Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby huilt al 5 uur

<<

Anoniem241

Bericht 06 Aug 2018 15:38

Re: Baby huilt al 5 uur

Was helaas weer heel snel wakker en nu ook weer compleet hysterisch. Mijn moeder is er en ik zit jankend aan tafel. En het is hier in de tuin 44 graden dus ik ben onderhand zo compleet oververmoeid en oververhit.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 06 Aug 2018 15:46

Re: Baby huilt al 5 uur

Oh Ell wat ellendig.
Heb geen tips voor je, maar fijn dat je moeder er even is.
En die hitte helpt ook gewoon echt niet. Misschien is t zelfs wel 1 van de oorzaken en wordt t vanzelf beter als t weer iets koeler is einde week!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Aug 2018 16:45

Re: Baby huilt al 5 uur

Waarom had je kindje eerst een hogere dosis dan dat voor het gewicht noodzakelijk was? Als dat was omdat het anders biet werkte, dan heeft ze nu toch ook gewoon een hogere dosis nodig of heb ik dat mis?
#teammaple🍁
<<

Anoniem241

Bericht 06 Aug 2018 18:04

Re: Baby huilt al 5 uur

Omdat ze al weken onafgebroken krijste en niets hielp, is de arts aan de bovengrens gaan zitten, zodat het ook nog zou volstaan als ze wat zwaarder werd. We mogen het nu weer wat verhogen.
Inmiddels heeft ze in de afgelopen 14 uur 45 min geslapen en nu alweer ruim een half uur aan het huilen. Ik ben echt zo bang dat het weer begint.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Aug 2018 18:06

Re: Baby huilt al 5 uur

Hopelijk wordt het dan snel weer minder zodra de medicatie is opgehoogd. Arm ding, wat zal ze zich naar voelen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem253

Bericht 06 Aug 2018 18:12

Re: Baby huilt al 5 uur

Ell schreef:Omdat ze al weken onafgebroken krijste en niets hielp, is de arts aan de bovengrens gaan zitten, zodat het ook nog zou volstaan als ze wat zwaarder werd. We mogen het nu weer wat verhogen.
Inmiddels heeft ze in de afgelopen 14 uur 45 min geslapen en nu alweer ruim een half uur aan het huilen. Ik ben echt zo bang dat het weer begint.


Ah wat vermoeiend en verdrietig voor jullie meisje! Heb je Nexium? Dat werkte hier erg goed, als je nu Randitine oid hebt zou je dat nog kunnen vragen aan de arts. Ik heb evt nog een zijligkussen, mag je zo hebben wellicht helpt dat nog?
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 06 Aug 2018 19:13

Re: Baby huilt al 5 uurj

Jeetje wat vervelend Ell! Vindt ze het fijn om in bad te gaan? Misschien samen even als je een bad hebt? Even afkoelen en vaak helpt water om te ontspannen.
Misschien dat je moeder een stuk met haar kan gaan wandelen als ze dat wel fijn vindt? Kun jij even je ogen docht doen. Sterkte!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Aug 2018 19:16

Re: Baby huilt al 5 uur

Misschien ook slim om haar oortjes na te laten kijken morgen?
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Aug 2018 23:23

Re: Baby huilt al 5 uur

Hé je moet ook gewoon om jezelf denken he. D huilde altijd (en nog steeds echt ontzettend veel). Soms liet ik hem in de box liggen huilen om even koffie te drinken of te eten. Is not done om te zeggen maar ik trok het anders echt niet en hij huilde ook als ik hem wel tilde.
R. 2013
D. 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Aug 2018 02:02

Re: Baby huilt al 5 uur

Oh Ell, ik herken het ZO! De tranen, de machteloosheid, de hoop..
Er zijn al veel tips gegeven. Neurofen maakt het maagje meer overstuur dus zetpil zou ik preventief even paar dagen doen. Baat het niet schaadt het niet zeg maar.
Tandjes is heel goed mogelijk en ik heb ook eens gelezen dat reflux daar erger van wordt even. Dus ik zou inderdaad weer even goed opletten met het rechtop houden na voeding en goed idee om even naar arts te gaan om naar medicatie te kijken. Er zijn homeopatische dingen die helpen met tandjes die ik gewoon zo proberen, een poeder in wat melk bijvoorbeeld. En daarnaast, en god wat werd ik altijd pissig van deze opmerking: schakel anderen in.
Jij hebt een trauma van de eerste 3 maanden, en zo terecht. Je hebt hulp om je heen, je trekt het nu niet, je hoeft het ook niet te trekken, dit is gigantisch zwaar. Whatever het is dat je vriend nu steeds weg is, hij stelt het maar even uit. En je moeder kan het ook even overnemen. Het is altijd een tijdelijk verhaal, altijd een fase, alleen weet je de eindtijd er niet van. Dus niet doormodderen alsjeblieft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Aug 2018 07:47

Re: Baby huilt al 5 uur

Oh Ell, wat loodzwaar moet dit zijn. Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen?
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 07 Aug 2018 08:15

Re: Baby huilt al 5 uur

Ell, op basis wat ik van je heb gelezen op het forum denk ik dat jullie beide gebaar zijn bij professionele hulp. Volgens mij zitten jullie in een vicieuze cirkel met elkaar van veel huilen - gestresst reageren - meer huilen - meer stress. Ik wil hiermee niet met een beschuldigende vinger naar jou wijzen want een huilbaby is ontzettend heftig. In welke regio woon je? Ik denk dat een huilbaby team of IMH team (infant mental health team) jullie heel goed zou kunnen helpen. Maar ik weet niet of je hier voor open staat?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Aug 2018 08:48

Re: Baby huilt al 5 uur

Lieve Ell, ik sluit me aan bij bovenstaande posts en vooral die van Anansi. Dat is wat ik ook ongeveer wilde gaan typen. Ik lees tussen jouw regels door zoveel stress en onmacht en ik heb het idee dat je daardoor heel krampachtig vast wilt houden aan schema’s en ritme. Zo werkt het (helaas) niet en een baby gedijt beter op haar eigen, persoonlijke ‘ritme’. Pas goed op jezelf want anders ben je straks nog verder van huis. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Aug 2018 09:03

Re: Baby huilt al 5 uur

Ooh Ell wat ontzettend vervelend dat je dochter zo veel huilt.
Ik heb je pb gestuurd, misschien kun je er iets mee.
Succes en sterkte :hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2018 09:21

Re: Baby huilt al 5 uur

Mijn aanbod staat ook nog steeds he. Ik wil haar best meenemen op een rondje wandelen met mijn kindjes, dat jij je rustig kan douchen en eten of wat dan ook. Ik ben morgen en vrijdag vrij. Laat maar weten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem241

Bericht 07 Aug 2018 09:48

Re: Baby huilt al 5 uur

Oh maar het ging al 2 mnd echt goed hoor! Alleen nu dus sinds een week niet meer zo en sinds 2 dagen huilt ze enorm. Ik heb hulp om de trauma’s te verwerken en we gaan goed vooruit. Alleen nu een paar moeilijke dagen. We hebben haar naar het kinderdagverblijf gebracht dus ik ben benieuwd! Sinds gisteren heeft ze de verhoogde dosis ranitidine, vorige keer werkte dat heel snel, dus ik hoop dat het dat deze keer ook was en het ook weer snel helpt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Aug 2018 12:43

Re: Baby huilt al 5 uur

Ah fijn dat jullie dan wat rust kunnen pakken. Ging ze al langer naar de opvang? Misschien doorbreekt dat het een beetje.
Werkt jouw vriend trouwens ook veel 's avonds? Of lukt het hem helemaal niet om haar te troosten?
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Aug 2018 13:23

Re: Baby huilt al 5 uur

Hopelijk helpt de verhoogde dosis snel!
En ik ben benieuwd hoe het op de opvang is gegaan. Voor jou een mooi moment om even bij te komen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem241

Bericht 07 Aug 2018 15:22

Re: Baby huilt al 5 uur

Mijn vriend is vaak laat thuis en heeft veel sociale dingen. Ik zoek dat nog echt niet, dus van mij mag hij. De laatste tijd ging het hier toch goed.
Gisteravond ben ik een paar uur weggeweest en heeft ze bij mijn vriend in bed wat geslapen. Ik kwam om 22 u thuis en toen ging hij weg. Ze werd wakker om 22.30, flesje gegeven en een zetpil, billetjes gewassen en goed ingesmeerd en toen heeft ze lekker geslapen tot 3. Tussen 3 en 4 een keer of 4 wakker en daarna om 6 weer. Bij ons gelegd en tot 7.30 geslapen. Dat is voor ons wel een goede nacht.
Ik heb net het Kdv gebeld (ze is voor het eerst) en ze doet het heel goed! Flesje leeg, beetje geslapen en verder lekker vrolijk. Vorige keer werkte de medicatie ook snel, dus ik hoop dat dat het dus was.

Ik hou er wel rekening mee dat ze vanavond lastig is, na alle indrukken van vandaag. Mijn vriend is vanavond weg, dus ik ga lekker knuffelen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2018 16:00

Re: Baby huilt al 5 uur

Fijn dat ze het goed doet op het kdv. Hopelijk was het inderdaad de medicatie.

Ik heb er wel een ietsepietsie moeite mee dat je een baby 'lastig' noemt. Maar dat terzijde.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem241

Bericht 07 Aug 2018 16:02

Re: Baby huilt al 5 uur

Met lastig bedoel ik dat ze niet zichzelf is en uren huilt. Misschien is dat een Limburgs woord, wij noemen dat dan lastig. Als we zelf chagrijnig zijn, zeggen we ook “ik ben lastig”.
<<

ChiQ

Bericht 07 Aug 2018 16:13

Re: Baby huilt al 5 uur

Sam schreef:Fijn dat ze het goed doet op het kdv. Hopelijk was het inderdaad de medicatie.

Ik heb er wel een ietsepietsie moeite mee dat je een baby 'lastig' noemt. Maar dat terzijde.


Mwah, dit zou ik ook echt als last zien. Niet mijn baby maar het gedrag.

Ell, je doet het hartstikke goed, het is zoeken idd maar wat fijn voor haar met zo’n een geduldige moeder zeg!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 07 Aug 2018 16:24

Re: Baby huilt al 5 uur

Ik snap het "lastig" ook wel.

Mijn dochter doet het trouwens echt supergoed sinds ze naar het kdv gaat. Ze is ook heel rustig als ze weer thuis is.

Ondanks dat je zegt dat je het goed vind dat je vriend veel sociale dingen doet vind ik het persoonlijk een beetje asociaal.
Jullie hebben samen een baby een huilbaby. En ja dat is heel vervelend. Maar dat moeten jullie ook samen doen. Ik lees regelmatig dat hij dagen in het weekend weg is in de avond weg is etc.
Bied hij wel genoeg hulp? Zodat jij ook wat rust kan pakken en niet constant met jullie dochter zit.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Aug 2018 12:05

Re: Baby huilt al 5 uur

Fijn dat het beter ging op de opvang.
Is het daar koeler? Misschien kan ze ook gewoon slecht tegen de hitte.
Hoe gaat het nu thuis?
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Aug 2018 12:30

Re: Baby huilt al 5 uur

Sam: ik weet niet of jij ervaring hebt met een huilbaby en zo ja, dan zeg ik niks, maar zo nee, dan is lastig nog een understatement. Lastig heeft niks te maken met de baby zelf maar met het gedrag en man, dan dekt lastig nog niet eens de lading. Zo hebben wij er ook maanden ingestaan: als hij maar niet weer zo vervelend doet vanavond. Zijn gedrag vervelend dus. Meer dan 20 uur per dag gejengel en gekrijs en elke paar uur wakker zijn plus de hele dag wakker is gewoon vervelend en lastig en ongelofelijk zwaar.

Ell: alhoewel ik jou heel goed begrijp, snap ik jullie relatie niet zo. Waarom gaat hij in vredesnaam om 22 uur nog de deur uit??
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers