Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Feb 2022 11:49

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Even een gekke vraag: wij staan sinds kort ingeschreven bij een tandarts hier in de omgeving. De eerste afspraak van mijn man viel onwijs tegen, echt onvriendelijk behandeld en kortaf, dus hij is er niet echt blij mee. Wij (de kinderen en ik) moeten komende donderdag voor het eerst en ik kijk er nu al tegenop. Stel dat het ons ook tegenvalt, is het dan gek om dan direct naar een ander over te stappen? Of is het beter het eerst te bespreken met de betreffende tandarts in de hoop dat het nog wat wordt?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Feb 2022 13:29

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik zou dan overstappen. Je bent zo'n tandarts niks verplicht en het is bij zoiets wel heel belangrijk dat je je op je gemak voelt.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 01 Feb 2022 14:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb dit ook gehad toen ik net naar mijn huidige woonplaats was verhuisd.
Vreselijke vent.
Heb gebeld met de assistente en gezegd dat ik niet meer terug wilde komen.

Meteen overgestapt naar een hele fijne, andere praktijk waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds zit.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2022 14:34

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja dat zou ik wel doen dan hoor! Ik vind dat je je prettig moet voelen bij zo iemand.
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 01 Feb 2022 15:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik zou ook direct overstappen. Heel belangrijk dat je je prettig voelt bij welke zorgverlener dan ook.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Feb 2022 18:01

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik zou per direct overstappen, zeker met kinderen. Je wilt niet dat het voor hun een nare ervaring wordt. Het heeft me jaren tegengehouden naar de tandarts te gaan maar met mijn dochter moest ik uiteindelijk weer. Een fijne tandarts maakt echt het verschil. Ik ga nu elke 3 maanden (slecht gebit) zonder tegenzin.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Feb 2022 18:03

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb een klein jeugdtrauma van een vroegere tandarts, dus ik zou zeker overstappen als het niks is.
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 03 Feb 2022 19:53

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Nou we zijn geweest vanmorgen. Wat een onpersoonlijke tent daar, jeetje. De tandarts heeft zich niet eens voorgesteld, het was hop, in de stoel, controle, fluorbehandeling (bij de meiden) en volgende. Ik ben van mijn vorige tandarts gewend dat er tandsteen verwijderd wordt en m'n tanden worden altijd even schoongemaakt, nou dat doen ze hier niet hoor. Misschien is het wel luxe dat mijn vorige tandarts dat doet, maar dit is echt het andere uiterste. We stapten om 8.01u binnen en om 8.13u zaten we in de auto. Er is dus in 12 minuten bij DRIE mensen controle uitgevoerd en ook nog een nieuwe afspraak ingepland voor de ortho en een nieuwe afspraak voor over een half jaar.

Die laatste gaan we sowieso afzeggen, want ik heb hier echt geen fijn gevoel bij. We gaan dus kijken voor een andere tandarts.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Feb 2022 20:03

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh Giselle wat zuur dat het zo liep! Ik zou op zoek gaan naar een andere tandarts. Misschien via Google alvast de reviews lezen enzo.

Ik zit sinds een maand ook bij een nieuwe tandarts en moest vanmorgen voor de 1e keer naar de nieuwe mondhygieniste. Altijd veel tandsteen en nooit fijne ervaringen met het verwijderen ervan, heel pijnlijk. Hier gelukkig vandaag wel een fijne ervaring, ik heb voor de eerste keer ooit zonder angst en pijn in die stoel gelegen. Dat kán dus blijkbaar pijnloos (die hoop had ik al opgegeven), zo fijn.

Of je gebit schoon gemaakt wordt, hangt denk ik ook een beetje van de praktijk af. Sommige tandartsen doen dat niet tijdens de controle en boeken daar een apart consult voor in.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2022 20:14

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Nou wat stom Giselle! Maar dan weet je genoeg: wegwezen!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Feb 2022 08:18

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Maple: mijn tandarts doet het sinds kort handmatig met zo’n krabbertje ipv met zo’n elektrische. Dat scheelt bij mij enorm in de pijn. Misschien wil die van jou dat ook wel doen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 04 Feb 2022 09:20

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja dat heeft ze gedaan dus inderdaad, heel fijn! Ze was wel even zoet want ik heb snel en veel tandsteenopbouw, door medicatie en slecht door mijn neus kunnen ademen. Mijn vorige tandarts wilde om die reden nooit aan handmatig met dat krabbertje beginnen en maakte liever schoon onder verdoving. Maar dan zat ik dus een halve dag met een volledig verdoofde mond.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Feb 2022 10:31

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh fijn! Er blijven bij mij dan ook een paar plekjes over die wel elektrisch moeten maar die doet ze dan op het laatst en zo snel en kort mogelijk. Wel relax dat ze het dan met verdoving doen zeg! Doe mij dat ook maar. Verdoofde mond neem ik graag op de koop toe.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 04 Feb 2022 22:24

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja vind je dat relax ja? Ik vind het tijdens de behandeling wel draaglijker, maar uiteindelijk is héél je mond verdoofd. Links, rechts, voor, achter, wangen, tong en lippen. Tegen de tijd dat dat uitgewerkt is... Vond het echt super fijn dat de verdoving deze keer niet nodig was. Dat elektrische apparaatje is uiteindelijk inderdaad ook maar voor een paar kleine plekjes gebruikt, op een lage stand en dat was te doen gelukkig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Feb 2022 23:03

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb liever een verdoofde mond dan die pijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 04 Feb 2022 23:08

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Haha ik heb het allebei liever niet! En het kan blijkbaar dus ook zonder!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Apr 2022 17:29

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb dinsdag tm vrijdag morfine prikken, tabletten en oxycodon tabletten gekregen. Sinds vrijdagavond alleen nog maar diclofenac. Maar ik blijf zo vaag, vergeet heel veel en m'n hoofd lijkt gewoon sloom te werken. Iemand ervaring hiermee, en hoe lang dit kan duren?
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2022 20:35

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Is er iemand die wel eens Epsom zout heeft gebruikt? Toevallig voor ontstekingen? Werkte het?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Mei 2022 19:01

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb vanmorgen nogal ongelukkig mijn kleine teen gestoten. Daarna kon ik mijn schoenen niet meer aan, uiteindelijk een paar gevonden wat redelijk goed ging en toch gaan werken. Ging best aardig, maar het doet nog altijd met vlagen ontzettend pijn. Ik zie er weinig aan, het líj́kt wat blauw en dikker, maar dan moet ik ook wel zoeken hoor. Heb net de teen vast getapet aan de teen ernaast, geeft iets verlichting. Ik hoef hier verder toch niet mee naar de huisarts? De pijn lijkt trouwens meer in de basis van de teen te zitten, een beetje op de rand teen/voet zeg maar, aan de zijkant. Soms lijkt het of ik wat langs elkaar heen voel schieten maar dat is niet pijnlijk ofzo. Teen zelf bewegen doet wel pijn, schoenen ook.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2022 08:29

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Heeft iemand hier wel eens pregabeline geslikt? En last van bijwerkingen gehad?

Ik ben zo enorm verdrietig de afgelopen weken (slik het nu 2 weken). Het gaat echt even heel slecht met me en ik vermoed/hoop dat het hierdoor komt.
Ga nu ook meteen ermee stoppen maar ik wil even horen dat ik niet gek word want ik kan niet meer rationeel denken momenteel.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 25 Mei 2022 08:34

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Het staat bij de bijwerkingen als zeldzame klacht. Heb je de huisarts al gebeld?

Sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2022 08:42

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Nee, nog niet gebeld. Ik kreeg het voorgeschreven i.c.m oxy en diazepam voor extreme pijn maar de pijn is nu milder dus ik kan er op zich gewoon mee stoppen.
In mijn herinnering heb ik het ooit eerder geslikt en had ik toen dezelfde ervaring, echter heb ik zoveel medicatie geprobeerd dat ik dit niet meer zeker weet.
Ik snap het alleen niet want volgens mij wordt dit middel o.a. gebruikt bij angst en depressie dus hoe ik kom ik dan juist aan deze gedachtes..
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 25 Mei 2022 09:20

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Wat rot dat je je zo slecht voelt! Bel alsjeblieft met de dokter die het heeft voorgeschreven of je huisarts en ga niet zelf met dit soort medicatie rommelen! Ik weet natuurlijk niet wat voor dosering je gebruikt etc. maar dit is wel iets dat je normaliter op en afbouwt dus doe het alsjeblieft in overleg met je arts, zeker als je zo heftig reageert.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 25 Mei 2022 10:17

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Op zich is het met antidepressiva ook zo dat het eerst heftiger wordt voor de klachten verminderen, dus dat vind ik niet zo gek. Ik sluit me verder aan bij Whatever. Als je dit soort klachten hebt, zou ik echt niet zelf af gaan bouwen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2022 10:55

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dank voor jullie reactie. Ik heb een belafspraak gemaakt bij de huisarts.

June, ik slik de medicatie voor zenuwpijn dus niet voor depressieve gevoelens. Die had ik niet maar afgelopen twee weken dus ineens geen zin meer om te leven en met dit gevoel ben ik (gelukkig) niet bekend.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers