Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Jun 2018 15:37

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Druifje schreef:Even heel iets anders hoor, maar het eerste wat in mij opkomt bij die stoel met dat blok is het ook gemakkelijk en snel los te krijgen? stel je raakt te water, of hulp diensten moeten hem er heel snel uithalen, kan dat?
Of zit t ook met gordel vast die je zo los kan snijden.



Zit gewoon met de gordel vast. Die kan je doorsnijden.
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jun 2018 15:44

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Minx, dank je voor de tip. Verzenden die gewoon naar Nederland? Wat is het voordeel van een Zweedse website? En mag ik vragen waarom je wel vier autostoelen voor hem hebt (gehad) of is dat bijv voor de auto van je ouders ook?

Sophiezmy, ja ik geloof dat aan de hand van die negatieve resultaten bij die buik test de norm verscherpt is voor die vangtafels.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Jun 2018 16:55

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Wij gebben de macicosi tobi. Maar m’n oudste heeft daar niet superlang ingezeten. Ik geloof dat hij met 3 jaar al op de zitverhoger ging (gewoon zo’n piepschuim ding).
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jun 2018 17:38

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Marin schreef:Minx, dank je voor de tip. Verzenden die gewoon naar Nederland? Wat is het voordeel van een Zweedse website? En mag ik vragen waarom je wel vier autostoelen voor hem hebt (gehad) of is dat bijv voor de auto van je ouders ook?

Sophiezmy, ja ik geloof dat aan de hand van die negatieve resultaten bij die buik test de norm verscherpt is voor die vangtafels.


Ja verzenden ook naar Nederland, hahaha 4 stoelen klinkt een beetje overdreven hè
Maar stoel 1 was voor mijn auto
Stoel 2 voor de auto van mijn ex
Stoel 3 voor mijn auto want had een koprol gemaakt met de auto dus de stoel moest ook vervangen worden
Stoel 4 voor de auto van mijn vriend.

J zit overigen nog steeds achterwaarts en hij vind het helemaal geen probleem.

Voordeel van de Zweden is dat ze er meer keuze in achterwaarts hebben met iets leukere prijzen, zelfs met de verzendkosten erbij zit je vaak nog lager. Daarbij zijn de Zweden als het om autostoelen gaat veel strenger dan Nederland dus dat vond ik ook wel een voordeel
2015 💙
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Jun 2018 18:02

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Happydobby schreef:
Druifje schreef:Even heel iets anders hoor, maar het eerste wat in mij opkomt bij die stoel met dat blok is het ook gemakkelijk en snel los te krijgen? stel je raakt te water, of hulp diensten moeten hem er heel snel uithalen, kan dat?
Of zit t ook met gordel vast die je zo los kan snijden.



Zit gewoon met de gordel vast. Die kan je doorsnijden.

Uit ervaring (helaas) weet ik dat niet iedere first responder - niet hulpdienst een mes oid bij zich heeft. De bekende rode knop op autostoelen waarmee je de gordel ontgrendelt is dan levensreddend. Houd daar rekening mee. Ik was heel blij om toen dmv de rode knop in ee n beweging beide kinderen uit de auto te kunnen halen. Niet mijn kinderen, ongeluk met een (meermalen) over de kop geslagen auto die voor ons reed.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Jun 2018 19:15

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Jip schreef:Wij hebben een maxicosi axissfix. Deze gebruiken we al sinds de geboorte van V achterwaarts (ik heb de mc nooit gebruikt). Sinds 2 weken (ze is nu 17 maanden) hebben we haar gedraaid. Ze kan nu meer zien en haar beentjes kwamen wat knel.

Ik vind van deze een pluspunt dat ik de stoel naar mij toe kan draaien met in/uit de auto. De gordels gaan goed strak vast en de stoel kan nog wat gekanteld worden.


Wij hebben deze stoel ook, echt perfect! Hebben jullie een verkleiner ofzo erin dat V. er al vanaf begin in zit?
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jun 2018 19:20

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Minx, dank je voor je toelichting. Ja ik wist dat Zweden strenger zijn, dat is ook onze gedachte achter achterwaarts vervoeren.
Ik zal eens kijken!

Pleun, klinkt heftig. Ik heb zelf een veiligheidshamer met gordelmes in de auto (twee stuks) maar ben altijd zo bang dat ik 't niet goed zou doen als 't echt moet.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jun 2018 20:36

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Marin schreef:
Happydobby schreef:Wij hadden voor de kinderen een maxi cosi tobi, onze jongste heeft daar tot vorige week nog ingezeten. Toen wij die kochten hadden we nog geen isofix in de auto. Nu zitten beide wel in een stoel van 15tot 36 kg met isofix.

Zou ik nu moeten kiezen zou ik voor deze gaan. https://www.babypark.nl/cybex-pallas-s- ... l?color=31

Onze jongste wurmde zich uit de gordels en dat zou bij deze niet lukken.



Ja dat is dus zo'n zogenaamde vangtafel (woord heb ik ook pas net geleerd hoor). Zou dat lekker zitten? Heb wel wat twijfels gelezen over de veiligheid daarvan, maar wurm technisch misschien veiliger. Deze Cybex is inderdaad ook nog een optie. We hebben al een Cybex isofix plaat al weet ik niet of dat dezelfde is (kan ik zo vanaf het plaatje niet goed zien). Deze is wel voorwaarts.


Onze kinderen zaten na de Maxi cosi in een cybex met vangtafel en die vonden het heel prima, ze zaten lekker met hun armpjes er op, konden met slapen hun hoofd er op leggen. En ik meen dat die stoeltjes met vangtafel juist veiliger zijn, maar dat heb ik van mijn man die ze gekocht had en dat is ook alweer een goeie tijd geleden.

En wat betreft losmaken. Die van ons klikte je met twee van die gordeldingen vast op de onderstoel. Wij maakten er altijd eentje los, dat was gewoon 1 klik maar je zou die gordel ook door kunnen snijden denk ik. Maar alles bij elkaar denk ik dat je ze er sneller uit hebt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 06 Jun 2018 08:07

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Jip schreef:Wij hebben een maxicosi axissfix. Deze gebruiken we al sinds de geboorte van V achterwaarts (ik heb de mc nooit gebruikt). Sinds 2 weken (ze is nu 17 maanden) hebben we haar gedraaid. Ze kan nu meer zien en haar beentjes kwamen wat knel.

Ik vind van deze een pluspunt dat ik de stoel naar mij toe kan draaien met in/uit de auto. De gordels gaan goed strak vast en de stoel kan nog wat gekanteld worden.



Deze hebben wij ook, bevalt goed. Die van ons zit ook met de top tether vast (en isofix) Dat hebben niet alle auto's, dus dat is wel lastig als je kind met iemand anders meerijdt.
Voor J hebben we dus een stoel gekocht die met gordels vast zit. Dan kan die ook in de camper, auto van opa en oma en bij andere ouders van de peuterspeelzaal in de auto
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jun 2018 09:23

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Ik heb een Maxi Cosi Tobi in de gordel en mijn man een 2 way pearl in de isofix.
Kwam toen heel goed uit de test en stoel kan goed plat.
Ik mijn auto heb ik weinig ruimte voor die isofix basis.
Maar in mijn mans auto kan T dus nog wel eventjes achteruit vervoerd worden
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jun 2018 10:25

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Uffe schreef:
Jip schreef:Wij hebben een maxicosi axissfix. Deze gebruiken we al sinds de geboorte van V achterwaarts (ik heb de mc nooit gebruikt). Sinds 2 weken (ze is nu 17 maanden) hebben we haar gedraaid. Ze kan nu meer zien en haar beentjes kwamen wat knel.

Ik vind van deze een pluspunt dat ik de stoel naar mij toe kan draaien met in/uit de auto. De gordels gaan goed strak vast en de stoel kan nog wat gekanteld worden.


Wij hebben deze stoel ook, echt perfect! Hebben jullie een verkleiner ofzo erin dat V. er al vanaf begin in zit?


Jep!

Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jun 2018 10:26

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Blue Phone schreef:
Jip schreef:Wij hebben een maxicosi axissfix. Deze gebruiken we al sinds de geboorte van V achterwaarts (ik heb de mc nooit gebruikt). Sinds 2 weken (ze is nu 17 maanden) hebben we haar gedraaid. Ze kan nu meer zien en haar beentjes kwamen wat knel.

Ik vind van deze een pluspunt dat ik de stoel naar mij toe kan draaien met in/uit de auto. De gordels gaan goed strak vast en de stoel kan nog wat gekanteld worden.



Deze hebben wij ook, bevalt goed. Die van ons zit ook met de top tether vast (en isofix) Dat hebben niet alle auto's, dus dat is wel lastig als je kind met iemand anders meerijdt.
Voor J hebben we dus een stoel gekocht die met gordels vast zit. Dan kan die ook in de camper, auto van opa en oma en bij andere ouders van de peuterspeelzaal in de auto


Wat is een top tether? Voor het meerijden met anderen hebben we een stoel die met gordel vast gaat. Opa's en oma's hebben een eigen stoel in de auto.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 06 Jun 2018 13:06

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Jip schreef:
Blue Phone schreef:
Jip schreef:Wij hebben een maxicosi axissfix. Deze gebruiken we al sinds de geboorte van V achterwaarts (ik heb de mc nooit gebruikt). Sinds 2 weken (ze is nu 17 maanden) hebben we haar gedraaid. Ze kan nu meer zien en haar beentjes kwamen wat knel.

Ik vind van deze een pluspunt dat ik de stoel naar mij toe kan draaien met in/uit de auto. De gordels gaan goed strak vast en de stoel kan nog wat gekanteld worden.



Deze hebben wij ook, bevalt goed. Die van ons zit ook met de top tether vast (en isofix) Dat hebben niet alle auto's, dus dat is wel lastig als je kind met iemand anders meerijdt.
Voor J hebben we dus een stoel gekocht die met gordels vast zit. Dan kan die ook in de camper, auto van opa en oma en bij andere ouders van de peuterspeelzaal in de auto


Wat is een top tether? Voor het meerijden met anderen hebben we een stoel die met gordel vast gaat. Opa's en oma's hebben een eigen stoel in de auto.


Dat is een band met jak aan de achterkant

https://www.babythingz.com/products/max ... -robin-red
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jun 2018 13:57

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Ah ja, die van ons zit ook zo vast!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 06 Jun 2018 20:49

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Hier spuit 11 wellicht :)

Wij hadden een 2way Pearl van MaxiCosi. Dus zo'n family fix isofix plaat die 2 kanten op kon. Daar kon de stoel van zoon 2 kanten op. Hij heeft tot zeker 24 maanden achterstevoren gezeten, dat ging ook gewoon prima. Maar toen werd de auto (inclusief stoel) gejat. We hadden het geld er niet meer voor over om weer ruim 500 euro te spenderen voor de basis en de stoel. Dus we hebben een Maxicosi Tobi gekocht.

Afgelopen week zag ik een gezin met een een kindje van 3 die nog achterstevoren zat. En ondanks dat hij zijn beentjes niet kon laten bungelen (in hoeverre is dat comfortabel?), zat hij prima en viel hij heerlijk in slaap. Als ik kijk hoe onze zoon in zijn stoel zit, is dat eigenlijk altijd met zijn beentjes gekruist/gevouwen, zoals hij zou zitten als hij achterwaarts vervoerd zou worden.
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:52

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Nee hoor, zeker niet spuit 11. We hebben nog geen aankoop gedaan. Ik heb vandaag bij een babywinkel even gekeken maar die hadden alleen maxicosi als merk, dus viel weinig te vergelijken.
Wat balen dat de auto was gejat joh!
Ik kan me nooit zo goed voorstellen hoe comfortabel dat is met die beentjes. O trappelt nu altijd al tegen de achterkant van de stoel aan (wel met zo'n beschermhoes over de stoel heen). Vindt ie enig. Maar ik geloof dat we er wel over een zijn dat we hem zo lang het gaat achterwaarts willen vervoeren.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 06 Jun 2018 20:59

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

ja, breek me de bek niet open over die auto. Leasebak, dus viel onder onze inboedel verzekering (want inhoud auto werd niet gedekt door de verzekering via het bedrijf/lease maatschappij. Hadden 1500 euro aan schade, maar kregen 250 euro vergoed. Ik dacht dat ik gek werd...

Trappelen doet S ook (wel eens). Als ik rijd krijgt hij een reprimande want ik vind dat heel vervelend. Om die reden zit hij tegenwoordig bij mijn auto voorin :)
Overigens denk ik dat ik in zo'n stoel ook liever met mijn benen opgetrokken zou zitten, ipv continue te bungelen. Als ik nu op een te hoge stoel zit zonder voetensteun, knellen mijn bovenbenen op een gegeven moment hoor. Dus kan me zomaar voorstellen dat het bij die kleintjes ook zoiets is. dat trappelen stoppen ze op een gegeven moment wel mee want dan is de lol eraf.
22112014 / 10042019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Jun 2018 21:41

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

J zit achterwaarts ook veel relaxter van voorwaarts. Voorwaarts zit hij idd met zn benen tegen de voorstoel te schoppen en dan zet hij dus ook zn benen daartegen. En achterwaarts liggen ze in een soort van halve kleermakerszit. Hij zit ook altijd vrolijk naar iedereen te zwaaien die achter ons staat bij stoplichten. Voorlopig zit hij dus nog wel ff achterwaarts. Ik vind achterwaarts ook veel relaxter met in de auto zetten. Soms staat er iemand zo dicht op mij geparkeerd dat ik me echt afvraag hoe ik dat ooit voor elkaar had gekregen als j zn stoel voorwaarts had gestaan. Dan moet de deur toch snel een stuk verder open dan bij een achterwaartse stoel moet.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 21:43

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Haha de aso in mij denkt; Gewoon rammen. Als zij geen rekening houden met een ander, doe ik dat liever ook niet.

Maar das niet netjes he..
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 07 Jun 2018 06:09

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Wij hebben geen isofix in de auto dus ook geen vervolg stoel die achterwaarts kan. Die zijn namelijk allemaal met isofix.

Wij hebben de maxi cosi axiss wat fijn is dat deze gedraaid kan worden zo kunnen we hem makkelijk pakken.

Achterwaarts vervoeren is wel beter helaas kan dat niet bij ons. Onze zoon zit trouwens net als die van oreo met de benen gekruist in z'n stoeltje. Dus die zou er geen problemen mee hebben om z'n benen kwijt te kunnen dan.
En als ze vanaf het begin zo zitten weten ze ook niet beter.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Jun 2018 11:31

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Raven schreef:Wij hebben geen isofix in de auto dus ook geen vervolg stoel die achterwaarts kan. Die zijn namelijk allemaal met isofix.

Wij hebben de maxi cosi axiss wat fijn is dat deze gedraaid kan worden zo kunnen we hem makkelijk pakken.

Achterwaarts vervoeren is wel beter helaas kan dat niet bij ons. Onze zoon zit trouwens net als die van oreo met de benen gekruist in z'n stoeltje. Dus die zou er geen problemen mee hebben om z'n benen kwijt te kunnen dan.
En als ze vanaf het begin zo zitten weten ze ook niet beter.


Dat is niet waar, er zijn stoelen zonder isofix die wel achterwaarts zijn. In mijn aygo zat geen isofix maar had wel een achterwaartse stoel.
2015 💙
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 07 Jun 2018 13:32

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Minx schreef:
Raven schreef:Wij hebben geen isofix in de auto dus ook geen vervolg stoel die achterwaarts kan. Die zijn namelijk allemaal met isofix.

Wij hebben de maxi cosi axiss wat fijn is dat deze gedraaid kan worden zo kunnen we hem makkelijk pakken.

Achterwaarts vervoeren is wel beter helaas kan dat niet bij ons. Onze zoon zit trouwens net als die van oreo met de benen gekruist in z'n stoeltje. Dus die zou er geen problemen mee hebben om z'n benen kwijt te kunnen dan.
En als ze vanaf het begin zo zitten weten ze ook niet beter.


Dat is niet waar, er zijn stoelen zonder isofix die wel achterwaarts zijn. In mijn aygo zat geen isofix maar had wel een achterwaartse stoel.



Klopt wat minx zegt..
Wij hebben wel isofix in de auto maar zijn juist voor montage zonder isofix gegaan. We hebben nu de axkid minikid, hier mag hij tot 125 cm OF 25 kg achterwaarts in. Isofix kan maar bepaald aantal kg totaal houden en met een stoel zit je daar al snel(ler) aan. En aangezien wij achterwaarts zo lang mogelijk willen en beter vinden voor gordelmontage gekozen. Eerste keer even uitvogelen maar nu staat hij als een huis, vind hem steviger staan dan de isofix van kennissen van ons. De axkid minikid komt ook heel goed uit de zweedse plustest. S. vind autorijden ineens weer leuk, haha! Dus volgens mij vind hij hem zelf ook erg fijn zitten. :smile:
<<

Anoniem250

Bericht 07 Jun 2018 20:47

Re: Autostoel (groep 1 / i-size 60 en 105 cm)

Geel schreef:Welke stoel hebben jullie? De Maxicosi Tobi. We hebben geen Isofix, dus gewoon met gordels vast.
Voorwaarts of achterwaarts? Voorwaarts.
Heeft het stoeltje een gordel of een 'vangtafel'? Wat vinden jullie fijn? Een gordel.
Waarom hebben jullie voor deze stoel gekozen?We hadden een beperkt budget en zochten binnen dat budget de veiligste stoel. Dat was deze. Ik heb de site van de Consumentenbond afgespeurd en nog wat ervaringen gelezen en toen vond ik deze de beste. En m'n zusje heeft 'm ook en was erg tevreden, dus hup maar.


Ik ook met dezelfde reden. Ik moest er drie kopen. En mijn zusje heeft ze ook. Ik ben ook te tevreden. En mijn zusje ook. Net als Geel :smile:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers