Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Logeren

<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2018 12:41

Logeren

Wanneer ging jullie baby (of ouder kind) voor het eerst logeren?

En daarna?
Gaan ze regelmatig ergens logeren, ook als jullie als ouders bijv. niets bijzonders hebben?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Jun 2018 12:45

Re: Logeren

De eerste keer dat de oudste ging logeren was met 6 maanden. De jongste ging met 6 weken. Beide keren zodat wij samen naar Lowlands konden. Sinds de oudste er is gaan ze ieder jaar dat weekend naar mijn ouders.
Voor de rest gaan ze nooit uit logeren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 29 Jun 2018 12:51

Re: Logeren

Tijs ging voor het eerst een paar dagen bij mijn ouders logeren toen hij bijna 6 maanden was.
Wij hadden een bruiloft waar we ceremoniemeesters waren en mijn ouders zijn toen in Brabant in de buurt op een camping gaan staan en Tijs logeerde bij hun.
In totaal heeft hij daar 2 nachtjes geslapen en wij 2 nachtjes in een hotel.

Nina was ook 6 maanden toen ze voor het eerst met haar broer mee ging logeren, omdat wij een weekendje weg gingen.

Toen Nina er net was, heeft Tijs regelmatig een nachtje bij de opa's en oma's geslapen. Zonder specifieke reden dus echt, gewoon voor de gezelligheid. Dit gebeurt nu ook nog wel, soms beide, soms maar eentje.

Moet ook zeggen dat wij vanaf dat beide kindjes 3 maanden waren ook wel 1x per maand bij mijn schoonouders slapen.
Zij wonen aan de andere kant van het land, dus als wij die kant op gaan doen we dat vaak incl. een nachtje slapen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2018 12:51

Re: Logeren

De oudste met 1,5 jaar ofzo pas. Het was nooit eerder aan de orde/nodig, en vriend en ik voelden de behoefte ook niet om 'zomaar' iets zonder T te doen. Liever waren we gewoon samen :) Met M zal het denk ik wel eerder voorkomen, gewoon omdat ons gezin drukker is geworden. Maar vanwege bv zal ik het niet snel doen.

Ik heb mijn moeder gevraagd of zij in sept (dan is M een half jaar) op beide kids wil passen voor 3 dagen plus nachten. Vriend moet naar Rome en we hadden bedacht dat ik dan daarheen kon vliegen zodat we een paar dagen samen konden zijn. Helaas ziet mijn moeder het niet zitten, vindt M nog te jong. Snap ik helemaal! We durfden het al bijna niet te vragen haha

Als er niks bijzonders is brengen we ze niet zomaar weg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jun 2018 12:57

Re: Logeren

De oudste toen ze volgens mij een half jaar was. Daarna nog 1 keer alleen. En afgelopen winter met hun 2en. Dit was geen succes. Dus sinds dien zijn ze nog niet weer uit logeren geweest. Sinds een maand slaapt de jongste eindelijk door dus ik hoop dat het nog wel weer eens kan.

Ze kunnen alleen bij mijn ouders slapen.
2014 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jun 2018 12:59

Re: Logeren

Vanaf 3.5 maanden is ze met regelmaat aan het logeren. Voornamelijk omdat we iets hebben. En soms omdat het praktisch is: wanneer mijn moeder op vakantie is dan blijft V een nacht bij mn schoonouders en vv ipv dat we haar in de avond halen en dat ze dan weer de volgende ochtend wordt opgehaald.

Volgende week wordt ze wel al in de ochtend weggebracht en blijft ze tm zaterdagavond. Ze zou ook vanaf later op de vrijdagmiddag kunnen...maar ik vind het wel lekker even een dagje niet te hoeven zorgen en rekening te houden met.

Ze logeert bij opa's en oma's, haar ooms en haar oom en tante.
Laatst gewijzigd door Jip op 29 Jun 2018 13:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2018 13:04

Re: Logeren

Toen onze zoon 7 weken was zijn wij één nachtje weg geweest. M'n moeder paste toen op, maar kwam wel bij ons in huis. Toen hij bijna 3 maanden was, heeft ie voor 't eerst bij opa en oma gelogeerd.

Hij logeert nog steeds regelmatig bij opa's en oma's of tante en oom, vooral de nichtjes vinden dat geweldig. Dan mag ie bij hen op de kamer. Meestal is 't één nachtje, soms twee of drie als we een weekendje weg zijn en eenmalig was ie twee weken bij m'n moeder.

Eigenlijk hebben we altijd wel plannen, nooit zomaar te logeren. Maar we hebben al best vaak plannen en dus logeeradres nodig dus zomaar zou ik niet snel doen. Heb dat ook niet nodig voor m'n gevoel. Als je 't wel nodig hebt en het kan, zeker doen. (al zou ik dan zeggen ga dan direct wat leuks doen).
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Jun 2018 13:07

Re: Logeren

S was 7 maanden, toen had de gastouder vakantie en wij een week later pas dus logeerde hij twee nachten bij mijn ouders. Dat was het jaar daarna ook zo en ook weleens in de kerstvakantie een nachtje. Nu is dat ivm de overstap naar het kinderdagverblijf niet meer aan de orde en afgelopen jaar had ik verlof maar is S wel gaan logeren omdat hij dat zelf heel graag wilde.

Elk jaar gaan we een weekend weg met onze vriendengroep, sinds ik kinderen heb, heb ik het verkort naar 1 nacht en afgelopen jaar ben ik ‘s avonds ook naar mijn ouders gegaan en daar gaan slapen ivm de borstvoeding, maar dat is dus ook een reden om ze te laten logeren.

M is nog nooit uit logeren geweest, over 2 weken gaat hij voor het eerst 2 nachtjes met S bij mijn ouders slapen, dan is hij 13 maanden, omdat wij echt nog wat klusjes in huis af moeten maken, oa de verwarmingen spuiten en de slaapkamerdeuren van de jongens schilderen.

Bij iemand anders dan mijn ouders hebben ze nog niet geslapen, mijn ouders genieten er heel erg van S ook dus win win.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 29 Jun 2018 13:08

Re: Logeren

Oudste was 4 maanden, we hadden beide late dienst. Gezien hij doorsliep was laten logeren handiger dan om22.30 ophalen en nog 50km terug naar huis rijden.
Jongste weet ik niet meer vanaf welke leeftijd. Ze gaan zo nu en dan, laatste keer is 3 mnd geleden. Bij opa en oma altijd van beide kanten. Oudste logeert weleens voor de lol bij een vriendje /vrienden van ons.

Als ze bij opa en oma logeren doen wij altijd wel iets dat wij liever zonder kids doen, we zijn nooit gewoon thuis dan.

Ik vind het heel prettig dat onze kids zonder moeite bij de opa s en oma s logeren, ze genieten er echt van.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jun 2018 13:42

Re: Logeren

E ging met 3mnd logeren omdat wij naar Phil Collins gingen. Sindsdien logeert ze vaker bij 1 van de oma's, meestal als we iets hebben maar soms omdat het praktischer is.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Jun 2018 13:46

Re: Logeren

De oudste vanaf een week of 8. De jongste vanaf 10 weken denk ik. Ze gaan allebei van jongs af aan bijna maandelijks wel logeren. Meestal bij mijn ouders een weekend per maand, en soms bij m’n schoonouders.
#teammaple🍁
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2018 14:28

Re: Logeren

De oudste was zeker een jaar voordat ik daar behoefte aan kreeg. Nu proberen we ongeveer ieder kwartaal te laten logeren zodat het gewoon blijft. Mijn vriend en ik gaan dan uit eten of naar de bios.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 29 Jun 2018 14:37

Re: Logeren

R. heeft nu twee keer bij mijn ouders gelogeerd. De eerste keer met 13 maanden ofzo. Daarvoor vond ik het zelf echt geen fijn idee en het was ook nooit nodig. Nu nog steeds niet per se maar wil hem er wel aan laten wennen. Ergens anders dan bij mijn ouders wil ik nog niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Jun 2018 14:46

Re: Logeren

T slaapt regelmatig bij mijn schoonouders omdat we iets hebben.
Soms breng ik hem ook op maandagavond ipv dinsdagochtend. Dinsdag is hun vaste oppasdag.
Dan hoeft hij niet om 6 uur uit bed. Hij vindt het geweldig.
2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 29 Jun 2018 15:00

Re: Logeren

Marin schreef:Toen onze zoon 7 weken was zijn wij één nachtje weg geweest. M'n moeder paste toen op, maar kwam wel bij ons in huis. Toen hij bijna 3 maanden was, heeft ie voor 't eerst bij opa en oma gelogeerd.

Hij logeert nog steeds regelmatig bij opa's en oma's of tante en oom, vooral de nichtjes vinden dat geweldig. Dan mag ie bij hen op de kamer. Meestal is 't één nachtje, soms twee of drie als we een weekendje weg zijn en eenmalig was ie twee weken bij m'n moeder.

Eigenlijk hebben we altijd wel plannen, nooit zomaar te logeren. Maar we hebben al best vaak plannen en dus logeeradres nodig dus zomaar zou ik niet snel doen. Heb dat ook niet nodig voor m'n gevoel. Als je 't wel nodig hebt en het kan, zeker doen. (al zou ik dan zeggen ga dan direct wat leuks doen).


Ik moet ook zeggen dat als de kindjes 'zomaar' uit logeren gaan, wij dan uiteindelijk ook altijd wel lekker samen iets plannen om te doen.
Al is het maar lekker samen shoppen ofzo, haha.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Jun 2018 15:02

Re: Logeren

Toen M. een anderhalf jaar was ging ze voor het eerst logeren. En nu af en toe als we wat te doen hebben.
Vanavond gaat ze (2,5 jaar) voor het eerst zomaar logeren, omdat mijn zus dat zo gezellig vindt.
Ik verheug me nu al op morgen uitslapen.
Laatst gewijzigd door Meg op 29 Jun 2018 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2018 15:05

Re: Logeren

Snirp schreef:
Marin schreef:Toen onze zoon 7 weken was zijn wij één nachtje weg geweest. M'n moeder paste toen op, maar kwam wel bij ons in huis. Toen hij bijna 3 maanden was, heeft ie voor 't eerst bij opa en oma gelogeerd.

Hij logeert nog steeds regelmatig bij opa's en oma's of tante en oom, vooral de nichtjes vinden dat geweldig. Dan mag ie bij hen op de kamer. Meestal is 't één nachtje, soms twee of drie als we een weekendje weg zijn en eenmalig was ie twee weken bij m'n moeder.

Eigenlijk hebben we altijd wel plannen, nooit zomaar te logeren. Maar we hebben al best vaak plannen en dus logeeradres nodig dus zomaar zou ik niet snel doen. Heb dat ook niet nodig voor m'n gevoel. Als je 't wel nodig hebt en het kan, zeker doen. (al zou ik dan zeggen ga dan direct wat leuks doen).


Ik moet ook zeggen dat als de kindjes 'zomaar' uit logeren gaan, wij dan uiteindelijk ook altijd wel lekker samen iets plannen om te doen.
Al is het maar lekker samen shoppen ofzo, haha.


Ja precies, wel zo leuk (en makkelijk) ook. Wij hebben wel eens gehad dat we O weg hadden gebracht naar schoonzus en toen hadden we een paar uur samen voordat we zelf weg moesten (kwam zo uit). Zaten we thuis samen op de bank van eeh en nu? Voelde zo vreemd haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2018 15:10

Re: Logeren

Marin schreef:Eigenlijk hebben we altijd wel plannen, nooit zomaar te logeren. Maar we hebben al best vaak plannen en dus logeeradres nodig dus zomaar zou ik niet snel doen. Heb dat ook niet nodig voor m'n gevoel. Als je 't wel nodig hebt en het kan, zeker doen. (al zou ik dan zeggen ga dan direct wat leuks doen).

Ik heb het niet nodig, maar ik ging zelf vroeger nooit logeren en toen ik zelf wilde logeren was het 1 groot drama. Mijn ouders hadden ook geen auto, dus ik moest wachten tot mijn moeder de volgende ochtend de eerste bus kon pakken om mij weer op te halen. Later nog een keer een logeerpartijtje gehad bij m'n buurmeisje (ik kon mijn broer letterlijk horen praten op de zolderkamer ernaast, zo dichtbij) en alsnog ben ik midden in de nacht naar huis gegaan want ik vond het vreselijk. Later met vriendjes, deed ik altijd de eerste nacht bij hun geen oog dicht.

Ik wil dus eigenlijk dat G er wel aan went, want als het een keer moet vind ik het echt zielig als het zo'n drama wordt als bij mij vroeger. Ik ben alleen een beetje bang dat als we haar nu laten logeren dat ze in de war raakt ofzo en bijv. daarna niet meer doorslaapt.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Jun 2018 15:10

Re: Logeren

Ik denk vanaf een maand of 5/6, eerst incidenteel nu iig elke schoolvakantie wel een keertje bij oma, vooral omdat oma dat zo gezellig vind.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Jun 2018 15:11

Re: Logeren

Snirp schreef:
Marin schreef:Toen onze zoon 7 weken was zijn wij één nachtje weg geweest. M'n moeder paste toen op, maar kwam wel bij ons in huis. Toen hij bijna 3 maanden was, heeft ie voor 't eerst bij opa en oma gelogeerd.

Hij logeert nog steeds regelmatig bij opa's en oma's of tante en oom, vooral de nichtjes vinden dat geweldig. Dan mag ie bij hen op de kamer. Meestal is 't één nachtje, soms twee of drie als we een weekendje weg zijn en eenmalig was ie twee weken bij m'n moeder.

Eigenlijk hebben we altijd wel plannen, nooit zomaar te logeren. Maar we hebben al best vaak plannen en dus logeeradres nodig dus zomaar zou ik niet snel doen. Heb dat ook niet nodig voor m'n gevoel. Als je 't wel nodig hebt en het kan, zeker doen. (al zou ik dan zeggen ga dan direct wat leuks doen).


Ik moet ook zeggen dat als de kindjes 'zomaar' uit logeren gaan, wij dan uiteindelijk ook altijd wel lekker samen iets plannen om te doen.
Al is het maar lekker samen shoppen ofzo, haha.


Ja heerlijk. Afgelopen maandag bracht ik T weg na het avondeten en toen ik terugkwam hadden wij zoiets van Hmm nee geen zin in een serie. Toen hebben we op het terras gezeten met een wijntje en een hapjesschaal :smile:
Gewoon omdat het kon.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jun 2018 15:12

Re: Logeren

Waarschijnlijk ga ik over een week of vier een nachtje met N bij m'n moeder slapen. Met mijn verjaardag eind september willen we een weekendje weg met z'n tweeën en dan komt m'n moeder als het goed is in ons huis op haar passen. Nog geen plannen om haar alleen te laten logeren, maar misschien dat we dat over een paar maanden ook eens gaan proberen (al vind ik dat wel spannend!).
❤ 7 juni 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Jun 2018 15:16

Re: Logeren

De oudste was 1,5 toen ze voor het eerst ging logeren. Toen hadden wij een feestje.
De jongste toen hij twee was voor het eerst. Omdat ik vroeg een cursus had en ik hem dan niet eerst nog weg hoefde te brengen.
Sinds de oudste 3,5/4 is gaat ze soms bij mijn schoonouders logeren in de vakantie gewoon voor de gezelligheid.
Vannacht logeren ze voor het eerst samen bij mijn schoonouders.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jun 2018 15:51

Re: Logeren

Ooh heerlijk als dat kan! Logeren bij opa en oma.

Mijn schoonouders zijn oud en ziek, mijn eigen vader is overleden en mijn moeder is juist nog jong en druk met werk en haar boerderij. Ik heb ook moeizaam contact met mijn moeder (ze had zelf nog een kind van 11 toen ze oma werd, was en is er nog niet aan toe en hoeft mijn kinderen niet zo nodig te zien). Dus logeerpartijtjes bij grootouders zitten er niet in.

Over een paar weken gaat T. op kamp en I. bij mijn zusje logeren. Kunnen wij even met z'n tweeën weg, dat doen we zelden. Toen T. klein was woonde mijn zusje nog in een studentenhuis. Hij heeft toen wel een keer bij mijn beste vriendin gelogeerd.

Ik ben jaloers op jullie!

We hebben wel regelmatig betaalde oppas zodat we uit eten kunnen of zo. Dat deden we al voor het eerst toen T. een paar maanden oud was. Ik ben wel heel blij met ons fijne oppaspooltje. Er is er altijd wel één die kan komen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Jun 2018 16:38

Re: Logeren

Mijn dochter was 3 jaar toen ze voor het eerst ging logeren, mijn zoon was 4 jaar. Mijn dochter gaat regelmatig uit logeren, soms bij een vriendinnetje, regelmatig bij mijn schoonzus en dan ook nog 1 keer per jaar op schoolkamp en 1 keer tijdens de kindervakantieweek.

Mijn zoon heeft in heel zijn leven nu 3 keer gelogeerd, 2 keer bij opa en oma en 1 keer op kamp (maar daar was ik ook bij). Hij vindt het niet leuk en wil verder niet logeren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2018 16:39

Re: Logeren

Cotton, for what it's worth, O lijkt daar totaal geen last van te hebben. Hij slaapt gewoon weer goed bij ons daarna. Hij slaapt wel altijd langer bij m'n schoonmoeder. Of omdat het echt doodstil daar is of omdat ze 'm gewoon niet hoort :laughcry:.

En ik snap je beweegreden goed!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi