Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Mrt 2021 11:22

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Bij sterilisatie worden de eileiders dichtgemaakt/verwijderd. Aangezien je eierstokken zelf en je baarmoeder gewoon hetzelfde blijven, heeft het eigenlijk vrijwel geen invloed op je cyclus/menstruatie.

In jouw geval zou het meest waarschijnlijk zijn dat je kunt stoppen met de pil omdat je die niet meer als anticonceptie nodig hebt en als je dan zonder pil normaal gesproken vrijwel niet menstrueert, is het het meest waarschijnlijk dat je daarnaar terug gaat. Alleen heb je natuurlijk nooit garanties..

:P
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mrt 2021 11:32

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ah, thanks! Ik vraag me dan af of dit qua PCOS de beste oplossing is, ik moet immers dan alsnog enkele keren per jaar een bloeding opwekken om te voorkomen dat het baarmoederslijmvlies te dik wordt. Nouja, ik leg het morgen wel even voor aan mijn huisarts.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mrt 2021 12:10

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Is een mirena dan niks voor je? Door de pcos is de kans heel groot dat je menstruatie helemaal uitblijft (had ik ook) en je hoeft 5 jaar niet meer aan anticonceptie te denken.

Edit: plus de hormonen worden lokaal en in kleine(te) hoeveelheden afgegeven.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Mei 2021 10:06

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb het idee dat mijn ene been langer is dan de ander. Met hardlopen krijg ik daar last van, ik zou hier dus graag een oplossing voor hebben.
Wat zou een oplossing zijn en wie kan me daarbij helpen?
30-04-2017
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Mei 2021 10:18

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Kees schreef:Ik heb het idee dat mijn ene been langer is dan de ander. Met hardlopen krijg ik daar last van, ik zou hier dus graag een oplossing voor hebben.
Wat zou een oplossing zijn en wie kan me daarbij helpen?


Steunzolen laten aanmeten en daarbij vragen of ze naar je beenlengte verschil willen kijken en dan kunnen ze meten hoeveel dikker je ene zooltje moet worden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Mei 2021 11:04

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Naar de fysio en eerst laten bekijken waar het beenlengte verschil vandaan komt. Meteen steunzolen is wel rigoureus. Misschien staat je bekken scheef en voelt het daarom dat je een beenlengte verschil hebt ipv dat het daadwerkelijk zo is. Of heb je een scoliose. Of inderdaad een beenlengte verschil.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Mei 2021 13:40

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Jip schreef:Naar de fysio en eerst laten bekijken waar het beenlengte verschil vandaan komt. Meteen steunzolen is wel rigoureus. Misschien staat je bekken scheef en voelt het daarom dat je een beenlengte verschil hebt ipv dat het daadwerkelijk zo is. Of heb je een scoliose. Of inderdaad een beenlengte verschil.


Daar kijkt de persoon die de steunzolen aanmeet ook allemaal naar als het goed is.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 02 Mei 2021 17:19

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Jip schreef:Naar de fysio en eerst laten bekijken waar het beenlengte verschil vandaan komt. Meteen steunzolen is wel rigoureus. Misschien staat je bekken scheef en voelt het daarom dat je een beenlengte verschil hebt ipv dat het daadwerkelijk zo is. Of heb je een scoliose. Of inderdaad een beenlengte verschil.

Dit wilde ik ook adviseren! Ik ben ooit met beenverschil naar de podotherapeut gestuurd vanuit de atletiekvereniging. Zooltjes gehad, veel pijn, veel geklooi, tenslotte bij de fysiotherapeut terecht gekomen met veel rugpijn; mijn bekken stond scheef, gevolg door ermee door te lopen en de zooltjes erbij waren er allemaal ruggenwervels ontstoken en als een soort wokkel gedraaid. Heeft mij veeeeeel fysiotherapie, oefeningen en pijn gekost.
Inmiddels loop ik zonder zooltjes (alleen nog voor het naar binnen vallen van mijn voeten) en ben ik veel soepeler in mijn rug/bekken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Mei 2021 17:32

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Okay, naar de fysio dus, dank jullie wel!
30-04-2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 02 Mei 2021 17:55

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik hoop voor je dat het snel te verhelpen is en je weer heerlijk kan hardlopen (daardoor kwam ik er ook achter).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Jun 2021 09:35

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Heeft iemand hier misschien ervaring met het verwijderen van tongamandelen?
Volgende week wordt mijn vriend geopereerd en verwijderen ze zijn keelamandelen, tongamandelen en nog wat opgezet weefsel uit zijn keel. Zijn keel zit namelijk bijna dicht. Hij heeft slaapapneu en slaapt nu ruim 4 jaar al met een cpap, maar de laatste maanden heeft hij weer enorm veel ademstops en snurkt hij keihard. Dit duurt nu al zo lang dat hij ondertussen wat halve dagen kan werken maar meer ook niet. Nu blijkt er in zijn keel dus vanalles opgezet te zijn. Zijn tongamandelen gaan ze nog onderzoeken vanwege kans op lymfeklierkanker, wat hij eerder ook al heeft gehad. Enorm spannend dus.

Maar ik kan eigenlijk niet echt iets vinden over het verwijderen van de tongamandelen maar ik ben erg benieuwd hoe dat herstel zal gaan.
We weten nu alleen dat hij een of meerdere nachten in het ziekenhuis moet blijven ivm grote kans op bloedingen wat zijn longen in kan lopen.
10.04.17
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 18 Jun 2021 12:36

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Geen ervaringen mee Saga dus heb daar geen antwoord op. Als hij al eerder lymfeklierkanker heeft gehad snap ik nog extra spanning voor de uitslag.

Heeft iemand een tip tegen een beet van een daas? Gister 2 keer op mn been gebeten, nu weet ik dat ik hier allergisch op reageer maar 1 plek is echt rood en gezwollen. Ik doe nu al koelen en vriendin zei al antihistamine pilletjes halen, maar wellicht weet iemand nog een wondermiddeltje
💙 2016
💙 2020
<<

Anoniem324

Bericht 25 Jun 2021 07:29

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik weet niet of mijn vraag in dit topic hoort of misschien bij zwangerschap en kinderen, maar ik probeer het hier.

Sinds mijn bevalling (6 weken geleden) heb ik nu voor de derde keer een (fikse) ontsteking in mijn lichaam. Zou ik iets kunnen doen om dat verder te voorkomen? Heeft dat met weerstand te maken?
Ik slik nu geen extra vitamines, dat doe ik eigenlijk nooit. Maar als het helpt wil ik dat wel proberen. Zou dat zinvol zijn?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 25 Jun 2021 07:51

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Of vitamines slikken helpt, weet ik niet. Maar sinds mijn bevalling laat ook mijn lichaam mij in de steek. De verschillende zorgverleners zeggen allemaal dat het komt door de bevalling e/o schommeling in de hormonen. Daardoor is je weerstand veel lager.
Ik probeer dus voornamelijk gezond te eten en ik slik wel vitamines. (Maar werkt allemaal nog niet 😓)
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2021 08:11

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Vervelend Giorgia! Ik kreeg aan het einde van m'n kraamweek ook een dubbele ontsteking, blaas en borst. Toen kreeg ik antibiotica die voor beide geschikt was (en borstvoeding proof). Misschien kan je daar naar vragen bij je huisarts. En verder idd goed je vitamines nemen, gezond eten en rusten en goed slapen. (yeah right met een newborn). Beterschap!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 25 Jun 2021 09:43

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Bedankt voor jullie reacties! Ik eet gezond en ga dan voor de zekerheid ook maar vitamines slikken. Slapen gaat gelukkig redelijk goed. Ik heb nog steeds wel dagen dat ik zó moe ben!
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor om me weer goed te voelen 😆
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 26 Jun 2021 08:47

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik zou even naar de huusarts gaan..die kan eventueel bloed prikken om dingen uit te sluiten.
Je weet immers niet van welke vitamines je eventueel tekort hebt.
Beterschap,!
<<

ChiQ

Bericht 29 Jun 2021 12:36

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Vraagje aan de meiden met verstand:

Ik slik de pil niet, maar volgende maand op vakantie zal ik ongesteld worden. Ik mag van de huisarts aan de pil (voor 2 maandjes omdat ik het heeeeel zwaar ben). Ik ben net klaar met ongesteld zijn. Kan ik nu gewoon beginnen en dan hele valantie doorslikken? Of moet ik wachten tot ik weer ongesteld ben (maar dan sowieso nutteloos want ik ga over 3 weken al)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Jun 2021 12:37

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Jazeker. Je hebt wel kans op doorbraak bloedingen. Zelf had ik die nooit, ik kon hem zo een half jaar achter elkaar slikken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Jun 2021 12:38

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Je kunt ook aan je huisarts primolut vragen, daarmee kun je je menstruatie uitstellen. Je begint 3-5 dagen met slikken voor je ongesteld verwacht te worden.
Ik ga het nu voor het eerst gebruiken.
Laatst gewijzigd door Jip op 29 Jun 2021 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Jun 2021 12:39

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb zojuist een doos opgehaald. Wel de minipil. Ik kan meteen beginnen, maar de eerste 7 dagen ben ik niet beschermd.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 29 Jun 2021 12:43

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Zou idd nu gewoon beginnen met het slikken van de pil en door blijven slikken tot je weer ongesteld wil worden. Als tiener heb ik ooit eens primolut gehad en dat was echt verschrikkelijk. Heel veel hormonale klachten van gehad en ging alsnog bloeden. M’n menstruatie was daarna ook helemaal van slag.
03/2019
11/2020
<<

ChiQ

Bericht 29 Jun 2021 12:45

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Kaat schreef:Zou idd nu gewoon beginnen met het slikken van de pil en door blijven slikken tot je weer ongesteld wil worden. Als tiener heb ik ooit eens primolut gehad en dat was echt verschrikkelijk. Heel veel hormonale klachten van gehad en ging alsnog bloeden. M’n menstruatie was daarna ook helemaal van slag.


Dit heeft hij ook voorgeschreven, maar idd die bijwerkingen hoef ik echt niet. Oke dus ik kan vanavond gewoon slikken! Top meiden bedankt!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Jun 2021 12:46

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh Kaat, dat is mij weer niet verteld. Hmm...als dat zo is dan heb ik er ook geen zin in eigenlijk. Voor de pil ben ik al te laat vrees ik en eigenlijk wil ik die ook niet meer slikken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 29 Jun 2021 13:19

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Jip schreef:Oh Kaat, dat is mij weer niet verteld. Hmm...als dat zo is dan heb ik er ook geen zin in eigenlijk. Voor de pil ben ik al te laat vrees ik en eigenlijk wil ik die ook niet meer slikken.

Wanneer wil je het overslaan?
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers