Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer toe aan een 2e kindje?

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 25 Aug 2018 14:25

Wanneer toe aan een 2e kindje?

Wij zijn dankzij de medische molen zwanger geworden van ons eerste wondertje.

Maar de vorige keer was het verlangen zo intens. Nu is het gewoon minder ja we willen graag een 2e kindje. Medische molen heb ik geen zin maar goed zal nodig zijn.

Mijn man wil graag nu verder, wil liever niet teveel leeftijdsverschil ertussen. Dat heb ik ook altijd gevonden, maar nu denk ik, ik heb nog helemaal niet die enorme baby kriebels.. Soms als ik die babyspullen opruim denk ik aaah ik wil weer zo'n kleintje, maar nu hij wat groter is, is het zoveel leuker!
Voor mn gevoel ben ik net bevallen, nou ja hij is net 1.

Hadden jullie echt kriebels voor een 2e kindje?
Ik weet niet zo goed wat ik wil geloof ik...
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 25 Aug 2018 14:38

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ahh lastig is dat he. Ik ‘wist’ altijd wel dat ik ooit een 2e zou willen, maar tot m’n dochter bijna 2 was hoefde t voor mij echt nog niet, gelukkig had man ook geen haast. Toen begon t langzaam weer te kriebelen. Als je geen echte haast hebt (door je leeftijd bijv) zou ik nog lekker even wachten tot je er echt weer aan toe bent hoor!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Aug 2018 14:38

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik had totaal geen kriebels voor de 2e. Echt 0,0. Tuurlijk, ik wilde wel graag nog een baby maar het was vooral een rationele beslissing om er weer voor te gaan. We wilden niet maar 1 kind en ook niet teveel leeftijdsverschil, dus we ‘moesten’ wel. Onze oudste was op het moment dat ik zwanger was 1,5. Ze schelen 2 jaar en 4 maanden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 25 Aug 2018 15:23

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ooh La La! schreef:Ik had totaal geen kriebels voor de 2e. Echt 0,0. Tuurlijk, ik wilde wel graag nog een baby maar het was vooral een rationele beslissing om er weer voor te gaan. We wilden niet maar 1 kind en ook niet teveel leeftijdsverschil, dus we ‘moesten’ wel. Onze oudste was op het moment dat ik zwanger was 1,5. Ze schelen 2 jaar en 4 maanden.

Dit, alleen dan schelen ze 1 jaar en 8 mnd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem315

Bericht 25 Aug 2018 15:43

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

De eerste kwam bij ons onverwacht, dus daar heb ik geen verlangens bij gevoeld. Bij de tweede had ik dat wel. Vanaf dat de oudste 1 was geweest begon dat zo ongeveer te komen. Uiteindelijk zit er 2 jaar en 9 maanden tussen.

Ze kunnen trouwens heel goed met elkaar opschieten en zijn echt zusjes (oudste wordt in dec 5 en de kleine wordt volgende week 2). Ondanks dat er bijna 3 jaar tussen zit, spelen ze heel veel met elkaar.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 25 Aug 2018 20:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2018 15:50

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Niet, rond het overlijden van mijn moeder is er even een momentje geweest dat ik dacht: hm.... Maar dat vlammetje is héél snel gedoofd!
<<

Anoniem272

Bericht 25 Aug 2018 16:23

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Bij mij duurde het twee jaar voor ik weer kriebels kreeg, en daarna nog 2,5 jaar voordat ik zwanger werd (en bleef). Het grote leeftijdsverschil vinden we geen bezwaar. Ik heb dat zelf ook met mijn zusje (5 jaar jonger) en broertje (11 jaar jonger) en heb een supergoede band met allebei :heart:

Waarom vinden jullie een klein leeftijdsverschil belangrijk? Voor de kinderen, of praktisch gezien voor jullie zelf? En zou het qua zwanger worden moeilijker kunnen gaan als je nog een paar jaar wacht?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 25 Aug 2018 19:06

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik wilde altijd wel 2 kindjes maar bij ons ook de medische molen nodig. En dan nog in Gent, op 2 uur rijden. Als ik gewoon zwanger had kunnen worden denk ik dat ik er al heel snel weer voor was gegaan. Na een half jaar wilde ik graag voor een tweede. Alleen gingen we trouwen dus dat wilde ik niet zwanger doen. En door de afstand naar het ziekenhuis hebben we gewacht tot A 1,5 was.
A is 2,5 als deze baby geboren wordt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 25 Aug 2018 19:12

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Bij mij begon het al te kriebelen toen R 6 maanden was. Vanaf dat moment waren we ook niet meer zo voorzichtig met anticonceptie. Toen R 10 maanden was besloten we er echt voor te gaan en toen was ik meteen zwanger. Hij is 19 maanden als de baby geboren wordt. Achteraf vind ik dit echt een prima moment, eerder had ik wel iets te snel gevonden denk ik.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Aug 2018 19:33

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Toen s twee was wilde ik graag maar kwam het niet uit met opleiding etc. Toen s drie was zijn we ervoor gegaan en uiteindelijk zal dit kindje net voor haar zesde verjaardag geboren worden, het ging helaas niet zo makkelijk als bij s.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Aug 2018 19:43

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Mijn kinderen schelen elkaar anderhalf jaar. Dus dat was vlot zeg maar. Ik vind het nog altijd fijn dat ze qua ontwikkeling ook zo goed bij elkaar passen. Ze kunnen en doen dus ook heel veel samen. Al halen ze het bloed ook bij elkaar onder de nagels vandaan. Ze hebben ook veel aan elkaar. Maar net wat je hier terug leest, je hebt het soms niet voor het kiezen.
<<

Anoniem298

Bericht 25 Aug 2018 21:05

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik wilde een tweede kind toen de oudste ongeveer anderhalf jaar was. Mijn man wilde toen (nog) niet, wilde op dat moment helemaal geen kind erbij. Pas toen de oudste drie jaar was, was hij eindelijk om en besloten we toch voor een tweede kind te gaan. Het heeft 3 jaar geduurd voordat die tweede er eindelijk was, dus ze schelen zes jaar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Aug 2018 21:11

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik wilde écht dat het bij mij ook kriebelde. Man en ik zouden beide zo leuk vinden een broertje of zusje te krijgen voor R maar we zijn nog zó getraumatiseerd door het eerste jaar (R is nu bijna 16 maand) dat we het echt echt niet willen. Liefst zouden we kindje krijgen dan die al over de 1 is.. echt zo’n dubbel gevoel. Ik ben ook ‘al’ 36. We hebben besloten dat ik mijn studie afmaak en we dan reavalueren. Duurt nog een jaar sowieso.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Aug 2018 21:30

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Bij mij komt er langzaam ruimte voor merk ik.
Sowieso willen we eerder een wat groter leeftijdsverschil dan sneller op elkaar dus die ruimte heb ik voor m'n gevoel ook, om langzaam weer aan 't idee te wennen. Het eerste jaar moest ik er sowieso nog niet aan denken en we hebben ook wel eens twijfels of we het niet bij één kindje zouden willen laten. Maar uiteindelijk willen we toch graag een tweede. Voor mij merk ik dat het nu toch nog niet compleet voelt. Dat lijkt me dus een teken dat ik het toch wel echt graag zou willen. Nu is m'n zus zwanger en ben ik weer meer met zwangerschap dingen bezig en merk ik dat er langzaam weer ruimte voor komt in m'n hoofd. Maar realistisch gezien denk ik dat we er pas weer voor gaan na onze Amerika reis, wat dus over pakweg een jaar pas is. En dat vind ik wel een prima termijn.
Let's discover the world together.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 25 Aug 2018 21:34

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Wij hadden geen haast en mijn gevoel had dat blijkbaar ook niet. We wilden een groter leeftijdsverschil en wel 2 kinderen dus het was ook ok. Toen B. 3,5 was besloten we vrij plots dat nieuwjaarsdag de start van proberen voor een tweede zou zijn. Half december datzelfde jaar is de jongste geboren, hij (de oudste dus) was toen dus 4,5.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Aug 2018 21:40

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Vroeger zeiden we altijd dat we twee kinderen wilden. Onze oudste huilde echter heel veel door medische problemen en daardoor hebben we allebei niet heel snel het gevoel gehad een tweede te willen. Toen zoon ruim 2 was, begon dat langzaam te komen. We gingen nog trouwen toen hij 2,5 was en na onze trouw besloten we om voor een tweede te gaan. Uiteindelijk zit er nu bijna 4 jaar leeftijdsverschil tussen en ik vind dit echt heerlijk. Er is een hele leuke interactie tussen hen, heel leuk om te zien.
2012 & 2016
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 25 Aug 2018 21:48

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Hier heel lang een soort dubbel gevoel gehad, ondanks dat we altijd wel wisten dat we graag twee kinderen zouden willen (als het je natuurlijk ook gegund is). Eerst omdat we gewoonweg geen twee baby’s of een peuter en een baby tegelijk wilden (o.a. door te veel voorbeelden hiervan dichtbij hoe slopend dat kan zijn), daarna te veel andere dingen (verhuizen, weer verhuizen, verbouwen). Toen het lichamelijke: op zien tegen zwanger zijn (eerste 20 weken waren heftig, om over de uiteindelijk medische bevalling maar niet te spreken) en ook andere gezondheids dingen die voor gingen. En daarna het “excuus” en misschien ook de twijfel, omdat het toch wel erg gemakkelijk was inmiddels met een kleuter die vrij zelfstandig was. En we hadden nu tenslotte een gezond kind en een heerlijk leven, dus waarom jezelf niet gewoon gelukkig prijzen met wat je hebt. Want wat als de tweede minder makkelijk of minder gezond zou zijn.

Uiteindelijk rond de 5e verjaardag van zoon de knoop doorgehakt om ervoor te gaan, omdat het leeftijdsverschil (en ook onze “nog geen zin” in weer een baby) anders toch wel steeds groter zou worden en we merkten ook dat dat gevoel niet zomaar vanzelf weer zou komen. En nu ben ik over een ruime maand alweer uitgerekend. We zijn hartstikke blij met de komst van de tweede en kijken er naar uit, maar ik merk ook dat het gevoel zoals bij de eerste, die echte wens naar een kindje anders is. Misschien is het ook gewoon zo, je bent ten slotte al samen ouders geworden, je hebt het al eens meegemaakt en ik denk ook dat we er nu anders, misschien wel nuchterder en realistischer aan begonnen zijn. We zijn zelf inmiddels ook veranderd; “grote-mensen-huis”, allebei een fijne baan, veel lieve mensen om ons heen. Er zit straks exact 6 jaar tussen, voor ons een prima leeftijdsverschil. Zoon maakt alles bewust mee wat ontzettend leuk is om te zien en ook zo lief!
Life is too short to have boring hair.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 28 Aug 2018 21:54

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ja alles zal ook wel zijn voor en nadelen hebben qua leeftijd.
Ik geniet nog lekker van hen alleen. We doen het rustig aan...
Mijn man zou liever niet zoveel verschil willen, omdat hij zelf nakomeling is. Zijn persoonlijke ervaringen, maar goed zijn ook genoeg andere ervaringen met veel of juist weinig verschil in leeftijd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Aug 2018 22:29

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Nou ja, nakomeling is ook een ruim begrip natuurlijk. Ik vind 3/4/5 jaar leeftijdsverschil geen nakomeling bijvoorbeeld. Jullie kindje is net 1 jaar, het is echt niet gek dat je dan nog niet goed weet wat je wilt hoor.
2012 & 2016
<<

Anoniem291

Bericht 28 Aug 2018 23:21

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Zoon is nu ruim 2,5 en ik merk dat er langzaamaan wel een wens voor een 2de komt, maar als een berg opzien tegen een nieuwe zwangerschap overheerst nog. Binnenkort ga ik wel overleggen met de arts wat ik kan verwachten tijdens een tweede zwangerschap, maar ik ben er nog niet aan toe. Vriend zou wel willen en als hij de zwangerschap kon doen was die tweede er zeker komen, maar helaas moet ik zelf weer door die 9 maanden heen.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 29 Aug 2018 07:41

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik vind het fijn om te lezen dat het zo leuk gaat bij gezinnen met een groter leeftijdsverschil. Hier ben ik best wel bang voor. Als deze zwangerschap goed gaat is D net 4 jaar. In mijn omgeving is er bijna altijd een klein leeftijdsverschil. Uiteindelijk maakt het ook niets uit natuurlijk. Beide hebben voor en nadelen. Mij lijkt het wel fijn. D naar school, ik alle tijd voor de baby.

Hoochie, dit zeg ik ook altijd. Als mannen toch eens kinderen konden krijgen, zou dat fantastisch zijn. Helaas moeten we het zelf weer ondergaan.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 29 Aug 2018 07:52

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Cactus schreef:Ik vind het fijn om te lezen dat het zo leuk gaat bij gezinnen met een groter leeftijdsverschil. Hier ben ik best wel bang voor. Als deze zwangerschap goed gaat is D net 4 jaar. In mijn omgeving is er bijna altijd een klein leeftijdsverschil. Uiteindelijk maakt het ook niets uit natuurlijk. Beide hebben voor en nadelen. Mij lijkt het wel fijn. D naar school, ik alle tijd voor de baby.

Hoochie, dit zeg ik ook altijd. Als mannen toch eens kinderen konden krijgen, zou dat fantastisch zijn. Helaas moeten we het zelf weer ondergaan.


Ik heb dan wel drie kinderen met telkens 2 jaar ertussen, maar ik vind het leeftijdsverschil tussen de oudste en jongste eigenlijk leuker, zij schelen bijna 4 jaar. Hij is zo gek op zijn broertje, terwijl hij de middelste echt helemaal niet leuk vond de eerste tijd.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 29 Aug 2018 08:16

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Wij hadden trouwens al vrij snel kriebels voor een 2e, maar ik was pas met 11 maanden weer ongesteld en vervolgens duurde het weer een week of 6. De eerste serieuze poging was het in elk geval raak, de oudste was 14 maanden toen ik weer zwanger was en ze schelen bijna 2 jaar. Bij nummer 3 wilde ik heel graag rond een jaar ervoor gaan, maar mijn man niet, we hadden afgesproken er na onze bruiloft een besluit over te nemen. Onze zoon besloot ons echter te verrassen en toen we trouwden was ik ruim 13 weken zwanger. Tussen nummer 2 en 3 zit 2 jaar en 2 dagen. Als we jonger waren geweest was er misschien nog wel een vierde gekomen, met wat meer leeftijdsverschil.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Aug 2018 09:09

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat ons gezin met alleen J nog niet compleet was. Het verlangen naar nog een kindje bleef altijd wel op de achtergrond aanwezig. Maar door allerlei omstandigheden was er gewoon geen ruimte om dieper op dat gevoel in te gaan.
Pas toen ik stopte met werken (toen J 4 was) en alles binnen ons gezin daardoor wat rustiger werd kwam dat verlangen steeds meer op de voorgrond. Mijn man wilde in eerste instantie absoluut niet, hij was heel bang voor een herhaling van de periode bij J, maar na een paar maanden was het idee bij hem toch ook steeds meer gaan leven en kwamen we samen tot de conclusie dat een 2e kindje toch wel heel erg welkom was.
Toen J net 5 was moest mijn spiraal vervangen worden maar hebben we besloten om geen nieuwe meer te laten plaatsen en te zien zou het zou gaan.
Uiteindelijk is S 3 weken na de 6e verjaardag van J geboren en ik ben zo blij met het leeftijdsverschil. J is natuurlijk al heel erg zelfstandig en gaat overdag naar school dus dan heb ik alle tijd voor S. En ondanks het leeftijdsverschil zijn ze super close. Ze zijn echt knettergek op elkaar, spelen veel samen en knuffelen de hele dag.
Ik heb juist het idee dat door het grote leeftijdsverschil er minder concurrentie en strijd is, maar dat kan natuurlijk nog compleet veranderen de komende jaren :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Aug 2018 09:14

Re: Wanneer toe aan een 2e kindje?

Fiwen, hoe vond jij het om na die jaren weer in de baby spullen, borstvoeding, slapeloze nachten (al had je dat met J sowieso al veel toch?) te zitten? Voelde het als weer echt een stap terug of juist leuk om weer mee te maken?
Dat is het enige waar ik echt tegenop zie en waarvan ik denk dat hoe langer het duurt, hoe meer ik er tegenop te zien. Ik zou graag ook wat meer leeftijdsverschil willen (al denk ik dan eerder aan drie jaar dan zes, maar je weet ook niet hoe't loopt) maar ik ben zelf zo bang dat ik op den duur dan steeds meer er tegenop ga zien om weer 'opnieuw' te beginnen. Had jij dat ook of helemaal niet?
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers