Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht drinken door hitte?

<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 07:52

Slecht drinken door hitte?

L. drinkt al weken slecht. Ik heb een beetje het idee dat het is sinds die vreselijke hitte. Bij ons in huis is het 30 graden (‘s nachts ramen open, koelt af naar 27, om 12u altijd weer 30). Ze zweet dan ook heel erg en slaapt slecht. Ik geef 5 flesjes van 180 + 6 schepjes. Als ze 90cc overhoudt, ben ik heel tevreden. Vaak drinkt ze maar 30cc op. Al 2 dagen heeft ze zelfs een fles per dag helemaal niet gedronken. Vaker iets geven helpt niet en ok geven we vaak wat water, waarvan ze een paar slokjes wil.

Wegens vakantie was er geen weeguurtje, maar ik geloof dat ze niet afvalt, ze ziet er prima uit en is vaak ook gewoon vrolijk. Behalve dus tijdens het drinken, dan is het meestal huilen.

Hebben jullie kindjes er ook last van?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2018 08:01

Re: Slecht drinken door hitte?

Ik weet niet hoe oud ze nu is, maar mijn inziens is vocht het belangrijkst. Dus als je water prima kan geven, zou ik dat het belangrijkst vinden.
L2014 & H2017
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2018 08:03

Re: Slecht drinken door hitte?

Ja hier drinkt ze ook veel minder goed met dit weer. Als de plasluiers goed zijn maak ik me niet zo heel druk. Ze groeit prima.
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 08:10

Re: Slecht drinken door hitte?

De luiers zijn wel minder nat, maar ze heeft er nog wel 3 per dag. Dus dat zou goed moeten zijn. Water drinkt ze denk ik 3x per dag een paar slokjes. Rustig zo doorgaan dan maar, en hopen dat het snel weer normaal weer wordt. Dinsdag 36 graden, moet ze voor het eerst de hele dag naar het kdv. Omdat ik nog niet werk twijfel ik of ik haar nog thuis houd, het is daar ook erg warm (maar thuis dus ook, dus slapen doet ze toch niet, waar ze ook is).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Aug 2018 08:18

Re: Slecht drinken door hitte?

Lastig, maar met dit warme weer heb ik zelf ook minder honger. Zij waarschijnlijk ook.
Misschien een keer een extra fles aanbieden met minder schepjes melk? Ik zou haar wel naar het kdv laten gaan, je bent thuis, dus als er iets is of het echt niet gaat kan je haar zo weer ophalen.
Misschien drinkt ze juist in een andere omgeving wel beter.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem252

Bericht 03 Aug 2018 08:24

Re: Slecht drinken door hitte?

Geef je al fruit of groente? Volgens mij is ze bijna vier maanden toch? Dat telt ook mee voor vocht. Wie weet gaat dat wel goed. Rijstebloem kan je ook geven. Dat accepteerde mijn dochter niet uit de fles maar wel van de lepel, smikkelen. Die vrat zo 200cc pap op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2018 08:35

Re: Slecht drinken door hitte?

Mijn dochter is wel wat ouder, maar heeft recent 18 uur niet geplast. De assistente vroeg naar huid en alertheid, alles was ok, dus maakte ze zich geen zorgen. Minder natte plasluiers zijn wel logisch, omdat ze het vocht ook via transpiratie kwijtraken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 09:14

Re: Slecht drinken door hitte?

Ik heb ook minder schepjes geprobeerd, maar dan wil ze ook niet drinken. Ze is 4,5 mnd, dus ze mag bijvoeding. We hebben nu 2x yoghurt geprobeerd (op aanraden van de kinderarts ivm evt koemelkallergie), maar dat vond ze geloof ik maar niks. En een keer wortel, dat leek ze wel lekker te vinden. Van de 2 lepeltjes die we hebben gegeven, belandde er anderhalve op haar slabber ;).
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Aug 2018 09:54

Re: Slecht drinken door hitte?

L. is hier dol op komkommer, sabbelt ze heerlijk op en zuigt er zo wat vocht uit.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 03 Aug 2018 10:01

Re: Slecht drinken door hitte?

Of zelf een ijsje maken van alleen water, fruit, wortel, yoghurt of wat dan ook. En haar daar lekker op laten sabbelen. Vindt L helemaal geweldig!
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 10:30

Re: Slecht drinken door hitte?

Oh goede tips!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Aug 2018 11:41

Re: Slecht drinken door hitte?

Olijfje schreef:Of zelf een ijsje maken van alleen water, fruit, wortel, yoghurt of wat dan ook. En haar daar lekker op laten sabbelen. Vindt L helemaal geweldig!


Leuke tip idd! En hoe zorg je dan dat kind het ook een beetjke kan eten/erop sabbelen? Want als kind het vasthoudt, is het met een sec gesmolten natuurlijk...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 11:57

Re: Slecht drinken door hitte?

Ik wil van die siliconen calippo vormpjes kopen. Lijkt me ideaal! Kan je evt ook halfvol doen voor een kleiner ijsje.
Hoe kun je de komkommer het beste geven? Gewoon een flink stuk verticaal doormidden ofzo?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Aug 2018 12:03

Re: Slecht drinken door hitte?

Ik doe idd een stuk zo lang als mn wijsvinger zeg maar en dan in 4 reepjes doormidden
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 03 Aug 2018 12:05

Re: Slecht drinken door hitte?

Ik heb bij de Hema van die ijshoudertjes gekocht. En ik hou het stokje zelf vast met L tegen me aan zodat hij het lekker kan opsabbelen. Hij wordt er echt wild van :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2018 13:03

Re: Slecht drinken door hitte?

Ell schreef:Ik heb ook minder schepjes geprobeerd, maar dan wil ze ook niet drinken. Ze is 4,5 mnd, dus ze mag bijvoeding. We hebben nu 2x yoghurt geprobeerd (op aanraden van de kinderarts ivm evt koemelkallergie), maar dat vond ze geloof ik maar niks. En een keer wortel, dat leek ze wel lekker te vinden. Van de 2 lepeltjes die we hebben gegeven, belandde er anderhalve op haar slabber ;).


Yoghurt?! Dat vind ik een heel bijzonder advies.

Banaan lusten ze meestal al wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 13:40

Re: Slecht drinken door hitte?

Ja ze heeft melk voor koemelkallergie. Dus een beetje testen hoe ze reageert op koemelk kan bv met yoghurt. Ik gebruik de Griekse yoghurt van Lidl, die smaakt minder zuur.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2018 13:46

Re: Slecht drinken door hitte?

Maar ik snap niet waarom je dat nu al zou willen testen?
Yoghurt wordt aangeraden na 7 maanden. En al helemaal bij een baby met koemelkallergie die net een beetje bekomen is zou ik extra rustig aan doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem241

Bericht 03 Aug 2018 14:00

Re: Slecht drinken door hitte?

We moeten in september terugkomen en voor die tijd alvast oefenen met iets waar koemelk in zit.
De allergie is niet vastgesteld, maar vanwege het extreme huilen is die melk voorgeschreven en aangezien ze het er goed op doet blijven we het geven. De arts wilde wel weten hoe ze op koemelk reageert. Had ik dan beter iets anders kunnen geven? Gewone melk leek me geen goed idee, daar kan ik zelf ook zo slecht tegen. Yoghurt leek me dan lichter verteerbaar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2018 14:30

Re: Slecht drinken door hitte?

Nee sowieso geen gewone melk. Lastige kwestie blijft dit hoor.
Ik heb echt alles vermeden waar koemelk in zat. Wel een keer nutrilon geprobeerd maar was gelijk problemen. Heb dit aangegeven en was geen probleem. Ik zou die yoghurt persoonlijk dus nog even links laten liggen en met fruit of groenten beginnen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 03 Aug 2018 14:35

Re: Slecht drinken door hitte?

Ell, je kan dan misschien beter zo'n startverpakking van Nutrilon 1 proberen? Daar zitten 3 zakjes in om 3 voedingen mee te maken. Kost 1 euro nog wat en verkrijgbaar bij apotheek of supermarkt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron