Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar komen baby's vandaan?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 22 Aug 2018 16:02

Waar komen baby's vandaan?

Als jij aan je kind vraagt waar baby's vandaan komen, welk antwoord krijg jij dan?

Volgens F. (5 jaar) komen baby's uit je buik. Deze komen in je door ze op te eten. Dan groeien ze groter en dan komen ze eruit.

Volgens J. (7 jaar) heb je een soort stipje in je buik dat later een baby wordt. Door te eten en te drinken groeit het stipje groter en groter tot het uiteindelijk een baby is.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 22 Aug 2018 16:20

Re: Waar komen baby's vandaan?

Volgens dochter (4) zitten die in de buiken van meisjes en stoppen papa's die erin door torentjes te bouwen.

Volgens zoon (3) worden baby's gebracht door de vogels en worden die geboren uit mama's buik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2018 16:22

Re: Waar komen baby's vandaan?

Gewoon de waarheid, maar dan ietsje anders verpakt? We hebben mijn bonuszoon destijds verteld dat als je heel erg verliefd bent er een hele speciale manier is van knuffelen en kusjes geven en dat je daardoor een baby in je buik kunt krijgen als je groot bent. Inmiddels hebben we deze vakantie uitgelegd hoe het echt werkt, hij is nu bijna 9.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 22 Aug 2018 16:31

Re: Waar komen baby's vandaan?

De oudste weet dat er een eitje en een zaadje voor nodig zijn om een kind te krijgen, hoe dat zaadje en eitje bij elkaar komen weet ze nog niet :smile: Als dat ze per se wil weten leg ik het haar wel uit (ze is bijna 9).

Pas hadden we het over trouwen en kinderen krijgen en ze zei heel stellig dat ze met een man gaat trouwen, want als ze met een vrouw trouwt kan ze geen kinderen krijgen, want: twee eitjes en geen zaadje. Ik heb uitgelegd dat dat wel kan, geprobeerd duidelijk te maken hoe dan (donor of spermabank), en haar reactie was uiteindelijk: ‘Mjah. Bijzonder verhaal.’
:laughcry:
<<

Anoniem298

Bericht 22 Aug 2018 16:33

Re: Waar komen baby's vandaan?

Oh ja, ze weet trouwens wel dat zij via een keizersnede is geboren. Op de vraag of haar zusje ook via een keizersnede is geboren heb ik uitgelegd dat zij via de natuurlijke weg, dus uit mijn vagina, is gekomen. Haar ogen werden heel groot en haar reactie was: ‘Oké, ik wil dus echt nooit kinderen.’ :lol:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 22 Aug 2018 16:38

Re: Waar komen baby's vandaan?

Ik vertel het net als Lady, al die onzinnige preutse verhalen heb ik niks mee. Ze vragen het, dan geef ik antwoord.
Ik geef voor mijn werk ook sexuele voorlichting aan pubers en dan zijn er echt heel erg veel die de waarheid niet weten.

Edit: dit kwam misschien een beetje gefrustreerd over. Sorry.
Dochter vertelde laatst dat ze in mama’s buik zat en dat papa haar gemaakt heeft: eerst de voeten, toen de handen en toen haar hoofd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Aug 2018 17:46

Re: Waar komen baby's vandaan?

Ik denk dat TO niet vraagt hoe ze het moet vertellen/uitleggen maar gewoon grappig vindt om te lezen wat kinderen antwoorden op deze vraag.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 22 Aug 2018 18:03

Re: Waar komen baby's vandaan?

Lot schreef:Ik denk dat TO niet vraagt hoe ze het moet vertellen/uitleggen maar gewoon grappig vindt om te lezen wat kinderen antwoorden op deze vraag.


Dit dus! Ik moest gisteren zo ontzettend lachen om mijn zoon, die vertelde dat je gewoon wat eet en als je geluk hebt zit er een baby tussen die in je buik blijft zitten. Naar aanleiding daarvan, was ik benieuwd welke theorieën andere kinderen hebben.

De oudste weet overigens prima dat er een man en een vrouw voor nodig zijn. In haar uitleg is ze gewoon het aandeel van de man vergeten.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Aug 2018 18:15

Re: Waar komen baby's vandaan?

Mijn oudste zal sinds hij 3 of 4 is ongeveer vertellen dat dat met eitjes en zaadjes gaat, gewoon het normale verhaal (tenminste, zo is het bij ons gegaan).
Als ik m’n jongste wat vraag antwoordt hij met geraaskal over Thomas en diesel 10, niemand neemt hem nog serieus hier in huis. Zelfs m’n oudste zegt 10 keer per dag ‘ok is goed Louis.’
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Aug 2018 18:46

Re: Waar komen baby's vandaan?

Jet schreef:De oudste weet dat er een eitje en een zaadje voor nodig zijn om een kind te krijgen, hoe dat zaadje en eitje bij elkaar komen weet ze nog niet :smile: Als dat ze per se wil weten leg ik het haar wel uit (ze is bijna 9).

Pas hadden we het over trouwen en kinderen krijgen en ze zei heel stellig dat ze met een man gaat trouwen, want als ze met een vrouw trouwt kan ze geen kinderen krijgen, want: twee eitjes en geen zaadje. Ik heb uitgelegd dat dat wel kan, geprobeerd duidelijk te maken hoe dan (donor of spermabank), en haar reactie was uiteindelijk: ‘Mjah. Bijzonder verhaal.’
:laughcry:



Dus ik ben bijzonder! :smile:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2018 18:49

Re: Waar komen baby's vandaan?

Mama's hebben eitjes, papa's hebben zaadjes. Als die samen komen wordt het een baby.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Aug 2018 19:49

Re: Waar komen baby's vandaan?

Volgens mij heeft mijn dochter geen idee, ze vraagt er ook niet echt naar.
Ze kan je feilloos vertellen dat als een vrouw bloed dat ze een baby kan krijgen en als dat weg blijft dat er dan misschien een baby in je buik zit. Dat stukje vind ze interessant, maar hoe en wat mbt de rol van de man heeft ze tot op heden nog geen interesse in. Komt vast nog wel binnenkort.
<<

Anoniem298

Bericht 22 Aug 2018 20:04

Re: Waar komen baby's vandaan?

Haha Dora, ik nam jou als voorbeeld, dat jij met een vrouw getrouwd bent en toch kinderen hebt. Dat vindt ze maar raar, maar ze is wel blij voor je dat je kinderen hebt :smile:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2018 22:35

Re: Waar komen baby's vandaan?

Oh, ik had het verkeerd gelezen inderdaad. Ga het morgen eens aan D vragen :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 23 Aug 2018 08:12

Re: Waar komen baby's vandaan?

Tobias reageerde 'Sshtt' en legt daarbij z'n vinger naast z'n neus i.p.v. tegen z'n lippen. Ik denk dat-ie iets te klein is.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 23 Aug 2018 09:15

Re: Waar komen baby's vandaan?

Toen ik het zoon (4) vroeg, vertelde hij dat de dokter de baby in de buik steekt en dan moet de baby groeien.. ik moest wel even uitleggen hoe een baby er dan uit komt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 23 Aug 2018 09:34

Re: Waar komen baby's vandaan?

dochter van 3: uit de buik van mama's

andere twee van 8 en 6: papa's hebben zaadjes en mama's eitjes, als deze samen komen groeit er een baby in de buik van mama

toevoeging van de middelste: en de baby komt er weer uit via de plasser van mama :smile:
(hoe ze bij plasser komt geen idee, wij noemen het vagina)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Aug 2018 10:30

Re: Waar komen baby's vandaan?

Die groeien bij mama's in de buik en als ze klaar zijn met groeien dan komen ze er uit in het ziekenhuis. Daarna groeien ze nog verder en moeten ze alles nog leren. Klopt als een bus! Tenminste, dat ziekenhuis deel bij iedereen in onze omgeving wel. Hoe ze in die buik komen en hoe ze er uit komen maakt hij zich niet druk over geloof ik, hij is 3.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem298

Bericht 23 Aug 2018 10:44

Re: Waar komen baby's vandaan?

Ik heb het gecheckt bij de oudste, zij antwoordde dat baby’s uit een zaadje en een eitje komen. De jongste wees eerst naar de boom in de tuin, daarna zei ze dat alle baby’s uit papa’s buik komen met als toevoeging ‘dat hoop ik niet, papa.’ En daarna zei ze maar dat ze het niet wist. Prima, nog even houden zo.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Aug 2018 12:53

Re: Waar komen baby's vandaan?

Tot nu toe zegt hij dat een baby in de buik alleen bij vrouwen kan, ze eerst heel klein zijn en als ze groot genoeg zijn dan worden ze geboren uit de buik. Dan kunnen ze drinken uit de borsten, zodat ze groter groeien.

Ik ga de vraag nu echt niet stellen, want hij wil alles weten. Eerst uitleggen hoe plas en poep door het lichaam wordt gemaakt. Een paar zinnen uitleg is niet voldoende, hij wil het precies weten.

Wel grappig soms wat kinderen voor verhalen verzinnen!
<<

Anoniem243

Bericht 23 Aug 2018 14:24

Re: Waar komen baby's vandaan?

Leuk topic! Ik durf de vraag ook niet echt te stellen, haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Aug 2018 14:57

Re: Waar komen baby's vandaan?

Ik vroeg het naar mijn zoontje (5), hij zei: ze komen uit de buik.
Ik vroeg hoe die daar dan komt en toen zei hij schouderophalend: “geen idee” en toen na een kleine stilte: “ze worden er gewoon ingestopt”
Ik ben zwanger maar hij verzint elke keer andere verhalen hoe het komt, we hebben het wel uitgelegd maar dat interesseert hem te weinig om het te onthouden.
Hij vroeg net wel daarna: “waar word de baby geboren?”
Dus ik vroeg: “bedoel je waar de baby uit komt?”
Hij: “Nee waar de baby geboren wordt?”
Ik: “als het goed is in het ziekenhuis”
Hij: “maar wat gaan ze dan met je doen?”
Ik: “ze gaan me helpen om de baby goed geboren te laten worden.”
Hij: “gaan ze je dan slaan als de baby geboren is?”
:laughcry:

Dochter (6) heeft veel meer interesse, wil ook absoluut later kinderen zegt ze. Ze weet dat de baby uit de vagina komt en dat er een eitje en een zaadje voor nodig zijn. Maar hoe dat eitje en zaadje bij elkaar komen heeft ze duidelijk niet helemaal goed onthouden want laatst zei ze ineens dat de mama het zaad op moest eten en dat er dan een baby kwam. We hadden niet echt tijd om het goed uit te leggen maar we hebben wel gezegd dat het niet klopte en dat het zaadje in de vagina naar binnen moest. Nou ja, we leggen het nog wel een keer goed uit als ze er naar vraagt.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 23 Aug 2018 16:03

Re: Waar komen baby's vandaan?

Zoon van 3: uit de buik.

Dochter van 6 weet helemaal van de hoed en de rand. Die weet hoe de baby erin komt en hoe de baby eruit komt.
Ze wist ook nog maar net dat er een baby op komst was, toen we de vraag kregen: dus jullie hebben ‘gevrijd’, wanneer hebben jullie dat gedaan en waar in huis hebben jullie precies ‘gevrijd’?

Ze vindt het zo’n doodnormale zaak dat ze erbij had willen zijn geloof ik :palm:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Aug 2018 22:44

Re: Waar komen baby's vandaan?

Mijn broertjes vonden dit vroeger een veel interessanter onderwerp dan ik. Ja ik wist dat vrouwen eitjes hadden en mannen zaad en dat het zaad dan uit de piemel kwam. Ik had er alleen nooit over nagedacht dat die piemel dan ook echt in de vagina moest. Ik dacht gewoon een beetje knuffelen en naakt tegen elkaar aan liggen. Tot ik dus hoorde hoe het echt werkte. Vond dat maar een raar iets en ik zou dat ook zeker nooit gaan doen.
2015 💙
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 23 Aug 2018 22:53

Re: Waar komen baby's vandaan?

Dan zeggen ze allebei uit een mama's buik. Als ik door ga vragen weten ze ook wel hoe het werkt. Dochter overigens een stuk gedetailleerde want die vindt het maar wat interessant. Die weet ook precies hoe dat werkt met sex en zaadjes/eitjes/ongesteld zijn enz. Zoon vindt het allemaal niet zo boeiend momenteel.
2010 2012
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers