Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 23 Mei 2020 09:51

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb al maanden veel last van jeuk op mijn huid over heel mijn lichaam. Met name rug, armen/schouders en bovenbenen/billen. Er is niks te zien aan mijn huid, geen uitslag, niet droog. Het begon zo rond januari denk ik, toen dacht ik dat het door het weer/de kou kwam maar inmiddels is het al lang en breed lente en het houdt nog steeds aan. Het lijkt wel iets minder als ik me insmeer met bodylotion maar het verdwijnt niet. Ik kan er gewoon niet door stilzitten en moeilijk van in slaap komen. Het voelt zo knullig om hiermee naar de huisarts te gaan maar irritant is het wel. Iemand enig idee?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Mei 2020 10:06

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Je kunt op elk moment ineens krijgen van je wasmiddel, ook als je al jaren dezelfde gebruikt. Dus als je het nog niet doet, zou ik een neutraal wasmiddel gaan gebruiken.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 23 Mei 2020 12:15

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Oh ja wasmiddel had ik inderdaad wel aan gedacht maar het was niet in me opgekomen dat je dat ook ineens kan krijgen (ik ben niet gewisseld) wellicht dat eens proberen dan.
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2020 13:29

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Jeuk zou ik wel even voor naar de huisarts.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Mei 2020 13:32

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

ChiQ schreef:Volgens mij herinner je de dromen in hele diepe slaap niet. Ik heb wel eens dat ik wakker schrik en dan is mijn hart ook echt zo aan het tekeer gaan. Als je hartslag verder over de dag normaal is lijkt het me aannemelijk dat je idd een nachtmerrie hebt gehad. Dat kan best een paar nachtjes achter elkaar. Ik vind wel dat het lang duurt. Schiet het ineens omhoog? Of geleidelijk en neemt het daarna af?

Als ik de slaap-app zou moeten geloven, schiet het ineens omhoog en houdt dat ongeveer een halfuur en in een enkel geval zelfs een uur aan. Ik ben nu ik het even wat heb laten bezinken, trouwens eerder geneigd om die app niet te geloven en dat het een verkeerde meting is ofzo. Maar wel vreemd dat het iedere keer rond hetzelfde punt in mijn slaap dan gebeurt, en dat ik kennelijk toen die periode ook erg onrustig ben in mijn slaap. Ik weet het dus niet, vind het lastig en vind abnormale dingen aan het hart doodeng. Misschien eens kijken wat de ECG-app daarin kan betekenen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Mei 2020 19:22

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Toet: Op zich verbaast het me niet dat het aanhoudt nu, want bijna iedereen heeft momenteel meer last van droge huid/eczeem/jeuk enzo omdat we allemaal toch veel meer binnen zitten dan normaal om deze tijd. Ik ben ook weer aan de vette zalf geslagen voor mijn rug en benen, ook echt TE droog en jeukend en heb dat normaal altijd alleen maar in hartje winter, maja. Maar je zegt dat het ook niet droog is dus?

Hoe is het beloop van de jeuk? Elke dag? En hele dag of op bepaalde momenten juist wel of niet (niet dat je stiekem vooral in de nacht jeuk hebt en het nog scabies ofzo kan zijn) of dingen waar je het aan kan linken qua na het eten of inderdaad wasmiddel/douchegel etc? Je kan eens proberen korter en kouder te douchen en 2dd goed te smeren, kijken of dat toch een beetje helpt. Overgevoeligheid voor wasmiddel of voeding oid kan, maar meestal zie je dan ook wel echt iets aan de huid.
Laatst gewijzigd door Whatever op 23 Mei 2020 19:30, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Mei 2020 19:25

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Toet schreef:Ik heb al maanden veel last van jeuk op mijn huid over heel mijn lichaam. Met name rug, armen/schouders en bovenbenen/billen. Er is niks te zien aan mijn huid, geen uitslag, niet droog. Het begon zo rond januari denk ik, toen dacht ik dat het door het weer/de kou kwam maar inmiddels is het al lang en breed lente en het houdt nog steeds aan. Het lijkt wel iets minder als ik me insmeer met bodylotion maar het verdwijnt niet. Ik kan er gewoon niet door stilzitten en moeilijk van in slaap komen. Het voelt zo knullig om hiermee naar de huisarts te gaan maar irritant is het wel. Iemand enig idee?
ik stuur je een DM!
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Mei 2020 19:28

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Flo: ik heb nachtangst en ik vermoed dat ik dat beeld ook zou laten zien als ik zo'n ding had. En inderdaad, nachtmerries herinner ik me vaak juist wel, maar nachtangst dus niet omdat het een heel ander iets is qua slaapfase en bewustzijn etc.. Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat er zoiets speelt (een of andere n-rem parasomnie), zeker als je vriend ook nog eens heeft gezegd dat je toen inderdaad wel onrustig was.
<<

Anoniem277

Bericht 23 Mei 2020 19:29

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik weet niet hoe het met andere zit maar tijdens mijn menstruatie heb ik nachten achter elkaar nachtmerries en zweten. Dus misschien bij jou ook rondom een speciale periode in de cyclus?
<<

Anoniem279

Bericht 23 Mei 2020 20:14

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Pavor nocturnus toch, Whatever? Daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik link dat als iets wat voornamelijk bij kinderen voorkomt. Maar zou het misschien ook kunnen zijn.Die hoge hartslag voor zo’n lange periode is dus niet per sé iets om me zorgen om te maken?

Anelisan: Of het samenhangt met mijn cyclus weet ik niet, ik denk het niet. Maar wel de moeite waard om eens in de gaten te houden!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Mei 2020 21:00

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Nee joh en 140 is ook helemaal niet hoog. Wat heb je dan als basishartslag en wat als je een half uur gaat hardlopen als je dit hoog vindt?
<<

Anoniem279

Bericht 23 Mei 2020 21:14

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Whatever schreef:Nee joh en 140 is ook helemaal niet hoog. Wat heb je dan als basishartslag en wat als je een half uur gaat hardlopen als je dit hoog vindt?

Haha oh ik zit gemiddeld rond de 72, in de nacht vaak ruim onder de 60. En hardlopen doe ik niet maar op de crosstrainer stond ik wel vaak, daar kwam m’n hartslag vaak rond de 130 uit.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Mei 2020 21:20

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Haha nou, ik ben meer verbaasd over 130 op een crosstrainer dan over 140 tijdens een nachtmerrie! ;) Je hartslag en bloeddruk zijn dingen die enorm kunnen en mogen nee zelfs moeten variëren bij inspanning/schrik/etc. Een hartslag tussen de 60 en 100 is normaal in rust, bij sporten zitten mensen meestal tussen de 150 en 200, dat varieert een beetje. Officieel is er zo'n max. hartslag voor sporten van 220 of 230 minus je leeftijd, maar dat komt ook niet heel nauw aangezien sommigen al ruim onder die max hartslag het niet echt meer trekken en anderen juist erg snel omhoog gaan qua frequentie maar zich dan nog prima voelen.

Hier staat wel mooi wat meer informatie.
https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... slag?tab=1
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Mei 2020 08:47

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Bloom schreef:Sinds gisteren kan ik opeens mijn wijsvinger niet meer buigen.
Gewoon gekookt en daarbij groenten gesneden, niks aan de hand. Na het avondeten constateer ik dat hij zeer doet en niet meer kan buigen. Maar kan mij niet herinneren dat ik er iets geks mee heb gedaan.

Nu is ie dikker dan de andere vinger, maar niet opvallend en kan ik het kootje tussen het topje en middenstuk niet buigen. Als ik erop druk doet het ook zeer. Helpen met buigen lukt ook niet.

Herkend iemand dit? Van Google word ik niet echt wijzer.


Even een update. Hij is niet meer zo dik, en buigen kan echt alweer verder... maar nog niet zo ver als m’n andere vingers. Van de week toch eens de huisarts bellen.
Soms vergeet ik namelijk dat deze vinger het niet goed doet, en dat doet zeer. Een deurklink vastpakken enzo.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Mei 2020 08:49

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

He wat gek joh! Lijkt me inderdaad een goed plan om naar de huisarts te gaan dan. Ik zou morgenmiddag gelijk bellen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2020 13:20

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik ben pas begonnen met de 30 days of Yoga van Adriene, de Home versie. Ik vind het aan de ene kant hartstikke fijn en merk echt dat mijn lichaam wel wat kracht en stabiliteit kan gebruiken, maar ik word steeds halverwege de les kotsmisselijk. Herkent iemand dat? Ik had het ook toen ik een jaar of 8 geleden een paar lesjes bij een Yogaschool had gevolgd. Daarom heb ik toen niet doorgezet. Zo gek!

Ik lees dat het kan komen door afvalstoffen die vrij komen. En zelf denk ik dat de oefeningen best wat vastgezette spanning losmaken. Klikt misschien een beetje gek maar ik zit best veel in mijn hoofd en soms niet goed in mijn lichaam. Yoga laat je natuurlijk vrij snel wel dat contact maken met je lichaam, dmv bewuste ademhaling en de rustige bewegingen en stretches.

Heeft er iemand tips? Doe ik iets verkeerd of hoort het er bij en gaat het over? Ik wil het zo graag fijn vinden want ik denk echt dat het goed voor me is.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Jun 2020 19:10

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Herkenbaar Teun!
Zelf heb ik ook Home helemaal gedaan en bij bepaalde oefeningen word ik zo naar misselijk, duizelig, etc.
Ik merkte dat het na de eerste tien lessen ongeveer minder werd. Wel heb ik er meer last van als je veel voorover moet buigen, half overeind, naar benden, half, etc.

Bij mij werd het dus in ieder geval minder!

Ik wil het nu weer gaan oppakken, maar gezien hoe het met mij gaat zoekt ik nu bewust zittende of liggende oefeningen op om dat te voorkomen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 19:36

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ohh wat balen Teun! Je staat bij die 30 days ook natuurlijk een stuk vaker half op de kop dan normaal in het dagelijks leven. Ik herken het niet en vond die 30 days heel fijn. Vooral om de vooruitgang te merken zo snel, echt leuk! Ik had dit gedaan precies aan het begin van de lockdown. Daarna een maand niet en toen kon ik dus wel bijna opnieuw beginnen haha. Je moet echt onderhouden dus ?

Misschien een idee om iets minder vaak de downward facing dogs te doen als Adrienne ze doet? En dan gewoon een andere tussenoefening die wel fijn voelt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2020 19:39

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik had dat tijdens zwangerschapsyoga. Werd er echt naar van, dus mee gestopt.
Dacht dat het door de zwangerschap kwam, maar misschien heb ik het ook altijd wel. Rot hoor!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Jun 2020 09:40

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Wat vervelend Savi en Wolf in Schaapskleren dat het herkenbaar is. Ik kan me wel voorstellen dat het door zwangerschap extra erg is hoor Savi, ik vind de soort misselijkheid ook echt te vergelijken.

Goed dat je toch weer rustig begint Wolf! Hopelijk kun je het zo weer opbouwen, en heb je er baat bij.

Zora, jouw en Joey's enthousiasme over Adriene en die van een vriendin van mij hebben me over de streep getrokken, haha. Gisteravond was ik voor het eerst niet misselijk, terwijl er toch weer een hoop downward facing dog, cobra, lunge combinaties inzaten. Hopelijk is het ook een kwestie van wennen en het ademen beter onder controle krijgen. Nou ja, juist loslaten eigenlijk. Vandaag dag 5, maar eigenlijk dag 6 want ik begon op dag 1 met haar 40 min video voor yoga noobs.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jun 2020 17:02

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Wat leuk! En goed dat het al beter ging! Ja je wordt je er wel echt bewust van dat je heel erg onbewust van je lichaam bent he. Succes de komende dagen! Ik weet nog goed de dag dat ik opeens m’n hielen op de grond kreeg bij de downward facing dog ? was een mooie dag.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Jun 2020 17:37

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ja denk echt wennen Teun. Wordt echt beter! Zo had ik in het begin veel hoofdpijn na de les en ook met op je hoofd staan of in een hoofdstandbankje echt mega druk op m’n ogen en dat heb ik inmiddels ook niet meer. Of had want ik heb nu al een tijdje geen yoga gedaan dus zal wel weer redelijk opnieuw moeten beginnen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 18 Jun 2020 10:23

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb sinds een paar weken onwijs last van een onrustig lichaam. Ik heb altijd al veel last gehad van onrustige benen (zoals bij een zwangerschap) maar het is nu m’n hele lichaam en ik slaap er heel slecht door. Inslapen lukt niet en vanochtend was ik om 5u alweer wakker omdat ik zoveel spanning/jeuk/pijn voel.
Ik slik al magnesiumcitraat en smeer ook magnesium maar het helpt totaal niet.
Iemand tips?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 18 Jun 2020 12:44

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Heb ook wel eens van de tip van zeep gehoord, wat je in je bed moet leggen en schijnt goed te helpen.
<<

Anoniem290

Bericht 18 Jun 2020 16:20

Re: Stomme vragen topic - Lichaam & Gezondheid

Feline schreef:Ik heb sinds een paar weken onwijs last van een onrustig lichaam. Ik heb altijd al veel last gehad van onrustige benen (zoals bij een zwangerschap) maar het is nu m’n hele lichaam en ik slaap er heel slecht door. Inslapen lukt niet en vanochtend was ik om 5u alweer wakker omdat ik zoveel spanning/jeuk/pijn voel.
Ik slik al magnesiumcitraat en smeer ook magnesium maar het helpt totaal niet.
Iemand tips?


Ik had dat ook heel erg en heb toen een speciaal kussen voor onder mijn benen aangeschaft. Je onderbenen liggen dan iets hoger. Verder helpt het als ik moe genoeg ben (fysiek). Dus voor het slapen een eind wandelen of een thuisworkout doen. En yoga helpt ook goed om rust in je lijf te krijgen. Ik zoek wel eens op YouTube naar bedtime yoga. Daar ontspant mijn lichaam echt van.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers