Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2020 11:44

Re: Curly Girl Method - topic!

Urban Naked schreef:Wat ellendig HG. Ik verf m’n haar niet nee. Maar als ik echt grijs zou worden in de komende jaren dan zou ik dat wel gaan doen. Volgens mij kan olaplex goed werken, caulfield deed/doet dat wel eens, ik zal haar eens een por geven.


Bedankt voor alle tijd die je neemt om mijn haarvragen te beantwoorden. Word jij er inmiddels ook al moedeloos van?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Jan 2020 11:50

Re: Curly Girl Method - topic!

Van jouw haar? Een beetje. Ik zou het fijn vinden als het wat voor je zou doen, gezien alle tijd en geld die je er in steekt. Het liefst zou ik willen dat je naar mijn favoriete krullenkapper gaat omdat zij heel goed kan zien wat je haar nodig heeft en dan echt op maat advies kan geven. Dan ben je gewoon in 1 klap klaar met je zoektocht.
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2020 11:56

Re: Curly Girl Method - topic!

Urban Naked schreef:Van jouw haar? Een beetje. Ik zou het fijn vinden als het wat voor je zou doen, gezien alle tijd en geld die je er in steekt. Het liefst zou ik willen dat je naar mijn favoriete krullenkapper gaat omdat zij heel goed kan zien wat je haar nodig heeft en dan echt op maat advies kan geven. Dan ben je gewoon in 1 klap klaar met je zoektocht.


Nou wie weet, ik ben voor werk weleens in Amsterdam. Dus misschien kan ik het een keer combineren. Ik heb in november mijn haar behoorlijk kort laten knippen, dus voorlopig wil ik even niks meer van de lengte af. Ik heb net weer een bestelling van 72,95 bij haarpro geplaatst, dus het is inderdaad een dure exercitie.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Jan 2020 12:01

Re: Curly Girl Method - topic!

Olaplex kan helpen maar ik vind het lastig er iets zinnigs over te zeggen. Ik weet niet of je het zelf door hebt HG maar je vertelt telkens de helft van het verhaal.

Je zegt bijvoorbeeld dat je je haar zorgvuldig hebt getest maar de uitkomst schrijf je niet op, hoe kan een ander dan advies geven? En met de producten hetzelfde, het is mij totaal onduidelijk wat je gebruikt. Over de shea shampoo zijn door anderen meerdere vragen gesteld, je reageert er wel op maar beantwoord de vraag niet. Er zijn wel 20 soorten shea Moisture shampoo's waarvan een deel met en de helft zonder proteïne.
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Jan 2020 12:20

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb ook heel veel krullen, gebruik niet deze methode maar word altijd wel super goed geknipt en dat maakt je haar echt.
Wat mijn kapster altijd zegt, is dat knippen op de krullenkapper manier voor heel erg veel haar niet werkt. Ze zegt dat het alleen maar mooi is als je heel erg dik haar hebt, en je anders gewoon lelijke krullen krijgt.
Mijn haar heeft heel erg veel krullen, maar totaal ongeschikt voor die manier van knippen. Ik zou er sluik haar van krijgen met dunne punten en minder krullen. Wel knipt ze er heel goed lagen in.

Kan het zijn dat er daar iets mis is gegaan HG?
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2020 12:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Coconut hibiscus curl & shine shampoo en conditioner van shea moisture

Strenghten & restore leave in van shea moisture

Hydrating shampoo en conditioner van boucleme

Haareigenschappen alles gemiddeld, behalve porositeit, ik heb hoge porositeit.

Krul 2c/3a
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2020 12:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Bedankt voor reactie Olive. Zou inderdaad ook best kunnen dat niet goed geknipt is.

Misschien voor de volledigheid, ik laat het aan de lucht drogen en dan pluist het. De krul maakt me niet zoveel uit. Ik wil graag glanzend en gezond haar, daarom ben ik in eerste instantie begonnen met minder wassen en niet meer föhnen. Ik ga ook niet krullen erin kneden of gel gebruiken na leave in. Dus ik doe niet volledig cg. Ik wil de producten inzetten voor gezond haar en mijn vraag is hoe ik het pluis, zonder gebruik van siliconen kan verminderen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Jan 2020 13:14

Re: Curly Girl Method - topic!

Je gebruikt geen gel of mousse? Dat wist ik niet. Dan is mijn advies: gebruik een gel of mousse. Zonder stylingproduct pluist mijn haar ook.
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Jan 2020 15:02

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh! Zonder gel heb ik geen krullen hoor! Dan heb ik pluizige strengen. Ik föhn het niet, maar doe er wel echt iets in na het wassen.
<<

Anoniem326

Bericht 30 Jan 2020 13:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Ga ik dat doen. Ik vind gel eigenlijk erg vervelend. Maar nu ik toch alles wil aangrijpen en proberen ga ik het uitproberen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mrt 2020 10:29

Re: Curly Girl Method - topic!

Even een tip voor een leuke aanbieding. Help je gelijk mijn kapster de crisis door :). Ze heeft echt goede haarproducten.

Afbeelding

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Mrt 2020 10:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Leuk Lady!
Ik heb zelf niks nodig op dit moment maar anderen misschien wel. Heb geen ervaring met de producten die ze heeft trouwens!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Sep 2020 21:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Curly girls hoe gaat het hier?
#teammaple🍁
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Sep 2020 21:13

Re: Curly Girl Method - topic!

Bij mij ligt het even ‘stil’. Ik bleek eczeem op mijn hoofd te hebben en heb daar nu speciale shampoo en lotion voor. Maar vooral die shampoo is echt verschrikkelijk: krijg er een bos gortdroge klitten van. Maar ik wil eerst mijn huid nu even rustig hebben, daarna ga ik weer aan de krullen werken ?
Ik heb wel de stille hoop dat mijn haar met een gezonde hoofdhuid ook mooier wordt. Dus ik pak het na deze kuur wel weer op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Sep 2020 21:28

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh wat balen char! Hopelijk ben je er snel van af!
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 20 Sep 2020 07:41

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik gebruik nog steeds de Shea moisture producten. Van boucleme krijg ik plakkerig haar. De krullen kneden heb ik opgegeven. Ik heb een onregelmatige Krul. Mijn haar is nog steeds erg droog. Olaplex doet ook niet veel. Ik vermoed dat het verven oorzaak is van mijn droge haar.
Het zit niet heel slecht, maar het gewenste resultaat heb ik niet bereikt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2020 08:14

Re: Curly Girl Method - topic!

Jammer! Was je vorig jaar nou eigenlijk naar een krullenkapper geweest?
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 20 Sep 2020 08:27

Re: Curly Girl Method - topic!

Urban Naked schreef:Jammer! Was je vorig jaar nou eigenlijk naar een krullenkapper geweest?


Nee ben pas in januari mee gestart en wilde in maart naar de krullenkapper. Dat is afgezegd en toen is het er eigenlijk niet meer van gekomen. Maar sinds januari is de winst:

- ik was mijn haar minder
- ik föhn mijn haren niet meer steil (alleen bovenop een beetje)
- gebruik shampoo zonder parabenen en siliconen
- mijn haar is voller
- ik heb minder jeuk en eczeem

Dus al met al geen slechte score. Al is mijn haar dus nog steeds erg droog en niet glanzend.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2020 08:32

Re: Curly Girl Method - topic!

En wel veel haarmaskers?

Ben wel benieuwd als je naar een krullenkapper gaat, of die kan zien waar jouw haar behoefte aan heeft. Proteine of hydratatie. Nou, misschien in de toekomst nog eens dan. Minder jeuk is wel al een enorm fijne verandering.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2020 16:08

Re: Curly Girl Method - topic!

Afbeelding

Ik heb heb nog even een collage gemaakt vanmorgen van m’n haar. Het wordt bij mij niet echt meer anders, vorig jaar had ik nog wel ergens de hoop dat m’n krulpatroon richting de 2c zou kruipen maar dat is niet gebeurd. En ik vind dit ook prima eigenlijk. Wel heb ik nog steeds dat wat Taeda ook beschreef een paar blz terug: dat m’n haar na een dag al z’n stevigheid en moisture kwijt is en dat is met refreshen lastig terug te brengen. Maar goed dan steek ik de boel op en dan heb ik er ook geen last van.
#teammaple🍁
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Sep 2020 19:05

Re: Curly Girl Method - topic!

Wauw! Wat een prachtige bos haar! En wat fijn dat je jouw weg erin gevonden hebt.
Echt prachtig, heb je het ook vaak los?
<<

Anoniem326

Bericht 20 Sep 2020 19:36

Re: Curly Girl Method - topic!

Heel erg mooi!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2020 19:45

Re: Curly Girl Method - topic!

Ah dankjulliewel.

Ja ik probeer het wel vaker los te dragen. Almaar meestal doe ik de voorste plukken dan wel vast, anders word ik helemaal krankjorum.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Okt 2020 13:18

Re: Curly Girl Method - topic!

#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 11 Okt 2020 13:30

Re: Curly Girl Method - topic!

Haha, die leest mee op dit topic :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers