Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afscheid kleuterklas: cadeautips

<<

Anoniem313

Bericht 01 Jul 2018 19:58

Afscheid kleuterklas: cadeautips

Volgende week heeft mijn oudste een afscheidsfeestje op school; hij gaat na de zomer naar groep 3. Volgens mij geven kinderen dan vaak wat aan de juf, een kleinigheidje. Ik heb hier weleens gelezen dat mensen chocola niet echt wat vinden, maar wat is dan wel leuk? Thee ofzo? Sowieso laat ik m’n zoon wel een kaartje schrijven. Maar wat is verder nog wat? Ik ga niet iets knutselen of ‘jij liet me opbloeien’ op een gieter kalken. Wie maakt me los?
<<

Pitty

Bericht 01 Jul 2018 20:06

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Hier is dat afgeschaft en geven de ouders een klein bedrag en de klassenouder koopt dan 1 cadeau voor de juf namens alle kinderen.

Maar, ik zou een boek/tijdschrift/chocola als juf zijnde wel prima vinden! Liever geen douchegel.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jul 2018 20:07

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Tijdschrifenpakketje en een zonnebrand? Onder 't mom van 'geniet van je zomer' of iets.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 01 Jul 2018 20:15

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik kreeg tijdens onze juffenverjaardag o.a. muntjes om een bolletje ijs te halen bij de plaatselijke ijswinkel. Dat vond ik leuk bedacht!

Verder krijg ik vaak chocola, douchespul of kaarsen. Lief bedoeld, maar je hebt toch vaak een eigen smaak en de kast puilt uit op een gegeven moment. Des te leuker vind ik het dan ook wanneer de kinderen een tekening maken/kaartje schrijven of zelf iets bakken ofzo.

Ik heb zelf de leidster van het kdv laatst een pakketje met ingrediënten en recept gegeven om zelf bananenbrood te kunnen bakken, viel ook erg in de smaak!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jul 2018 20:21

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik vind chocola juist wel handig, dat kunnen ze lang bewaren en eventueel ook aan iemand anders geven.

Aan de kleuterjuf van mijn dochter heb ik destijds bij het afscheid een grote bos bloemen gegeven. Als cadeau van de hele klas kreeg ze destijds een speciaal tijdschrift met haar naam (in de stijl van de Linda) met interviews van alle oudste kleuters over haar en nog wat dingetjes erin, volgens mij had een vader die in de PR werkte dat ontworpen en laten drukken. Ze was er erg blij mee in elk geval.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Jul 2018 20:24

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik liep ooit op een school stage en daar was de afspraak dat bij afscheid of verjaardag niet iets werd gegeven en als ze iets wilde geven dan 1 bloem. Het klinkt heel karig, maar ik vond dat wel een hele goede regel, omdat je op die manier geen strijdt krijgt tussen het mooieste/beste/duurste cadeau voor de juf/meester.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jul 2018 20:28

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik vind het altijd een beetje onzin dat het een strijd zou zijn. Dat heb ik écht niet in mijn achterhoofd als ik iets voor de juf(fen) koop en ik weet zeker dat de rest van de ouders dat ook niet heeft. Ik lees dat ook altijd over traktaties, en gerechten bij het kerstdiner, dat ouders daarmee elkaar de ogen zouden willen uitsteken en dergelijke, maar ik vind dat altijd zo'n zuur wereldbeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Jul 2018 20:28

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Een leuk voorleesboek voor de klas? Ik heb dit keer een pakketje gemaakt met leuke dingen voor in de klas.
Daarbij wel een persoonlijk kaartje.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Jul 2018 21:13

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik heb voor het afscheid van de peuterspeelzaal de juffen een doosje (soort piramide) met nootjes gegeven. Dat zag er gelijk mooi uit en dan een klein kaartje met bedankt erop. De nootjes kwamen van de hema.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jul 2018 21:41

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik word as we speak toegevoegd aan een groeps-WhatsApp over dit onderwerp (zouden die ouders hier meelezen :wtf: )
dus dit gaat goedkomen! Ik vind een voorleesboek een superleuk idee dus dat gooi ik erin, merci dames!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Jul 2018 18:16

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Gaat hij echt naar een andere school?

Mijn oudste gaat naar Nova 1 (groep 3/4) wel gewoon op zijn eigen school. Voor de juf heb ik een vergeet me nietje gehaakt op een glazen potje. Daar gaat merci in. Namens se klas wordt er ook wat gegeven, daar is voor ingezameld
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jul 2018 19:19

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Hahaha n.a.v. dit topic heb ik in de appgroep met alle ouders van de kleuterklas van m’n oudste geopperd dat de klassenouder een gezamenlijk cadeau zou kunnen regelen voor juffendag volgende week. Hele enthousiaste reacties, klassenouder vond het een topidee en stuurde meteen tikkies in het rond. En vervolgens gaan mensen suggesties doen voor wat ‘we’ zouden kunnen geven: thee, douchespul.. ik heb gezegd dat ik de klassenouder volledig vertrouw hierin :laughcry: Het hele idee hiervan was dat ik niet hoef na te denken over een cadeautje..
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jul 2018 19:20

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Nee, gewoon naar groep 3. Er heeft zich bij ons nu ook een ouder opgeworpen die geld inzamelt en daarvan iets koopt. Ik ga er dan niet nog weer iets bij doen, we hebben gewoon een groepscadeau.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Jul 2018 21:06

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Wij geven (met de ouders van de kids die naar groep 3 gaan) twee koekblikken met een foto er op van dat clubje 'Terugblik naar de kleuters' en lekkere koekjes er in.
En een speeltafeltje beplakt met stickers zodat het een mens erger je niet veld wordt.


Om als juf in te zetten: Chocola is heerlijk, maar heb jaren gehad dat ik echt 12 dozen had ofzo :nerd:
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 02 Jul 2018 21:38

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik heb twee stekjes van mijn pannenkoeken plant.
De school is erg bezig met de natuur, moestuin, planten in de klas e.d dus vond ik dit wel passend.
Ook kreeg ik een brief vandaag met hartjes daarin. De kinderen mogen deze versieren en dan wordt dat in een lijst gedaan.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Jul 2018 21:40

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

De klassenouder had gevraagd of ze bij ons ook allemaal een bloem met een boodschap of kaartje mee wilden nemen trouwens. Moet ik niet vergeten haha. Dus Lars heeft een mooie kleurplaat gekleurd. Maar de juf heeft zich énorm ingezet voor m de afgelopen twee jaar dus dat kleine extraatje vond ik wel gepast.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Jul 2018 21:42

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Lejow schreef:Om als juf in te zetten: Chocola is heerlijk, maar heb jaren gehad dat ik echt 12 dozen had ofzo :nerd:

Ok! Nu heb je me overtuigd. Pabo it is! :hulde: :banaan:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Jul 2018 22:05

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Hahaha!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jul 2018 20:37

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Ik vergeet de voorraad douchegel!!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Jul 2018 20:45

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Lejow schreef:Ik vergeet de voorraad douchegel!!


En de mokken met je naam erop :smile:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jul 2018 22:31

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Tom schreef:
Lejow schreef:Ik vergeet de voorraad douchegel!!


En de mokken met je naam erop :smile:


(Daar heb ik er nog een aantal van verkocht ook :banaan: )
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Jul 2018 22:47

Re: Afscheid kleuterklas: cadeautips

Het boek en een stekje vind ik echt leuke ideeën, bedankt!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers