Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


alle kinderen op de basisschool....werk?

<<

Anoniem20

Bericht 24 Okt 2013 21:11

alle kinderen op de basisschool....werk?

wanneer uiteindelijk al jouw kinderen op de basisschool zitten, ga je dan meer werken of blijf je dit aantal uren werken?

Ik hoor namelijk vaak "wacht maar tot ze op de basisschool zitten, dan heb je meer tijd", maar ook "wanneer ze op school zitten, dan ga ik weer meer uren werken".

Ik weet het niet...ook afhankelijk van de financiële situatie op dat moment.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Okt 2013 21:12

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik denk het niet, ik werk nu 3 dagen en eigenlijk vind ik dat wel heerlijk. Het is in het onderwijs daarnaast ook niet makkelijk om zomaar uren erbij te krijgen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Okt 2013 21:14

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Het idee is om het zelfde aantal uren werk te blijven doen.
Tenzij ik er financieel straks zo goed bij kom te zitten, dan eerder minder uren.

Maar in de toekomst zou ik misschien nog een carriere-switch willen maken, nu juist nog niet omdat ik ze daar te jong voor vind (en een aantal andere redenen)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2013 21:14

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik zou er best wat uren bij willen binnen de school uren. Wat kantoor werk erbij.
<<

anoniem196

Bericht 24 Okt 2013 21:15

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik hoor juist dat je drukker bent.

- naar vriendjes brengen, ophalen
- naar zwemles
- eventueel een sport

- als je meer werkt, en ze hebben vakantie of vrijdag, geregel voor oppas
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Okt 2013 21:19

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Als ik ooit kinderen mocht krijgen dan wil ik toch wel 1 dag in de week voor ze thuis zijn als ze uit school komen. Een andere dag wil ik dan dat mijn partner thuis is voor de kinderen. Als ik ga kijken naar hoe wij het vroeger hadden was het altijd wel prettig thuis komen met een moeder die thuis was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem25

Bericht 24 Okt 2013 21:19

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Nee, niet met het onregelmatige werk dat ik nu heb. Als ik alleen ochtenddienst zou hebben of nachtdiensten zou ik wel naar de 32 uur willen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Okt 2013 21:23

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik wil niet perse meer gaan werken maar evt wel weer gaan studeren bijv bij de open universiteit
<<

Anoniem75

Bericht 24 Okt 2013 21:23

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Waarschijnlijk blijf ik hetzelfde aantal uur werken als nu. Misschien een ochtend meer maar dat weet ik nog niet.
<<

Anoniem2

Bericht 24 Okt 2013 21:28

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik werk nu niet, maar tegen die tijd dat het wel zo zou zijn zou ik niet meer gaan werken met het aantal wat ik op dat moment zal hebben. Als ik nu straks met de tijd dat ik weer aan het zal gaan met een nieuwe baan zal ik er automatisch al rekening mee gaan houden.
<<

Anoniem166

Bericht 24 Okt 2013 21:29

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik weet het niet. Meer in ieder geval niet, want ik werk al fulltime. Als ik heb bereikt wat ik wil bereiken, probeer ik misschien wel 5 dagen tot half 3 ofzo te werken, zodat ik thuis ben als de kinderen van school komen. Maar dat dan alleen als ze allemaal op school zitten en ik denk maar zo dat dat jaren gaat duren. Dan gaat de eerste misschien wel naar de middelbare al :cheering:
<<

Anoniem16

Bericht 24 Okt 2013 21:30

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

sanne hoe gaat het nu met je dochter?
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 24 Okt 2013 21:31

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik ga zelf minder werken.
Maar heb er straks nog 2 rondlopen.
Wij werken beide onregelmatig en de diensten passen echt niet in de school tijden. Dus nee ik ga niet meer werken. want ze moet starks ook nog naar zwemles enz
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Okt 2013 21:34

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

nee, want ik werk er al 36.
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 24 Okt 2013 21:42

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ja natuurlijk, ik heb ze dan niet meer thuis overdag dus waarom zou ik dan zelf wel thuis gaan zitten?

Of ik zou het zo verdelen met mijn man dat we allebei een dag vrij hebben ofzo. Sowieso zou ik het liefste 4 dagen werken en hij ook 4.
<<

Anoniem20

Bericht 24 Okt 2013 21:53

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik denk dat het ook wel uitmaakt wat de leeftijden zijn. De periode dat de jongste net op school begint, zal ik nog wel proberen om na schooltijd echt thuis te zijn (als het uitkomt met werk natuurlijk...ben niet de enige ouder op het werk).
Maar wanneer de jongste 10 is bijvoorbeeld, dan is hij vast ook heel druk met vriendjes en vriendinnetjes...en is er geen tijd meer voor mama en de pot thee + koekjes.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Okt 2013 22:16

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik hoop op meerdere dingen tegen die tijd:
1. Dat ik minder dan 40 uur ga werken (dus graag de woensdagmiddag als de kinderen vrij zijn ook vrij zijn)
2. Dat ik een stapje hogerop kan in mijn vakgebied waardoor ik met minder uren nog ongeveer hetzelfde zal blijven verdienen.

Verder is het ook afhankelijk van hoe de financiële situaties tegen die tijd is.
Hier duurt het nog wel even voordat het zover is dus voorlopig hoef ik daar nog niet echt over na te denken.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Okt 2013 22:46

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik heb ze inmiddels beide op school. En waar ik dacht van alles te zullen gaan doen, blijkt de praktijk anders. Mijn kinderen blijven niet over, dus 3x per week haal ik ze om 12 uur op. Komend schooljaar krijgen we het continurooster, dan hou ik meer tijd over om extra te werken bijvoorbeeld. Want nu red ik dat niet onder schooltijden. Volgend jaar zou dat makkelijker kunnen. Nu ben ik dus nog een extra (school) jaartje thuis. Wel lekker, maar begin me, nu alles een beetje loopt, wel wat te vervelen. Ik ga binnenkort met een cursus kinderpsychologie beginnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Okt 2013 23:20

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik ga dan zeker meer werken, werk nu maar 12 vast. Ga niet thuiszitten zonder kinderen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 25 Okt 2013 07:17

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Als ik nog dezelfde baan heb ga ik in mijn vakgebied niet meer werken. Ik werk op een bso en dat is juist na schooltijd. Dan zie ik S helemaal niet meer.

Wel zou ik er gerust een paar poetshuisjes op na willen houden. Dat zou dan ook financieel wat beter uitkomen.
<<

Anoniem85

Bericht 25 Okt 2013 07:41

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik denk dat ik het liefst mijn uren verdeel over 4 of 5 dagen ipv 3, ervan uitgaande dat ze continu rooster hebben, maar dat is onmogelijk denk ik.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 25 Okt 2013 07:50

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik wil dan ook meer gaan werken. Wel wil ik dan proberen na schooltijd thuis te zijn.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Okt 2013 08:42

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Ik zou dan wel wat meer willen werken, wel alleen als dat binnen schooluren kan. Maar ik denk dat ik misschien wel weer ga studeren.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Okt 2013 09:22

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

nu ik liadans post zie, ik wil ook weer studeren, ik hoop dat dat gaat lukken, ik hoef maar anderhalf jaar maar het word wel bikkelen .
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 25 Okt 2013 09:26

Re: alle kinderen op de basisschool....werk?

Sun schreef:Ik denk dat ik het liefst mijn uren verdeel over 4 of 5 dagen ipv 3, ervan uitgaande dat ze continu rooster hebben, maar dat is onmogelijk denk ik.


Als ik een baan dichtbij huis zou hebben, dan zou ik dit ook de fijnste oplossing vinden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985