Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 14 Jan 2023 13:44

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik zou bellen. Zelf vorig jaar een keer met keelontsteking langs gemogen, maar in mijn geval kwam de pijn door de combi ibu en para heen. Ik kocht dus langskomen en kreeg andere pijnstillers.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 14 Jan 2023 21:48

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb vaak een ontstoken huig. Gorgelen met mondspoelmiddel werkt hier het beste en veel ijs en koud water.
Het gaat van zelf over, enige nadeel is als je op je rug slaapt, je het gevoel hebt dat je stikt.
Meestal duurt de ontstoken huig niet heel lang. Als het na het weekend nog steeds zo erg is, zou ik wel even bellen. Mijn schoonzus kreeg er een abces op en die moest behandeld worden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Jan 2023 00:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik had nog gebeld en mocht langskomen. Beide amandelen en keel ontstoken. Drupje bloed afgenomen om te kijken of het een bacteriële infectie was en wat de ontstekingswaarden waren. Ze waren wel verhoogd maar niet zo hoog voor antibiotica dus nu moet ik pcm met ibuprofen slikken en maar hopen dat het snel verbetert. Nu nog steeds pijn maar wordt even doorbikkelen.

Het was er druk met sportblessures en zieke kindjes. Ik vind het altijd zo naar om daar in de wachtkamer te zitten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Jan 2023 15:39

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Het was een flink abces. Ik had zoveel pijn door alle pijnstillers heen het deed eigenlijk weinig tot niks, ik werd er echt wanhopig van (understatement). Vanmorgen weer naar dokter geweest meteen door gestuurd naar kno-arts, deze heeft het meteen open gemaakt en leeg gezogen. Iemand ervaring met herstel hiervan?
We hebben het ook over verwijderen amandelen gehad, zei zij dat dat minder pijnlijk is dan dit.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Jan 2023 21:20

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Wat pijnlijk Lot. Sterkte ermee!!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 16 Jan 2023 21:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh wauw! Beterschap!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Jan 2023 22:08

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dat had mijn schoonzus dus ook en het heeft een week geduurd. Ze heeft geleefd op soep, danoontje en slurpfruit voor baby's.
Zorg dat je een goede spiegel opbouwt met medicatie!
Beterschap!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2023 10:05

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Poe, bedankt. Ergens had ik gehoopt dat dit al wat verlichting zou geven. Maar het is echt doffe ellende. Zit soms ook zo met de medicatie te klooien omdat ik maar 3x ibuprofen mag. Ik baal er even van (al dagen eigenlijk). Ziek zijn is niet leuk.

Extra zuur is dat ik deze week op vakantie zou gaan en dat kan dus niet :-(. En mijn 4 jarige had er zoveel zin in. Door het het huis liggen alle koffers en spullen al klaar. Kan ik als ik beter ben weer allemaal gaan uitpakken.
Laatst gewijzigd door Lot op 17 Jan 2023 10:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Jan 2023 10:16

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh wat balen Lot, heel veel beterschap! Zo pijnlijk kan dat zijn, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.

Ik heb zelf geen ervaring met een abces, wel met een hele heftige ontsteking. Ik ben jaren terug in het ziekenhuis terechtgekomen met sepsis, veroorzaakt door een keelontsteking. Veel pijn en ik was vreselijk ziek. Hierna ook het advies gekregen amandelen te laten verwijderen. Dit heb ik gedaan. Je hoort echter veel verschillende verhalen hierover, en het verloop en herstel zal per persoon ook wel verschillen. In mijn geval ben ik blij dat ik het gedaan heb en was het even pittig, maar ik voelde me na die ingreep minder beroerd dan toen ik in het ziekenhuis lag en de pijn viel me ook niet tegen. Dus mogelijk het overwegen waard. In mijn geval klopte het wel dat de ingreep beter te doen was dan zo'n hele heftige ontsteking die ik daarvoor had.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2023 10:20

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja, ik ga het eens overwegen al denk ik dan wel dat ik er even uit lig wat niet handig is met kinderen natuurlijk. Maar daar moet ook een mouw aan te passen zijn. Ik dacht net: haal ze er nu maar uit!! Nu heb ik toch al zoveel pijn straks ben ik weer beter en heb ik weer pijn. Ik heb ongeveer jaarlijks een ontsteking dus niet heel veel maar wel altijd heel heftig en pijnlijk.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 17 Jan 2023 15:07

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Wat pijnlijk Lot. Mijn zwager heeft dit toevallig vorige week ook gehad. Mede dankzij de antibiotica ging het bij hem na twee dagen echt wel weer een stuk beter. In jouw geval moet je lichaam het zelf bestrijden en ik kan me voorstellen dat het dan veel langer duurt. Sterkte! En wat zonde van de vakantie :(
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2023 19:58

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja, echt zonde he! Ik heb ook antibiotica gehad hoor maar ben vandaag nog een keer terug gegaan omdat het abces weer vol zat. Dat was niet zo’n prettige ervaring maar ze heeft het zo kapot gemaakt dat het nu hopelijk klaar is. Als het nu nog een keer terug komt moet ik meteen onder het mes.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Jan 2023 20:30

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dat klinkt echt ontzettend naar Lot. Hopelijk heeft dit voldoende geholpen.

Bij mij is er ook een kans dat mijn amandelen er uit moeten en daar zie ik best tegenop. 2 jaar geleden zijn ze bij mijn vriend er uit gehaald en dat was best heftig. Maar bij hem gingen niet alleen zijn keel en neusamandelen er uit, maar ook zijn tongamandelen, huig en weefsel uit zijn keel zijn toen weggehaald dus dat is natuurlijk wel een iets ander verhaal.
10.04.17
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 19 Jan 2023 06:50

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb nu ook weer een ontstoken huig 😭 werd er vannacht verschillende keren wakker van.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jan 2023 09:33

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dat klinkt wel nog een stukje heftiger Saga, dan zal dit vast meevallen.

Helaas ben ik nóg een keer terug gemoeten, niet geopereerd maar nog een keer schoongemaakt en heel heftige medicatie erbij gekregen om het te stoppen. Nu weer verder bidden dat het gaat stoppen 🙏🏼.

Auw Siesa, is je amandel ook ontstoken? Pas op hoor, drink genoeg en neem rust. Als je huig scheef gaat staan of je een zwelling ziet meteen bellen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2023 20:12

Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Ik zag dit topic zo gauw niet in deze pijler, dus ik heb er maar even één aangemaakt. Heb even een vraagje namelijk: ik heb ergens vorig jaar m'n Mirena laten verwijderen en na een tijdje werd mijn cyclus echt superregelmatig, 24 dagen. Wel korter dan voorheen, maar verder kon ik de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd. Afgelopen zondag was het ook weer zover. Normaal gesproken was de eerste dag dan superlicht bloedverlies, dan twee dagen iets heviger (nooit heel extreem) en dan nog twee dagen wat minder. Maar deze keer is het anders, het komt gewoon nauwelijks op gang. Het is nu dag 3 en ik verlies nauwelijks bloed. Twee keer een tampon in gehad, maar dit was gewoon niet nodig bleek later.

Dus ik vind dit vreemd. M'n man is gesteriliseerd, dus ik ben niet zwanger. Ik ben nu bang dat ik in de overgang ben. :shock: Of heeft iemand anders nog een logische verklaring?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2023 20:14

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Overigens had ik voorafgaand hieraan wel wat klachten die ik normaal ook heb voor de menstruatie, en er gebeurt dus ook wel íets, maar niet zoals normaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2023 21:02

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Wat apart Of je in de overgang bent is niet zo te zeggen met één afwijkende menstruatie. Heb je veel stress, ben je druk, afgevallen, aangekomen, hoe oud ben je?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 21 Mrt 2023 21:11

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Je lijf is geen machine waarin alles altijd exact hetzelfde gaat, het kan prima een keer anders zijn dan normaal, dat hoeft niks te betekenen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2023 21:21

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Jip schreef:Wat apart Of je in de overgang bent is niet zo te zeggen met één afwijkende menstruatie. Heb je veel stress, ben je druk, afgevallen, aangekomen, hoe oud ben je?


Nee al die dingen zijn niet aan de orde, had zelf ook al wat gegoogeld. Ik ben 39.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2023 21:22

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Romee schreef:Je lijf is geen machine waarin alles altijd exact hetzelfde gaat, het kan prima een keer anders zijn dan normaal, dat hoeft niks te betekenen.


Klopt, maar opvallend is het wel, omdat het dus echt altijd precies hetzelfde verloopt.
❤ 7 juni 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Mrt 2023 21:24

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Ik zou je volgende menstruatie afwachten. Ik heb het een tijdje terug gehad. In oktober ineens super erge buikpijn en daarna geen menstruatie meer tot eind januari. Ik ben bij de huisarts geweest, bloedgeprikt en uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. 10 weken wachttijd. Ik bleek een cyste op mijn eierstok te hebben. Mijn lichaam is het aan het opruimen en het kan wel 6 maanden duren voordat het allemaal weer een beetje regelmatig is.

De gynaecoloog gaf aan dat het natuurlijk gewoon eens anders kan zijn. Niet meteen reden tot paniek. In jouw geval lijkt er wel iets gaande, dus zou ik nog een cyclus afwachten en kijken of het dan weer normaal is.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 21 Mrt 2023 21:31

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Ik heb al maanden een onregelmatige menstruatie in de zin van dat het elke maand anders is. Dan weinig bloed, dan juist gigantisch veel. Ook soms enkele dagen te vroeg of te laat. Ik heb het gevoel dat m'n lichaam bezig is richting overgang te gaan hiermee. M'n moeder herkende het wel, en zijn ging ook ergens in haar 40e richting overgang.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mrt 2023 21:39

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Ik merk deze maand ook verandering, ben nu 40. Naar mijn idee geen eisprong gehad en ik had gisteren of vandaag ongesteld moeten worden maar helemaal niks. Wel wat menstruatiepijn maar geen druppel bloed te zien. Het maakt me onrustig want ik heb al anderhalve week erg veel last van mijn hormonen en zou dolgraag ongesteld worden om dit te laten verdwijnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2023 21:55

Re: Vragentopic Lichaam & Gezondheid

Oh wat apart dat jullie ook vergelijkbare klachten hebben, Kira en Lady! Ja we kunnen niks anders dan afwachten denk ik. Ik bedenk me net dat ik volgens mij al een tijd geen hormonale hoofdpijn heb gehad, terwijl ik dat eerst standaard elke maand minstens 24 uur achter elkaar had voor de menstruatie. Maar dit kan ook verdwenen zijn door het stoppen met de Mirena.

Ik hou sinds enkele maanden m'n menstruatie bij in een app (omdat ik vond dat ik steeds alweer zo snel ongesteld was, maar dat klopte dus inderdaad wel omdat m'n cyclus gewoon kort is), dus ik ga het zien over een paar weken.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers