Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke koffiemachine?

<<

Anoniem308

Bericht 24 Jan 2021 20:51

Re: Welke koffiemachine?

Wij hadden een Philips saeco HD met zo’n losse zetgroep. Maar hij was denk ik na 1,5/2 jaar al gaar aan het worden. M’n man is gewend installaties uit elkaar te halen dus die kon hem gelukkig maken. Maar nu na zes jaar en een stroomstoring gaf hij er echt de brui aan.

Ik merk dat ik nogal van merken hou en heel gevoelig ben voor het beste willen kopen, dus een jura. Maar die is wel 2x zo duur als een delonghi.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Jan 2021 20:54

Re: Welke koffiemachine?

Wij hebben een Jura die inmiddels 11 jaar oud is, is 2 of 3x gereviseerd (kost ook wel wat, maar geeft iedere keer weer 12 maanden nieuwe garantie). En hij werkt nog prima.
Dus ja, hij is duurder maar ook zeker z'n geld waard.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jan 2021 21:07

Re: Welke koffiemachine?

Wij hebben sinds april vorig jaar deze:
https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

Ondertussen hebben al 2 bevriende stellen en 2 collega's hem ook op mijn advies. Misschien voor iemand hier ook een tip.
Wij hadden hiervoor een nespresso, gebruikten vaak cups van de jumbo. Wel erg veel afval had je dan ja!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jan 2021 21:13

Re: Welke koffiemachine?

Green_Pepper schreef:Wij hebben sinds april vorig jaar deze:
https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

Ondertussen hebben al 2 bevriende stellen en 2 collega's hem ook op mijn advies. Misschien voor iemand hier ook een tip.
Wij hadden hiervoor een nespresso, gebruikten vaak cups van de jumbo. Wel erg veel afval had je dan ja!

Hoe bevalt het schoonhouden? Ik lees daar erg wisselende verhalen over.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Jan 2021 21:14

Re: Welke koffiemachine?

P.s we hebben inmiddels 3762 kopjes koffie gedronken.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jan 2021 21:17

Re: Welke koffiemachine?

Ik vind een Jura voor nu helaas echt te duur. Het is niet dat jullie posts niet overtuigend genoeg zijn.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jan 2021 21:20

Re: Welke koffiemachine?

June schreef:
Green_Pepper schreef:Wij hebben sinds april vorig jaar deze:
https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

Ondertussen hebben al 2 bevriende stellen en 2 collega's hem ook op mijn advies. Misschien voor iemand hier ook een tip.
Wij hadden hiervoor een nespresso, gebruikten vaak cups van de jumbo. Wel erg veel afval had je dan ja!

Hoe bevalt het schoonhouden? Ik lees daar erg wisselende verhalen over.


Dat gaat prima! Je moet het instructieboekje na aanschaf wél lezen overigens, dan weet je dat het binnenhuis er ook periodiek uit moet en afgespoeld moet worden. Uit ervaring weet ik dat het niet verstandig is om dit te vergeten 🤓 Het is wel heel simpel om te doen, maar je moet het wel weten/doen.
Het schoonhouden van de meer logische onderdelen zoals lekbak en residubak is helemaal simpel, die delen kunnen desgewenst ook in de vaatwasser.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jan 2021 21:24

Re: Welke koffiemachine?

Haha Green_Pepper, goede tip! Ik lees boekjes heel vaak niet (goed). Ik las ergens dat er veel koffie in de machine achterblijft en dat je dat niet goed schoon kunt krijgen. Herken je dat?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jan 2021 21:29

Re: Welke koffiemachine?

June schreef:Haha Green_Pepper, goede tip! Ik lees boekjes heel vaak niet (goed). Ik las ergens dat er veel koffie in de machine achterblijft en dat je dat niet goed schoon kunt krijgen. Herken je dat?


Ik herken het niet, maar m'n man zegt net dat hij wel voor de zekerheid eens in de paar maanden met een oude tandenborstel er door heen gaat. Er komt dan wel wat koffie uit, maar op die manier krijg je het dus wel schoon.
Bedankt voor je vraag, ik heb weer wat geleerd over onze koffieautomaat 🤣
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jan 2021 21:32

Re: Welke koffiemachine?

Green_Pepper schreef:
June schreef:Haha Green_Pepper, goede tip! Ik lees boekjes heel vaak niet (goed). Ik las ergens dat er veel koffie in de machine achterblijft en dat je dat niet goed schoon kunt krijgen. Herken je dat?


Ik herken het niet, maar m'n man zegt net dat hij wel voor de zekerheid eens in de paar maanden met een oude tandenborstel er door heen gaat. Er komt dan wel wat koffie uit, maar op die manier krijg je het dus wel schoon.
Bedankt voor je vraag, ik heb weer wat geleerd over onze koffieautomaat 🤣

Ga dat boekje eens lezen! Thanks voor het uitgebreid beantwoorden van mijn prangende vragen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem308

Bericht 24 Jan 2021 21:51

Re: Welke koffiemachine?

Haha een oude tandenborstel 🤣

Ik heb zelf een losse melkopschuimer dus wil bij voorkeur ook een makkelijk apparaat. Alle extra opties als cappuccino en latte hoef ik zeg maar niet. Neig nu naar de jura d4.
<<

Anoniem308

Bericht 24 Jan 2021 22:41

Re: Welke koffiemachine?

Ik heb zojuist de jura d4 besteld bij een lokale dealer. Komt m morgenochtend al bezorgen. Verschil met recensies is te groot en koffie is toch wel een eerste levensbehoefte 😎
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 24 Jan 2021 23:15

Re: Welke koffiemachine?

Goede keuze :)

Wij hebben een Jura c60, is nu bijna 5 jaar oud en werkt perfect. Hiervoor hadden we een saeco die gaf van begin af nooit dezelfde temperatuur koffie en was na 2,5 jaar kapot. De koffiesmaak was ook niet te vergelijken met wat we nu hebben en we gebruiken al jaren dezelfde bonen. Een paar weken geleden zat de koffieuitloop aan 1 kant verstopt, ik heb toen de Jura zelf opgeschroefd aan de hand van een YouTube video en de uitloop schoongemaakt, verder nog even stofzuiger en een doek erdoor gehaald omdat er wel wat rest koffie inzat. Maar zoals de Jura er van binnen uit zag na bijna 5 jaar , zo zag de saeco er elke week uit. Een volgende machine zou ook gewoon weer een Jura worden, aangezien we met nespresso op ruim 1250 euro koffie uit zouden komen per jaar (gemiddeld 0,40 per kop). Nu is dat rond de 300 euro. Je haalt ongeveer 120 tot 140 koppen uit een kilo, dus het is vrij makkelijk uit te rekenen. Reinigen moeten we ongeveer 12x per jaar (6 tabletten voor 9 euro) en ontkalken doen we 4x per jaar (13 euro voor 3x). Je kunt ook met een filter werken, maar dat werd ons te prijzig in verhouding met het ontkalken. De koffieprut gooien we meestal in de tuin, dus hebben we hebben er ook geen afval van verder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jan 2021 09:52

Re: Welke koffiemachine?

AMM schreef:Ik heb zojuist de jura d4 besteld bij een lokale dealer. Komt m morgenochtend al bezorgen. Verschil met recensies is te groot en koffie is toch wel een eerste levensbehoefte 😎


Haha eens!

Ben benieuwd hoe je 't vindt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 25 Jan 2021 16:25

Re: Welke koffiemachine?

Marin schreef:
AMM schreef:Ik heb zojuist de jura d4 besteld bij een lokale dealer. Komt m morgenochtend al bezorgen. Verschil met recensies is te groot en koffie is toch wel een eerste levensbehoefte 😎


Haha eens!

Ben benieuwd hoe je 't vindt!

Ja top, de koffie smaakt heerlijk!
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 25 Jan 2021 16:42

Re: Welke koffiemachine?

Wij hebben een kitchen aid artisan nespresso apparaat, en gebruiken lor lungo cups. Tevreden mee. Op het werk hadden wij ook een jura maar privé drinken we daar te weinig koffie voor.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Jan 2021 10:22

Re: Welke koffiemachine?

Urban Naked schreef:Doe als ik en neem een abbo op de koffiejongens!


Mag ik hier nog even op inhaken? Door deze hele discussie wil ik eigenlijk ook overstappen naar biologisch afbreekbare cups. Bevalt dit? En is het inderdaad zo makkelijk om het abonnement te wijzigen of stop te zetten? Ik drink niet zo veel koffie, dus het kleinste abonnement is voor mij al genoeg. Maar daarbij ben ik alsnog bang dat ik misschien teveel heb. Kun je bijvoorbeeld ook makkelijk een keer een levering “overslaan”?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Jan 2021 12:35

Re: Welke koffiemachine?

Char, ik heb even voor je gekeken. Op mijn abbo, in mijn account van de koffiejongens, staan een mooi overzicht en een goed zichtbare pauzeknop.

Ook zie ik wanneer m’n volgende levering komt en die datum kan ik ook handmatig aanpassen (om op te schuiven bijvoorbeeld).
#teammaple🍁
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 28 Jan 2021 13:32

Re: Welke koffiemachine?

Ik ben ook fan van Koffiejongens. Ik weet niet precies hoe zo’n abo werkt, m’n vriend heeft dat geregeld. Ik heb in ieder geval altijd voldoende koffie, dat is het belangrijkste haha. En heel fijn dat de cups na gebruik in de gft kunnen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Jan 2021 13:40

Re: Welke koffiemachine?

Ah, dat klinkt goed! Ik denk dat ik mij dit weekend aan ga melden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Feb 2021 14:53

Re: Welke koffiemachine?

Wij zijn ook aan het kijken voor een Jura, denk dat het de D6 gaat worden. We willen toch weer terug naar automatisch, vind een cappuccino maken echt teveel gedoe nu. Wilden eigenlijk voor een inbouw gaan maar die zijn zo'n €2500, dat vind ik dan weer zonde van het geld.
Hopelijk kunnen we onze 'oude' Solis nog voor een leuk bedrag verkopen.

Nog steeds tevreden over je Jura AMM?
<<

Geel

Bericht 20 Feb 2021 15:08

Re: Welke koffiemachine?

Wij hebben sinds deze week ook De Koffiejongens en dat bevalt goed! Alles is goed afbreekbaar en geen plastic. En we vinden de koffie erg lekker, niet geheel onbelangrijk. Je kunt je abonnement ook makkelijk aanpassen.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 21 Feb 2021 11:32

Re: Welke koffiemachine?

Scandic schreef:Wij zijn ook aan het kijken voor een Jura, denk dat het de D6 gaat worden. We willen toch weer terug naar automatisch, vind een cappuccino maken echt teveel gedoe nu. Wilden eigenlijk voor een inbouw gaan maar die zijn zo'n €2500, dat vind ik dan weer zonde van het geld.
Hopelijk kunnen we onze 'oude' Solis nog voor een leuk bedrag verkopen.

Nog steeds tevreden over je Jura AMM?


Kijk ook eens naar Nivona, zusje van het zelfde bedrijf/fabricaat als Jura.
Wij hebben na 10 jaar een Jura gehad sinds deze zomer een Nivona en bevalt echt meer als prima.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Anoniem308

Bericht 21 Feb 2021 11:46

Re: Welke koffiemachine?

Heel tevreden over de d4, lekkere koffie en makkelijk onderhoud.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 12:18

Re: Welke koffiemachine?

Is er ook iemand die bij koffievoordeel.nl koffie besteld? Ik heb een €10 korting bij besteding van €40 over.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers