Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby op eigen kamer

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2018 14:58

Re: Baby op eigen kamer

Oké, dat wist ik niet van een grote Puckababy. Maar daar mag ze toch niet eeuwig inliggen? Sorry heb ik geen verstand van.
Ik weet ook niet zo goed wat ik verder moet adviseren. Aan de ene kant denk ik: Misschien moet je echt cold turkey ervoor gaan: Zonder inbakeren (gewone slaapzak), in haar eigen bedje op haar eigen kamer, een echt goed slaapritueel ontwikkelen en slaaptraining doen, desnoods een vrij pittige cry it out (waar ik niet persé achtersta maar wel van in zie dat het kán helpen). Gewoon hardcore in één keer alle zaken op orde brengen, weliswaar waarschijnlijk door de hel gaan qua huilen, maar eenmaal er doorheen, heb je alles doorbroken.

Anderzijds vind ik het ook onmogelijk om te oordelen over hoe zwaar het is en wil ik het zeker niet bagatelliseren. Ik kan me er zelf echt niks bij voorstellen hoe zwaar het moet zijn hoe jij het al maanden hebt.

Als ik terugdenk aan hoe het bij Marsy ging (haar zoontje was al wel stuk ouder), ineens ging die knop om, en toen was het goed. Ik denk zelf dus ook wel echt dat jouw dochter dat misschien wel kan, maar ze moet het wel ook mogen proberen. Daarmee zeg ik niet dat je het fout doet (helemaal niet), maar ze móet leren onafhankelijk worden, en daarvoor moet je haar misschien ook de ruimte geven (dus alle zaken waar ze van afhankelijk is: jou, flesjes, inbakeren) weghalen. Echt een hardcore reset en vanaf daaruit een strict slaapritueel met de juiste slaapassociaties (haar nieuwe slaapzak, haar eigen kamer, knuffeltje en speentje, en níet mama, fles, inbakeren).

Ik weet echt niet of dit goed advies is of niet, jij kent je dochter het beste, maar misschien is zoiets wat even heel hard is maar daarna duidelijkheid geeft wel nodig voor haar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem241

Bericht 20 Aug 2018 15:03

Re: Baby op eigen kamer

Dank voor je advies Marin. Ik weet niet of het een goed plan is, maar ik weet wel dat ik dat niet kan. Misschien door de depressie, misschien door de oververmoeidheid en misschien door mijn karakter, maar van laten huilen word ik zelf echt naar. Ik heb huilend op de keukenvloer gelegen, en L maar krijsen. Dat werkt voor mij niet.

De puckababy heeft ritsjes bij de armen, dan kun je er een voor een een armpje uit laten.
Maar ze kan nog niet gericht iets pakken, alleen als ik het echt voor haar handjes houd. Dus haar speentje vinden lukt haar toch nog niet. En als ze hem heeft krijgt ze hem er nog niet in (wat er trouwens wel heel grappig uitziet, dan gaat ze aan de rand van de speen sabbelen).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2018 15:07

Re: Baby op eigen kamer

Nee het lijkt mij ook echt vreselijk hoor. Toch denk ik wel dat er bepaalde elementen in zitten waar je misschien wel aan kan werken en dan doel ik met name op de goede slaapassociaties. Ik denk echt dat ze daar baat bij zal hebben, ook op de lange termijn. Het nadeel is inderdaad dat als je de niet-goede (ik wil geen slechte zeggen want dat klinkt zo rot) slaapassociaties af wil leren, dat waarschijnlijk met heel veel gehuil gepaard gaat. Ik snap ook echt dat je daar extreem gevoelig bent door de afgelopen maanden.

Ik weet niet zo goed meer vanaf wanneer onze zoon zelfstandig naar z'n speentje kon grijpen dus daar kan ik je helaas ook niet verder over adviseren.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Aug 2018 15:17

Re: Baby op eigen kamer

Ik wil niet lullig doen, maar de puckababy inbakerslaapzak mag je niet meer gebruiken als de baby omrolt. Je moet dan de armen door de arm gaten naar buiten laten komen. Dit advies geven ze zelf ook.
Het is namelijk erg gevaarlijk ook al hebben ze in de zak best wel wat bewegingsvrijheid.

Voor babies die nog ingebakerd moeten worden die al omrollen heb je speciale inbakerspullen. Dit kun je het beste navragen op het cb of bij de kinderarts.

https://www.ncj.nl/preventie-wiegendood ... producten/
Lees ook even op deze site over de veiligheid van de puckababy inbakerslaapzak en omrollen.

Ik raad je echt aan om het niet meer te doen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Aug 2018 15:45

Re: Baby op eigen kamer

J rolt sinds en week om maar hij kan ook echt nog niet zonder Puckababy. Ik heb deze week een zijligkussen aangeschaft, waardoor hij niet meer op zijn buik kan rollen. Misschien is dat nog een idee? J slaapt er veel rustiger door. Ik zou die Puckababy nog niet af gaan bouwen, als ze al zo slecht slaapt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Aug 2018 15:54

Re: Baby op eigen kamer

Lady schreef:J rolt sinds en week om maar hij kan ook echt nog niet zonder Puckababy. Ik heb deze week een zijligkussen aangeschaft, waardoor hij niet meer op zijn buik kan rollen. Misschien is dat nog een idee? J slaapt er veel rustiger door. Ik zou die Puckababy nog niet af gaan bouwen, als ze al zo slecht slaapt.

Maar ligt hij dan op zijn zij? Een zij lig kussen mag namelijk ook niet zonder toezicht gebruikt worden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Aug 2018 15:56

Re: Baby op eigen kamer

Hij ligt meer op z’n rug dan op zijn zij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem241

Bericht 20 Aug 2018 16:01

Re: Baby op eigen kamer

Een zijligkussen hebben we ook, ook geen succes. Ze wil ook niet onder een lakentje ingestopt worden, dan kan ze niet draaien. Ze slaapt op haar zij en wisselt regelmatig van kant.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Aug 2018 16:06

Re: Baby op eigen kamer

Ik lees er denk ik overheen, maar hebben jullie het eigen kamertje nou wel of niet geprobeerd?
<<

Anoniem250

Bericht 20 Aug 2018 16:09

Re: Baby op eigen kamer

Ik heb absoluut geen huilbaby's gehad, maar wel slechte slapers. Ik heb maanden niet langer dan een uur, maximaal 2 uur, onafgebroken kunnen slapen en in totaal niet langer dan 4 tot maximaal 6 uur per etmaal. Bij de tweeling duurde dit zo'n 8 maanden en bij de jongste ruim een jaar. De jongste wordt nog steeds meerdere malen per nacht wakker en de tweeling nog af en toe. Ik herken dat je overal van wakker wordt en dat je per se goed slaapt als je kind wel slaapt. Wat ik je wil meegeven is dat het beter wordt, vanzelf. En dat jij dan nog tijd nodig hebt om er aan te wennen dat je onafgebroken kan slapen. Door de komst van de kinderen word ik nu zelf meerdere malen per nacht wakker en slaap ik nooit meer onafgebroken. Ik word zo'n 2 tot 5 keer per nacht wakker. Soms door de kinderen, maar vaak ook omdat ik wakker word. Maar ik ben er aan gewend, ik maak nu meer uur in totaal en voel me best vaak uitgerust en soms zelf energiek.

Wat mij het meeste geholpen heeft, maar dat wil jij niet meer, is mijn dochter naast me leggen, zodat ik er niet uit hoef om een speentje of aai over de bol te geven.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Aug 2018 16:19

Re: Baby op eigen kamer

Eigenlijk wilde ik geen commentaar meer geven. Maar een zijlig kussen mag snachts nooit gebruikt worden.

Ik ken iemand die die gebruikt op advies van de arts ivm afplatting hoofd en zij mag hem absoluut niet gebruiken snachts. Omdat dit heel gevaarlijk kan zijn. Overdag gaat ze dan ook regelmatig kijken of gaat er naast zitten met een boekje.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Aug 2018 16:36

Re: Baby op eigen kamer

Toont ze interesse in d’r duim? Of is ze echt van de speen? Als ze haar duim weet te vinden kan ze die ‘s nachts ook niet kwijtraken, ze zal hem dan automatisch opzoeken. (Maar dan moeten d’r armpjes wel uit de puckaboo)

Sinds J haar duim heeft gevonden is ze meestal gelijk weg (wel op haar buik, op haar rug wil ze nog steeds niet slapen). Als ze na een cyclus wakker wordt, zoekt ze haar duim weer op (als ze nog moe is dan) en slaapt weer verder.

Gaat het inslapen wel goed? En gaat ze al naar de opvang? Hoe gaat het slapen daar?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Aug 2018 16:38

Re: Baby op eigen kamer

Hmm bedenk me ineens dat inslapen een beetje een naar woord is. Ik bedoel het in slaap komen natuurlijk :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Aug 2018 16:52

Re: Baby op eigen kamer

Islandgirl schreef:Toont ze interesse in d’r duim? Of is ze echt van de speen? Als ze haar duim weet te vinden kan ze die ‘s nachts ook niet kwijtraken, ze zal hem dan automatisch opzoeken. (Maar dan moeten d’r armpjes wel uit de puckaboo)

Sinds J haar duim heeft gevonden is ze meestal gelijk weg (wel op haar buik, op haar rug wil ze nog steeds niet slapen). Als ze na een cyclus wakker wordt, zoekt ze haar duim weer op (als ze nog moe is dan) en slaapt weer verder.

Gaat het inslapen wel goed? En gaat ze al naar de opvang? Hoe gaat het slapen daar?


Ik vroeg mij dat ook af van die speen Elle.
Word ze iedere keer wakker als de speen uitvalt?
In dat geval is die speen meer een last dan dat je er gemak van hebt.
Kun je haar ook in slaap krijgen zonder?
<<

Anoniem241

Bericht 20 Aug 2018 17:36

Re: Baby op eigen kamer

Haar duim vindt ze niet interessant helaas. Ik weet ook niet of het komt doordat de speen eruit valt, maar ze is wel stil als ik hem terugdoe. Maar soms huilt ze met haar speentje nog in haar mond. Als ze eenmaal echt goed slaapt, valt de speen eruit en wordt ze daar niet wakker van.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Aug 2018 17:44

Re: Baby op eigen kamer

Ah oke. Wat een puzzel is het ook.
Ik heb net je nieuwe blog met prikkende ogen gelezen. Ik vind het heel moeilijk dat je steeds vraagt of we nog tips hebben maar ik weet echt niet meer wat bij ons nu de beste oplossing was. Ja wat Marin zegt hebben we in ieder geval gedaan. We hebben T steeds minuutjes langer laten huilen en uiteindelijk hielp dat. Maar als je dat niet wilt en aankunt kan ik echt niets anders meer bedenken.

Had je haar nu al eens op de buik weggelegd?
2016
<<

Anoniem241

Bericht 20 Aug 2018 18:20

Re: Baby op eigen kamer

Ja, op haar buik wil ze niet. Nu is ze dus ook al een uur bezig. Meteen op de buik rollen, dan komt ze heel ver met haar hoofdje omhoog en gaat ze helemaal gefrustreerd huilen. Draai ik haar om, is het even stil, minuut later hetzelfde.
<<

Anoniem243

Bericht 20 Aug 2018 18:25

Re: Baby op eigen kamer

Ik denk ook een beetje dat alle tips al gegeven zijn en als dat allemaal niet helpt en je dingen als laten huilen / wakker maken/houden / bij jou laten slapen / zelf een paar nachten ergens anders slapen e.d. niet ziet zitten (terecht hoor, wat niet goed voelt moet je niet doen) dat het dan een kwestie van uitzitten is. Wat HG zegt: uiteindelijk wordt het echt beter. Probeer tot die tijd wel ook écht voor jezelf te zorgen en de focus ook af en toe bij jou te leggen. Verdeel de taken met je vriend en pak hulp aan of vraag daarom in je omgeving. Als jij op een gegeven moment niet meer kunt dan heeft je dochter daar ook niets aan. Heel veel sterkte! Ik hoop dat het over een week of een paar weken heel anders gaat en dit gewoon een fase, sprongetje of slaapregressie bleek te zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2018 18:27

Re: Baby op eigen kamer

Ell schreef:Ja, op haar buik wil ze niet. Nu is ze dus ook al een uur bezig. Meteen op de buik rollen, dan komt ze heel ver met haar hoofdje omhoog en gaat ze helemaal gefrustreerd huilen. Draai ik haar om, is het even stil, minuut later hetzelfde.


Bedoel je dit in de puckababy of ook buiten de puckababy? Want ik zou ook mega gefrustreerd raken in een slaapzak als ik wil rollen. (even in perspectief plaatsen). Maar die frustratie van iets willen en nog net niet kunnen is herkenbaar hoor en hoort wel bij kindjes. Zo leren ze en pushen ze zichzelf tot het oefenen. Alleen wel heel rot dat het met heel veel gehuil samen gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem241

Bericht 20 Aug 2018 18:36

Re: Baby op eigen kamer

Ja allebei. Net nog eens zonder geprobeerd, maar dat associeert ze helemaal niet met slapen. Gaat ze rondkijken, kletsen, lachen en met haar armen zwaaien en na een tijdje huilen. Inmiddels heb ik haar maar weer uit bed gehaald. Langer dan een uur ga ik niet meer strijden. Ze ligt nu hartstikke wakker en vrolijk naast me.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2018 18:39

Re: Baby op eigen kamer

Nee ik bedoelde ook meer oefenen overdag op een speelkleed of in de box, dan oefent ze het natuurlijk wel zonder slaapzak. Maar ín een slaapzakje met je armen er ook nog in lijkt me ook mega frusterend, dat snap ik wel van haar.

Fijn dat ze voor nu vrolijk is, maar hopelijk gaat ze straks inderdaad slapen.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers