Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 20 Jan 2021 21:49

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Bij kou (en regen ook) heb ik meer last van mijn gewrichten. Met name knieën, maar ook polsen, eĺlebogen en schouders. Handen heb ik dan weer geen last van
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem303

Bericht 20 Jan 2021 22:02

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Hier ook bij kouder weer meer last. We worden oud!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jan 2021 22:11

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ja 😭 heb sowieso veel last van m'n gewrichten maar dit zijn net van die reuma handjes (denk ik). Vervelend.
Let's discover the world together.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 20 Jan 2021 23:07

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb dat ook Marin, vooral mijn rechterpols, maar beide polsen zijn zwak en af en toe pijnlijk vanbinnen. En af en toe vingerkootjes plus vaak mijn onderrug/heupen.

Ik baal dat ik nog niet ongesteld ben. Ik haal mij de gekste dingen in het hoofd. Ik heb een koperspiraal en tijdens de laatste helft van de gemeenschap ook condoom. Zwangerschap kan dus niet, gisteren negatief getest. Ik ben nu 1 week en 2 dagen verder dan wanneer ik normaal ongesteld word. Heb dit nog nooit gehad. En aangezien ik een doemdenker ben... Nooit gedacht dat ik blij zou zijn als ik weer ongesteld zou zijn :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2021 20:59

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Wat vervelend Viva. Ik heb ook gauw last van m'n onderrug inderdaad.

En wat vervelend dat je niet ongesteld wordt! Stress misschien? Raar als je normaal zo'n gelijke cyclus hebt inderdaad! En niet recentelijk een nieuwe spiraal gehad waardoor 't kan komen?

Ik heb helaas beetje 't tegenovergestelde, ik bloed juist al een maand, sinds ik m'n nieuwe spiraal heb laten zetten (morgen precies maand geleden). Twijfel beetje of ik nog even moet wachten met dokter contacteren en lichaam de tijd moet geven of nu al naar de dokter. Maar ja. Wat kan die? Hoop wel dat dit over gaat.

Hoop voor jou dat je intussen wél ongesteld bent geworden.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Jan 2021 22:13

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Aaaah Marin! Wat rot zeg. Maar ook dit herken ik wel. Net als de vorige keer met het plaatsen. Ik heb ook gewoon twee weken gebloed. Stom!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Jan 2021 22:19

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Rixt ik lees nu je verhaal over je hartslag. Jij hebt ook corona gehad toch? Ik heb nu namelijk al meerdere verhalen van mensen gelezen/gehoord die soortgelijke klachten hebben gekregen nadat ze corona hebben gehad.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 21 Jan 2021 23:05

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Marin, ik heb in juni een spiraal laten zetten. Volgens mij zou ik er nu niets meer van moeten merken. Balen dat jij juist al zo lang vloeit. Ik had dat ook best lang. Heb je de koper of mirena?
Op de site van t safe zie ik bijvoorbeeld dat meer vrouwen last hebben van zo lang vloeien. Maar als het goed is heb je na ongeveer een maand een nacontrole van je spiraal toch?

Ik ga morgenochtend opnieuw een test doen, je koopt ze toch per 2 ;-)
As dinsdag zou het 6 weken zijn. Op internet lees ik dat als het langer duurt dan 6 weken je ervan uit moet gaan dat je geen eisprong hebt gehad. Dat heb ik nog nooit gehad. Altijd netjes ongesteld en de 3 keren dat ik dat niet was, was ik zwanger. Maakt mij onzeker dit. (In de zin, wat is er mis?)
<<

Anoniem303

Bericht 22 Jan 2021 06:16

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Jada schreef:Rixt ik lees nu je verhaal over je hartslag. Jij hebt ook corona gehad toch? Ik heb nu namelijk al meerdere verhalen van mensen gelezen/gehoord die soortgelijke klachten hebben gekregen nadat ze corona hebben gehad.

Ja klopt, dat was ook het eerste waar ik het aan linkte. De huisarts vond het ook aannemelijk. Ik zelf wat minder, mijn besmetting is twee maanden geleden en ik was alweer een kleine maand klachtenvrij.
Maargoed, volgende week 2x met een kastje lopen en nu al een paar dagen nergens last meer van gehad (maandag had ik het weer heel licht). Ik hoop dat het dus wel meevalt :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Mrt 2021 20:25

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Iemand hier toevallig gehoorproblemen? Ik heb nogal wat schade na een zware oorontsteking afgelopen december. Helaas behoorlijk gehoorverlies, oorsuizen en een lage bromtoon waardoor ik slecht slaap. M’n trommelvlies is bijna volledig weg dus KNO arts wil deze nu vervangen met buikvet maar was er zelf niet heel positief over. Hij geeft aan dat ik m’n gehoor daarmee niet terug krijg waarschijnlijk en dat de oorsuizen ook zullen blijven. Heb nu een second opinion aangevraagd.
Hoop eigenlijk op succesverhalen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Mrt 2021 20:30

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Rixt schreef:
Jada schreef:Rixt ik lees nu je verhaal over je hartslag. Jij hebt ook corona gehad toch? Ik heb nu namelijk al meerdere verhalen van mensen gelezen/gehoord die soortgelijke klachten hebben gekregen nadat ze corona hebben gehad.

Ja klopt, dat was ook het eerste waar ik het aan linkte. De huisarts vond het ook aannemelijk. Ik zelf wat minder, mijn besmetting is twee maanden geleden en ik was alweer een kleine maand klachtenvrij.
Maargoed, volgende week 2x met een kastje lopen en nu al een paar dagen nergens last meer van gehad (maandag had ik het weer heel licht). Ik hoop dat het dus wel meevalt :)


Hoe voel je je verder? Ik heb precies hetzelfde gehad eind januari (maar plus vermoeidheid, elke nacht klokje rond slapen en toenemende kortademigheid bij inspanning/praten) en loop nu bij de fysio, totaal geen hartkloppingen meer inmiddels en begin ook gelukkig weer goed vooruit te gaan nu, maar bij mij bleek dus dat het kwam doordat ongemerkt mijn hart/longen meer schade hadden dan ik dacht en ik daardoor bij vet milde inspanning al mega hoge hartslag en lage saturatie had.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Mrt 2021 20:33

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Feline schreef:Iemand hier toevallig gehoorproblemen? Ik heb nogal wat schade na een zware oorontsteking afgelopen december. Helaas behoorlijk gehoorverlies, oorsuizen en een lage bromtoon waardoor ik slecht slaap. M’n trommelvlies is bijna volledig weg dus KNO arts wil deze nu vervangen met buikvet maar was er zelf niet heel positief over. Hij geeft aan dat ik m’n gehoor daarmee niet terug krijg waarschijnlijk en dat de oorsuizen ook zullen blijven. Heb nu een second opinion aangevraagd.
Hoop eigenlijk op succesverhalen.


Ik heb bij kno wel eens meegekeken bij tympanoplastiek, maar volgens mij kun je er qua resultaat ook heel weinig van zeggen omdat het heel erg afhangt van hoe groot het probleem, hoe geslaagd de operatie is en hoezeer de rest van de functie van het oor is. Maar second opinion kan nooit kwaad.

Maar: buikvet? Ik ken het met kraakbeen, kraakbeenvlies of ander bindweefselvlies, maar vet kan helemaal niet lijkt me.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Mrt 2021 20:54

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Dankjewel voor je reactie Whatever. Ja, ik snapte het ook niet want hij had het eerst ook over kraakbeen maar toen ik de 2e keer langs moest gaf ie aan dat het gat te groot is voor alleen kraakbeen. Zou ook niet weten hoe je dat met vet doet 🤷🏼‍♀️ Daarom die second opinion aangevraagd in het AMC.
Volgens de man die de gehoortest afnam heb ik geen schade aan m’n middenoor maar groeit er wel een poliep in m’n oor. De KNO arts zei letterlijk dat m’n oor een ramp is, vandaar mijn gebrek aan vertrouwen.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 02 Mrt 2021 21:40

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb tinitus en hoor slecht maar dat is totaal iets anders dan jouw probleem.
Mijn afspraak ging niet door ivm corona richtlijn en nu kan ik over een maand terecht.
<<

Anoniem303

Bericht 02 Mrt 2021 22:14

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Whatever schreef:
Rixt schreef:Ja klopt, dat was ook het eerste waar ik het aan linkte. De huisarts vond het ook aannemelijk. Ik zelf wat minder, mijn besmetting is twee maanden geleden en ik was alweer een kleine maand klachtenvrij.
Maargoed, volgende week 2x met een kastje lopen en nu al een paar dagen nergens last meer van gehad (maandag had ik het weer heel licht). Ik hoop dat het dus wel meevalt :)


Hoe voel je je verder? Ik heb precies hetzelfde gehad eind januari (maar plus vermoeidheid, elke nacht klokje rond slapen en toenemende kortademigheid bij inspanning/praten) en loop nu bij de fysio, totaal geen hartkloppingen meer inmiddels en begin ook gelukkig weer goed vooruit te gaan nu, maar bij mij bleek dus dat het kwam doordat ongemerkt mijn hart/longen meer schade hadden dan ik dacht en ik daardoor bij vet milde inspanning al mega hoge hartslag en lage saturatie had.

Wat een gek virus is het ook hè. Ik voel me nu goed! Héél soms nog héél lichtjes het gevoel van ‘hè, was dat nou een hartklopping of niet?’, maar bij lange na niet meer zo duidelijk als destijds. Uit de kastjes is niets gekomen gelukkig.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Mrt 2021 22:18

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Fijn om te horen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Mrt 2021 16:00

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Fijn Rixt en inderdaad echt een heel raar virus. Whatever fijn dat jij ook vooruit gaat. Ik merk het alleen nog met hardlopen dat ik geen gesprek meer kan voeren.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Mrt 2021 19:33

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

He Feline wat rot! Ik heb op mijn 17e ook een flinke oorontsteking gehad en sindsdien een gat in mijn rechter trommelvlies. Ik ben er één keer voor onder het mes geweest, toen hebben ze het met een stukje weefsel van achter mijn oor geprobeerd te repareren. Maar dat is niet gelukt. Ik mocht toen ook weken niet fietsen omdat het kennelijk snel los kon trillen. Maar dat is alsnog gebeurd denk ik. Van repareren met buikvet heb ik ook nooit gehoord!

Helaas heb ik ook gehoorverlies, maar ik ben er intussen zo aan gewend dat ik niet eens meer weet hoe het is om met beide oren volledig te horen. Ik heb alleen extra moeite met het volgen van gesprekken in een drukke omgeving.

Dat suizen lijkt me enorm naar trouwens! Hopelijk komt er bij jou een goede oplossing.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Mrt 2021 21:18

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Dank voor je reactie Teun. Jammer dat de operatie niet gelukt is bij jou. Mijn arts heeft niets over fietsen gezegd, alleen niet tillen en droog houden.

Ja, ik zal ook wel wennen aan het gehoorverlies denk ik maar heb inderdaad moeite met gesprekken in een drukke omgeving. En ik kon altijd redelijk leuk meezingen en dat gaat ook ineens een stuk minder, dat vind ik wel heel erg. De oorsuizen heb ik overdag weinig last van maar ‘s nachts des te meer, zo verdrietig.

Ik wacht de second opinion maar even af.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 04 Mrt 2021 06:46

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Feline ik heb "s nachts ook het meeste last van oorsuizen omdat het dan zo stil is. Ik zet daarom altijd muziek aan op de achtergrond zodat mijn aandacht daar heen gaat. En als ik wil slapen, een cd want die stopt een keer.
Maar gesprekken volgen in een druk gezelschap lukt mij niet. Dus ik ga meestal niet naar verjaardagen want dan voel ik mij heel eenzaam.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Mrt 2021 07:01

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

@feline mijn vader had vroeger heel veel last van oorsuizingen, ik weet alleen niet meer de oorzaak ervan. Uit eindelijk is hij na allemaal bezoeken bij de kno arts bij een osteopaat terecht gekomen. Dit heeft heel goed geholpen. Misschien heb je hier iets aan? https://www.osteoponette.be/oorsuizen-d ... handeling/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Mrt 2021 23:08

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Mijn navelpiercing is na een fikse ontsteking tijdens mijn zwangerschap dichtgegroeid. Eerste zwangerschap, 2012. Nu had ik vanavond een beetje jeuk aan het littekentje en zag een soort korstje. Die los gekrabd en daar zat een velletje aan..
En nu is m'n gat open en kan ik er een piercing door doen.

Dat is toch gek? Het jeukt nu helemaal erg en ik weet ook niet zo goed wat ik daar aan kan doen.

Wat kan dit nou voor rare oorzaak hebben?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 08:40

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Het gat (het kokertje zeg maar) is litteken weefsel. Dat groeit nooit weer dicht als het helemaal goed geheeld is vroeger.
Hoe het komt dat er ineens een korstje zat weet ik niet, maar dat je gat nog open is, is dus niet vreemd!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Mrt 2021 14:34

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Toetje, vervelend dat jij er ook last van hebt. Ik zit vandaag voor het eerst sinds maanden een dagje op kantoor en ben echt gesloopt. Hele hoofd gonst van al het lawaai hier, had ik echt nooit last van.

Housebird, dankjewel voor de tip! Ik zal het overwegen als de arts niets voor me kan betekenen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Mrt 2021 10:19

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik weet niet of dit echt een stomme vraag is hoor, maar zoals sommigen wel weten heb ik PCOS en ik zit een beetje te rommelen met anticonceptie. Als ik de pil slik ben ik bijna continu ongesteld (niet écht ongesteld natuurlijk; ik krijg ongeveer om de week een doorbraakbloeding) en zonder pil word ik juist nooit ongesteld. Ik ben nu al een half jaar gestopt met de pil in de hoop dat er weer iets van een cyclus begint, maar ik ben al die tijd niet ongesteld geweest. Sinds de geboorte van de tweeling ben ik nog niet één keer spontaan ongesteld geweest, ik heb alleen bloedingen gehad met behulp van de pil.

Nu zit ik erover te denken om me te laten steriliseren. Ik heb absoluut geen kinderwens meer en wil ook niet altijd maar hormonen moeten innemen. Maar ik vraag me af, heeft dat zin qua PCOS? Of wordt je als je gesteriliseerd bent gewoon nog ongesteld? Ik zit al een beetje te googelen maar kan niet echt een antwoord vinden. Iemand hier die ervaring heeft hiermee?

Ik heb morgen ook een afspraak bij de huisarts hoor, ben gewoon alvast benieuwd naar ervaringen.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers