Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2020 16:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik vond net O's sneakers in de prullenbak, die al weken te klein zijn maar hij wilde ze persé nog aan. Gevraagd aan hem waarom ie dat deed. 'Deze zijn te klein'. Dus eindelijk snapt ie het! Ik heb uitgelegd dat te kleine schoenen niet in de prullenbak hoeven maar dat ze in de kast kunnen. Hebben we nu samen gedaan zodat hij snapt dat ze opgeruimd zijn (en hopelijk z'n nieuwe sneakers eindelijk aan wil).
Vond 't wel schattig dat hij het zo had opgelost toen het kwartje bij hem viel dat ze echt te klein waren.
Let's discover the world together.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 14:11

Bericht 20 Apr 2020 21:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Filoria schreef:Elisabeth, gefeliciteerd nog!

Ik wil even kwijt dat ik me zorgen maak om de afsluiting van de basisschooltijd van mijn zoon. Ik zag net dat de avondvierdaagse niet doorgaat dit jaar. Nu vraag ik me af wat er nog wel door kan gaan. Groep 8 is zo'n bijzonder jaar vol tradities. Schoolkamp, gala, de musical.

Op de laatste schooldag maken de kinderen van de school altijd een heel lange haag. Het begint bij de kleuters en eindigt bij groep 7. De kinderen houden elkaars handen vast en zo ontstaat er een soort heel lange tunnel. Daar mag groep 8 dan onderdoor kruipen / lopen. Heel symbolisch. En ze mogen op het dak van de school.

Ik zou het zo jammer vinden voor T. als al die dingen nu niet doorgaan.

Ze moeten toch fatsoenlijk afscheid kunnen nemen van elkaar en van de basisschooltijd?



Ja hier balen wij ook zo van! En in de week dat ze op kamp zouden zijn moesten ze nu allemaal huiswerk maken, nu moet ze zelfs in de vakantie nog een werkstuk maken terwijl alle eindtoetsen al geweest zijn. Wij vinden het wel genoeg geweest en van ons hoeft ze dat werkstuk niet te maken. Als ze alle leuke dingen niet mogen doen hoeven ze niet met extra huiswerk opgezadeld te worden.

Ik hoop echt dat ze de laatste weken nog wel afscheid van elkaar kunnen nemen.
<3 <3

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Apr 2020 21:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik vind het inderdaad heel rot voor de groep achters en de scholieren in hun examenjaar. Wat een nare manier om je schooltijd af te sluiten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 20:26

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Carrie schreef:Ik wil even een tip/waarschuwing kwijt.

Bo mag nu de scholen dicht zijn soms op de iPad filmpjes kijken. Ik had al eens speciaal youtube kids met een ouderslot ingesteld voor op vakantie, en de filmpjes ingesteld van 0 tot 4 jaar.

3 dagen geleden kwam Zombie kids fingers (wtf?) voorbij:

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=yWCH48T0Wmk&t=552s

Sindsdien is ze doodsbang. Bang om alleen te zijn, normaal als ik ga koken gaat zij op de bank tv kijken. Nu wil ze bij mij op het aanrecht zitten, wat ze hiervoor ook al deed voor de gezelligheid, maar nu standaard als ik in de keuken ben. Ik moet mee als ze gaat plassen, ze wil mee als ik naar boven ga, etc.

Ze is in de nacht bang, dus 2 nachten heeft ze bij ons in bed geslapen, maar dan duurt het ruim 2 uur voor iedereen echt slaapt. Gisteren durfde ze met naar bed brengen zelfs niet in haar eigen bed te slapen, ook niet met haar deur een stukje open terwijl haar vader op dezelfde etage aan het sporten was. Uiteindelijk heb ik mijn matras naast haar bed gelegd en ben ik naast haar gaan slapen.

Maar goed mijn waarschuwing is dus, blijkbaar kunnen er ook hele enge filmpjes op youtube kids tevoorschijn komen!



Nou dit is 3 weken verder nog niks beter. Ze slaapt zo’n 4 keer per week bij ons in bed. Ze ligt nu ook huilend in bed.

Ok 10 minuten verder zit ze bij me op de bank. Ze is bang om alleen te slapen, ze ziet groen zegt ze (die klote zombies) en ze doet bij het naar bed brengen als we weglopen meteen haar hoofd onder de dekens omdat ze doodsbang is, ondertussen heeft ze het daardoor bloedheet.

En ik voel me wanhopig worden, word keihard terug geworpen naar die 8 maanden dat ze een avond huilbaby was.

Iemand nog tips, of verhalen met een goede afloop? Het lijkt alleen maar erger te worden ipv beter.

Edit: en nu met de coronacrisis heb ik al geen tijd voor mezelf meer (zoals vele anderen) en snak ik nog meer naar de avonden maar die zijn ook al niet meer van mij/ons. En de nachten vaak ook niet, kan wel janken. Zit nu naast haar bed, beloofd om bij haar te blijven tot ze in slaap valt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Apr 2020 20:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ach meisje toch. Wat verdrietig zeg. Ik vind het eerlijk gezegd ook een eng plaatje, echt idioot.

Misschien een totaal ongeschikt advies maar is het een idee om een afdruk te maken van die zombies en er dan iets grappigs van te maken? Mutsje op, lipjes of gekke tanden erbij, jurkje aan, brilletje op. Soort exposure therapie maar dan in een soort van grappige setting..?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 20:51

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hm hm. Daar ga ik even over nadenken. Ik mag die poppetjes niet eens noemen want dan raakt ze helemaal in paniek. Net zei ik ‘ik snap dat ze er eng uit zien maar het is helemaal niet echt. Iemand heeft het met stift getekend, het is nep’ toen begon ze nog hysterischer te huilen en kroop helemaal in me. En ze zei ‘dat moet je niet zeggen mama dan word ik nog verdrietiger en moet ik weer huilen’.

Echt lastig dit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Apr 2020 20:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ze heeft natuurlijk ook erg veel fantasie nu.
Ik merk dat bij onze T ook erg. Die kan ook erg lang door gaan met dat soort dingen.
Hij heeft nu een mini nachtlampje dat monsters wegjaagt. Werkte hier erg goed.
2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Apr 2020 20:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oooh wat naar Carrie.
En van een plantenspuit 'monsterspray' maken?
Voor ze gaat slapen spuiten jullie samen dan alles in en dan blijven de monsters buiten.
Zou zoiets werken?
30-04-2017
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 21:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Salome ze heeft een groot lampje aan met roze licht. Zo’n bloem van Ikea.

Kees ik weet niet of ze daar in trapt. En wil met zo’n spray ook weer niet aan haar erkennen dat monsters überhaupt bestaan. Niet dat ik alle tips af wil wijzen hoor! Vind het fijn dat jullie meedenken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Apr 2020 22:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat is wel een serieuze angst ja. Ik vind het echt heel naar voor haar maar ook voor jullie. Ik weet het niet zo goed. Ik zou het wel bespreekbaar blijven houden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Apr 2020 22:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh wat sneu zeg... zou je een vergelijking kunnen maken met iets waarvan ze goed weet dat het niet echt is? Of misschien kun je die zombie kids 'weg doen', een plaatje uitprinten en verscheuren (of laat haar dat doen) of op een andere manier laten verdwijnen?

Ik wil even kwijt dat M vandaag met haar vingers tussen de deur heeft gezeten ? de achterdeur stond open en mijn vriend moest in de meterkast zijn, die zit buiten naast de voordeur. Dus de voordeur ging open en M was nieuwsgierig wat papa ging doen. En toen kwam er een windvlaag... man ik had het niet meer, die kleine bebloede vingertjes. Mijn vriend bleef gelukkig heel rustig (en die kan niet eens tegen bloed) vingers onder de kraan en afleiden en ze was eigenlijk heel flink. De vingers zijn gelukkig alleen flink geschaafd en niet gebroken ofzo. We hebben er betadine zalf op gedaan en K3 pleisters en toen was het eigenlijk weer goed. Ik heb de pleisters ververst voor ze naar bed ging en ze liet het allemaal gebeuren. Mijn kleine held ?
december 2016
juli 2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 21 Apr 2020 22:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat ontzettend naar voor jullie Carrie. Voor haar is het nog heel moeilijk om een onderscheid te kunnen maken tussen fantasie en werkelijkheid, dat loopt nog door elkaar heen. Kan ze ook uitleggen waar ze precies bang voor is? Dat de zombies bij haar komen? Of is het iets anders? Als ze zegt dat ze 'groen' ziet, ziet ze dan misschien ook echt iets groens wat het voor haar triggert?

Niekske wat een schrik! Gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar ik kan daar ook echt niet tegen hoor.
2011 2012 2017
<<

Anoniem324

Bericht 21 Apr 2020 22:37

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat ontzettend naar voor je dochter Carrie. Ik zou haar ook zoveel mogelijk gerust proberen te blijven stellen dat het nep is, dat het niet bestaat en dat jullie er zijn om haar te beschermen. Kun je misschien op een ander moment (bijvoorbeeld in de ochtend) met haar er over spreken? Waar ze nu zo bang voor is? Misschien is er een onderliggende reden of oorzaak? Hopelijk is ze dan wat rustiger en kun je er over praten?
Ik zou zelf ook niet iets bedenken om geesten of spoken te verjagen omdat je er dan inderdaad in mee gaat en indirect een bevestiging geeft.

Ik hoop voor jou (en haar natuurlijk) dat ze er snel minder last van heeft.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Apr 2020 07:46

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat sneu Carrie! Misschien is het een idee om samen te kijken hoe animatiefilmpjes worden gemaakt/getekend? Dat ze kan zien dat het dus niet echt is maar getekend wordt door iemand.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ChiQ

Bericht 22 Apr 2020 09:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Julian was ook doodsbang vorige zomer. Hij vond het allemaal te eng en hij is geen kind met angsten of nachtmerries etc. Weken heeft het geduurd. Enige wat hielp, was erbij zitten. We hebben toen een x het filmpje gekeken en hoewel t filmpje niet eng was bleek 'slender' zich te kunnen teleporteren. Ja vertel een kind dan maar dat er echt niet ineens een slender in de kamer staat. Gewoon niet meer over hebben, gewoon zeggen: ik blijf bij je. Eerste paar x zal je lang zitten, maar dan zal je merken dat ze steeds sneller inslaapt. Zo hebben wij t maar opgelost.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Apr 2020 09:14

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Och wat sneu! Ik heb eigenlijk geen tips maar van die spray had mijn vriendin een keer gedaan en haar zoon zei ooh bestaan ze wel echt dan. Nog meer angst!

Ik wil kwijt dat de oudste eindelijk kan fietsen! Zo trots! Ze is heel perfectionistisch en faalangstig dus was echt een hele stap. Maar ze is zo trots!
⁠♡♡♡
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Apr 2020 12:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Carrie schreef:Salome ze heeft een groot lampje aan met roze licht. Zo’n bloem van Ikea.

Kees ik weet niet of ze daar in trapt. En wil met zo’n spray ook weer niet aan haar erkennen dat monsters überhaupt bestaan. Niet dat ik alle tips af wil wijzen hoor! Vind het fijn dat jullie meedenken.


Ja snap ik. Ze is er ook eigenlijk al wel een beetje te oud voor voor zoiets denk ik.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Apr 2020 13:56

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat lastig, Carrie. En zielig ook voor haar. En voor jou. Ik weet ook niet zo goed, maar ik zou het zeker wel bespreekbaar proberen te houden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 22 Apr 2020 20:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Bedankt voor jullie reacties en meedenken, doet me goed!

Giorgia, heb vanmorgen bij het daglicht en de volle zon even met haar erover gepraat, dat ging al ietsje beter.
Ze zei wel 'mama gisteravond zei je dat je hier er niet meer over zou hebben, en nu doe je het toch wel' dus ik uitgelegd dat ik dat inderdaad zei maar dacht dat ze het misschien minder eng vond in het licht en met de zon. Dat beaamde ze wel een beetje.

Zora dat samen kijken naar animatiefilmpjes vind ik ook een goed idee, tnx!

Chiq dat weet ik nog inderdaad van je zoon, erg sneu. Ik had ook bedacht geen 'strijd' meer te voeren (ik was er wel voor haar maar ging dan naar beneden en beloofde om de 10 minuten te komen kijken) maar gewoon bij haar te gaan blijven zitten tot ze in slaap valt. Vanavond ook meteen gedaan toen ze aan gaf bang te zijn en ze viel binnen 15 minuten in slaap. En dan als ninja de kamer uitglippen :smile:

Niekske wat sneu voor je meisje, en wat een schrik! Gaat het al wat beter met haar vingers?

Uffe daar zou ik ook trots op zijn, heel knap van haar!

Oja en voor wie misschien denkt waar is haar man? Nou gewoon thuis bij ons maar ze wil toch steeds mama, vandaar dat ik er drukker mee ben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Apr 2020 20:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Goed dat je er overdag nog even over gepraat hebt carrie! Hopelijk slijt het een beetje bij haar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 22 Apr 2020 21:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Urban Naked schreef:Goed dat je er overdag nog even over gepraat hebt carrie! Hopelijk slijt het een beetje bij haar.

Poeh dat hoop ik ook! Ben inmiddels 2 keer weer bij haar geweest want ze wordt toch steeds wakker. Gelukkig valt ze wel snel in slaap als ik er bij blijf.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Apr 2020 22:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh ik bedenk mij nog iets Carrie.
Dat lampje hielp hier deels.
Maar wat denk vooral geholpen heeft is dat oma er met hem over gepraat heeft.
T was bang na een Netflix filmpje over dino's.
Monsters volgens hem.
We hebben er toen ook over gepraat.
Toen oma er over begon zei hij stoer: het is allemaal nep zegt mama, dus je hoeft niet bang te zijn oma.
Daarna ging het slapen veel beter. Alsof hij zelf de bevestiging nodig had dat het nep is.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Apr 2020 22:26

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik hoop dat mijn tip helpt Carrie! Wel echt bewonderenswaardig hoe goed ze haar gevoelens over kan brengen trouwens zeg. Volgens mij is mijn T ouder dan B en die kan echt zo weinig uitleggen over wat ie voelt en wat hij vindt van dingen die wij doen. Fijn wel voor jullie, en haar!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2020 22:39

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zora schreef:Ik hoop dat mijn tip helpt Carrie! Wel echt bewonderenswaardig hoe goed ze haar gevoelens over kan brengen trouwens zeg. Volgens mij is mijn T ouder dan B en die kan echt zo weinig uitleggen over wat ie voelt en wat hij vindt van dingen die wij doen. Fijn wel voor jullie, en haar!

Dank je wel, leuk om te horen ☺️
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Apr 2020 10:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Carrie schreef:Bedankt voor jullie reacties en meedenken, doet me goed!

Giorgia, heb vanmorgen bij het daglicht en de volle zon even met haar erover gepraat, dat ging al ietsje beter.
Ze zei wel 'mama gisteravond zei je dat je hier er niet meer over zou hebben, en nu doe je het toch wel' dus ik uitgelegd dat ik dat inderdaad zei maar dacht dat ze het misschien minder eng vond in het licht en met de zon. Dat beaamde ze wel een beetje.

Zora dat samen kijken naar animatiefilmpjes vind ik ook een goed idee, tnx!

Chiq dat weet ik nog inderdaad van je zoon, erg sneu. Ik had ook bedacht geen 'strijd' meer te voeren (ik was er wel voor haar maar ging dan naar beneden en beloofde om de 10 minuten te komen kijken) maar gewoon bij haar te gaan blijven zitten tot ze in slaap valt. Vanavond ook meteen gedaan toen ze aan gaf bang te zijn en ze viel binnen 15 minuten in slaap. En dan als ninja de kamer uitglippen :smile:

Niekske wat sneu voor je meisje, en wat een schrik! Gaat het al wat beter met haar vingers?

Uffe daar zou ik ook trots op zijn, heel knap van haar!

Oja en voor wie misschien denkt waar is haar man? Nou gewoon thuis bij ons maar ze wil toch steeds mama, vandaar dat ik er drukker mee ben.

Goed aangepakt! Heb je het idee dat het nu ook wat geholpen heeft?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers