Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke koffiemachine?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Apr 2021 19:37

Re: Welke koffiemachine?

Heb onze Solis verkocht en de Jura D6 besteld 🥳 Vraag me alleen af welke accessoires er nou bij zitten. Ik heb zo'n losse melkbeker besteld want die zit er niet bij volgend mij? Maar wel een slang mag ik hopen? Weet iemand dat?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Apr 2021 08:54

Re: Welke koffiemachine?

Wij hebben ook een jura ena 8, ik ben eindelijk overstag gegaan haha. Bij ons zat de slang er gewoon bij. Het is het geld echt meer dan waard, hiervoor hadden we een oude Senseo en dat was gewoon niet lekker. Wij doen melk in een glas en de slang erin. Werkt prima.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2021 19:24

Re: Welke koffiemachine?

Ik heb de Jura inmiddels binnen maar ik vind de cappuccino's echt koud. Ik ben zoooo teleurgesteld, gewoon €800 betaald voor dat ding 😭 Nu ik er specifiek op google lees ik het vaker, een Jura-probleem dus. Hebben jullie hier geen last van?
<<

Anoniem308

Bericht 14 Apr 2021 20:30

Re: Welke koffiemachine?

Kan je de temperatuur niet instellen?

Wij hebben de d4 en ik vond de koffie in het begin niet zo warm in vergelijking met ons oude apparaat. Maar ben er wel aan gewend nu.
Ik heb een losse opschuimer trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2021 20:36

Re: Welke koffiemachine?

Ik ga 't morgen wel even testen en tempen. Ik kan het me niet bewust herinneren maar ik drink niet vaak cappuccino.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2021 20:42

Re: Welke koffiemachine?

Je kunt inderdaad de watertemperatuur instellen, die stond op 'normaal' en heb ik nu op 'heet' gezet. Dat heeft wel iets geholpen, de gewone koffie is wel echt warm maar de melk is lauw na het opschuimen dus dan daalt de koffietemperatuur ook. M'n vriend heeft iets gelezen over de kopjes voorverwarmen met heet water dus dat ga ik morgen nog even proberen.
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2021 20:50

Re: Welke koffiemachine?

Ik geloof trouwens dat cappuccino nooit heel heet is!
<<

Anoniem313

Bericht 14 Apr 2021 20:59

Re: Welke koffiemachine?

Klopt, cappuccino hoort lauw te zijn. Door Amerikaanse ketens zijn we gewend geraakt aan loeihete cappuccino’s waar je rustig een half uur over kunt doen. Maar in Italië is een cappuccino bedoeld om direct naar binnen te slobberen.
Het is dus een kwestie van gewenning. Eventueel kun je je kopjes voorverwarmen en dat kan ook gewoon in de magnetron. Maar zo heet als bij Starbucks zullen ze nooit worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2021 21:03

Re: Welke koffiemachine?

Grappig, ik vind Starbucks vaak juist koud. Maar verder eens met jou. (niet dat 't een mening is ofzo hoe de Italianen het drinken)
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2021 21:09

Re: Welke koffiemachine?

Hmmm ik kom nooit bij de Starbucks maar gebruikte hiervoor een Solis espressomachine, een halfautomaat waarbij je de melk zelf opschuimt. Wellicht is mijn uitgangspunt daarom wat anders, ik maakte de melk dan wel echt warm (maar ook niet kokend natuurlijk).
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2021 21:16

Re: Welke koffiemachine?

Ja, in Italie hebben ze echt van die koffiebars waar mensen snel een koffietje drinken, en volgens mij is het dat je begint met cappuccino in de ochtend en eindigd met een espresso maar ze drinken het daar echt aan de 'bar' leeg en move on with the day.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Apr 2021 21:20

Re: Welke koffiemachine?

Onze cappuccino zijn wel altijd warm. Minder warm dan gewone koffie maar nog steeds warm. Ons apparaat schuimt de melk op met een stoompijpje. Er zit eventueel ook een kopjes warmer op het apparaat zelf. Maar dat gebruiken wij nooit eigenlijk.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2021 08:08

Re: Welke koffiemachine?

Heb het even voor je getempt bij onze Jura en de melk wordt 45 graden en met de koffie erbij (dus de gehele cappuccino als ie klaar is) 55 graden. Is dus niet heel warm, voelt ook niet als hele warme koffie, gewoon direct drinkbaar.
Dan weet je even dat het niet aan jouw apparaat iig ligt.

Hebben jullie ook dat de eerste cappuccino altijd mislukt? Dan schuimt ie bij ons nooit, wordt altijd meer een soort flat white. Soort pannenkoek die altijd eerst mislukt haha.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Apr 2021 20:29

Re: Welke koffiemachine?

Thnx Marin! Fijn dat het niet aan ons apparaat ligt, maar het valt me toch tegen.. Het melkschuim ben ik ook niet zo over te spreken hoor, ik zal er eens op letten of het de eerste is die mislukt.
Ik baal er nog steeds wel heel erg van omdat we twijfelden tussen een inbouwmachine in onze nieuwe keuken en deze, omdat zo'n inbouw zoveel duurder is toch voor Jura gekozen. We hebben eerder een AEG inbouw gehad en die was qua temperatuur en melk en zoveel beter 😕😕
<<

Anoniem308

Bericht 17 Apr 2021 20:48

Re: Welke koffiemachine?

Als het echt zo tegenvalt, zou je hem kunnen verkopen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Apr 2021 21:05

Re: Welke koffiemachine?

We gaan eerst even met de winkel overleggen maandag, want eigenlijk deugt het apparaat gewoon niet voor cappuccino's. Als je zoekt op de juiste melktemperatuur voor een cappu dan is dat zo'n 60 graden, dus zeker geen 45..
Als we hem verkopen krijgen we er natuurlijk nooit meer de nieuwprijs voor 😩
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Apr 2021 05:19

Re: Welke koffiemachine?

Bij de onze is dit me nog niet opgevallen. Mijn vriend maakt ze en verwarmd volgens mij de glazen ook voor. Ik ben meer van de zwarte koffie en die vind ik heel lekker bij de Jura.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2021 12:42

Re: Welke koffiemachine?

Nou onze Jura is opgestuurd ter reparatie. In de winkel hebben we een cappuccino gemaakt en ze waren het er helemaal mee eens dat het niet goed werkt. Of de temperatuur ook niet goed is dat weten we nog niet, maar iig het opschuimen niet. To be continued..
<<

Anoniem313

Bericht 21 Apr 2021 13:05

Re: Welke koffiemachine?

Nou, dat is in ieder geval fijn!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Apr 2021 13:48

Re: Welke koffiemachine?

En het ding is pas nieuw dus? Ik zou dan een nieuw apparaat eisen geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2021 13:55

Re: Welke koffiemachine?

Goed dat er naar gekeken wordt dan!
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2021 17:35

Re: Welke koffiemachine?

Bliss schreef:En het ding is pas nieuw dus? Ik zou dan een nieuw apparaat eisen geloof ik.


Ja we hebben (hadden) hem vandaag precies een week. Helaas heb je in zo’n geval niet zoveel te eisen, wettelijk gezien voldoet reparatie gewoon. Ik ben alleen bang dat we hem terug krijgen met de mededeling dat hij gewoon voldoet, weet niet waarom maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat 😬
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Apr 2021 20:26

Re: Welke koffiemachine?

Scandic schreef:
Bliss schreef:En het ding is pas nieuw dus? Ik zou dan een nieuw apparaat eisen geloof ik.


Ja we hebben (hadden) hem vandaag precies een week. Helaas heb je in zo’n geval niet zoveel te eisen, wettelijk gezien voldoet reparatie gewoon. Ik ben alleen bang dat we hem terug krijgen met de mededeling dat hij gewoon voldoet, weet niet waarom maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat 😬


Wij hebben hele goede ervaring met de service en aftersales van Jura, reparatie kan ook zijn dat de hele zetgroep bijvoorbeeld vervangen wordt (noem maar iets), en dan is ie weer als nieuw.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers