Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Teleurgesteld met geslacht baby

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 16:24

Teleurgesteld met geslacht baby

Wij niet, maar de ouders van mijn man.
Ik blijf er maar mee zitten...

We gingen het geslacht vertellen vorige week, en we wisten wel dat ze een beetje teleurgesteld zouden zijn, maar we dachten dat het uiteindelijk niet zou uitmaken. Ze hebben 2 kleinzoontjes van mijn man zijn broer.
Toen we vertelden dat we zwanger waren was dat op zich al een schok, omdat ze het niet verwachtten. Mijn schoonmoeder heeft niet altijd even tactvolle opmerkingen. Ze zei vaak dat we nog jong waren en nog wat moesten wachten.

Het moment dat we vertelden dat we zwanger waren zei ze ook bijv:
Het is pas 7 weken, het kan nog een miskraam worden (dat zei ze ook de hele tijd tegen mijn schoonzusje als het erover ging).
Dit keer hopelijk een meisje (dit wilde schoonpa ook wel graag).
En iedere keer als het over de baby ging in de navolgende weken: Ach, het is nog zo klein, nog niet heel belangrijk.
Ook toen we laatst met mijn moeder wilden gaan rondneuzen in babyzaken, en haar ook meevroegen was het nog veel te vroeg voor zulke dingen. Maar we wilden gewoon een gezellig uitje. Uiteindelijk zijn we niet gegaan.
En ook als ik zei dat ik niet wist of het bij deze baby bleef of dat er misschien nog een kwam in de toekomst: Dan moet je er minstens 3 jaar tussen hebben, dat is het beste.

Even ter info, een vriendin vroeg dat namelijk. Dat het leek alsof mijn schoonmoeder erg bang was voor een miskraam omdat ze misschien zelf ervaring daarmee had. Maar dat heeft ze dus niet.. Dat zou idd een verklaring zijn.

Toen we vorige week daar waren om het geslacht te vertellen zei ze ook dat we geen kinderwagen hoefden te kopen, want we konden die kinderbuggy van hun hebben. Toen heeft mijn man gezegd dat kinderen daarvoor moeten kunnen zitten, en dat de baby de eerste maanden moet liggen. En toen waren we te verwend? :(

De reactie toen we daar waren ivm het geslacht:
We zeiden dat we weer een echo hadden gehad, en tussen de beentjes hadden kunnen kijken. En toen zei schoonpa: en wat zagen jullie toen? En toen zei ik: het was niet te missen :D
Waarop hij zei: toch geen jongen he? En ik zei: jawel.
En toen zei hij: Neeee! Neee! Weg ermee! Ik wil een meisje!
Omdat normaal schoonma de rare opmerkingen maakt waren we hierdoor nog meer geschokt.
Het enige dat zij zei was: Nou op naar de volgende dan maar.

We zijn heel wat opmerkingen gewend, maar het is gewoon zo dat ze normaal over mij of mijn man gaan, of over andere zaken. Maar nu gaan ze over ons kind en dat steekt heel erg.

Wij zijn zo blij met ons manneke, we waren ook blij geweest met een meisje. Maar we wilden graag een kind, wat het werd maakte ons niks uit.

Ook heeft schoonmoeder aangegeven dat ze niet willen babysitten, alleen bij hoge nood. Dat is prima, dat vragen we ook niet. Ze passen al 1 dag in de week op op hun andere kleinzoontjes en dat was meer dan genoeg.

Maar ik vind het zo erg, zolang de rare (en soms vervelende) opmerkingen er niet zijn kan ik het goed met ze vinden. Maar de ene keer doen ze zo raar en de andere keer weer normaal, er is geen peil op te trekken. Ik ga er ook wel graag heen, alleen toch vaker die angst om bepaalde opmerkingen.. Mijn man zijn broer krijgt ook vaker rare opmerkingen, maar zo ver als dat ze bij ons gaan gaan ze daar niet. Daar praten we onderling vaak over. En ook wat we nu moeten met (vooral) haar. Maar ze zeggen ook dat het de aard van het beestje is.

Sorry voor het lange verhaal, ik moest het toch kwijt schijnbaar.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2013 16:30

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Wat een rare, vervelende opmerkingen. Jeetje. Dat ze met 7 weken nog wat terughoudend zijn, kan ik inkomen, en dat ze het in het begin lastig vinden om al mee te gaan winkelen, kan ik ook wel begrijpen. Maar dit stapelt zich wel heel erg op zo! Ongelooflijk niet-tactisch!

En dat van die buggy vind ik ronduit een domme opmerking.
<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 16:34

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Eens met Exo. Kan je man niet eens met ze gaan praten? Ik vind dit echt onbehoorlijk hoor, prima dat zij liever een meisje hadden gewild, maar om dat nou zo uit te spreken..? Echt ontzettend onaardig!
<<

Anoniem85

Bericht 24 Okt 2013 16:37

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Oh jeetje, dit vind ik wel heel erg zeg. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om afstand te houden omdat dit mij heel erg zou kwetsten. Maar ik kan begrijpen dat dit vooral voor je man ook, heel lastig zou zijn. Wat wil je er nu zelf mee, en hoe reageerden jullie op dat moment? Ik zou ervoor kiezen ze nergens baby gericht mee te betrekken totdat ze zelf tot inzicht komen.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Okt 2013 16:41

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Ik kan hier zo boos om worden. HOE kan je nou teleurgesteld zijn in je bloedeigen klein)kind!? Je kan het jammer vinden maar teleurgesteld?! Nee dat gaat er bij mij echt niet in. Bah wat een nare reactie!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 16:44

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Ze zijn ook langs geweest daarna, omdat schoonma vond dat schoonpa te ver was gegaan in zijn opmerkingen.
Maar meestal zegt zij de rare dingen, dus ik vond het al zielig voor schoonpa.
Mijn man heeft ze toen ook gezegd dat het echt niet leuk was wat ze zeiden, en dat het pijn deed.

Maar de zin die steeds in mijn hoofd afspeelt is deze: Weg ermee, geef hem maar terug.

Ons kind! Dat zeg je niet over een ongeboren onschuldig kind.

Ik probeer ook altijd alle opmerkingen te laten varen of te rechtvaardigen, maar deze zin lukt maar niet.
Mijn man heeft het ook flink geraakt, maar die zegt nu: Ach denk er maar niet meer over na, laat ze maar in hun sop gaarkoken. Ons kind krijgt zoveel mensen om hem heen die hem liefhebben, en de andere opa en oma zijn nu al dol op hem.
Daar heeft hij ook gelijk in, maar ik wil zo graag dat zijn ouders ook van ons kind houden, zoals ze van hun andere kleinzonen ook houden. Maar er is nog grote kans dat dat nog gaat komen als hij er eenmaal is toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Okt 2013 16:44

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit verhaal is: zijn die mensen wel helemaal goed bij hun hoofd.
Ik geloof dat bij mij de omgang met zulke schoonouders geen lang leven beschoren zou zijn. Wat een idiote opmerkingen zeg. Dit gaat wel heel, heel veel verder dan teleurgesteld zijn met het geslacht, dit is gewoon bezopen gedrag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Okt 2013 16:46

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Klinkt als mijn schoonmoeder, wilde zelf een dochter maar ze kreeg alleen zoons en nu ben ik zwanger van hun derde kleinzoon. (ze hebben nog geen kleindochter)
Mijn vriend moet al zijn hele leven aanhoren dat ze geen dochter heeft en nu dus nog geen kleindochter.

Ik vind het zelf niet erg maar wel voor mijn vriend.

Overigens is ze behoorlijk bezitterig op haar kinderen/kleinkinderen, ze denkt dat ze de baas is over onze zoon. Dat zit ook wel in hun cultuur trouwens.
M:21072011
J :08012014
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 24 Okt 2013 16:46

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Jeetje, snap heel erg dat je ermee zit...
Kan je er niet over praten met ze? Dat ze jullie op deze manier ontzettend kwetsen en dat jullie wel heel erg blij zijn met jullie aankomende zoontje!!

Ik vind het wel heel verdrietig maar laat je niet gek maken meid!!
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Okt 2013 16:47

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Happydobby schreef:
Overigens is ze behoorlijk bezitterig op haar kinderen/kleinkinderen, ze denkt dat ze de baas is over onze zoon. Dat zit ook wel in hun cultuur trouwens.


Hoe ga je daar mee om dan, kun je dat wel een beetje naast je neerleggen? Want ik denk dat ik dat dan wel weer als heel beklemmend zou ervaren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 16:49

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

O my.... dat er echt zulke mensen zijn!!! Zwaar ongepast.....
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 16:50

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Mijn man wilde tijdelijke afstand, en dan zou hij wel zien wat er gebeurde. Maar dat is niet gebeurd want ze kwamen dus een paar dagen later langs. Daar was ik al blij om, hoewel het echte excuses aanbieden niet veel om het lijf had. Ze hadden ook een kadootje bij zich, het eerste kadootje aan hun kleinzoon. Maar ik heb gezegd dat ik geen kadootjes hoefde, liever liefde voor ons kind. Hoewel ik het kadootje natuurlijk ook lief vond.

We wilden ze ook meenemen naar een echo maar dat wil mijn man nu absoluut niet meer.

En hij zegt nu ook steeds: Hij gaat hoe dan ook als we een oppas nodig hebben naar jouw ouders of naar mijn broer, en anders zijn er heel wat enthousiaste vrienden. Maar naar mijn ouders gaat hij niet. Maar je kunt je kind niet zijn opa en oma ontzeggen, ze zullen vast nooit rare dingen tegen hem zeggen neem ik aan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Okt 2013 16:54

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Susan schreef:
Happydobby schreef:
Overigens is ze behoorlijk bezitterig op haar kinderen/kleinkinderen, ze denkt dat ze de baas is over onze zoon. Dat zit ook wel in hun cultuur trouwens.


Hoe ga je daar mee om dan, kun je dat wel een beetje naast je neerleggen? Want ik denk dat ik dat dan wel weer als heel beklemmend zou ervaren.


Ik laat mijn vriend communiceren met ze over bepaalde zaken. Een tijdje terug hadden ze een dagje opgepast en kregen we foto's te zien. M. zat aan een blikje fanta. Ik was daar behoorlijk boos over dus heeft mijn vriend met ze gepraat.
Maar we hebben ook al een paar keer ruzie gehad, vooral toen M nog een baby was.

Mijn moeder leeft niet meer helaas, mijn vader bemoeid zich dus nergens mee. Hij speelt gewoon met zijn kleinzoon maar laat de zorg aan ons over.
M:21072011
J :08012014
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 16:54

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Happydobby schreef:Klinkt als mijn schoonmoeder, wilde zelf een dochter maar ze kreeg alleen zoons en nu ben ik zwanger van hun derde kleinzoon. (ze hebben nog geen kleindochter)
Mijn vriend moet al zijn hele leven aanhoren dat ze geen dochter heeft en nu dus nog geen kleindochter.

Ik vind het zelf niet erg maar wel voor mijn vriend.

Overigens is ze behoorlijk bezitterig op haar kinderen/kleinkinderen, ze denkt dat ze de baas is over onze zoon. Dat zit ook wel in hun cultuur trouwens.


Ja ook zij heeft 2 zoons gekregen, en heeft mij al meerdere malen verteld dat al ze zeker had geweten dat nummer 3 een meisje was geweest ze er nog een had gekregen. Maar ja die garantie heb je niet zei ze toen.
En idd ik zorg nu ook voor de 3e kleinzoon, en geen kleindochters daar.

Dat bezitterig zijn lijkt me ook helemaal niet leuk zeg voor jullie! Cultuur of niet, het zijn jullie kinderen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Okt 2013 16:56

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Wat een vreselijke opmerkingen zeg! Ik zou hier heel erg kwaad om worden.
Mijn schoonmoeder is ook niet de meest tactische. De gebeurtenissen bij de voetbalvereniging waren bijvoorbeeld belangrijker om te vertellen dan ons te feliciteren en te vragen naar mijn uitgerekende datum toen we kwamen vertellen dat ik zwanger was.
Haar eerste reactie was; oh ja dat hadden we al verwacht. Weet je dat die en die van de voetbal weg gaat?!
Achteraf ben ik daar heel boos om geweest en dat heb ik d'r ook duidelijk verteld. Zo heb ik nog wel een paar voorbeelden.

Je schoonouders hebben hier niks, maar dan ook echt niks over te zeggen. Kan je vriend niet eens heel duidelijk zeggen dat dit soort opmerkingen absoluut niet kunnen? En zijn broer?
Het is wel erg makkelijk om het onder 'de aard van het beestje' te schuiven maar als je/jullie hier niet direct op ingrijpen is het einde zoek en zitten jullie met nare gevoelens.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Okt 2013 16:57

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Eerlijk gezegd zou ik blij zijn met een man die durft te laten merken dat hij dit niet accepteert en opkomt voor zijn gezin. Natuurlijk is het niet hoe je het graag had gezien, maar die mensen veranderen waarschijnlijk niet snel, dan kun je het beter zo hebben dan dat je man het maar blijft vergoelijken en zijn ouders blijft verdedigen.

Verder zou ik hem er ook serieus in nemen, het zijn zijn ouders, waarschijnlijk is het voor hem het moeilijkste dat het niet lekker loopt. Als hij afstand wil houden dan zou ik niet aandringen omdat jij vindt dat ze er als opa en oma bij horen. Natuurlijk verbreek je niet zomaar de band met een opa en oma, maar er zijn wel situaties waarin de grens meer dan overschreden is en waarin het wel degelijk gerechtvaardigd is om afstand te houden. Ik zeg niet dat dat nu al het geval is, maar ik zou ook weer niet ten koste van alles het contact in stand houden. Bovendien ben je zeker niet verplicht om ze te laten oppassen.
Laatst gewijzigd door Susan op 24 Okt 2013 16:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 16:58

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Blue flower schreef:Jeetje, snap heel erg dat je ermee zit...
Kan je er niet over praten met ze? Dat ze jullie op deze manier ontzettend kwetsen en dat jullie wel heel erg blij zijn met jullie aankomende zoontje!!

Ik vind het wel heel verdrietig maar laat je niet gek maken meid!!


Dat hebben we dus ook gedaan, ofja, mijn man, maar echt praten lukt niet goed in die familie helaas :(
Ik moet ook echt veel uit hem trekken. Meestal heeft hij gewoon een oordeel en that's it. Echt uiten wat je voelt is er niet bij. Gelukkig wel qua liefde voor mij, dat zit helemaal goed. En nu ook voor onze zoon natuurlijk! En ook voor onze kat.
<<

Anoniem166

Bericht 24 Okt 2013 17:02

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Hier zijn zulke opmerkingen helaas wel herkenbaar, wel met uitzondering van opmerkingen over het geslacht.

Ergste vond ik, toen ik na de bevalling tegen mijn schoonmoeder zei dat ik het zo bijzonder vond en niet te bevatten, dat ze zei dat de andere schoondochters gelijk moeder waren en dat ze dat zo mooi vond, maar bij mij was dat niet het geval. Bij bij zou dat langzaam moeten groeien. Dat vond ik niet leuk om een paar uur na de bevalling te horen.

De andere kleinkinderen worden enorm voorgetrokken. Ze zou een boxzak voor me maken, maar die hing uiteindelijk aan de box bij schoonzus. Het jurkje dat ze voor mijn dochter zou maken, heeft ze aan een andere kleindochter gegeven.

Wij hebben het contact inmiddels geminimaliseerd.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Okt 2013 17:02

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Jemig, wat vervelend zeg voor jullie! Misschien dat jouw schoonvader dit als grapje bedoelde, maar aangezien jouw schoonmoeder hier al opmerkingen over maakte, snap ik dat je dit niet meer ziet als grap. Heel vervelend hoe zij reageren op jullie zwangerschap.
Kun je het er ook (tactisch of niet dat is zij ook niet lees ik) niet over hebben met ze? Dat je er mee zit en dat je graag wilt genieten van je zwangerschap, maar dit niet goed lukt door hun nare opmerkingen.

Sterkte ermee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 17:08

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Oh lala, wat erg. Vergelijkbaar hoe dingen bij hun gaan wel ja.

En zijn broer loopt ook tegen bepaalde dingen aan die gezegd worden, maar die zijn in verhouding nooit zo erg als wat tegen ons gezegd wordt. Hij is ook de favoriete zoon, dat wordt wel eens gekscherend gezegd. Toch denk ik dat dit mijn man ook kwetst, ook al zeggen ze het grappig.

Mijn man is zeker voor ons opgekomen, alleen op dat moment waren we allebei in shock. Daarna kwam pas boosheid, en hij besloot het even te laten rusten richting hun kant en dan zag hij het wel, maar wat hem betrof hoefden we niet meer te gaan. Maar toen ze aan de deur stonden heeft hij ze binnengelaten (natuurlijk :) ) en toen zei ie ook, het is maar goed dat jullie komen want ik ben te boos om langs te komen. En toen vertelde hij ook dat het ons kwetste.

Oohja en mijn schoonmoeder vond ons te jong (zelf was ze 34 toen ze mijn man kreeg dus we hadden nog jaren), terwijl wij allebei nu 30 zijn :laughcry:
Niet dat dat oud is, maar misschien dachten jullie dat we 18 waren ofzo :P
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 17:10

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Sanne schreef:Hier zijn zulke opmerkingen helaas wel herkenbaar, wel met uitzondering van opmerkingen over het geslacht.

Ergste vond ik, toen ik na de bevalling tegen mijn schoonmoeder zei dat ik het zo bijzonder vond en niet te bevatten, dat ze zei dat de andere schoondochters gelijk moeder waren en dat ze dat zo mooi vond, maar bij mij was dat niet het geval. Bij bij zou dat langzaam moeten groeien. Dat vond ik niet leuk om een paar uur na de bevalling te horen.

De andere kleinkinderen worden enorm voorgetrokken. Ze zou een boxzak voor me maken, maar die hing uiteindelijk aan de box bij schoonzus. Het jurkje dat ze voor mijn dochter zou maken, heeft ze aan een andere kleindochter gegeven.

Wij hebben het contact inmiddels geminimaliseerd.


Jeetje, dat heeft haast niks meer met tact te maken maar met fatsoen en gevoel!
Hoezo zou jij niet gelijk moeder zijn? Wat een onzin.
Ook niet leuk dat de anderen worden voorgetrokken.

Daar heb ik dus ook wat angst voor, maar dan vooral dat hij dat zelf zou merken/voelen als het zou gebeuren. Maar dan loop ik vooruit op de zaken, en bij jou is het gewoon zo en dat is erg :(
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Okt 2013 17:13

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

dolfijntje24 schreef:Jemig, wat vervelend zeg voor jullie! Misschien dat jouw schoonvader dit als grapje bedoelde, maar aangezien jouw schoonmoeder hier al opmerkingen over maakte, snap ik dat je dit niet meer ziet als grap. Heel vervelend hoe zij reageren op jullie zwangerschap.
Kun je het er ook (tactisch of niet dat is zij ook niet lees ik) niet over hebben met ze? Dat je er mee zit en dat je graag wilt genieten van je zwangerschap, maar dit niet goed lukt door hun nare opmerkingen.

Sterkte ermee.


Ja dat is het ook vast, maar hij was echt teleurgesteld! Dat is het rotte.
En dan die zin: weg ermee, geef hem maar terug. Ik wil een meisje!! En dan op zn benen slaan als een klein kind die zn zin niet krijgt.

We waren echt helemaal in shock.

Genieten doen we wel, met of zonder hun. Maar er zit extra gepieker bij ja.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Okt 2013 17:15

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Ik ben aan het werk, dus heb de andere reacties niet gelezen.

Mijn schoonmoeder reageerde ook rot toen we met de dvd aankwamen waarop aangegeven werd dat we een jongetje kregen.
Ze heeft zelf 2 jongens en haar 3 zussen hebben ook allebei 2 jongens.
Wij sprongen een gat in de lucht, want we hoopten stiekem op een jongetje. Zei kon alleen maar 'ow, leuk', maar een meisje was ook leuk geweest uitbrengen met zo'n stem waarvan je denkt 'had dan niets gezegd'.
Het bleek dat ze dus ook al roze spulletjes gekocht had :laughcry:

Hier is het nooit meer goedgekomen, o.a. doordat zij graag een meisje wilde. Ze toont ook weinig interesse in ons zoontje, terwijl we voor mijn zwangerschap elk weekend bij haar en haar vriend te vinden waren. Er is nog wel meer voorgevallen hoor, tijdens en na mijn zwangerschap, dus niet alleen de geslachtsopmerking :wink:

Inmiddels is mijn schoonzusje zwanger en ik hoop zooooo dat zij een meisje krijgt. Dan kan schoonmoeder daar lekker mee tutten :yes:
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Okt 2013 17:17

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Is er niet serieus iets aan de hand met hem? Ik bedoel, van die schoonmoeder vind ik het gewoon een erg onsympathieke opmerking, maar bij die vader klinkt het haast alsof er iets niet helemaal goed zit bij hem. Reageert hij wel vaker zo vreemd op dingen, dus niet per se rotopmerkingen, maar gewoon raar of onaangepast?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 24 Okt 2013 17:18

Re: Teleurgesteld met geslacht baby

Mijn nichtje kreeg laatst inderdaad twee boekjes van Nijntje, twee dvd's van Nijntje en haarknipjes. Mijn dochter stond erbij. Zij kreeg een paar weken later een sullig boekje van 3 euro van de action. Tja... daar iets van zeggen doe ik niet, want het is natuurlijk wel iets dat je krijgt, maar het doet eigenlijk wel pijn. Zeker het idee dat mijn dochter dat straks gaat begrijpen.

Ik vind het wel goed dat je vriend heeft gezegd hoe boos hij is, maar zo jammer dat dat niets uithaalt. Ik zou ze in hun eigen.sop gaar laten koken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers