Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broer(s)/zus(sen) band

<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 25 Okt 2013 11:23

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Mijn zusje is vier jaar jonger en wij zijn heel verschillend. Wij hebben twee uiterste karakters en vroeger regelmatig (slaande) ruzie. Mijn zusje woont nog bij mijn ouders dus ik zie haar als ik daar ben, ongeveer 2 keer per maand een weekend. Ondanks onze verschillen is onze band goed en naarmate we ouder worden hebben we ook steeds minder botsingen.
<<

Anoniem126

Bericht 25 Okt 2013 20:58

Re: Broer(s)/zus(sen) band

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 25 Okt 2013 21:25

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb een broertje en hij is drie jaar jonger dan ik ben. Als kinderen zijn we niet bepaald vrienden geweest, maar toen onze ouders uit elkaar gingen werden wij op een bepaalde manier vrienden. Zo hadden we op donderdagavond altijd een broer-zus-borrelavond in onze stamkroeg. Even praten over de ontstane situaties, de gevoelens die daarbij hoorden en dat onder het genot van een biertje. In het weekend waren we vaak beiden in de kroeg te vinden. Ik voorin de kroeg met mijn vrienden, hij achterin de kroeg met zijn vrienden en op het eind van de avond in het midden met zijn allen en op het eind van de avond wachtte hij op mij met een kroket of ik op hem met een frikandel om de avond door te nemen. Natuurlijk kwam het weleens voor dat we met een kroket of frikandel bleven zitten, maar dan was er de volgende dag altijd ruimte om de nacht ervoor te bespreken. Altijd voor hij aan het werk moest en steevast met een bak koffie.

Maar dat is allemaal veranderd toen ik ruzie kreeg met mijn moeder en meer naar mijn vader trok. Hij trok meer naar mijn moeder en ach dat heeft op de één of andere manier een kloof veroorzaakt. We hebben geen ruzie, maar komen ook niet meer bij elkaar over de vloer. Als ik hem tegenkom in de supermarkt dan bespreken we even snel alles wat in ons opkomt en daarna komt het voor dat we elkaar maanden niet zien en/of spreken. Met mijn moeder heb ik inmiddels weer contact, vanavond toevallig nog mee gesproken, maar de band met mijn broer zal denk ik nooit meer zo zijn als hij was. Vraag me ook af of ik een uitnodiging zal krijgen voor zijn trouwen volgend jaar, ik denk van niet.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 25 Okt 2013 23:59

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Mijn oudste broer daar heb ik een goede band mee. Het is wel echt een broer/zus band. Hij is echt de oudere broer die af en toe advies geeft maar vooral een beetje de clown waar ik mee kan lachen. Hij is 35 en ik 28. De relatie is door de jaren heen wel meer veranderd in een gezellige, vriendschappelijke band. Ik zie hem iedere week als we bij mijn vader eten en dan nog een keer in de maand extra als we daar op visite gaan.

Met mijn jongste broer (32) heb ik ook een goed contact. Dat is behoorlijk verbeterd door de jaren heen. Vroeger wist ik niet zo goed wat ik met hem aan moest. Nu ik een zoontje heb is hij helemaal veranderd en vind hij het helemaal geweldig en is onze relatie er ook beter op geworden. Ik zie hem bijna dagelijks omdat hij nog bij mijn vader woont en ik daar bijna dagelijks kom. Hij is een beetje op zichzelf en deelt niet snel iets maar ik ben één van de weinigen (van de familie) van wie hij nog iets aan wil nemen en heel soms nog eens "echt" mee praat over emoties etc. Sinds onze moeder overleden is, is onze band wel beter geworden en is hij mij ook meer gaan waarderen en als persoon gaan zien i.p.v. alleen zijn kleine zusje (helemaal sinds de geboorte van onze zoon)
Afbeelding
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 26 Okt 2013 22:17

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb 1 zusje en zij is bijna 4 jaar jonger. Vroeger konden we het altijd heel goed vinden, maar was het leeftijdsverschil wel merkbaar. Tegenwoordig hebben we echt een hele goede band. Ik spreek haar bijna dagelijks via WA en zie haar vaak 1x per week. Daarnaast ondernemen ook vaak samen dingen. Ik kan alles met haar bespreken en andersom ook.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Okt 2013 22:22

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb een zusje van 2 jaar jonger en een broertje van 5 jaar jonger. Beide hebben ze adhd, maar bij mijn zusje merk je het meer dan bij mijn broertje. Ik zie mijn zusje regelmatig, maar we lopen niet de deur bij elkaar plat. We hebben wel een goede band samen. Met mijn broertje heb sinds begin dit jaar meer contact. Zijn samen naar Barcelona geweest en zijn elkaar vaak. We hebben ook een aantal dezelfde vrienden. Mijn broertje en ik weten bijna alles van elkaar.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Okt 2013 22:46

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Mijn zus en ik lijken helemaal niet op elkaar (innerlijk en uiterlijk niet) maar we hebben een heel goede band, we gaan ook een beetje als vriendinnen met elkaar om. We winkelen samen, gaan vaak lunchen, sporten enz. Daar ben ik eigenlijk wel heel blij om, was vroeger wel anders. :D
<<

Anoniem124

Bericht 27 Okt 2013 13:23

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Mijn broertje en ik hebben eigenlijk geen band. Als kind klikte het al niet bijzonder goed en nu we volwassen zijn zien we elkaar amper. Als we elkaar zien is het ok, we kunnen best lachen en het is gezellig. Maar daar blijft het bij. We hebben gewoon geen klik, zijn ontzettend verschillend en hebben een andere levensinstelling. Ik heb een tijdje vrij krampachtig geprobeerd een band met hem te onderhouden maar hij had daar duidelijk geen belang bij. Heb er een tijdje mee gezeten maar inmiddels accepteer ik dat je dit niet kan afdwingen.
<<

Anoniem 42

Bericht 27 Okt 2013 13:36

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb een jongere broer en we hebben een heel goed contact. We spreken elkaar bijna dagelijks en zien elkaar wekelijks.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Okt 2013 13:46

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb een broer (9 jaar ouder) en een zus (7 jaar ouder). Met mijn broer is de band altijd goed geweest, heel stabiel gedurende de jaren. Met mijn zus was het altijd een ramp. Ze treiterde me altijd. Vanaf dat ik een jaar of 18 ben, zijn we wat meer naar elkaar toe gegroeid. Inmiddels is de band veel sterker. Ik voel veel meer waardering van haar uit. Ik keek altijd naar haar op, wilde dezelfde opleiding, hetzelfde werk, dezelfde dingen doen, maar juist toen ik mijn eigen gang ging, kwamen we wat dichter tot elkaar. Na alles wat we de afgelopen jaren met elkaar hebben meegemaakt, zie ik mijn broer en zus steeds meer als onmisbare personen. Voorheen zag ik ze meer als vrienden, nu is de vriendschap omgeslagen in liefde.
<<

Anoniem87

Bericht 27 Okt 2013 14:44

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb twee jongere broers (1.5 en 7 jaar jonger). Met mijn oudste broer kan ik het goed vinden, ik zie hem regelmatig maar niet dat we echt samen dingen gaan doen ofzo. We eten wel regelmatig met het hele gezin bij elkaar, dus dat is wel erg leuk. Vond het wel erg leuk toen hij nog een vriendinnetje had, toen was het wel heel gezellig samen met mijn vriend erbij, helaas was dat vrij snel over. Mijn jongste broertje en ik zijn heel verschillend. Hij zit ook nog op school en ik werk al 5 jaar, woon samen etc. Heel ander leven. Hij houdt niet van stappen en is niet zo sociaal, dus heb weinig gespreksstof met hem helaas.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 27 Okt 2013 20:16

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Heb 2 jongere broers een van 6jaar jonger en een van 8jaar jonger
Vroeger hadden we veel ruzie maar ook veel gespeeld alleen toen ik naar middelbare school ging waren hun nog zo klein
Dus hebben ze me vaak getreiterd als ik huiswerk moest maken en lastig vallen als ik vriendje of vriendinnen op bezoek had

Ik ging vrij vroeg het huis uit en toen zaten hun nog op middelbare school
Toen hadden we contact als ik thuis kwam en nu wonen ze zelf ook samen en is het helemaal leuk met elkaar
Bellen, WhatsAppen en zien mekaar ook best regelmatig
Heb alleen wel meer klik met me jongste broer die andere ook wel goed maar die ik gewoon beetje anders.
<<

Anoniem133

Bericht 27 Okt 2013 20:56

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb een broer die 1,5 jaar jonger is. We hebben een goede band, spreken elkaar regelmatig en wonen ook vlak bij elkaar, dus hij komt hier ook regelmatig langs. Met zijn vriendin kan ik het ook heel goed vinden.
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Okt 2013 21:15

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb twee jongere broers. We zouden stuk voor stuk voor elkaar door het vuur gaan. We hebben wel een goede band, al is dat wel een onuitgesproken ding. We zijn namelijk niet echt opgevoed met het uiten van gevoelens, dus zeggen we dat niet zo tegen elkaar en we knuffelen ook niet ofzo. Ook spreken we elkaar niet wekelijks. Bij de oudste komt dat ook omdat hij in het buitenland woont. Wel vertellen we grote gebeurtenissen altijd aan elkaar, en doen we wel eens leuke dingen samen met onze nichtjes er ook bij en kunnen we serieuze/diepe gesprekken met elkaar voeren. Ook met mijn man kunnen ze beiden goed opschieten. Vroeger was het natuurlijk vaak ruzie, haha, maar we zijn allemaal ouder en wijzer geworden gelukkig. Ik hou zielsveel van ze!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 27 Okt 2013 22:40

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ik heb één broer, hij is 'n paar jaar jonger. Vroeger konden we, letterlijk, slaande ruzie hebben :redface: en ook nu kan het nog wel eens flink knallen máár, zoals hij zelf zegt: 'Alleen ik mag ruzie maken met m'n zus en voor de rest komt er niemand aan m'n zus!'
Ik moet hem altijd beloven dat ik bel als er iets is, hij belt spontaan als we elkaar een paar dagen niet hebben gezien/gehoord en zien elkaar doorgaans één keer per week. Nu hij een relatie heeft zien we elkaar wat minder maar hij belt dan wel meer. Soms komt hij ook bij mij eten. Hij woont nog bij m'n vader dus als ik daar ben dan zie ik hem meestal ook.

We ondernemen niet echt iets qua dagjes uit ofzo met zijn tweetjes maar dat mis ik ook niet, moet ik zeggen.

We zijn er voor elkaar als het nodig is en gaan voor elkaar door het vuur! Ben heel blij met hem als mijn broer!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem23

Bericht 28 Okt 2013 00:04

Re: Broer(s)/zus(sen) band

Ahh ja mijn zus. We schelen 2,5 jaar en vroeger konden we niet zo goed met elkaar door 1 deur. Maar sinds we allebei het huis uit zijn gaat het heel goed. Ze woont bij ons om de hoek en dat is heel gezellig. We zijn ook samen op reis geweest. Ze is heel anders dan ik en dat botst wel eens, maar over het algemeen kunnen we het goed met elkaar vinden. Zij is wat minder makkelijk, minder goed te peilen, maar ze is diep in haar hart heel lief haha. Vroeger zeiden ze altijd dat we veel op elkaar leken qua uiterlijk, maar dat is de laatste tijd een stuk minder.

We zien elkaar niet heel veel, maar dat komt ook omdat we allebei mega druk zijn. We spreken elkaar wel minstens 3x in de week.

Afbeelding
Die meneer in het midden is geen familie haha ;-).
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers