me trouwens dat ik wel eens in Ouwehands met een schoolreisje (als leerkracht) ben geweest, haha. Is een toffe speelplek inderdaad!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 30 Aug 2018 21:03

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Burgers Zoo is een leuke dierentuin hoor Sookie! Groot voordeel vind ik dat er veel binnen is waardoor het ook op een regenachtige dag leuk is!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 30 Aug 2018 21:29

Re: Welke dierentuin omg Apeldoorn?

Ja dat vonden wij ook wel een voordeel inderdaad!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers