Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jun 2021 14:56

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Vanaf eind volgende week. Als m'n cyclus doet wat ie moet doen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jul 2021 18:19

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Heb toch twee weken primolut gehad en geen last gehad van bijwerkingen. Nu afwachten hoe m'n menstruatie en het vervolg zal zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem314

Bericht 25 Jul 2021 19:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Mijn dochter heeft sinds eind april gaatjes in haar oren. Tot een kleine 2 weken geleden heeft ze haar zweerknopjes erin gehad. Nu heeft ze een paar setjes gewone oorbellen gekregen, allemaal van zilver. In eerste instantie ging dit prima, maar ik merkte dat na een paar keer wisselen 1 oor wat bloedde en ook een beetje dik werd. Toen gezegd dat we even niet zouden wisselen om het oor wat rust te geven. Maar nu vanmorgen had ze al voor de tweede dag op rij bloed bij haar oorlel bij het wakker worden en bleek dat de achterkant een beetje vast in haar oor zat, in een klein wondje. Bij de andere kant (die niet had gebloed) bleek dat ook zo te zijn. Ik heb het nu schoongemaakt met spul van de juwelier en de zweerknopjes er weer in gedaan. Komende tijd blijf ik het schoonmaken. Kan ik nog meer doen? En weet iemand hoe dit te voorkomen als ze straks weer gewone oorbellen gaat dragen? Dochter gaf aan dat ze bang was de oorbellen te verliezen, kan het zijn dat ze de achterkantjes te diep heeft aangedrukt of er te vaak aangezeten heeft?
<<

Linvi

Bericht 25 Jul 2021 20:39

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Mijn dochter had dit ook bij oorknopjes. We zijn op een gegeven moment een tijd overgestapt op ringetjes en daarna na een half jaar weer knopjes en toen nergens meer last van.

Zulke van lucardi had ze toen;
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/64 ... t-zirkonia. Deze klik je ook makkelijk dicht.
<<

Anoniem314

Bericht 26 Jul 2021 15:01

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dank voor je reactie Linvi. Ik dacht dat ringetjes nog niet mochten maar misschien is het wel een idee. Ik heb nu tegen haar gezegd dat we iig tot einde zomervakantie de zweerknopjes erin houden, die hebben een andere sluiting dus kunnen niet vast gaan zitten.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 26 Jul 2021 18:07

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Er bestaan ook zweerringetjes, in ieder geval vroeger wel. Die waren bij mij de oplossing.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Aug 2021 12:41

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb de laatste tijd zo’n last van opvliegers. Vreselijk, ik voel me ook echt niet fris. omdat mn kleding en mn haar nat is van het zweet. Is er iets tegen te doen?
<<

Anoniem325

Bericht 21 Aug 2021 12:18

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik gebruikte altijd de tampons met inbrenghuls van OB, alleen kan ik die hier niet meer vinden (Etos, Kruidvat, Jumbo, AH). Iemand een idee of ze nog ergens te krijgen zijn of dat ik pech heb? Zou wel balen zijn, want waren de enige tampons die ik echt fijn vond.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 22 Aug 2021 07:46

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Auxo schreef:Ik gebruikte altijd de tampons met inbrenghuls van OB, alleen kan ik die hier niet meer vinden (Etos, Kruidvat, Jumbo, AH). Iemand een idee of ze nog ergens te krijgen zijn of dat ik pech heb? Zou wel balen zijn, want waren de enige tampons die ik echt fijn vond.


Het is nu met applicator. Komt op hetzelfde neer, ze hebben de inbrenghuls aangepast en anders genoemd. Ik zie ze nog wel bij AH online staan.

Het gaat je om die huls denk ik? Want de tampons erin zijn dezelfde als die ob ook los verkoopt.
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Aug 2021 09:09

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb hetzelfde probleem.
Nergens neer te krijgen, dus ik kocht ze van Kruidvat eigen merk. Maar wat een rare tampons zijn dat...
Zie ze nog wel op de site staan van OB zelf.
Laatst gewijzigd door GeKKiE op 22 Aug 2021 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem325

Bericht 22 Aug 2021 09:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja die van Kruidvat heb ik nu ook, zijn inderdaad heel anders. En die van Tampax vind ik ook maar raar.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Aug 2021 21:19

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb die van OB online gekocht. Ik denk bij Kruidvat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 23 Aug 2021 17:35

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Heeft hier iemand ervaring met bekkenbodemtherapie? Ik ben doorverwezen vanwege een te gespannen bekkenbodem. Wat kan ik verwachten qua intake en type oefeningen, behandelingsduur etc?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Aug 2021 18:04

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja ik na m'n zwangerschap. Ik kreeg inwendig onderzoek en oa inwendig behandeling. Ik wist via via dat dit een goede was, en was dus gelukkig voorbereid hierop. Zelf deed ik yoga voor bekkenbodemspieren (yoga with Adriene), omdat ik van yoga hou en gewoon oefenen toch niet zou doen. Werkte heel goed, doe het af en toe nog. Aantal behandeling viel me alles mee, denk dat ik er misschien 3/4 maanden geweest ben, eerst elke week, toen om de week, toen na een maand zoiets.
Ik ging erheen omdat ik er pijn van had. Die was snel weg. En verder ook geen klachten daar die vrouwen na de zwangerschap kunnen hebben. Ben erg blij dat ik de stap snel gezet heb.
<<

Anoniem319

Bericht 23 Aug 2021 18:15

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja ik! Ik heb fijne oefeningen gekregen om te leren mijn bekkenbodem bewust aan te spannen en ook bewust te ontspannen (vooral dat laatste is/was mijn probleem). Afhankelijk van de aard van het probleem wordt er ook inwendig gevoeld en eventueel wat metingen gedaan.
Intake was hier vooral een gesprek, bespreken van de klachten/problemen, het inwendige kwam de keer erna. Duur van de behandeling is bij mij een half uurtje per keer. Aantal behandelingen is bij mij eigenlijk al een geruime tijd, maar dat ligt meer bij mezelf omdat ik de oefeningen thuis niet altijd even trouw doe.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Aug 2021 19:12

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik loop momenteel bij de bekkenfysio. Ik had pijn aan mijn onderrug na de bevalling en krachtverlies in m’n benen.
Het zijn hier echter niet m’n bekken die problemen veroorzaken maar mijn dwarse buikspieren. Daar heb ik oefeningen voor en een wekelijkse sessie.

De intake was hier een dubbele sessie, een uur dus. Ze stelde vragen, heeel veeel vragen. Over de zwangerschap, bevalling en herstel. Daarna wat oefeningen waarmee ze de klachten kon inschatten.
Ik heb veel kunnen lezen op de site van mijn praktijk over hoe zo’n intake eruit ziet. Het kan zijn dat er ook inwendig onderzoek plaatsvindt mocht dat nodig zijn. Maar dat zal nav de antwoorden op vragen zijn.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 23 Aug 2021 20:17

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Dank jullie wel voor je ervaringen. Mijn huisarts was heel enthousiast over deze therapeut, dus ik ga er vanuit dat het wel een goede is. Ik ben wel benieuwd of de eerste afspraak alleen een gesprek is of ook meteen lichamelijk onderzoek. Ik zorg maar dat ik op beide voorbereid ben 😉
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Aug 2021 20:26

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Hier was het allebei. Vandaar ook dat er een uur geboekt werd.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2021 06:13

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik word sinds een week ongeveer opeens steeds wakker met een enorm stijve nek en schouders. Echt zo erg dat het bijna helemaal vast zit en pijn doet. In de loop van de dag wordt het wel wat soepeler maar het blijft heel gespannen en een beetje pijnlijk. Voor zover ik weet doe ik niks anders, matras is goed, kussen is niet oud, ik slaap ook lekker. Ook overdag is er weinig anders behalve dat de scholen weer zijn begonnen 😉 ik vind het zo gek dat het zomaar zo lijkt te zijn.

Iemand dit ook weleens gehad en zo ja tips??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Aug 2021 06:32

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Yep ook gehad en mijn tip: zo snel mogelijk naar de fysio, dan ben je er het snelste weer vanaf. Ik heb er veel te lang mee doorgelopen en heb daardoor uiteindelijk ook heel lang bij de fysio gelopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2021 09:43

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Kwam het bij jou ook zomaar uit het niets? En kun je dan gewoon een random fysio benaderen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Aug 2021 10:42

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja ik weet niet goed wat de oorzaak is geweest. Misschien stress, misschien een verkeerde houding of nog iets anders. Ik heb nu ook oefeningen die ik doe als ik merk dat er weer iets van spanning in begint te komen en dat helpt me goed om het volledig vast zitten te voorkomen.

Ik woon in België en daar moet je eerst naar de huisarts voor je naar de fysio kunt, hoe dat in Nederland zit, weet ik niet precies. Misschien dat iemand anders hier dat weet?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 28 Aug 2021 11:01

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja, in Nederland kun je een random fysio bellen hiervoor 😊
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2021 11:52

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Thanks Bloom!

Dat klinkt wel goed gelukkig Sublimo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2021 16:58

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Stomme vraag misschien maar heeft een lucht temperatuur ook nog invloed op koorts? Dat 't warmer wordt?
Zoon had vannacht koorts en z'n kamer was 27 graden. Tussen ons in gelegd met airco, en met een zetpil erin, en vanochtend was ie weer koel. Nou heeft ie weer 39 gr koorts merkte ik net. En het is zo warm (28 gr) op z'n slaapkamer. Maakt dat uit? Kan ik 'm daar veilig leggen?
Hij wil persé onder een deken (of laken) liggen want 't arme ding zit ook nog eens onder de muggenbulten en hij wil zichzelf beschermen tegen de muggen. Dus kan het qua warmte stuwing met een kleuter nog kwaad al die warmte?

Ik kan hem uiteraard als 't veiliger is tussen ons in in een koelere kamer leggen. Maar dat is dus de vraag of dat uitmaakt.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers