Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Jun 2018 10:03

Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Als J op haar rug ligt, wil ze niet naar links kijken met haar hoofdje. We proberen het te stimuleren maar tot nu toe werkt niets. De fles op de andere arm geven, aankleedkussen omdraaien, speeltjes aan die kant leggen, zelf aan die kant staan en praten/zingen, andersom in de box leggen, niets helpt. Het enige wat ze doet is d’r hoofdje recht leggen en vanuit haar ooghoeken kijkt ze dan naar links maar ook alleen als wij daar staan en praten tegen haar of een speeltje rammelen.

Ook als ik zelf het hoofdje naar links leg, houdt ze dat tegen. Ze huilt niet als ik dat probeer, dus ik denk niet dat ze pijn heeft, maar ze werkt wel tegen.

Het rare is, als ze op haar buik ligt of als ik haar recht op vasthou, draait ze wel uit zichzelf haar hoofdje naar rechts en links. Alleen op haar rug niet.

We hebben ook geprobeerd haar op haar zij te leggen en dan kijkt ze wel de linkerkant op, maar dat is alleen maar omdat ze zo ligt en dan is haar hoofdje nog steeds recht op haar romp, i.p.v. dat ze de draai naar links maakt.

Ook merken we dat ze alleen maar haar rechterhandje bestudeerd, deze omhoog doet, ernaar staart, erop sabbelt etc. Proberen we dat met haar linkerarm, dan houdt ze die tegen, die krijgen we niet in haar gezichtsveld zeg maar en zelf heeft ze geloof ik niet door dat er ook een linkerhand bestaat.

Ik heb zelf het idee dat we dit niet meer verder kunnen stimuleren dan wat we nu proberen (meer tips zijn welkom!) dus nu denken we erover om naar de kinderfysio te gaan zodat ze geen afplatting krijgt op haar hoofdje. Of is een osteopaat beter? Het cb zegt dat we het moeten stimuleren, maar wat we doen werkt dus niet.

Wat zijn jullie ervaringen met voorkeurshouding en een kinderfysio of osteopaat?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2018 10:06

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

G had een voorkeurshouding en na 1x osteopaat was dat weg. Ik ging overigens niet eens voor haar voorkeurshouding daar heen :P
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jun 2018 10:17

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Wij zijn met de oudste daarvoor bij de kinderfysio geweest. Ze had door haar voorkeursbouding een vrij erge afplatting. Na 3 maanden was ze er vanaf.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem252

Bericht 20 Jun 2018 10:29

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Ik zou naar een kinderfysio gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Jun 2018 11:24

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Ik zou ook kinderfysio adviseren, maar ik ben er natuurlijk zelf 1 ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Jun 2018 13:32

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Jip schreef:Ik zou ook kinderfysio adviseren, maar ik ben er natuurlijk zelf 1 ;-)

Oh dat wist ik niet haha! Dit is dus wel iets waar een kinderfysio iets mee kan? Ga ik van de week maar even een afspraak maken. Of zou ik eerst langs de huisarts moeten voor een verwijzing? Vind dat altijd zo zonde van mijn tijd haha.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem291

Bericht 20 Jun 2018 13:51

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Wij zijn bij de kinderfysio geweest, hier heb je geen verwijzing voor nodig. Stimuleren hoer hielp ook niet dus al snel een afspraak met de kinderfysio gemaakt, cb zei ook eerst dat dat niet hoefde, maar ik had zoiets
Van hoe sneller we het oppakken des te makkelijker is het aan te pakken
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Jun 2018 17:34

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Dank je wel Hoochie. Ik was ook niet van plan het af te wachten. Maar me er toch een beetje zorgen om dus dan gelijk maar even actie ondernemen ipv het cb af te wachten.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Jun 2018 17:37

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Met J zijn we naar de kinderfysio geweest en zou dat aanraden. Zij is ook bij ons thuis geweest om te kijken hoe we het ingericht hadden en heeft een paar kleine aanpassingstips gekregen. Na een paar maanden was de hele voorkeur en afplatting weg.
Ze heeft overigens wel gecheckt of er een blokkade zat, dat was bij J niet zo. die vond de platte kant gewoon lekkerder liggen.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jun 2018 20:27

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Ik heb met N destijds op het cb gesproken over de voorkeurshouding (en haar toen al scheve hoofdje). Zij vonden het niet nodig, maar ik wel, dus zelf de fysio ingeschakeld. Het was wel degelijk nodig. Goede tips gehad en nuttige metingen. Ze kwam bij ons thuis.
Gewoon doen hoor! Je hebt niks te verliezen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Jun 2018 21:47

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Islandgirl schreef:
Jip schreef:Ik zou ook kinderfysio adviseren, maar ik ben er natuurlijk zelf 1 ;-)

Oh dat wist ik niet haha! Dit is dus wel iets waar een kinderfysio iets mee kan? Ga ik van de week maar even een afspraak maken. Of zou ik eerst langs de huisarts moeten voor een verwijzing? Vind dat altijd zo zonde van mijn tijd haha.


Zeker kunnen wij hier iets mee. Van de beweeglijkheid controleren tot tips geven tot geruststellen.

Voor een aan huis bezoek is een verwijzing nodig van het cb of de huisarts waarin dat staat. Je kunt daarvoor gewoon even bellen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 20 Jun 2018 22:00

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Mijn dochter had ook een voorkeurshouding en heb kinderfysio gehad voor haar.
Goeie tips gehad en dingen waar we mee aan de slag konden en gelukkig ging het snel beter!
Kinderfysio is 3 keer geweest voor haar.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jun 2018 11:40

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Denk waar je je zelf het prettigst bij voelt. Wij zijn gister bij n osteopaat geweest en M keek meteen erna naar links (daarvoor standaard naar rechts, naar links draaien lukte wel maar ging erg ‘stug’)
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 21 Jun 2018 17:57

Re: Voorkeurshouding - kinderfysio of osteopaat?

Dank jullie wel! Afspraak bij de fysio is gemaakt voor volgende week. Ik ben benieuwd! Fijn dat het bij jullie kindjes in ieder geval geholpen heeft. Wellicht dat J ook iets minder gefrustreerd is als er inderdaad een blokkade blijkt te zitten en die weg is. Maar ja, laat ik maar geen valse hoop creëeren :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers