Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

<<

Anoniem250

Bericht 16 Aug 2018 14:47

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik sluit me aan bij Caulfield. Soms hoor ik ook moeders die het nodig vinden om hun kind steeds uit te dagen. Waarom? denk ik dan. Als je een fijne en veilige omgeving biedt waar je kind kan spelen, dan ontdekt het kind spelenderwijs wat hij/zij kan. Ook is er dan veel ruimte voor fantasie. Het lijkt mij echt onnodig om steeds allerlei opdrachten/werkjes of activiteiten aan te reiken die passen bij de leeftijd of juist net iets moeilijker zijn. Daarbij is vervelen niet erg en of slecht en wil ook niet per se zeggen dat een kind meer uitgedaagd moet worden.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Aug 2018 15:09

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Oom eens met Caulfield en HG.
Mijn zoon draaide toen hij klein was gewoon mee in mijn leven. We gingen boodschapjes doen, stukje wandelen met de hond, op visite bij opa en oma. Dat soort dingetjes. Thuis speelde hij voornamelijk zelf, de keren dat we samen geknutseld hebben zijn op 1 hand te tellen. Ik ging gewoon mijn gang, ging af en toe bij 'm zitten. Samen boekje kijken en dat was het wel.
Kinderen van een vroegere vriendin van mij worden elk moment van de dag bezig gehouden. Knutselen, tekenen, puzzelen, vriendjes en vriendinnetjes altijd over de vloer. Met als gevolg dat ze zich echt meteen vervelen en vervelend worden als er even niets gedaan wordt. Ik moet daar persoonlijk niet aan denken.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Aug 2018 15:19

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik herken de onzekerheid wel. Mn buren kunnen bijv uren in de zandbak zitten met de kids. Ik doe dat nooit. En soms voelt dat dan als tekortschieten. Net als dat ik klei en verf rotzooi vindt.
Ik lees, speel graag spelletjes met de oudste, maak een wandeling naar de eendjes of speeltuin, maar ze vermaken zich over het algemeen zelf. Soms spelen ze ijscoboer en haal zogenaamd een ijsje halen en spelen ze zelf weer verder.
Fijn deze reacties te lezen, ben dus niet de enige die geen entertainer is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Aug 2018 15:43

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Kira schreef:Oom eens met Caulfield en HG.
Mijn zoon draaide toen hij klein was gewoon mee in mijn leven. We gingen boodschapjes doen, stukje wandelen met de hond, op visite bij opa en oma. Dat soort dingetjes. Thuis speelde hij voornamelijk zelf, de keren dat we samen geknutseld hebben zijn op 1 hand te tellen. Ik ging gewoon mijn gang, ging af en toe bij 'm zitten. Samen boekje kijken en dat was het wel.
Kinderen van een vroegere vriendin van mij worden elk moment van de dag bezig gehouden. Knutselen, tekenen, puzzelen, vriendjes en vriendinnetjes altijd over de vloer. Met als gevolg dat ze zich echt meteen vervelen en vervelend worden als er even niets gedaan wordt. Ik moet daar persoonlijk niet aan denken.



Dit!!!! Van de eerste tot de laatste letter.
<<

Geel

Bericht 16 Aug 2018 15:48

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Tuurlijk, ook eens, en dat doe ik dus ook al die tijd al, dat mijn kind met mij mee doet/draait/whatever, maar ze wil graag veel samen doen en voelt snel dat ze alleen is als ik bijv even naar de gang loop. En het tweede wat ik dus merk is dat de dingen die ik thuis heb snel/vaak saai voor haar zijn, ik heb ook geen tuin namelijk, vandaar mijn oproep om leuke tips. Ik heb helemaal geen behoefte mijn kind de hele dag bezig te houden, dat laat ik wel redelijk duidelijk weten in mijn Posts, toch?
<<

Anoniem250

Bericht 16 Aug 2018 16:09

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ja dat las ik ook in je post. Maar ik las ook een schuldgevoel. En ik wilde alleen maar even zeggen dat het echt niet stom is als je niet steeds allerlei opdrachten, werkjes en of activiteiten aanreikt. En dat een kind zich ook prima ontwikkelt als een moeder geen tijd of zin heeft prikkelende activiteiten gevonden op pinterest aan te bieden.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Aug 2018 16:11

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Precies, daar doelde ik ook op. Ik ging sowieso iedere dag even naar buiten, dat brak ook al wat.
<<

Anoniem243

Bericht 16 Aug 2018 19:20

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Salome schreef:
Geel schreef:@Harrison: bedoel je De Huismuts? Zij is daar erg van en heeft ook allerlei trucjes. Ik denk bij voorbaat al dat het hier niet werkt, maar wellicht moet ik die vlog eerst even kijken.


Ik volg haar ook. En ik kan mij een vlog herinneren waarin zij liet zien dat ze allemaal speelplekjes in de woonkamer maakt voordat ze Pip uit bed haalt.
Dus hier wat poppetjes in een bakje en daar een puzzel etc. En dan iedere keer wat anders.
Dat werkt voor ons ook goed. We zetten soms de trein neer en soms ToetToet of van dat houten snijfruit.. Vooral als hij er dan een tijdje niet mee gespeeld heeft dan gaat hij er gelijk op af na zijn slaapje.
Als ik het speelgoed in de manden laat zitten komt hij lastiger zelf tot spel.


Dit klinkt wel slim ja. Kan ik met mijn grote peuter ook nog wel eens proberen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 16 Aug 2018 19:23

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Volgens mij is het belangrijkste dat je af en toe iets samen doet met je kind (maar zeker niet de hele tijd), en of dat dan knutselen is, of lezen of samen fietsen of wat dan ook, dat maakt niet zoveel uit. En hoe die balans tussen alleen iets doen en samen, dat zal ook per ouder en kind verschillen, denk ik.
Wij vinden samen iets doen heel gezellig maar hebben ook beide tijd voor onszelf nodig.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2018 19:40

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Speelgoed wisselen is hier ook succesvol. Ik zet het dan niet perse ook echt voor hun neus, maar ze trekken de kasten best vaak open dus ze komen er vanzelf achter.

Wat hier ook weleens helpt, is dat ik op de grond ga zitten, op hun niveau. Dan kan ik prima met m’n telefoon of tijdschrift bezig zijn en dan gaan zij hun eigen gang. Komen af en toe bij mij om wat hulp (als ze iets niet in of uit elkaar krijgen), maar verder zijn ze bezig met hun eigen spel. Niet altijd succes gegarandeerd trouwens, maar vaak wel.

Als de jongste vervelend aan het worden is, helpt het ook wel om even te wandelen. Is voor mezelf goed en zij heeft dan ook weer even nieuwe energie opgedaan om weer fris en fruitig verder te spelen. Zo lijkt het in elk geval. Half uurtje is zat!

Ik weet trouwens niet of het voorgaande al is genoemd, ik heb niet terug gelezen.
L2014 & H2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2018 20:16

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

De spellen met vragenkaartjes: Easy learning spelletjesblik:

Afbeelding

Soms zitten er best wat moeilijke vragen tussen maar dan improviseer ik zelf wat. Echt groot succes hier!

En mijn eerste boomgaard is dus ook echt fantastisch.
En mini loco!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2018 20:31

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Hee leuk Zora, dat kende ik nog niet!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2018 20:59

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Fijn! Het is best cheap. 6,95 ofzo voor zo’n blik!

Ik vind het ook zo hilarisch dat de goeie antwoorden er ook bij staan. Dat er daar maar geen twijfel over kan bestaan :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Aug 2018 21:03

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Zora schreef:Fijn! Het is best cheap. 6,95 ofzo voor zo’n blik!

Ik vind het ook zo hilarisch dat de goeie antwoorden er ook bij staan. Dat er daar maar geen twijfel over kan bestaan :lol:

Ik ben geen moeder, maar ik vind die blikjes ook heel leuk en heb het al een paar keer cadeau gedaan; tot nu toe met succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem250

Bericht 16 Aug 2018 21:06

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Waar koop je dat? Leuk zeg!

Heeft M al een pop? Mijn dochters hebben beide een pop met een tasje met daarin flesje, luier, slab, bordje, lepeltje en kleertjes en sjouwen daar de hele dag mee rond. In de poppenwagen, uit de poppenwagen, in bedje, uit bedje, in de kinderstoel, uit de kinderstoel, kleertjes aan, kleertjes uit. Je snapt het.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Aug 2018 21:14

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik vind die kaarten voor 111 euro via Google :wtf: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Aug 2018 21:27

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Lady schreef:Ik vind die kaarten voor 111 euro via Google :wtf: .

Die blikjes bedoel je? In Utrecht lagen ze twee maanden geleden sowieso nog op het station bij de Ako.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Aug 2018 21:30

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Misschien is 111 euro de prijs van het hele display met al die blikjes?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Aug 2018 21:30

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Bruna heeft sowieso ook heel veel van dat soort educatieve spellen voor alle leeftijden en in alle soorten en maten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Aug 2018 21:31

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ja, die blikjes inderdaad. Zal wel zijn zoals jij oppert, Susan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 16 Aug 2018 21:39

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Sorry HG en Kira, dan heb ik jullie toon/posts verkeerd geïnterpreteerd :-).

Dat spel ziet er tof uit Zora, ik ga ook op zoek!

HG: ja ze heeft poppen en heeft daar ook veel mee gespeeld. Kakt nu een beetje in, want ze kan nu wat ze heeft geleerd. Mss moet ik er een nieuw element aan toevoegen ofzo, iets met een dokter die de poppen onderzoekt. Hmm.

Dat speelgoed wisselen komt vaak terug zeg! Mss moet ik daar maar even voor gaan zitten morgen, want hier staat alles altijd op dezelfde plek.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2018 21:46

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik heb nav dit topic het speelgoed eens gewisseld en het werkt erg verfrissend, voor kind en ouder! Zeker doen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Aug 2018 06:17

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik heb het hier in het ZH gekocht bij de boekhandel maar heb het ook gezien bij andere boekhandels!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 17 Aug 2018 07:07

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Zora, er staat 3+ bij, dat klopt ook? Of zou Tobias 't ook al leuk kunnen vinden? (ik denk aan een vliegreis die er aan zit te komen, deze blikjes passen makkelijk in de tas natuurlijk!)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Aug 2018 07:13

Re: Activiteiten, geknutsel en onzekerheden

Ik deed met mijn dochter op deze leeftijd veel meer knutselen en spelletjes dan nu met mijn zoon. Hij doet wel eens mee als dochter wat doet, maar als ik alleen met hem ben doe ik andere dingen. Hij kan heel lief zelf spelen. Veel .net de auto's. Maar nu ineens speelt hij al een paar dagen met het keukentje, terwijl ik voor de vakantie nog had bedacht om die op te ruimen omdat er nooit meer mee gespeeld werd.
2012
2016
2020

Instagram
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers