Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby huilt al 5 uur

<<

Anoniem270

Bericht 08 Aug 2018 11:39

Re: Baby huilt al 5 uur

Mijn baby was ook een huilbaby met heel erg reflux waar de medicatie niks bij deed.
Net als Sam heb ik ook moeite met het woordje lastig.
Dit zou ik zelf niet zeggen over een baby. Eerder erg onrustig.
Maar hey we zijn niet allemaal hetzelfde!

En ik ga weer snel uit dit topic omdat ik alleen maar weer mijn eigen onrust en stress van terug krijg.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Aug 2018 11:47

Re: Baby huilt al 5 uur

Erg onrustig? Wow..
Nou mijn baby was niet erg onrustig, mijn baby was bezeten. Google even de definitie van lastig, past goed in het straatje van hoe ik de situatie toen vond. Ik merk dat ik echt geirriteerd raak van mensen zoals jullie. Ik denk dat niemand in de situatie van Ell of van mij kan kijken en weet hoe daadwerkelijke hel het is geweest. Het is zo onnodig om iemand terecht te stellen op een woord. Postnatale depressie komt niet zomaar hè? Daar gaat een, kuch, lastige situatie aan vooraf vaak.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Aug 2018 11:52

Re: Baby huilt al 5 uur

Marsy31 schreef:
Ell: alhoewel ik jou heel goed begrijp, snap ik jullie relatie niet zo. Waarom gaat hij in vredesnaam om 22 uur nog de deur uit??

Wat heeft dat nou met de relatie te maken? Ik ga ook wel eens om 22 uur de deur uit. Zeker in de zomer. Als het zo heet is als de afgelopen dagen ga ik dan nog buiten sporten, omdat het eerder te heet is. Mijn man gaat ook wel eens om die tijd de deur uit, ook om te sporten of wegens een oproep van de brandweer bijvoorbeeld.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 12:00

Re: Baby huilt al 5 uur

Ik vind lastig nog een net woord eigenlijk voor wat je misschien echt zou willen zeggen (en het niet doet).

Ik denk dat Sam bedoelt dat het verdrietig is dat je je kind lastig noemt, omdat het kind er zelf niets aan kan doen. Maar sodeju als ik jullie verhalen lees, dan denk ik dat lastig nog een understatement is.

Van mij mag je gerust zeggen dat de situatie geheel k*t is hoor Ell. Dat doet echt niets af van of je nou van je baby houdt of niet. Natuurlijk doe je dat. Het maakt je ook geen slechte moeder als je je baby lastig vindt.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Aug 2018 12:16

Re: Baby huilt al 5 uur

Elliot schreef:
Marsy31 schreef:
Ell: alhoewel ik jou heel goed begrijp, snap ik jullie relatie niet zo. Waarom gaat hij in vredesnaam om 22 uur nog de deur uit??

Wat heeft dat nou met de relatie te maken? Ik ga ook wel eens om 22 uur de deur uit. Zeker in de zomer. Als het zo heet is als de afgelopen dagen ga ik dan nog buiten sporten, omdat het eerder te heet is. Mijn man gaat ook wel eens om die tijd de deur uit, ook om te sporten of wegens een oproep van de brandweer bijvoorbeeld.


Als het voor werk is is het natuurlijk een ander verhaal.

Maar ik snap heel goed wat Marsy bedoelt.

Ell heeft al eerder in dit topic en ook vele andere topics aangeven dat haar vriend veel sociale dingen heeft waar hij heen gaat.
Dat betekent dat hij lekker lol heeft en zij met een huilbaby zit. Nu heeft zij zelf er niet zo behoefte aan zegt ze. Maar om je vrouw te laten zitten met een huilbaby en zelf vaak weg te gaan voor sociale dingen is gewoon niet netjes.

Opvoeden doe je samen en van een huilbaby wordt je gewoon helemaal gek. Ik ging zelfs hallucineren ervan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2018 13:15

Re: Baby huilt al 5 uur

Ik ben het eens met Raven.
<<

Anoniem270

Bericht 08 Aug 2018 13:17

Re: Baby huilt al 5 uur

Marsy31 schreef:Erg onrustig? Wow..
Nou mijn baby was niet erg onrustig, mijn baby was bezeten. Google even de definitie van lastig, past goed in het straatje van hoe ik de situatie toen vond. Ik merk dat ik echt geirriteerd raak van mensen zoals jullie. Ik denk dat niemand in de situatie van Ell of van mij kan kijken en weet hoe daadwerkelijke hel het is geweest. Het is zo onnodig om iemand terecht te stellen op een woord. Postnatale depressie komt niet zomaar hè? Daar gaat een, kuch, lastige situatie aan vooraf vaak.


Hoezo geïrriteerd? Denk dat je dan bij jezelf te rade moet gaan. Alleen vanwege het woord lastig of onrustig.
Iedereen geeft er toch zn eigen bewoording aan. Ik heb mijn baby nooit lastig genoemd. Net alsof het expres was.
Vond het voor mn baby vreselijk dat er blijkbaar wat was waarvan we niet konden ontdekken wat.
En nog steeds niet want mijn dreumes huilt nog steeds vreselijk veel.

Het is toch zeker geen wedstrijdje! Jij was er bij mij niet bij en ik niet bij jou.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Aug 2018 13:20

Re: Baby huilt al 5 uur

Ik vind het ook wel een beetje gek om over het woord 'lastig' te vallen. Ik denk dat iedereen wel snapt dat Ell haar baby doodgraag ziet, maar dat het vele huilen haar gewoon opbreekt, zacht uitgedrukt.

Dus welke term je ook gebruikt, lastig, onrustig, … Uiteindelijk bedoelt iedereen hetzelfde. Het is gewoon ronduit kut als je baby zoveel huilt.
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 13:22

Re: Baby huilt al 5 uur

Scott, probeer jij dan ook niet te oordelen over Ell's bewoording. Laat elkaar toch lekker z'n eigen gevoel uitspreken. Het lijkt me al moeilijk genoeg in zo'n situatie zonder op de vingers getikt te worden door een ander die moeite heeft met je bewoording. Waar hebben we 't nou over.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Aug 2018 13:32

Re: Baby huilt al 5 uur

Raven schreef:
Elliot schreef:
Marsy31 schreef:
Ell: alhoewel ik jou heel goed begrijp, snap ik jullie relatie niet zo. Waarom gaat hij in vredesnaam om 22 uur nog de deur uit??

Wat heeft dat nou met de relatie te maken? Ik ga ook wel eens om 22 uur de deur uit. Zeker in de zomer. Als het zo heet is als de afgelopen dagen ga ik dan nog buiten sporten, omdat het eerder te heet is. Mijn man gaat ook wel eens om die tijd de deur uit, ook om te sporten of wegens een oproep van de brandweer bijvoorbeeld.


Als het voor werk is is het natuurlijk een ander verhaal.

Maar ik snap heel goed wat Marsy bedoelt.

Ell heeft al eerder in dit topic en ook vele andere topics aangeven dat haar vriend veel sociale dingen heeft waar hij heen gaat.
Dat betekent dat hij lekker lol heeft en zij met een huilbaby zit. Nu heeft zij zelf er niet zo behoefte aan zegt ze. Maar om je vrouw te laten zitten met een huilbaby en zelf vaak weg te gaan voor sociale dingen is gewoon niet netjes.

Opvoeden doe je samen en van een huilbaby wordt je gewoon helemaal gek. Ik ging zelfs hallucineren ervan.

Ik zit niet zo veel meer op het forum dus ik heb dat nooit gelezen, over Ell haar vriend. Ik begrijp wel dat je een bepaalde mening vormt als je regelmatig dat soort berichten leest ja. Ik las enkel dat hij een keer om 22.00 uur vertrok en dat Marsy door die mededeling conclusies trok of in ieder geval vragen stelde. Ik vind het juist niet gek dat je af en toe even de deur uit wil en het lijkt mij juist goed dat je elkaar die ruimte geeft.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2018 15:53

Re: Baby huilt al 5 uur

Wat reageert men geprikkeld op 1 woord hier zeg. Ell noemt iets ‘lastig’. Maar legt vervolgens uit aan Sam dat dat in haar regio een net iets andere betekenis heeft. Dan is het toch klaar? En Marsy, jij kan je ook best wat meer inhouden zeg. Je bent vaak zo betweterig, met je ‘mensen zoals jullie’. Scott bijv geeft óók aan een huilbaby te hebben gehad, maar haar woordkeuze daarvoor is onrustig. En dan zeg je ‘wow’. Jeetje, mag zij ook haar ervaring hebben zonder jouw oordeel? Echt iédereen leeft hier mee. En dan ga je zelf dit soort dingen zeggen. En loze opmerkingen maken over hun relatie... bijzonder.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2018 16:00

Re: Baby huilt al 5 uur

Marin schreef:Scott, probeer jij dan ook niet te oordelen over Ell's bewoording. Laat elkaar toch lekker z'n eigen gevoel uitspreken. Het lijkt me al moeilijk genoeg in zo'n situatie zonder op de vingers getikt te worden door een ander die moeite heeft met je bewoording. Waar hebben we 't nou over.

Ik geloof dat het andersom begonnen is hoor. Marsy zegt tegen Scott dat niemand erover kan oordelen, terwijl Scott nota bene zelf aangeeft in hetzelfde schuitje te hebben gezeten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 08 Aug 2018 16:19

Re: Baby huilt al 5 uur

Ik sluit me volledig aan bij Zora.

Ell, hoe gaat het nu? Was ze nog onrustig na het dagje kdv?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 16:30

Re: Baby huilt al 5 uur

Zora schreef:
Marin schreef:Scott, probeer jij dan ook niet te oordelen over Ell's bewoording. Laat elkaar toch lekker z'n eigen gevoel uitspreken. Het lijkt me al moeilijk genoeg in zo'n situatie zonder op de vingers getikt te worden door een ander die moeite heeft met je bewoording. Waar hebben we 't nou over.

Ik geloof dat het andersom begonnen is hoor. Marsy zegt tegen Scott dat niemand erover kan oordelen, terwijl Scott nota bene zelf aangeeft in hetzelfde schuitje te hebben gezeten.


Ik vind het in eerste instantie al niet nodig dat Sam en daaropvolgend Scott de bewoording van Ell onder de loep nemen. Daar doelde ik op, niet wat Scott en Marsy tegen elkaar zeiden. Hoe dan ook, ik hoop dat Ell en haar dochter een goede dag hebben gehad.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2018 17:00

Re: Baby huilt al 5 uur

Tja, daar geldt dan weer vind ik het ‘het is een forum’ dus je mag gewoon zeggen wat je je opvalt. Met mate ;)

Dat hoop ik ook!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Aug 2018 18:56

Re: Baby huilt al 5 uur

Zo zeg, van een mug een olifant maken.
Ik blijf bij m'n mening dat ik een baby die pijn heeft lastig noemen, absoluut niet mijn woordkeuze zou zijn. M'n vent is lastig.. ;-)
Maar dat mag ik niet zeggen, maar vervolgens mag Marsy wel de relatie van Ell bekritiseren. Vreemd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem241

Bericht 08 Aug 2018 20:04

Re: Baby huilt al 5 uur

Oh wow ik heb hier onbedoeld even een discussie losgemaakt zie ik!
Maar vandaag hadden we een fijne dag. Mijn vriend was thuis en ik ben de hele dag met een vriendin op pad geweest. Ze had vandaag weer goed geslapen en nu zijn opa wn tante hier en was ze weer hartstikke vrolijk. Ik lig nu even bij haar tot ze slaapt. Denk echt dat het weer die reflux was.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Aug 2018 20:12

Re: Baby huilt al 5 uur

Fijn om te horen Ell! Lekker genieten van de momenten samen zo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 08 Aug 2018 20:14

Re: Baby huilt al 5 uur

Fijn ell! Hopelijk blijft het nu weer zo.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 20:15

Re: Baby huilt al 5 uur

Wat fijn Ell. Heel vervelend als dat het was, maar hopelijk is het dan nu weer over.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Aug 2018 20:23

Re: Baby huilt al 5 uur

Wat fijn om te lezen Ell!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem315

Bericht 08 Aug 2018 21:02

Re: Baby huilt al 5 uur

Gelukkig Ell, dat geeft moed.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Aug 2018 22:45

Re: Baby huilt al 5 uur

Wat fijn Ell. Hopelijk is ze lekker (snel) in slaap gevallen.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers