Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Aug 2018 13:15

Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Gistermiddag wilde B aan het einde van de middag nog even in de speeltuin spelen, dat is om de hoek van ons huis en mag ze ook gewoon zelf.
Rond half 5 kwam ze terug met twee kindjes die ik nog niet kende, omdat ze boven wilde spelen. Ik heb gezegd dat we dat niet gingen doen en ze vertrokken weer naar de speeltuin.
Ik vond al wel dat ze het lekker lang volhield, maar dacht eigenlijk: Dat werd eens tijd :P

Ik ben gaan koken en mijn man kwam thuis, die rond 17.50 is gaan kijken waar ze was, omdat we gingen spelen: Speeltuin leeg.
Uiteindelijk heeft hij tig rondjes door de wijk gelopen, overal gekeken, maar nergens was B te bekennen. Ik kende die andere kindjes ook niet, misschien was ze met hen mee gegaan, maarja, waar heen dan.

Dus besloten we om 18.15 maar de politie te bellen, want, dachten we: als ze bij andere kindjes zou zijn, moeten die ouders toch ook zo iets hebben van, joh moet jij niet eten?
De politie was hier met 5 minuten en schaalde meteen hoog op. Burgernet, twitter, overal ging een signalement uit van B.
Mijn man was ondertussen nog steeds aan het zoeken.
Er waren meerdere agenten onderweg om mee te gaan zoeken, ook omdat hier best wel wat water is in de buurt.
Toen ze om 18.40 op het moment stonden om mee te gaan zoeken, belde mijn man me: Hij had haar gevonden. Ze was uiteindelijk met die kindjes mee gegaan en was daar in de achtertuin aan het spelen. Bij een soort geluk hoorde hij haar dus praten.
Een ouder van die kindjes was binnen in de keuken, en zij verder niet heel veel tegen mijn man, dus wat er nou precies qua communicatie geweest is tussen die mensen en B weten we niet.
B zegt dat die mensen vroegen of haar papa en mama wisten dat zij daar was, waarop zij ja geantwoord had.
Haar redenatie was dan ook: Ik mag niet verder dan de speeltuin, en dit huis is dichterbij dan de speeltuin, dus hier mag ik spelen.

Ze had pas echt door dat het foute boel was, toen ze de politie auto zag staan en vervolgens de twee agenten binnen. Die belden alles gelijk weer af en ook op twitter etc werd vermeld dat ze gevonden was.
Ik heb mijn excuses nog aangeboden aan de agenten, waarop hij zei: 'Ach, ik werk toch tot 23u en het maakt mij niet uit wat ik dan aan het doen ben hoor ;) en u hoeft geen sorry te zeggen, want met kleine kinderen schalen we altijd groot op, zeker gezien o.a. het nieuws in Duinrell laatst (3 jarig kindje verdronken). Dus als u er geen goed gevoel over heeft ALTIJD bellen!!'


Tot zover mijn zaterdagavond!
Jullie nog 'leuke' situaties meegemaakt?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Aug 2018 13:21

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Jeetje wat schrikken!
Fijn dat de politie het zo goed oppakt, het lijkt me erg vervelend als je het gevoel krijgt dat ze je afwimpelen.
10.04.17
<<

Anoniem315

Bericht 26 Aug 2018 13:28

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Ahhh wat schrikken! Wel super dat die agenten begripvol reageerden.

Mijn 10-jaar-ouder-moment was een paar dagen geleden, toen de jongste van de houten trap in ons vakantie-appartement viel. Gelukkig niks ernstigs, ze huilde direct en kon zelf opkrabbelen en stabiel lopen, maar op het moment dat ze naar beneden bonkte, sloeg mijn hart wel even op hol.
<<

Anoniem336

Bericht 26 Aug 2018 13:47

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Jeetje wat wen schrikken. Kan mij indenken dat je dan wel helemaal in paniek raakt. Ook raar van die ouders. Bedoel, als ik een vreemd kind in mijn tuin heb, wil ik eerst van die ouders weten waar ze wonen, en of ze daadwerkelijk heeft doorgegeven waar ze naartoe zou gaan. Gelukkig goed afgelopen.

***Ik vind bijna anderhalf u eerlijk gezegd best lang, om een kind alleen buiten te laten spelen, zonder dat je er enig zicht op hebt. Mijn jongens van 5 en 8 spelen veel in de speeltuin, maar ik check om de 20min wel of ze er nog zijn, en of er niets aan de hand is. Bedoel, ze kunnen ook aan het klieren zijn oid.***
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Aug 2018 13:56

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Oh jeetje Lejow, dat is idd schrikken. Qua redenatie snap ik het van B ook wel trouwens, op die leeftijd dan hè.

Ik ben een paar weken terug 10jr ouder geworden toen E, face first, van de glijbaan dook. We stonden er wel bij maar J had ze net weg gezet en ze zette af en dook gewoon de glijbaan op.
30-04-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Aug 2018 14:05

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Elja schreef:Jeetje wat wen schrikken. Kan mij indenken dat je dan wel helemaal in paniek raakt. Ook raar van die ouders. Bedoel, als ik een vreemd kind in mijn tuin heb, wil ik eerst van die ouders weten waar ze wonen, en of ze daadwerkelijk heeft doorgegeven waar ze naartoe zou gaan. Gelukkig goed afgelopen.

***Ik vind bijna anderhalf u eerlijk gezegd best lang, om een kind alleen buiten te laten spelen, zonder dat je er enig zicht op hebt. Mijn jongens van 5 en 8 spelen veel in de speeltuin, maar ik check om de 20min wel of ze er nog zijn, en of er niets aan de hand is. Bedoel, ze kunnen ook aan het klieren zijn oid.***



B is niet het type dat gaat klieren, meestal komt ze ook tussendoor wel even terug. Dus toen ik begon met koken en naar de tijd keek, had ik wel zo iets van; Hmm die houdt het lang vol..


Dat is het deel wat ik ook niet helemaal begrijp, zit ook in twijfel om nog even langs die mensen te lopen en te vragen hoe of wat... Je kunt het huis vanaf hier ook gewoon zien :palm:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Aug 2018 14:07

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Ja, wij snappen haar redenatie ook... Daarom konden we in dat opzicht eigenlijk ook niet eens echt boos worden. MEer enorm geschrokken.

Oh man man, glijbanen en trappen zijn ook van die dingen. Zo ging B 3 jaar geleden met Pasen ook head first het trapgat in.. Ze wist niet dat ze al bij het trapgat was, en zette zo een stap het gat in ipv bewust op de tree. Ik dacht ook echt: die staat nooit meer op :/ Ze had alleen blauwe plekken uiteindelijk :palm:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Aug 2018 14:08

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Oh jeetje, dat is schrikken zeg! Goed dat jullie meteen de politie hebben gebeld en dat ze het ook serieus namen. Als hier onverwacht kindjes komen spelen, dan geef ik dat altijd door aan de ouders (soms een appje, of we lopen er samen even heen). Gelukkig is het goed afgelopen.
<<

Anoniem336

Bericht 26 Aug 2018 14:20

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Lejow schreef:
Elja schreef:Jeetje wat wen schrikken. Kan mij indenken dat je dan wel helemaal in paniek raakt. Ook raar van die ouders. Bedoel, als ik een vreemd kind in mijn tuin heb, wil ik eerst van die ouders weten waar ze wonen, en of ze daadwerkelijk heeft doorgegeven waar ze naartoe zou gaan. Gelukkig goed afgelopen.

***Ik vind bijna anderhalf u eerlijk gezegd best lang, om een kind alleen buiten te laten spelen, zonder dat je er enig zicht op hebt. Mijn jongens van 5 en 8 spelen veel in de speeltuin, maar ik check om de 20min wel of ze er nog zijn, en of er niets aan de hand is. Bedoel, ze kunnen ook aan het klieren zijn oid.***



B is niet het type dat gaat klieren, meestal komt ze ook tussendoor wel even terug. Dus toen ik begon met koken en naar de tijd keek, had ik wel zo iets van; Hmm die houdt het lang vol..


Dat is het deel wat ik ook niet helemaal begrijp, zit ook in twijfel om nog even langs die mensen te lopen en te vragen hoe of wat... Je kunt het huis vanaf hier ook gewoon zien :palm:



Zou toch even langs gaan. Anders blijf je ermee rondlopen. Stel ze gaat er vaker spelen, wel fijn om dan iig te weten wie het zijn en dat zij ook weten waar jullie wonen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Aug 2018 14:25

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Ja, toch maar doen denk ik. Merk wel dat B vandaag een beetje uit haar hum is. Wat hangerig, snel boos en geprikkeld etc.
En dan ook nog morgen voor t eerst groep 3 ;)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Aug 2018 19:49

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Wat spanned Lejow! Maar fijn dat het goed afgelopen is.
2014 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Aug 2018 20:01

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Vreselijk om je kind kwijt te zijn, en dan helemaal zo lang!

Wij hebben het laatst gehad met E op de camping. We waren bezig met koken en tafel dekken, E liep op en neer tussen zijn kamer en de modderhoek in de tuin. En toen zagen we hem opeens nergens meer, niet in de tuin, niet in het huisje. Ik ben nog nooit zo bang geweest, ook omdat je bij hem gewoon geen idee hebt wat hij gaat doen en hij niet echt gevaar kent, hij weet niet hoe hij moet reageren op vreemden, enzovoort. Ik heb een kwartier doodsbang lopen huilen en roepen, toen kwam D aangefietst met E achterop. Hij was alleen naar de speeltuin gelopen. Ik heb nog steeds geen idee hoe hij ongemerkt uit de tuin is gekomen aangezien de tuin helemaal omheind is en het hekje gewoon dicht was. Sindsdien hebben we een extra slot op het hekje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 26 Aug 2018 20:29

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Oh bah wat eng om je kind (relatief) lang kwijt te zijn! Gelukkig allemaal goede aflopen. Fijn dat de politie begripvol was Lejow!

De laatste keer dat ik in korte tijd flink wat ouder werd was vorige week, toen J. (3,5) bijna stikte in een hap brood. Hij heeft de neiging te grote happen te nemen en heeft de laatste tijd ook moeite met bepaalde structuren in voedsel of als er iets tussen z'n tanden zit ofzo dus hij kokt of verslikt zich dan snel. Ik stond nu met mijn rug naar hem toe en hoorde hem echt piepen. Geroepen dat hij de boel moest uitspugen maar dat deed hij pas toen ik hem boven de vuilnisbak had gezet (standaard plek daarvoor tegenwoordig). Tussen z'n schouderbladen op zijn rug geslagen en toen kwam de boel los en spuugde hij ook de rest van zijn maaginhoud mee. Maar man, wat was ik blij dat het eruit kwam.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Aug 2018 20:41

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

O bah dat verslikken, dat is ook echt gruwelijk eng. Gelukkig goed afgelopen.

Ik had laatst een hele stomme: ik was met Y een dagje in een stad in Engeland en ik moest even plassen, dus wij een McDonald's in. Er was een tafel met spelletjes waar zij wilde wachten, dus ik razendsnel naar de wc, hokje uit, handen wassen, zat de uitgang van de pot- en potdicht. Er hing een soort codeslot naast en ik had geen idee wat ik moest doen, maar ik dacht: misschien is dit het personeelstoilet waar ik per ongeluk verzeild ben geraakt en kan je de deur alleen openen als je de code weet. Ik zag al helemaal voor me hoe ik uren op die wc vast zou zitten met Y aan de andere kant van die deur, in een wildvreemde McDonald's in een wildvreemd land. Ik stond als een idioot tegen die deur te rammen en om hulp te roepen. Toen werd er achter me doorgetrokken, dus ik vroeg hijgend of zij wist hoe je eruit kwam. Toen wees ze met een heel rare blik op haar gezicht de andere kant op, bleek dat ik op een heel verkeerde deur stond te rammen en dat de gewone uitgang in de andere hoek naast de wc's zat. Echt stom, maar ik had er wel koppijn van, had al een hele voorstelling hoe ik tot 's nachts vast zou zitten in die wc's en dat zij daar in haar dooie eentje stond.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Aug 2018 21:11

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Stikken is echt een van mijn grootste angsten... bah :(


Oh Susan, dat zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn! Gelukkig kon je er gewoon uit, maar dat angstige gevoel kan ik me goed voorstellen.

Ik heb maar een screenshotje gemaakt van de burgernet melding. 'Voor in het plakboek' whahahaha :D
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Aug 2018 21:25

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Wat erg Lejow. Daar zou ik ook van schrikken. Wij hadden een tijdelijke speeltuin achter ons huis. Daar zat ik vaak met E. En toen kwam er een meisje een keer mee onze tuin in. Maar Ik wist dus niet wie zij was.
Heb toen gezegd dat ze naar haar ouders moest gaan en vragen of ze bij ons in de tuin mocht spelen. Ze bleef gewoon superlang zitten voordat ze wegging. Ik had de poort open gelaten. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat E naar bed moest om haar weg te krijgen.
Bleek het later het nieuwe buurmeisje te zijn van drie deuren verder.
Ik had eerst zoiets van ik zou dat zelf helemaal niet fijn vinden als Ezra zo bij vreemde mensen mee de tuin in gaat. Maar dat kind bleef gewoon wat ik ook tegen haar zei.

Nu zijn ze achter ons aan het bouwen en is de speeltuin verplaatst naar de overkant.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Aug 2018 07:37

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Brr wat een verhalen, gelukkig goed afgelopen.

Zelf nog niet echt zoiets meegemaakt. We zijn M laatst even kwijt geweest in een binnenspeeltuin. Was maar een halve minuut ofzo en ik dacht als eerste dat ze niet zelf naar buiten kon daar dus ze moest binnen zijn. Ze was gewoon enthousiast rond aan het rennen.

Op vakantie zijn we wel mijn neefje (bijna 4) kwijt geweest op het strand. Mijn schoonzus en zwager met kids en mijn schoonouders waren een dagje langsgekomen. Lekker strand, 6 volwassenen, 3 kids, zou goed moeten gaan... ineens was hij weg. Wij met zijn vieren uit elkaar terwijl mijn schoonouders bij de andere 2 kids bleven. Het was enorm druk. Hij had wel een bandje met telefoonnummer om. Uiteindelijk had mijn zwager hem gevonden, aan de andere kant van de paaltjes (die zo de zee in gaan, soort scheiding van stranden). Mijn neefje had helemaal niet door gehad dat hij ergens anders zat en was rustig aan het spelen.
Mijn schoonmoeder merkte nog terecht op dat wanneer je met zoveel volwassenen bent dat je er dan toch een beetje vanuit gaat dat er altijd wel iemand op je kind let en dan is er net zo'n moment dat er even niemand oplet...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem253

Bericht 27 Aug 2018 10:45

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Oh wat moet je geschrokken zijn, gelukkig heeft je man haar gevonden en was de politie er ook snel bij.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Aug 2018 13:24

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

O wat een schrik! En wat fijn dat jullie haar uiteindelijk ongedeerd hebben gevonden!

Mijn 10-jaar-ouder-moment was begin deze maand toen we een lang weekend aan het kamperen waren in Drenthe.
Wij waren met onze zoon van 2.5 op een uitzichttoren bij de hei, vlakbij een schaapskooi. De schapen zouden om 5 uu r's middags terugkomen van de hei en het leek ons leuk om daar bij te zijn.
Ik zag in de verte de schapen al aankomen en liep naar beneden. Zoon en man liepen even later naar beneden. Toen ze halverwege waren, keek ik om naar te toren en op dat moment viel mijn zoon van de stalen wenteltrap. Een paar keer over de kop! Ik schrok me dood en ben als een gek teruggerend.
Mijn vriend liep voor onze zoon uit (doen we altijd op trappen) en toch glipte hij langs vriend (op het smalste gedeelte van de trap) en toen viel hij.
Gelukkig, gelukkig, gelukkig was er uiteindelijk niks aan de hand. Zoontje was natuurlijk wel enorm geschrokken. We hebben nog een half uur met hem op een bankje gezeten om hem (en ons) te laten kalmeren en toen hebben we alsnog bij de schapen gekeken (die inmiddels in de stal waren). Van de herder mocht onze zoon nog even wat schapen aaien, dat vond hij prachtig.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Aug 2018 16:18

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Pfft wat een verhalen!
Niekske, ik heb die indruk ook altijd. Hoe meer mensen, hoe minder er echt opletten.

Ik heb nog nooit echt zo iets gehad, alleen ooit zoon kwijt geweest (rende weg) in de Xenos. Maar ik wist dat hij er ooit uit zou komen. Dus geen echt paniek.
En ooit dochter die langs een kind op schommel at full speed liep en zo weg gelanceerd werd. Toen had ik het niet breed.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Aug 2018 20:20

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Oh getver Olifant, krijg rillingen bij je verhaal! Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2018 20:34

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Pfff ja Olifant... trappen :omg:
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2018 20:36

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Ik ben 10 jaar ouder geworden de dag na de bevalling toen ze hersenvocht moesten afnemen bij G en ze infusen moesten prikken enzo. Wat ik toen voelde, zo heb ik me nog nooit gevoeld en hoop ik ook nooit weer te voelen. Toen ben ik wel 10 jaar ouder geworden van schrik en ook meteen leeuwin ;)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 27 Aug 2018 20:58

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Brrrrrr... wat een akelige verhalen zeg..
Bij de oudste ben ik 10 jaar ouder geworden toen we hem op vakantie kwijt waren bij het zwembad.. hij was 4,5 en ging met zijn vriendje samen van de glijbaan. We stonden onderaan de wachten, maar toch is hij er langs geglipt en hebben we gemist dat hij weer naar boven was gerend... vriendje kwam wel, maar hij niet... Dat was heel akelig.
Bij de jongste ben ik een tijdje terug enorm geschrokken. Mijn vriend en de oudste waren niet thuis (werk en school), dus we waren met zijn 2tjes. Hij ging even boven iets halen, doet hij wel vaker. Ineens een enorme schreeuw van paniek. Ik ben meteen naar boven gerend. Hij had de balkondeur van onze slaapkamer open gemaakt (ik wist niet eens dat hij dat kon) en was op de balustrade geklommen. Hij had toen zijn hoofd erdoor gestoken en zat toen (GODZIJDANK) vast. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als hij zijn hoofd niet erdoor had gestoken, maar verder was geklommen :omg: Aan die kant van het huis ligt namelijk ook de garage onder ons huis. Dan was hij echt enorm hoog gevallen :pale: Ik heb daarna echt even gehuild van schrik. Hij heeft nooit meer de balkondeur open gemaakt. Hij was zelf ook geschrokken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 28 Aug 2018 10:44

Re: Het Dat-maakte-mij-10jaar-ouder-in-10sec topic

Ow hartverzakkingen al die verhalen. Gebeurd hier vast ook nog eens, lijkt me zo erg die tijd dat je niet weet waar ze zijn.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers