Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten verbouwing

<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 13:12

Kosten verbouwing

Hoi!
Ik heb een heel mooi huis gezien op Funda, écht voor ons een ideaal huis. In een leuke wijk, in de woonplaats waar wij nu ook wonen en willen blijven wonen, 4 slaapkamers, mooie tuin op het zuiden, kindvriendelijke buurt.. Perfect voor ons. De vraagprijs ligt zo'n 30.000 euro onder de max hypotheek die wij kunnen krijgen, dus dat is ook mooi.

Er zijn alleen een paar dingetjes in het huis die aangepast moeten worden. Er ligt een hele lelijke plavuizen vloer op de benedenverdieping, die zou ik er graag uit willen halen en willen vervangen door een houten vloer of een laminaatvloer. En de badkamer is heel oud. En mosgroen, zo lelijk! De keuken is wel prima, niet heel mooi maar ook niks mis mee, dus die zouden we iig voorlopig zo houden.

Om te kijken of het financieel haalbaar is ben ik een beetje op zoek naar een realistisch beeld van de kosten van het verbouwen van een huis.
Zoals gezegd gaat het dus om een nieuwe badkamer en een nieuwe vloer op de benedenverdieping. Verder alleen wat schilderwerk en de aankleding natuurlijk. De slaapkamers zullen we pas gaan aanpakken als we ze nodig hebben.

Heeft iemand een soortgelijke verbouwing achter de rug?
Wat heeft dit bij jullie gekost?
Hebben jullie alles zelf gedaan of laten doen?
<<

Anoniem193

Bericht 24 Okt 2013 13:14

Re: Kosten verbouwing

Ik denk dat je die 2 aanpassingen voor 15k wel moet kunnen laten uitvoeren.

Vergeet niet dat je meer hebt te betalen, kosten voor de notaris, kosten voor de hypotheek, eventueel nog makelaar voor aankoopbemiddeling.
<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 13:23

Re: Kosten verbouwing

Ja dat klopt, en we moeten ons huidige huisje ook nog zien te verkopen natuurlijk.. 15k, ja? Ik had minder gehoopt, haha.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Okt 2013 13:44

Re: Kosten verbouwing

natuurlijk kan het minder, maar je hebt het over een houten vloer of laminaat. Daar kan al 5000,- verschil in zitten.
Verder heb je het over de badkamer, maar is dat alleen een douche en 1 wasbak of een douche, dubbele wasbak, bad en wc?
Zit zo een paar duizend verschil in ;)
<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 13:47

Re: Kosten verbouwing

Ja daar heb je een punt. Ik hoef nooit persé van die hele luxe dingen, maar het is natuurlijk wel een huis waar we voorlopig niet meer weggaan, dus het is ook zonde om iets cheaps te gebruiken om de kosten te drukken. Lastig!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Okt 2013 13:53

Re: Kosten verbouwing

Ik zou een aannemer vragen of die eens mee wil tijdens een bezichtiging.
Dan heb je een duidelijker beeld dan dat je hier krijgt denk ik. De aannemer zal dan ook het arbeidsloon meerekenen.
Van daaruit kun je zelf gaan kijken naar goedkopere alternatieven voor zowel de aannemer als de materialen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 13:59

Re: Kosten verbouwing

Mijn zwager heeft een eigen klusbedrijf, ik hoop dat hij ons wil helpen tegen gereduceerd tarief..

Ik ben overigens veel te voorbarig hoor, ik heb vandaag alleen nog maar het huis op funda zien staan. Ik praat hier over het huis alsof we het allang gekocht hebben, haha!
<<

Anoniem193

Bericht 24 Okt 2013 14:31

Re: Kosten verbouwing

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Okt 2013 14:48

Re: Kosten verbouwing

Elliot schreef:Mijn zwager heeft een eigen klusbedrijf, ik hoop dat hij ons wil helpen tegen gereduceerd tarief...


Dit scheelt wel! Ik zou hem dus bij een bezichtiging meenemen.
Juist goed dat je hier nu al zover over nadenkt. Lullig als je het achteraf niet kunt betalen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem23

Bericht 24 Okt 2013 16:16

Re: Kosten verbouwing

Ik heb er geen ervaring mee maar als het echt niet anders kan zou je de badkamer bijvoorbeeld toch ook nog even uit kunnen stellen?

En ik vind het een goede tip om je zwager mee te nemen! Weet je meteen waar je aan toe bent.
<<

Anoniem28

Bericht 24 Okt 2013 18:32

Re: Kosten verbouwing

Kun je de nieuwe vloer niet over de tegels heen leggen? Scheelt je een hoop kosten.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Okt 2013 21:48

Re: Kosten verbouwing

Nu ben ik benieuwd welk huis het is :razz: Wij hebben de badkamer ook helemaal gedaan, maar alle (bijna) al het materiaal kwam van bouwmarkten en mijn vader en schoonvader hebben alles zelf gedaan. Ik denk dat we rond de 4000 euro kwijt zijn geweest. En het is nog altijd mijn favo ruimte in ons huis, haha.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 24 Okt 2013 21:53

Re: Kosten verbouwing

Ik denk dat t vooral afhankelijk is van de oppervlaktes en wat je wil. Bij kleine badkamer en geen dure/ grote vloer kun je als je veel zelf doet best klaar zijn voor 5000 euri. Maar wil je meer luxe of duurdere producten dan ben je zo 15000 kwijt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Okt 2013 16:05

Re: Kosten verbouwing

Ik zou kijken hoeveel ruimte er nu nog onder de deuren e.d. zit. Past er nog een vloer + ondervloer overheen?
Wij hebben dat wel gedaan, plavuizen eruit halen en weer egaal maken kost heel veel tijd en geld. Wanneer het erover heen kan is het ook prima (tenzij er vloerverwarming in zit).

Badkamer ligt er volgens mij ook vooral aan wat je zelf wilt. Wil je alles veranderen of opnieuw tegelen, wc, wastafel, douchehok. Wil je het op dezelfde plaats of moeten er afvoeren e.d verlegd worden.
Ik denk dat je dit het beste aan je zwager kan vragen.
<<

Anoniem17

Bericht 28 Okt 2013 08:48

Re: Kosten verbouwing

We hebben besloten om er serieus mee door te gaan. Ik ga straks de makelaar bellen om een bezichtiging in te plannen en wil dan meteen vragen of zij ons kunnen helpen bij de verkoop van ons appartementje. Zo spannend!

Ik heb er van het weekend met m'n ouders en vriend veel over gesproken, en we willen inderdaad even kijken of het mogelijk is om over de huidige vloer heen te leggen. De badkamer willen we in eerste instantie alleen wit maken (tegels schilderen met van dat speciale tegelverf, evt. een witte toiletpot zoeken en de groene wastafel vervangen door zo'n badkamerkastje met wastafel. Dan ziet 't er waarschijnlijk al een stuk beter uit en kunnen we nog even doorsparen voor een nieuwe badkamer.

Nja, eerst maar eens gaan kijken, zo spannend!!
<<

Anoniem23

Bericht 28 Okt 2013 10:52

Re: Kosten verbouwing

Spannend Elliot! Veel plezier en succes.
<<

Anoniem66

Bericht 28 Okt 2013 11:04

Re: Kosten verbouwing

Je hoeft inderdaad niet alles meteen te doen he. Hier is de badkamer ook oud en zo zijn er nog tig andere dingen die verbouwd of vervangen moeten worden. Maar dat komt allemaal wel door de jaren heen. Elke keer een beetje sparen.

We hebben nu onze keuken 10 m2 uitgebouwd. We hebben heel veel zelf gedaan en alleen de dingen laten doen die we echt niet konden. Als de aannemer alles zelf zou dien zouden we €30.000 kwijt zijn. Nu rond de €8000. Je kunt veel meer dan je zelf denkt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 28 Okt 2013 12:03

Re: Kosten verbouwing

Luce schreef:Je hoeft inderdaad niet alles meteen te doen he. Hier is de badkamer ook oud en zo zijn er nog tig andere dingen die verbouwd of vervangen moeten worden. Maar dat komt allemaal wel door de jaren heen. Elke keer een beetje sparen.

We hebben nu onze keuken 10 m2 uitgebouwd. We hebben heel veel zelf gedaan en alleen de dingen laten doen die we echt niet konden. Als de aannemer alles zelf zou dien zouden we €30.000 kwijt zijn. Nu rond de €8000. Je kunt veel meer dan je zelf denkt.


Wat zijn dan zoal de dingen die je zelf hebt kunnen doen? Wij willen op termijn de garage voor een gedeelte bij de keuken betrekken om een woonkeuken te maken. Vriend is handig, ik absoluut niet. We hebben wel veel handige mensen in de familie. Ik vraag me af wat we dan echt zelf zouden kunnen doen en wat de dingen zijn die we het beste zouden kunnen uitbesteden.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem66

Bericht 28 Okt 2013 12:43

Re: Kosten verbouwing

Even denken, weet niet tot in detail wat man zelf heeft gedaan, maar o.a: sloopwerk, fundering, binnenmuren metselen, beton storten, dak etc. Mijn man had het nog nooit gedaan, maar het bleek niet moeilijk dus heeft hij veel zelf kunnen doen.
<<

Anoniem 63

Bericht 28 Okt 2013 21:12

Re: Kosten verbouwing

Moet je wel twee rechterhanden hebben, zowel man als ik kunnen al amper een schilderij ophangen :laughcry:


Gaaf dat jullie ervoor gaan Elliot, succes!
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 10:58

Re: Kosten verbouwing

-

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers