Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 18 Okt 2020 10:57

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben nu ruim een jaar bezig en het zit echt wel beter, krult echt wel meer en pluist niet meer zo.
Heb wel vaak schilfers en jeuk op mn hoofd, zou dit kunnen komen door het ploppen en door deepco? Tijdens deepco doe ik mn haar in een douchemuts en dan daarover een handdoek, en dat gaat misschien juist broeien waardoor ik dus al die schilfers en jeuk krijg?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Okt 2020 14:58

Re: Curly Girl Method - topic!

Libelle, ik had die schilfers ook heel erg. Paar weken geleden toch maar eens mee naar de huisarts gegaan en ik bleek flinke eczeem op mijn hoofdhuid te hebben. Geen idee of het met curly of de producten te maken had, maar het is nu gelukkig over. Voor de zekerheid was ik nu toch weer íets vaker mijn haren (ongeveer twee keer per week).
Mijn huisarts gaf aan dat ik echt niet zo lang met die schilfers had hoeven doorlopen, want dat het niet vanzelf over gegaan zou zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Nov 2020 14:36

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben de afgelopen tijd ook weer bezig met deze methode. Het blijft een beetje vogelen wat ik nou nodig heb+ ik dacht altijd moisture maar ik heb nu toch ook maar wat proteine toegevoegd aan mijn routine.

Ik doe wel een hele luie variant want ik sla styling meestal helemaal over. Enerzijds omdat ik nog geen 1 stylingproduct heb gevonden waarmee ik uit de voeten kan (mijn haar wordt er klitterig en viezig van) en anderzijds omdat ik gewoon helemaal geen zin in heb in al dat gedoe en de tijd die het kost. Insta filmpjes kijken van hoe andere mensen wel geweldige routine hebben doe ik dan weer wel :) Maar zelf draag ik m'n haar toch 9 van de 10 keer in een knot, en ik sport 5 x per week waardoor een kapsel nooit lang blijft.

Maar goed, van de week heb ik the whole shebang weer eens gedaan: wassen, deepco, uitspoelen, leavein, smoothie, gel, en erna föhnen, en ik was toch redelijk blij met het resultaat:

* weg *

Zeker wel frizz bovenop maar deze kruldefinitie is voor mijn doen heel OK. Ik ga binnenkort ook weer eens voor een knipbeurt bij een krullenkapper.

Als iemand nog tips heeft voor styling? Mijn haar wordt er zo plakkerig van, ik kan er niet lekker met mn handen doorheen en dat haat ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 07 Dec 2020 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2020 16:34

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb geen tips maar wow prachtig je haar zo!
<<

Anoniem313

Bericht 26 Nov 2020 16:37

Re: Curly Girl Method - topic!

Thanks Car!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 26 Nov 2020 16:38

Re: Curly Girl Method - topic!

Super mooi, Caulfield! Volgens mijn kapper is een gel onmisbaar maar ik háát harde krullen dus ik hou het bij de tube andrelon krullenspul , maar mijn haar is wel echt mooier als zij het stijlt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Nov 2020 17:05

Re: Curly Girl Method - topic!

Maar Gijs het idee is dat je die harde krullen dus weer zacht knijpt he! Niemand wil harde krullen, van die droge instant noodles :) Zodra het droog en hard is ga je crunchen: knijpen (met je handen of met een doek) tot het zacht is.

Caulfield prachtig!
#teammaple🍁
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 26 Nov 2020 19:56

Re: Curly Girl Method - topic!

Wauw, mooi mooi!
<<

Anoniem313

Bericht 07 Dec 2020 11:38

Re: Curly Girl Method - topic!

Vandaag heb ik voor het eerste sinds lang weer eens een kappertje gepakt! Best blij met het resultaat, er hoefde maar weinig af en ik heb weer goeie tips gekregen voor styling.

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Dec 2020 11:50

Re: Curly Girl Method - topic!

Je staat ook lekker confident op de foto. Mooi!
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Dec 2020 12:28

Re: Curly Girl Method - topic!

Heel mooi!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Dec 2020 12:33

Re: Curly Girl Method - topic!

Prachtig! Fijn dat je weer tips hebt en dat er niet veel af hoefde! Dan had je het blijkbaar goed verzorgd.
Grappig om eens een foto van je te zien, in mijn hoofd lijken de leden hier meestal gewoon hun avatar plaatje.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Dec 2020 17:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Het zit heel mooi! Welke kapper ben je geweest?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Dec 2020 17:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Zo hallo zus, wat lijken jullie zeg. Leuk! En mooi haar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Dec 2020 17:25

Re: Curly Girl Method - topic!

Mooi! Je wenkies trouwens ook!
<<

Anoniem313

Bericht 07 Dec 2020 19:06

Re: Curly Girl Method - topic!

Thanks ladies!

Taeda, ik was bij Crowned in Purpose, een nieuwe, op de Binnenweg in Rotterdam.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Dec 2020 10:55

Re: Curly Girl Method - topic!

Trouwens wat loop ik dit topic te monopoliseren, hoe gaat het met de rest! Where my curlies/wavies at?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 08 Dec 2020 11:12

Re: Curly Girl Method - topic!

Caulfield wat ben je mooi! Met je mooie krullen, want daar gaat dit topic om ;)
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 17 Jan 2021 21:57

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben ook begonnen met CG, ik heb slag van mijzelf en best gewillig haar. 2a denk ik. Benieuwd wat het gaat doen.

Ik heb dit topic doorgelezen, jullie doen er dus niets aan haarlak in? Ik deed altijd wax en haarlak in mijn haar waardoor het lekker volume had. Hoop dat ik dat hiermee ook houd.

Deels probeer ik dit ook omdat ik al van jongs af aan een droge hoofdhuid heb met bij vlagen ook echt rode plekken en schilfers en veel jeuk.

Char, wat heb jij daar van de huisarts voor gekregen en hoe snel werkte dit? Ik ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest, dacht altijd dat ik erge roos had tot mijn kapster eens zei dat mijn hoofdhuid juist droog was ipv dat het roos was.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2021 22:06

Re: Curly Girl Method - topic!

Klopt, ik gebruik dat iig niet.
Goed om CG te gaan als je een droge hoofdhuid hebt! Haren wassen maakt je hoofdhuid droger. Ik heb ook altijd een droge huid gehad (nog steeds wel trouwens), maar door maar eens per week te wassen scheelt het wel.
#teammaple🍁
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 17 Jan 2021 22:20

Re: Curly Girl Method - topic!

Dat klinkt hoopvol, ik hoop dat dat bij mij ook het geval is! :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2021 22:23

Re: Curly Girl Method - topic!

Hoop ik ook!

Je hebt een slag zei je, weet je welk krultype je hebt? 2a ofzo?
En welke producten gebruik je nu? (Welke shampoo, masker, conditioner, leave in en stylingproduct?)
#teammaple🍁
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 17 Jan 2021 22:31

Re: Curly Girl Method - topic!

Viva schreef:Ik ben ook begonnen met CG, ik heb slag van mijzelf en best gewillig haar. 2a denk ik. Benieuwd wat het gaat doen.

Ik heb dit topic doorgelezen, jullie doen er dus niets aan haarlak in? Ik deed altijd wax en haarlak in mijn haar waardoor het lekker volume had. Hoop dat ik dat hiermee ook houd.

Deels probeer ik dit ook omdat ik al van jongs af aan een droge hoofdhuid heb met bij vlagen ook echt rode plekken en schilfers en veel jeuk.

Char, wat heb jij daar van de huisarts voor gekregen en hoe snel werkte dit? Ik ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest, dacht altijd dat ik erge roos had tot mijn kapster eens zei dat mijn hoofdhuid juist droog was ipv dat het roos was.


Ik herken precies wat jij schrijft qua klachten. En ik dacht ook altijd dat die jeuk normaal was. Maar zodra de huisarts keek zei ze al dat dit duidelijk eczeem was.... Dus echt even naar laten kijken, zou mijn advies zijn!
Ik kreeg een lotion die ik twee keer per dag op mijn hoofdhuid moest doen en een shampoo die ik twee keer per week moest gebruiken. Die shampoo was echt verschrikkelijk, want ik kreeg er touwhaar van. Ik geloof dat ik het een week of drie-vier moest gebruiken. Het is helaas wel iets wat vaak weer terug komt na een tijdje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2021 23:41

Re: Curly Girl Method - topic!

Ah ja eczeem gaat niet zomaar weg nee! Jammer dat ‘t soms terug komt char. Wel fijn dat je iets hebt dat werkt.
#teammaple🍁
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 18 Jan 2021 11:39

Re: Curly Girl Method - topic!

Un, ik denk inderdaad dat ik 2a als haartype heb. Ik heb nu eerst budget producten gebruikt om mee te starten. Shampoo heb ik de Schwarzkopf kindershampoo roze, masker heb ik nog niet gedaan, conditioner de aloe Vera van de action, leave in heb ik een beetje conditioner voor gebruikt (ik las dat dat kon) . En stylingproduct heb ik de europrofit gel. Die had mijn man al dus dat was mooi makkelijk. Ziet er eerst niet uit als het opdroogt alleen zodra je dat gaat scrunchen komen er mooie zachte krullen. Ook meer als plukken bij elkaar. Ik had het nu eerst in een hydrofieldoek, daarna deels aan de lucht en laatste deel met de diffuser op koud laten drogen. Het enige wat ik nu wel wat "lastiger" vind is het idee dat je kussen nu supersmerig wordt, dus vaker wassen 😉 zo'n satijnen mutsje mag ik niet op van mijn man haha.
Vanmorgen heb ik mijn haar met mijn handen wat nat gemaakt en weer iets gel erin gedaan en aan de lucht laten drogen, daarna gescrunchd.

Char, O dat klinkt deels wel en deels niet goed, haha. Je hebt nu dan een poos geen last van eczeem en jeuk? Dat klinkt goed, 4 weken touwhaar niet 😉
Even afwegen wordt dat dan.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers