Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen galblaas operatie

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2018 16:49

Ervaringen galblaas operatie

Binnenkort moet ik geopereerd worden aan een galblaas operatie.

Nu zag ik al dat er hier mensen waren met ervaring


Hoe lang duurde jullie herstel ?
Veel pijn gehad?
Mag je tillen?
Hoe lang duurde het voor je weer op de been was?
Heb je nog veel aanvallen gehad tot je operatie ?
Wat voor pijnstillers had je voor de operatie ?
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Aug 2018 16:54

Re: Ervaringen galblaas operatie

Hoe lang duurde jullie herstel ? 12 april ben ik geopereerd en 6 mei stond ik weer te sporten, was eigenlijk te snel maar ik was eigenwijs. Trek er in ieder geval een week of 6 voor uit.

Veel pijn gehad? Nee viel mee

Mag je tillen? Nee, dat wil je ook niet

Hoe lang duurde het voor je weer op de been was? Na een week of 6 kon ik alles weer zonder ook maar iets te voelen

Heb je nog veel aanvallen gehad tot je operatie ? Na de ercp kreeg ik nog 1 vrij heftige aanval en toen was ook mijn galblaas ontstoken en ben ik met spoed geopereerd.

Wat voor pijnstillers had je voor de operatie ? Diclofinac na die tijd 1x morfine
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Aug 2018 16:59

Re: Ervaringen galblaas operatie

Geen ervaring, maar heftig Sarah! Ben je al zo lang bezig, komt dit ook nog even voorbij.
Sterkte!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Aug 2018 17:25

Re: Ervaringen galblaas operatie

Er is ook een heel topic over: galstenen-galblaas-operatie-t6227.html
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2018 17:40

Ervaringen galblaas operatie

Binnenkort moet ik geopereerd worden aan een galblaas operatie.

Nu zag ik al dat er hier mensen waren met ervaring


Hoe lang duurde jullie herstel ?
Veel pijn gehad?
Mag je tillen?
Hoe lang duurde het voor je weer op de been was?
Heb je nog veel aanvallen gehad tot je operatie ?
Wat voor pijnstillers had je voor de operatie ?
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 13 Aug 2018 17:53

Re: Ervaringen galblaas operatie

Even nadenken hoor. Is alweer bijna 4 jaar geleden. Ik was wel net twee maanden daarvoor bevallen dus beetje andere situatie misschien. Had sowieso verlof dus rust nam ik sowieso nog wel.

Hoe lang duurde jullie herstel? Ik was redelijk snel weer op de been denk dat ik met twee weken wel hersteld was.
Veel pijn gehad? Ik heb relatief weinig pijn gehad. De eerste dagen voelde ik mij wel flink beurs.
Mag je tillen? Uhm.. geen idee meer, maar voor de genezing lijkt het mij beter in even niet te tillen. Maar volgens mij doe je dat automatisch al niet de eerste tijd met de wondjes.
Hoe lang duurde het voor je weer op de been was? Volgens mij was ik redelijk snel weer op de been. Week erna was het kerst en dit heb ik alweer beide dagen bij familie gevierd.
Heb je nog veel aanvallen gehad tot je operatie ? Een maand voor de operatie had ik een afspraak bij de chirurg en kreeg ik te horen dat ik geopereerd moest worden (maand later). Dat weekend kreeg ik een aanval die vijf uur duurde. Daarna heb ik volgens mij geen aanvallen meer gehad maar heb ik ook erg op mijn eten gelet.
Wat voor pijnstillers had je voor de operatie ? Volgens mij diclofenac en paracetamol.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2018 18:04

Re: Ervaringen galblaas operatie

dankje voor je antwoord

zie mijn topic nu ineens 2x dus deze mag dan gesloten worden
Afbeelding
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 13 Aug 2018 18:06

Re: Ervaringen galblaas operatie

Ik heb ze net samengevoegd Sarah!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2018 18:07

Re: Ervaringen galblaas operatie

dankje girli

minx dank voor je berichten vorig jaar stond ik na 1,5 week al weer in de sportschool wel rustig aan natuurlijk. Ik zal dus wel weer 6 weken thuis moeten blijven als ik niet mag/kan tillen

lejow nou echt ik baal ook flink. 1 voordeel we hoeven niet weer een jaar te wachten
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Aug 2018 13:54

Re: Ervaringen galblaas operatie

net de datum gehoord er was iemand uitgevallen en mag 14 september al. Nog 4 weken wachten
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Aug 2018 14:02

Re: Ervaringen galblaas operatie

Spannend! Achteraf gezien vond ik alles reuze meevallen qua operatie. Ik vond het wel fijn dat ik de dag van de operatie 's avonds ook in het ziekenhuis bleef. Dat was procedure. Zodra je dan ergens last van hebt kun je dat gelijk aangeven en dan weten zij wel of dat normaal is of niet. Ik kan me nog wel herinneren dat ik veel te overmoedig was. Ik had de dag na mijn operatie zelf mijn tas ingepakt en ik had iets laten vallen. Dat kon ik dus niet oprapen en moest blijven liggen totdat iemand dat voor mij kon oprapen. Daarnaast vond ik wel dat ik best naar de auto kon lopen vanuit het ziekenhuis en dat bleek toch eigenlijk wel veel te ver te zijn. Had ik beter niet kunnen doen. Het voelde voor mij alsof ik te lang mijn buikspieren had getraind in de sportschool.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Aug 2018 14:21

Re: Ervaringen galblaas operatie

Spannend, maar wel fijn dat je sneller terecht kan. Ben je ook eerder van je klachten af.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Aug 2018 15:47

Re: Ervaringen galblaas operatie

Het schijnt een stuk lichter te zijn dan de operatie van vorig jaar maar zie ee veel meer tegenop. Dat slapen daarna vind ik vreselijk ik slaap nooit ergens anders en dan andere mensen op de kamer bah. Maar ja is dit keer maar 1 nacht.

En word door een goede arts geholpen. Ik kon aangeven of ik door arts in opleiding wou had toen ja gezegd maar achteraf leek dat me niks. En nu word ik door een arts geholpen die ook maagverkleiningen doet dat voelt veiliger
Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron