Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Okt 2013 00:36

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Doe ik zo vaak. Slaap niet graag alleen en als je een goede treft, dan heeft hij daar alle respect voor. Ook na 4 dates.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 00:38

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Ik vind dat zoiets raars. Mijn oude huisgenoot was ook altijd helemaal verbolgen dat de mannen die ze meenam in haar bed ook daadwerkelijk áán haar gingen zitten.

Eh...?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Okt 2013 07:38

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Tabbie schreef:Doe ik zo vaak. Slaap niet graag alleen en als je een goede treft, dan heeft hij daar alle respect voor. Ook na 4 dates.


Juist dit ja. Daarbij had hij ook kunnen afhaken op het moment dat ik zei dat ik absoluut geen seks wilde. Dan was zijn intentie op voorhand duidelijk geweest en had ik tenminste een rustige nacht gehad :)

Heerlijk kortzichtig ED, jij denkt vast ook dat een meisje dat aangerand wordt er zelf om vroeg met haar korte rokje? Nee is gewoon nee, wat voor situatie het ook is.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem17

Bericht 29 Okt 2013 09:44

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

-ED- schreef:Ik vind 16 gewoon geen leeftijd om nog zo panisch te reageren op een vreemde stad. Ik ging toen allang zelfstandig naar de steden rondom mijn dorp. Was me er op die leeftijd ook wel van bewust dat ik altijd op de één of andere manier weer thuis moest komen en dat je niet kan vertrouwen op 19-jarige, beetje stoere jongens met een auto. Maargoed, misschien is de ene wat sneller wijs dan de andere. Ik kan jou reactie goed voorstellen hoor, maar dan eerder voor een 13-jarige, zo'n beetje die uit een dorp komt en nog nooit ergens anders geweest is.


Wat is er zelfstandig aan je ouders bellen om te vragen of ze je willen ophalen? Ik vind ChiQ's reactie nog veel zelfstandiger, thuiskomen zonder de hulp van pappie en mammie in te schakelen.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 10:10

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

In eerste instantie had ik het zelf opgelost door gewoon direct de bus/trein terug te nemen. Ik had altijd wel in mijn achterhoofd zitten dat op een bepaald moment de bussen niet meer reden en dat ik dus voor die tijd weer terug moest zien te komen.

Als dit geen optie zou zijn geweest omdat het al te laat was, dan zou ik inderdaad mijn vader hebben gebeld. Juist op je 16e is dit een zeer zelfstandige oplossing. Huilend en panisch door een onbekende stad gaan lopen geeft mensen die iets verkeerds willen veel mogelijkheden. Mijn vader heeft me altijd op mijn hart gedrukt dat ik in dergelijke gevallen hem mag bellen en dat hij me dan komt ophalen. Je realiseren dat het voor je ouders belangrijker is dat jij veilig en wel thuiskomt, dan dat het is dat ze misschien even boos zijn, omdat je hebt gelogen over een afspraakje, vind ik juist getuigen van zelfstandig (en slim) kunnen nadenken.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 10:14

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Niekske schreef:
Tabbie schreef:Doe ik zo vaak. Slaap niet graag alleen en als je een goede treft, dan heeft hij daar alle respect voor. Ook na 4 dates.


Juist dit ja. Daarbij had hij ook kunnen afhaken op het moment dat ik zei dat ik absoluut geen seks wilde. Dan was zijn intentie op voorhand duidelijk geweest en had ik tenminste een rustige nacht gehad :)

Heerlijk kortzichtig ED, jij denkt vast ook dat een meisje dat aangerand wordt er zelf om vroeg met haar korte rokje? Nee is gewoon nee, wat voor situatie het ook is.

Nee, dit bedoel ik niet. Natuurlijk moet zo'n man gewoon van je afblijven als je dit niet wilt. Je zou je alleen wel moeten realiseren welke signalen je uitzendt door iemand bij je in bed te laten slapen op de eerste date. Dat voorkomt een hoop akward situaties.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 29 Okt 2013 10:22

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Een date met iemand met wie ik naar Scheveningen ging als 1e date. We gingen met de tram, en hij vroeg aan mij hoe hij moest stempelen. Hij had eerst op het zilverkleurige plaatje onderin afgestempeld en toen liet hij dat zien. Ik zei dat dat niet goed was en toen vroeg hij waar hij dan moest stempelen...
Niet veel later gingen we wat eten, hij wilde zijn jas uit doen, maar kreeg zijn rits niet los. Keek mij vervolgens hulpeloos aan waarop tante slaatje zijn rits maar even op deed.
Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat het bij 1 date is gebleven :p
A.K.A Slaatje

]
<<

ChiQ

Bericht 29 Okt 2013 10:28

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

-ED- schreef:In eerste instantie had ik het zelf opgelost door gewoon direct de bus/trein terug te nemen. Ik had altijd wel in mijn achterhoofd zitten dat op een bepaald moment de bussen niet meer reden en dat ik dus voor die tijd weer terug moest zien te komen.

Als dit geen optie zou zijn geweest omdat het al te laat was, dan zou ik inderdaad mijn vader hebben gebeld. Juist op je 16e is dit een zeer zelfstandige oplossing. Huilend en panisch door een onbekende stad gaan lopen geeft mensen die iets verkeerds willen veel mogelijkheden. Mijn vader heeft me altijd op mijn hart gedrukt dat ik in dergelijke gevallen hem mag bellen en dat hij me dan komt ophalen. Je realiseren dat het voor je ouders belangrijker is dat jij veilig en wel thuiskomt, dan dat het is dat ze misschien even boos zijn, omdat je hebt gelogen over een afspraakje, vind ik juist getuigen van zelfstandig (en slim) kunnen nadenken.


Volgende keer dat ik weer 16 ben zal ik aan je wijze woorden denken, ok Popje?
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 29 Okt 2013 10:39

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Herinner me trouwen opeens een verhaal van jaren terug.
Ik was met een vriendin gaan stappen in Scheveningen. Daar kwamen we een super leuke jongen tegen. Die vriendin werd altijd eerder aangekeken dan ik. Dus zij ging eigenlijk recht op haar doel af. Toen zei even naar de wc was, kwam hij naar me toe en begon me direct te zoenen. Zij kwam terug van de wc en begon hem te zoenen. Na afloop van de avond bracht hij ons naar het station met de trein. Waar zij in de auto nog even een wip maakte met hem. Ik stond buiten de auto te wachten. Op een gegeven moment vroeg hij mij weer in de auto te komen zitten. Hij begon opeens mijn jas uit te trekken. Ik zei, hou het maar bij haar en ben de auto weer uitgestapt.
Hij had mijn nummer gevraagd die avond en belde me regelmatig. Ook had hij contact met mijn vriendin. Ik heb aan haar verteld dat hij me regelmatig belde, hierom werd ze boos, want ik wilde hem van haar afpakken. Ik had geen interesse in hem, dus heb dat ook tegen haar gezegd. Op een gegeven moment had ze met hem afgesproken in Den Haag, dus zei met de trein daarheen, maar hij is nooit op komen dagen. Die dag erna belde hij mij dat hij met me af wilde spreken. Ik heb de hoorn erop gelegd en hem later een sms gestuurd dat ik geen contact meer wilde.
Ongeveer een jaar later belde mijn vriendin tijdens het nieuws. Die jongen was in het nieuws. Hij werd gezocht. Hij bleek een verkrachter te zij die gebruikt maakte van de rape drug.....best eng. Ben er gelukkig nooit ingetuint.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 10:43

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Wazig verhaal Venzje, waarom vond jij het eigenlijk ok dat zowel jij als je vriendin met hem zoende? En is het voor jou normaal om bij een auto te staan waarin je vriendin seks heeft?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2013 10:45

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Ja ik denk dat dat voor Venzje de normaalste zaak van de wereld is, dat doet ze elke week wel een keer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 10:49

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Haha, nee zo bedoel ik het niet, maar het staat er alsof het - op dat moment - de normaalste zaak van de wereld voor haar was.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2013 10:57

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Ik was als 15-jarig meisje helemaal verliefd op een jongen van de sportclub (ja, ik deed ooit aan sport, was ook een grap). Hij zei ook op mij. Dus voor en na de lessen was het zoenen en friemelen achter het gebouw. Hij smste me nooit, belde nooit, msnde (?) nooit. Dus ik vroeg altijd of we buiten de sportclub ook niet konden afspreken. Ja, ik mocht naar hem thuis komen. Mijn mama was natuurlijk niet gek en wilde eerst dat die jongen bij ons op bezoek kwam, maar dat wilde die jongen helemaal niet. Uiteindelijk bleek ie er nog 5 vriendinnetjes op na te houden die bij mij in de buurt woonden en dat ie daarom niet langs wilde komen.

En tussen mijn 18de en 19de was het even gek. Ik had net mijn relatie met H. verbroken, toen ik B. leerde kennen. En dat was heel gek. Vrienden van hem zeiden dat we heel op elkaar leken en mijn FB werd overal neergepland bij die vrienden (en ook op 9lives, kwam ik deze week achter). Ik wilde mijn gedachten verzetten en ging op date met B. We hebben heel de tijd gezwegen en het was echt verschrikkelijk raar, op het einde wilde hij me zoenen, maar ik kon niet snel genoeg weg zijn. Toen heb ik met mijn huidige vriend liggen smsen over deze date.

En de gekke, maar wel leuke date was met mijn huidige vriend. Hij is de beste vriend van H. Maar we waren al een tijdje verliefd op elkaar, maar durfden het niet te zeggen door H. Uiteindelijk had ik mijn stoute schoenen aangetrokken en het over Msn toch gezegd. We zouden sowieso de volgende dag met nog een vriend naar zee liften, dus we spraken 's avonds in ons stamcafé af. Kwam hij daar samen met H. binnengelopen... H. wilde perse mee met mijn vriend. Gelukkig (allez ja...) waren er problemen thuis en moest H. snel naar huis. Mijn vriend is na het café met mij mee naar huis gegaan, we zijn heel de nacht opgebleven en hebben veel films beken en daar ook gezoend, terwijl m'n zusje naast ons zat want zij wist het allemaal en wilde me wat graag kloten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2013 11:00

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Caroow schreef:Ja ik denk dat dat voor Venzje de normaalste zaak van de wereld is, dat doet ze elke week wel een keer.


:lol: :lol:


Overigens na het lezen van het verhaal van Venzje, bedacht ik me er ook nog een.
Toen ik jaren geleden bij Yvonne logeerde, gingen we stappen. Ik kwam een leuke gozer tegen, en we eindige de avond zoenend, zonder eigenlijk echt veel woorden gewisseld te hebben.
We hadden wel telefoonnummers uitgewisseld en een week of wat later nog eens afgesproken op Scheveningen. Daar had hij zijn hele plan al klaar, want hij wilde wel met me trouwen, had een rode roos meegenomen (ok dat vond ik nog wel romantisch), en weet ik het wat voor onzin hij uitkraamde. Hij wilde ook gelijk hand in hand lopen.
Daarnaast bleek hij iets van Tjechisch te zijn, totaal geen probleem, alleen snapte hij echt geen woord van de dingen die ik allemaal zei. Ik moest alles uitleggen (op zijn Jip en Jannekes)
En eigenlijk was hij helemaal niet zo knap en leuk als ik me hem kon herinneren.

Dat is ook bij die ene date gebleven. Weet zijn echte naam niet eens meer, alleen dat we hem Pjotr noemde haha!
En volgens mij was er nog meer met die gast aan de hand, maar dat heb ik zo diep weggestopt dat ik het niet meer weet :P Zal het eens aan Yvonne vragen..
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Okt 2013 11:27

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Wat staan er geweldige verhalen tussen! Wat lopen er toch een stel losers rond. En ik weet niet meer wie het zei maar ik vraag mij inderdaad af wat voor rampzalige vrouwen er rond lopen en hoe de mannen die dates beschrijven,

Ik heb het mijn man gevraagd en het ergste wat hij heeft meegemaakt is dat hij met een meisje had gezoend in de disco en toen we volgende dag met haar afsprak bij haar thuis. Hij had er een uur voor moeten fietsen en toen zag ze er in het daglicht zo zonder make up en stapkleding niet meer zo aantrekkelijk uit. Dus toen is hij met een smoesje weer weggegaan.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 11:35

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Haha, Milady, dat heb ik ook eens gehad. Hele leuke, spontane, knappe jongen (dacht ik). We waren dronken aan het dansen in de kroeg, zoenden... en toen hebben we nummers uitgewisseld. De eerste date was vreselijk ongemakkelijk, hij bleek in het daglicht helemaal niet aantrekkelijk te zijn en we hadden helemaal niks gemeen om over te praten. Kennelijk klikte het tussen ons heel goed wanneer we allebei dronken waren, maar verder niet, haha!
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Okt 2013 14:55

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

-ED- schreef:
Niekske schreef:Ander verhaal, andere kerel :) ook eerste date, begon allemaal erg gezellig, uit eten, leuk gekletst, daarna nog wat drinken... en uiteindelijk gezoend. Hij wilde blijven slapen. Ik wilde geen seks, maar ik had wel zin om tegen hem aan te kruipen, dus ik zei ook echt dat hij mocht blijven slapen, maar dat ik absoluut geen seks wilde. Bovendien moesik om zes uur mijn bed uit voor mijn werk. Uiteindelijk heeft hij de HELE nacht aan me lopen plukken en draaien en zaniken en ik heb geen oog dicht gedaan. Hoe duidelijk had ik kunnen zijn? Ik heb hem de volgende ochtend de deur uit gezet, wat een loser.

Ja hè, hè! Ben je echt zo naïef? Waarom een man, op een eerste date in je bed laten slapen, terwijl je geen seks wilt? Om tegen hem aan te kruipen, really? Je geeft hiermee toch echt de verkeerde signalen af. Ik vind het eerlijk gezegd nogal stom van je dat je dit zomaar doet... en helemaal dat je dan achteraf zo verongelijkt reageert.

Meen je dit nou serieus? Ik kan me hier zo kwaad over maken. Je zegt een geëmancipeerde hoogopgeleide vrouw te zijn, maar wel van mening zijn dat je stom bent als jouw grenzen niet gerespecteerd worden? Ze geeft helemaal geen verkeerd signaal af, ze zegt duidelijk "ik wil geen seks". Klaar, hoe duidelijk wil je het hebben? Nee betekent gewoon nee en dat heeft hij te respecteren. Dat idee wat jij hier tentoonstelt, dat nee ik wil het niet soms toch ja betekent, dat is een van de redenen waarom verkrachtingsslachtoffers nog steeds vaak niet serieus worden genomen en geblamed worden voor het misbruik. Zolang als vrouwen zoals jij blijven roepen hoe stom zulke slachtoffers zijn, zolang blijven date rapes en andere vormen van misbruik voorkomen en komen zulke verkrachters weg met hun daden omdat verdorie de samenleving dit gedrag excuseert.
<<

Reva

Bericht 29 Okt 2013 17:01

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

ChiQ schreef:
-ED- schreef:In eerste instantie had ik het zelf opgelost door gewoon direct de bus/trein terug te nemen. Ik had altijd wel in mijn achterhoofd zitten dat op een bepaald moment de bussen niet meer reden en dat ik dus voor die tijd weer terug moest zien te komen.

Als dit geen optie zou zijn geweest omdat het al te laat was, dan zou ik inderdaad mijn vader hebben gebeld. Juist op je 16e is dit een zeer zelfstandige oplossing. Huilend en panisch door een onbekende stad gaan lopen geeft mensen die iets verkeerds willen veel mogelijkheden. Mijn vader heeft me altijd op mijn hart gedrukt dat ik in dergelijke gevallen hem mag bellen en dat hij me dan komt ophalen. Je realiseren dat het voor je ouders belangrijker is dat jij veilig en wel thuiskomt, dan dat het is dat ze misschien even boos zijn, omdat je hebt gelogen over een afspraakje, vind ik juist getuigen van zelfstandig (en slim) kunnen nadenken.


Volgende keer dat ik weer 16 ben zal ik aan je wijze woorden denken, ok Popje?

:lol:
<<

Anoniem321

Bericht 29 Okt 2013 17:02

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Ik heb een tijd geleden een poosje bij een grote bank gewerkt op een callcenter. Ik had toevallig vaak contact met een jongen die bij dezelfde bank op een ander callcenter werkte. Die gesprekjes waren altijd erg gezellig. Vond hij ook, want hij vroeg me een keer of ik na het werk met hem iets wilde drinken. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ja gezegd. Hij wachtte me op bij de uitgang na het werk.
Ik moet bekennen dat ik hem qua uiterlijk erg vond tegenvallen, maar ik dacht ik geef het een kans..
We zijn ergens wat gaan drinken en zijn naar de film geweest. Maar er was geen klik. Uitgezwaaid op het station waar ik hem heb gezegd dat er voor mijn part geen 2e date hoefde te komen. Was geen probleem, dus klaar. Tot zo ver niets schokkends..
Totdat hij mij (sexueel getinte) sms'jes begon te sturen. Hier heb ik niet op gereageerd en heb hem uiteindelijk op het werk er op aangesproken toen ik hem een keer tegenkwam in het bedrijfsrestaurant. Daarna hield hij gelukkig op. Een paar weken later hoorde ik dat hij ongeveer op dat moment op staande voet was ontslagen wegens wangedrag naar meerdere vrouwelijke collega's toe.
Al met al een vervelend staartje aan een 'gewone' date.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 18:02

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

SuperGrover schreef:Meen je dit nou serieus? Ik kan me hier zo kwaad over maken. Je zegt een geëmancipeerde hoogopgeleide vrouw te zijn, maar wel van mening zijn dat je stom bent als jouw grenzen niet gerespecteerd worden? Ze geeft helemaal geen verkeerd signaal af, ze zegt duidelijk "ik wil geen seks". Klaar, hoe duidelijk wil je het hebben? Nee betekent gewoon nee en dat heeft hij te respecteren. Dat idee wat jij hier tentoonstelt, dat nee ik wil het niet soms toch ja betekent, dat is een van de redenen waarom verkrachtingsslachtoffers nog steeds vaak niet serieus worden genomen en geblamed worden voor het misbruik. Zolang als vrouwen zoals jij blijven roepen hoe stom zulke slachtoffers zijn, zolang blijven date rapes en andere vormen van misbruik voorkomen en komen zulke verkrachters weg met hun daden omdat verdorie de samenleving dit gedrag excuseert.

Je draaft wat door. Een man in je bed vragen - omdat jij er lekker mee wilt knuffelen - is na een eerste date gewoon niet slim. Je wekt hiermee de verkeerde verwachtingen. Dit wil niet zeggen dat je niet het volste recht hebt om nee te zeggen tegen seks en dat die man dat natuurlijk dient te respecteren, (duh), maar nóg veel beter en duidelijker is het om na een eerste date gewoon lekker alleen in je eigen bed te slapen en die man naar huis te laten rijden. Dat 'lekker tegen elkaar aanliggen in bed', terwijl je elkaar niet eens kent en dan verbolgen reageren als die man daar opgewonden van raakt, dat vind ik echt wat wereldvreemd overkomen.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Okt 2013 18:21

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

-ED- schreef:
SuperGrover schreef:Meen je dit nou serieus? Ik kan me hier zo kwaad over maken. Je zegt een geëmancipeerde hoogopgeleide vrouw te zijn, maar wel van mening zijn dat je stom bent als jouw grenzen niet gerespecteerd worden? Ze geeft helemaal geen verkeerd signaal af, ze zegt duidelijk "ik wil geen seks". Klaar, hoe duidelijk wil je het hebben? Nee betekent gewoon nee en dat heeft hij te respecteren. Dat idee wat jij hier tentoonstelt, dat nee ik wil het niet soms toch ja betekent, dat is een van de redenen waarom verkrachtingsslachtoffers nog steeds vaak niet serieus worden genomen en geblamed worden voor het misbruik. Zolang als vrouwen zoals jij blijven roepen hoe stom zulke slachtoffers zijn, zolang blijven date rapes en andere vormen van misbruik voorkomen en komen zulke verkrachters weg met hun daden omdat verdorie de samenleving dit gedrag excuseert.

Je draaft wat door. Een man in je bed vragen - omdat jij er lekker mee wilt knuffelen - is na een eerste date gewoon niet slim. Je wekt hiermee de verkeerde verwachtingen. Dit wil niet zeggen dat je niet het volste recht hebt om nee te zeggen tegen seks en dat die man dat natuurlijk dient te respecteren, (duh), maar nóg veel beter en duidelijker is het om na een eerste date gewoon lekker alleen in je eigen bed te slapen en die man naar huis te laten rijden. Dat 'lekker tegen elkaar aanliggen in bed', terwijl je elkaar niet eens kent en dan verbolgen reageren als die man daar opgewonden van raakt, dat vind ik echt wat wereldvreemd overkomen.


Nou dat vind ik dus absoluut niet. Sowieso schets jij die situatie nu al anders dan dat Niekske het zegt. Belangrijker nog is dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat mannen een soort slachtoffer van hun seksuele driften zijn, dat zij seks verwachten, ook als jij duidelijk van tevoren aangeeft dat dat niet gaat gebeuren. En je vindt het blijkbaar ook te verwachten dat hij blijft aandringen tot hij seks krijgt. Daarnaast noem je haar stom, en niet de man. Dit soort discours praat seksueel geweld goed. Want ja, blijkbaar kun je seksueel misbruik verwachten als je een man toestemming geeft om bij je te overnachten? Dit soort impliciete verwachtingen veroorzaakt victim blaming. Als hij dacht niet in staat te zijn met zijn poten van haar af te blijven terwijl hij naast haar lag, wetende dat zij geen seks wilde, had hij naar huis moeten gaan. Ga naar huis of respecteer de grenzen van de ander. Die man is degene die hier stom is, niet Niekske.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 18:51

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Nee hoor, maar als jij lekker met je billen tegen iemand aan gaat liggen in bed, dan is de kans vrij groot dat de ander weleens een stijve kan krijgen, of in het geval van een vrouw: opgewonden kan raken. Je suggereert nu allerlei zaken die ik niet beweer. Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Niemand heeft recht op seks en nee = nee. Duidelijk.

Alleen het is wel zo gemakkelijk om je bewúst te zijn van de verwáchtingen die mensen (zowel mannen, als vrouwen) kunnen hebben wanneer je met ze in één bed gaat liggen na de eerste date. Dat betekent helemaal niet dat je aan die verwachtingen tegemoet moet komen, maar wél dat die verwachtingen er kunnen zijn en dat je dus niet verbaasd moet staan te kijken wanneer iemands seksuele gevoelens voor jou ontwaken wanneer jij lekker tegen hem aanschuurt, omdat je dat zo lekker intiem vindt aanvoelen.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Okt 2013 19:00

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Er staat niet dat ze tegen hem aanschuurt, maar oké. Je kunt opgewonden raken, ja dat gebeurt. Maar dat betekent niet dat die man daar naar moet handelen, je kunt opgewonden zijn maar gewoon je handen thuis houden. Het is niet zijn opwinding dat het probleem was. Het probleem is dat die man blijft aandringen tot seksueel contact terwijl Niekske duidelijk aangeeft dat niet te willen. Ik vind het helemaal niet logisch om te verwachten dat iemand blijft aandringen tot seks als je duidelijk maakt dat niet te willen. Het gaat me dus niet om of ze daar wel of niet aan tegemoet komt, jij zegt dat zij had moeten verwachten dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag zou vertonen, en dat vind ik een verschrikkelijke assumptie.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 20:24

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Alleen ik vind het niet gek dat als iemand je vraagt te blijven slapen, dat je er dan toch op hoopt dat er geneukt gaat worden. Ik kon dat in ieder geval niet, bij iemand in bed liggen die ik aantrekkelijk vond (en hij mij) en dan niks doen verder. Maar goed, niet iedereen zal een even hoog libido hebben.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Okt 2013 20:47

Re: Je meest rare/gekke/afschuwelijkste date-ervaring

Nou ja, je verwijt naar haar is toch dat ze stom, naïef en wereldvreemd is omdat ze dit niet zag aankomen? Je zegt toch dat ze dit had kunnen verwachten?

En dit heeft m.i. niets te maken met een hoog libido hebben of niet, maar met respect. Hoe geil je ook bent, je hebt gewoon respect voor iemands grenzen. Als iemand aangeeft geen seks te willen, dan moet je ook niet gaan lopen pushen, dat is seksueel grensoverschrijdend gedrag. Als je dat dan 'niet kan', ga dan naar huis.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers