Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luizen

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 25 Dec 2022 16:19

Re: Luizen

Even een oud topic omhoog gehaald. Op de opvang van m’n kinderen hing al een paar weken een briefje dat er luizen waren. Elke avond heb ik de haren van m’n kinderen gecheckt door te kijken, maar zag niets. Omdat ik toch een beetje panisch was, heb ik een kam gekocht en bij m’n dochter kwamen er toch neten uit.

We kammen nu elke dag met de Assy kam en iedereen in het huishouden is 1x behandeld met dimeticon. Na 10 dagen herhalen we dit nog een keer.

Naar mijn idee vind ik elke keer alleen neten. Ik spoel de kam na elke haal uit in een bak met water. Ik vind dan onderin wel mini zwarte dingetjes, maar ik twijfel of het luizen zijn, of pluisjes. Er beweegt niets, ook op het hoofd heb ik niets zien bewegen. Bij die zwarte dingetjes kan ik ook geen pootjes oid onderscheiden.

Iemand met ervaring die misschien kan delen of dit dan misschien toch luizen zijn?
03/2019
11/2020
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 25 Dec 2022 22:23

Re: Luizen

Je kan het beste het hoofd voorover buigen en er een wit papier onder leggen en dan kammen, kam uitkloppen op het papier. Zeer waarschijnlijk zijn er ook luizen als er neten zijn, niet veel. Maar deze zitten niet stil en lopen weg dus daarom kom je ze waarschijnlijk niet tegen. Het is echt van een lange adem en vooral de neten elke avond verwijderen werkt beter dan de middeltjes.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Dec 2022 22:57

Re: Luizen

Luizen herken je echt wel. Weet je zeker dat je neten gevonden hebt.

Haren laag voor laag uitkammen en borstel steeds aftikken op wit papier. Als er dan een luis is valt deze op het papier en zie je hem wel.

Ik doe ook vaak boven het bad (ook wit) daar vallen dan ook alle haren die je er mee uit kamt kan je die ook even checken. Verder doe je de behandelingmethode heel goed!

Kan ook helpen om eerst crèmespoeling in te doen en dan te kammen. Dan gaat het soepeler maar ik vind het zelf dan vervelend dat er water en schuim in de kam komt.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 26 Dec 2022 06:12

Re: Luizen

Hier is het een ware plaag aan het worden. Zodra ik de meiden behandeld heb met shampoo en twee weken uitgekamd tot er niets meer was hadden ze het met een paar dagen opnieuw van school.

Ik heb nu een thuis kit van de luizenkliniek gekocht. Daar krijgen we het aardig mee onder controle. De crème is vrij dik waardoor de luizen niet weg kunnen lopen van de kam en gevangen zitten in de crème. Dan schrik je er wel van hoeveel luizen en neten er nog uit komen die je daarvoor niet had gevonden
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 26 Dec 2022 06:58

Re: Luizen

Doen jullie dan cremespoeling op droog of nat haar? Want ik kam nu met nat haar.
En ik weet niet helemaal hoe ik het logistiek moet doen als ik boven een wit papier moet kammen. Ik verdeel nu het haar in plukken die ik met elastiekjes vast zet. Wat ik heb gehad hou ik dan los en werk van achter naar voren.
03/2019
11/2020
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 26 Dec 2022 07:03

Re: Luizen

Pluis schreef:Hier is het een ware plaag aan het worden. Zodra ik de meiden behandeld heb met shampoo en twee weken uitgekamd tot er niets meer was hadden ze het met een paar dagen opnieuw van school.

Ik heb nu een thuis kit van de luizenkliniek gekocht. Daar krijgen we het aardig mee onder controle. De crème is vrij dik waardoor de luizen niet weg kunnen lopen van de kam en gevangen zitten in de crème. Dan schrik je er wel van hoeveel luizen en neten er nog uit komen die je daarvoor niet had gevonden


Ik denk dat er dan gewoon ouders zijn die niet goed controleren en dus kinderen die rond blijven lopen met luizen. Heel vervelend! Ik had het ook niet gezien als ik niet gekamd had met de luizenkam.
03/2019
11/2020
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 26 Dec 2022 09:21

Re: Luizen

2 jaar geleden was ik nog panisch. Inmiddels onpopt tot luizenmoeder school.
Mijn kinderen hebben ze nu 3x gehad.
Laatst ontdekte ik luis bij mezelf, verdere gezinsleden niets. Ik zit er werkelijk bovenop. Ik heb zo'n hekel aan die beestjes. Binnen 3 dagen zijn wij hier dan ook altijd luisvrij. Vervolgens nog 2 weken stuk door blijven kammen.
Helaas weet ik waar luizen vandaan komen, mochten we hier luis hebben. Die kinderen heb ik al heel vaak behandeld.

Crèmespoeling op droog haar en dan kammen.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 26 Dec 2022 10:10

Re: Luizen

Nou, net nog even boven een wit papier gekamd, maar zag niets bewegen. Wel nog 2 neten. Dit is nu ook dag 4, dus kans is er natuurlijk dat het al dood is gegaan met de behandeling of dat we het de eerdere dagen eruit hebben gekamd. We weten wel zeker dat we neten hebben gevonden, m’n man heeft het onder de microscoop bekeken.

We blijven iig kammen en herhalen de behandeling later deze week nog een keer bij alle huisgenoten.

Maakt het nog verschil om te kammen op droog of nat haar qua wat je eruit haalt? Ik vind kammen op nat haar makkelijker, op droog haar kom ik er bij mijzelf niet eens door.
03/2019
11/2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Dec 2022 12:18

Re: Luizen

Wit papier kan gewoon op tafel liggen en dan klop je kam daarop uit. Luizen vallen niet zomaar van de kam.

Ik had cremespoeling op nat haar gedaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Dec 2022 13:50

Re: Luizen

Wij nu ook voor het eerst aan de beurt. Dochter en ikzelf. Ik heb voor mezelf een lotion gehaald wat geen herhaling nodig heeft. En het lijkt te hebben gewerkt. Ik kan nu nog wel elke dag (oke soms meer keer als het ineens jeukt op mn hoofd, je maakt jezelf snel gek!) Dochter is bij ex behandeld en moet over een week weer gewassen worden en ondertussen blijven kammen.

Ik heb heel veel neten, dus daar zijn dan ook allemaal baby luisjes uitgekropen. Brrr... Na mijn behandeling kwamen er ook veel kleine zwarte stipjes uit mn haar.

Nu gaat het weer jeuken als ik dit tik, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 26 Dec 2022 16:59

Re: Luizen

Kammen..kammen. en nog eens kammen.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 27 Dec 2022 07:05

Re: Luizen

Kammen op droog haar vind ik juist fijner. Heb zelf altijd een lotion in huis (op voorraad, je wilt echt niet zonder zitten als je luis hebt ontdekt) die je maar 1x hoeft te gebruiken, dood de neet en luis in 1 behandeling, alleen was het een poosje terug niet meer leverbaar 😖
Verder kammen, kammen, kammen.
En het is achterhaald, je hoeft eigenlijk niets meer te wassen. Ik was alleen beddengoed 1 malig, rest niet, weg is hier ook echt weg.
3x luis in 2 jaar valt mee. Een luis overleefd het niet als hij na 4 uren geen bloed meer kan drinken.
Geld ook voor de neten.
Wat wel kan helpen om te voorkomen dat je ze weer krijgt is tea tree oli achter de oren en nek.

Als ik mijn dochters controleer, kam ik trouwens altijd naar achteren, heb er dan een wit doek onder. Controleer ik mezelf, kam ik wel naar voren.
Nadien kook ik de ASSY kam 5 minuten uit, weet dan zeker dat alles dood is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Dec 2022 08:58

Re: Luizen

Uitkoken van de kam doe ik niet. Wel met alcohol schoonmaken.

Neten zijn toch uitgekomen eitjes? Dus daar zit al niks levende meer in?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 27 Dec 2022 11:53

Re: Luizen

De neten kunnen ook nog gevuld zijn, dus luizen die nog groeien en nog uitkomen.

Gisteren iedereen gekamd boven een vel papier en niets bewegends gezien. Ga er dus vanuit dat er geen levende luizen (meer) zijn. We blijven kammen kammen kammen en later deze week nog een keer de behandeling herhalen. Hopelijk zijn we er dan zo vanaf.

Zal ook eens gaan kijken naar tea tree olie om het te voorkomen. De leidster zei dat er dus maar 1 kindje met luizen was en dan m’n dochter. Maar ik kan mij dat echt niet voorstellen, ben bang dat het nog wel even blijft rondgaan op de opvang.
03/2019
11/2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 27 Dec 2022 21:39

Re: Luizen

Pff bij ons is het een echte plaat nu. Het begon voor de zomervakantie. Tijdens de vakantie kregen kennelijk veel kinderen luizen (waaronder onze dochter). Dus voor de vakantie op school opgelopen.

Inmiddels zijn we 5 maanden verder en hebben nog steeds heel wat kinderen ze. Elke 2 weken wordt er gepluisd. Hier gaat het steeds zo: ze heeft neten (nooit levende luizen gevonden gek genoeg) en 2 weken daarna niks, weer 2 weken daarna heeft ze ze weer. Die kinderen blijven elkaar dus constant aansteken. Ik heb al voor honderden euro’s van die shampoo en die vieze olie gehaald (die wil ik niet meer, wat een troep geeft dat en ik ben er zelf blijkbaar allergisch voor). Dus nu wassen we 1 keer per 1 a 2 weken met shampoo en kammen we elke dag. Blijkbaar is dat toch niet genoeg.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 29 Dec 2022 12:38

Re: Luizen

Ik noem het altijd sprietjes, neten en luis.
Sprietjes zijn de zwarte stipjes die je eruit kamt, begin van de neet.
Dan de neet, eitje/omhulsel van de luis.
Daarna de luis.

Te vaak wassen met shampoo, kunnen ze immuun door worden. Zou het echt bij kammen houden, ontdek je toch weer levende luis, dan weer de middelen gebruiken.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers