Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Transportfiets, wennen?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Jul 2018 21:10

Transportfiets, wennen?

Ik heb sinds gisteren een (elektrische) transportfiets. Hij fietst heel fijn alleen ik vind het sturen zo zwaar! Hou het stuur ook heel krampachtig vast voor mijn gevoel en durf niet echt scherpe bochten te maken. Gaat dit nog wennen? Ik heb dus nog nooit eerder een transportfiets gehad maar vind het wel super handig ivm bagage!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 21:12

Re: Transportfiets, wennen?

Nou ik heb een transport moederfiets en ik vind het ook heeeeeel raar fietsen. Heeft jouw fiets ook een stuurslot? M'n man verklaart me voor gek dat ik het raar vind sturen maar ik vind dat echt, ook zonder kinderstoeltje dus ik denk dat het inderdaad aan het soort fiets ligt. Ik vind het niks in elk geval en voor mij went het nog niet. (en ik heb jaren met een mand voorop gefietst dus dat ben ik wel gewend).
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Jul 2018 21:21

Re: Transportfiets, wennen?

Ik heb een gewone transportfiets gehad maar heb m uiteindelijk ingeruild voor een gewone fiets. Ik vond het ontzettend irritant dat mijn stuur zoveel zwaarder was dan het stuk achter mijn zadel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

ChiQ

Bericht 18 Jul 2018 21:27

Re: Transportfiets, wennen?

Nee dat blijft helaas wel.. vind mijn fiets ook rete zwaar, ik doe wel vanalles in het mandje maar ook leeg is het zwaar.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Jul 2018 21:34

Re: Transportfiets, wennen?

Ja hij heeft wel een stuurslot gelukkig, moet ook wel! Het is de Gazelle Miss Grace trouwens. Misschien ligt het er ook aan hoe de voordrager gemonteerd is, dat ga ik morgen even navragen.
Helaas dus niet echt positief.. Ik kan hem gelukkig nog ruilen, dus mocht het niet wennen dan doe ik dat zeker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 21:36

Re: Transportfiets, wennen?

Ja ik vroeg mijzelf dus net vorig weekend af of dat gekke sturen door 't stuurslot kwam, vandaar dat ik 't vroeg. Niet dat ie nog vast zit hoor, zo dom ben ik niet, maar dat het gek voelt omdat dat slot er überhaupt op zit.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Jul 2018 21:41

Re: Transportfiets, wennen?

Hmm ja dat denk ik zelf niet, denk dat het door het gewicht komt wat aan het stuur zit. Maar ik ga morgen de fietsenmaker even uithoren en dan zal ik het wel laten weten!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jul 2018 21:45

Re: Transportfiets, wennen?

Het is heel logisch dat het anders en zwaarder fietst, als je een te scherpe bocht maakt dan slaat je stuur veel sneller dubbel. Het blijft dus wel zo, al leerde ik er wel beter mee omgaan na een tijdje.
2015 💙
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 18 Jul 2018 21:48

Re: Transportfiets, wennen?

Ik heb ook een transport fiets met mand voorop. Moest in het begin ook echt wennen dat het zo zwaar en apart stuurde. Ben er inmiddels wel aan gewend. Alleen als er zware spullen in de mand zitten moet ik voor mijn gevoel soms nog wel opletten met bochten.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Jul 2018 21:49

Re: Transportfiets, wennen?

Ik vond het hooguit de eerste twee keer apart fietsen, maar daarna was ik gauw gewend hoor. Het stuur is wel iets zwaarder, maar krampachtig word ik er niet van. Als ik de bak helemaal heb volgeladen, fietst het wel echt een stuk zwaarder en ik vind ook wel dat ik dan wat meer slinger. Wat normaal een kleine slinger is, wordt door het gewicht gelijk een grotere slingerende beweging. En opstappen/wegfietsen met volle bak (en twee kinderen) vind ik wel echt lastig en zwaar.

Fiets je veel of weinig? Ik fiets minimaal 50 kilometer in de week, dus dan raak je er sneller aan gewend dan wanneer je af en toe de fiets pakt denk ik.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Jul 2018 06:11

Re: Transportfiets, wennen?

Volgens mij heeft het er mee te maken of het rek op je stuur of op je frame gemonteerd zit.
Mijn moeder heeft een rekje op haar frame en daar merk je niets van, maar die beweegt dus ook niet als je stuurt.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jul 2018 06:35

Re: Transportfiets, wennen?

Ik heb ook de Miss Grace van Gazelle. Helaas niets aan te doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Jul 2018 07:53

Re: Transportfiets, wennen?

Ik vind wel dat het went hoor. Heb ook een Miss Grace gehad.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Jul 2018 08:24

Re: Transportfiets, wennen?

Ik vind het ook wel wennen. Fiets nu 3,5 jaar op zo'n fiets en weet niet meer beter.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jul 2018 08:35

Re: Transportfiets, wennen?

Ja het went wel maar het blijft zwaar. Dat merk je pas als je op een ander fiets fietst. Gevoel dat je elk moment eraf valt haha :smile:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Jul 2018 08:38

Re: Transportfiets, wennen?

Ja, zeker. Dat is waar. Ik vind het ook zo irritant als mijn stuur omklapt als ik er een tas op zet.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jul 2018 08:51

Re: Transportfiets, wennen?

Mocht je hem gaan ruilen dan kan ik je aanraden te kijken naar een transportfiets waarbij de mand niet aan het stuur zit. Dat heb ik en vind het ideaal. Je stuur is niet zwaar, maar je hebt wel het gemak van de mand voorop.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Jul 2018 10:51

Re: Transportfiets, wennen?

Dat is zeker een goede tip Bisq! Ik had het er ook net met een vriendin over en die zei ook, je kunt de voordrager altijd nog verwijderen. Dus dan kan ik de voordrager natuurlijk ook altijd laten aanpassen! Want verder is het wel een super fijne fiets en vooral omdat hij een middenmotor heeft is hij vrij zeldzaam. Ik fiets wel bijna dagelijks (en ver, 25 km retour naar mijn werk bijvoorbeeld) dus áls het gaat wennen dan zal dat wel snel gaan gebeuren.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 19 Jul 2018 18:19

Re: Transportfiets, wennen?

Ik vind het niet vervelend fietsen, maar goed doe ook al 8 jaar niet anders. Het is natuurlijk wel zwaarder, maar fiets nu makkelijk met volle bak en kind. Met trapondersteuning lijkt me helemaal ideaal.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Jul 2018 19:24

Re: Transportfiets, wennen?

Ik heb een omafiets met krat en dat vond ik ook wel ff wennen. En nog wel hoor, als er veel in zit. Mijn vriend heeft een transportfiets met de voordrager ook aan het stuur en stuurslot en die vind ik veel makkelijker fietsen dan mijn eigen ouwe omafiets met krat. Zeker dat stuurslot is ideaal.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jul 2018 20:49

Re: Transportfiets, wennen?

Toch vind ik 't anders voelen dan een gewone mand op een gewone fiets. Daar fietste ik al bijna tien jaar mee en dit voelt toch anders, minder stabiel, hakkeriger als 't ware.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 20 Jul 2018 08:00

Re: Transportfiets, wennen?

Je stuur of het fietsen an sich Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 08:29

Re: Transportfiets, wennen?

Stuur denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Jul 2018 08:40

Re: Transportfiets, wennen?

Oh ik rijd al jaren met fiets + krat, een gewone transportfiets van Gazelle, benieuwd hoe ik het straks met voorzitje erbij vind.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 20 Jul 2018 08:53

Re: Transportfiets, wennen?

Ik fiets al jaren met een fietsrek voorop op mijn fiets (gazelle bloom). Deze steunt op de naaf van mijn voorwiel en aan het stuur.
Mijn zoon van bijna 8 zit er altijd op. Ja het is wel zwaar, maar prima te doen.
Mijn schoonzus heeft een batavus mama fiets. Als haar zoon van 2 in het voorzitje zit, wordt het stuur onhandelbaar. Veel zwaarder dan mijn zoon van 8 die bij mij op het rekje zit.
Ik denk echt dat het aan de fiets zelf ligt en dat niet alle transportfietsen zo hoeven te fietsen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers