Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeau's na zwemdiploma

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 11:29

Cadeau's na zwemdiploma

Als je kind zn zwemdiploma haalt, hoort daar een cadeau bij? wat vinden jullie?

Mijn oudste heeft 2 jaar geleden A&B gehaald, en volgens mij heeft hij toen van ons een kleinigheidje gehad, ik weet geen eens meer wat.. :palm: maar groot was het in ieder geval niet.

Nu zwemt zaterdag mijn middelste af voor haar A diploma en de oudste voor zijn C, de middelste heeft hier 10 maanden over gedaan en mijn oudste zomaar een paar lessen.
Ik heb voor zaterdag een klein taartje besteld en dacht er verder niets aan te doen...

Maar nu zwemmen hun vriendinnetjes ook af tegelijkertijd, en die krijgen dus veel cadeaus.. van ouders iets groots (rond de 20 euro) en van beide opa's en oma's een groot cadeau en dan nog van ooms en tantes...
ze weten ook al wat ze krijgen en dat zat het jongste meisje net allemaal te vertellen tegen mijn dochter...

Dus die heeft nu zo iets van: mama wat krijg ik van jullie en van die en die en die :eyes:
Heb gezegd dat haar diploma het cadeau is en we er wat lekkers op zullen eten, het is geen verjaardag...

Maar hoe doen jullie dit?
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 11:31

Re: Cadeau's na zwemdiploma

of ben ik nu zo'n krent? hahaha
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 30 Mei 2018 11:34

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Haha dat viel mij ook op bij stiefdochter dat ze allemaal grote cadeaus kregen. Wij hebben bij a wel wat gegeven (spelletje, gekocht bij kruidvat). En bij b niks meer volgens mij. Vind dat kids echt vaak veel krijgen bij zulke dingen. Wat is er mis met een snoepje of kleinigheidje.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2018 11:36

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik geloof niet dat mijn neefjes iets gekregen hebben naast het diploma. Het is ook maar net wat voor waarde je Ermelo aan wilt geven denk ik dan.

Ik kan mij trouwens ook niet herinneren dat ik iets extra’s kreeg na het behalen van mijn zwemdiploma, maar mijn ouders vond het diploma al een ‘cadeau’. Deze hebben ze mooi laten inlijsten en op mijn kamer opgehangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 11:38

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Het is hier nog niet aan de orde, maar Tobias zal wel iets van ons krijgen, ja. Ik wil echter niet dat hij cadeaus gaat verwachten (van ons of anderen). Mocht dat wel gebeuren, dan zullen we m uitleggen dat ie mazzel heeft als t wel gebeurt, maar het niet de bedoeling is en wij wel iets geven, omdat we trots zijn en het knap is. That's all.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 11:42

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik vind het dan vooral ook zo lastig dan de beste vriendinnetjes zoveel krijgen en ik (en ook de familie) het niet doe(n)
Want ik ben ook gewoon super trots op ze.. en ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is dat jij niets krijgt en je vriendinnetje zoveel voor het zelfde wat je behaalt hebt...
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 11:43

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Nu kwam mn man met t idee om Efteling kaartjes te geven, aangezien we toch al t idee hadden om binnenkort eens te gaan.

Ga t niet doen ook, blijven denk ik maar gewoon bij ons standpunt..
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 12:02

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik zou dat zelf niet doen, als je er niet echt achterstaat. Leg het dan gewoon uit 'Een diploma halen kost pappa en mamma al veel geld en we zijn heel trots dat je het hebt gehaald, dus jij mag kiezen wat we gaan eten vanavond!' en maak daar dan een feestje van. Als je nu 'toegeeft' hang je voor elke soortgelijke situatie en ga je steeds verder dan je eigenlijk wil.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2018 12:07

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Mijn neefjes (ik ben dus hun tante) hebben beide €10 euro gekregen en als m'n andere neefje slaagt heb ik hem iets van Bruder beloofd wat hij zelf mag uitzoeken. Hij is bang voor water dus dat wordt een hele toer om dat diploma te halen.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2018 12:08

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik kreeg zelf gaatjes in m'n oren toen ik m'n zwemdiploma had gehaald.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 12:08

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Bazinga schreef:Ik zou dat zelf niet doen, als je er niet echt achterstaat. Leg het dan gewoon uit 'Een diploma halen kost pappa en mamma al veel geld en we zijn heel trots dat je het hebt gehaald, dus jij mag kiezen wat we gaan eten vanavond!' en maak daar dan een feestje van. Als je nu 'toegeeft' hang je voor elke soortgelijke situatie en ga je steeds verder dan je eigenlijk wil.

Ja precies, je hebt helemaal gelijk..

Eigenlijk gaat dat heel vaak al zo he.. neem vandaag, ze hebben een juffenfeest, ik moest voor 5 juffen iets bedenken..
Maar er komen ouders aan met bloemen, dozen bonbons, cadeaubonnen, het word echt elk jaar gekker..
Wij hebben een mooie knutsel gemaakt en ik heb het hierbij gelaten...

Aan de einde van het schooljaar ben ik wel van plan om twee juffen een doosje chocolade te geven omdat ze gewoon veel voor mijn kinderen hebben gedaan afgelopen schooljaar.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 30 Mei 2018 12:09

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Cotton schreef:Ik kreeg zelf gaatjes in m'n oren toen ik m'n zwemdiploma had gehaald.


Ja ook leuk, maar die heeft mijn dochter al, en mijn zoon wilt ze niet. :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 12:11

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Haha oh die juffendag, ik heb echt met opgetrokken wenkbrauw gekeken naar de reacties ván juffen op dit forum 'Oh jippie ik heb weer een beker gekregen! Oh nog meer chocolade!' En ik snap 't, ze bedoelen 't hier niet ondankbaar, maar inderdaad; 30 leerlingen en allemaal, heel origineel, een theemok (want ja, juffen hè) en chocolade voor 't leven.

Origami dan zelf een bloem, ik geloof echt niet dat een leerkracht uit is op cadeaubonnen of extra veel chocolade.

Je moet doen wat goed voelt, als je maar duidelijk blijft naar je kind, denk ik. De waarde achter de norm uitleggen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Mei 2018 12:12

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik kreeg wel een cadeau na het behalen van mijn zwemdiploma. Maar ik denk dat mijn ouders vooral heel erg blij waren dat ik het eindelijk gehaald had :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2018 12:13

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Als de nichtjes een diploma hebben gehaald, gaan we pannenkoeken eten met de hele familie. Ik geloof wel dat ze van ouders en grootouders een cadeautje krijgen.

Ik heb nog geen idee wat wij gaan doen en ook niet meer hoe 't vroeger bij ons ging.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 12:14

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Maar een aardigheidje moet toch ook kunnen? Ik ben al in geen tijden bij de Intertoys geweest, hebben ze nog steeds van die rekken met artikelen tot 5 euro?
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2018 12:14

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Bazinga schreef:Maar een aardigheidje moet toch ook kunnen? Ik ben al in geen tijden bij de Intertoys geweest, hebben ze nog steeds van die rekken met artikelen tot 5 euro?

Ja!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Mei 2018 12:16

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Mijn kinderen krijgen wel een cadeau. Zoon krijgt als hij z'n C haalt zelfs een cadeau van 250 euro.
Maar als jij niks wil geven doe je dat toch niet. Zo krijgen mijn kinderen niet altijd wat met hun rapport terwijl andere kinderen een groot cadeau krijgen. Ik zou gewoon uitleggen dat iedereen dat soort dingen nou eenmaal anders doet.
2010 2012
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 12:17

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Nou dan is dat toch enig? :smile: Zoek maar iets uit, uit dit vak en klaar :nerd:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 30 Mei 2018 12:19

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik kreeg volgens mij na mijn B diploma oorbellen.

Ik vind gezellig een taartje eten ook leuk. En anders koop je een spel waar ze alle drie mee kunnen spelen. Of je gaat een keer met ze naar het zwembad, want nu hebben ze allemaal hun diploma.

Ik vind grote kados ook overdreven na het halen van een zwemdiploma
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mei 2018 12:21

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ooh nee hoor, niet toe gaan geven om aan anderen te kunnen tippen. Net zoals met sinterklaas, kinderen van vrienden kregen een hondje!! Andere een PlayStation of iets.

Als mijn zoon zijn a haalt gaan we uiteten en hij mag kiezen waar. Misschien dat hij van oma nog een kleinigheidje voor in de spaarpot krijgt maar dat weet ik niet en hoeft ook zeker niet.

Zwemlessen zijn al zo duur en je kan aan de gang blijven met kado s. Rapport, overgaan, diploma s, kampioenschappen
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Mei 2018 12:23

Re: Cadeau's na zwemdiploma

We hebben bij mijn stiefdochter er een dag van gemaakt dat het om haar draaide. Zij mocht besluiten wat we gingen eten iedere keer (uiteindelijk niks anders dan normaal), ze mocht kiezen of ze naar de McDonalds wilde of naar iets anders en dat allemaal samen vonden wij wel voldoende.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 30 Mei 2018 12:25

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Helemaal eens met de rest. Een kleinigheidje is prima, maar cadeaus vind ik nergens voor nodig. Zwemmen is een vaardigheid die ze moeten leren net als fietsen, geen knappe prestatie.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem231

Bericht 30 Mei 2018 12:30

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ik zou dat niet doen. Er is dan toch die verwachting de volgende keer. Daarbij is het ook een mooi leermoment (en na 2 dagen zijn ze alweer vergeten dat ze geen cadeau kregen).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mei 2018 12:46

Re: Cadeau's na zwemdiploma

Ja, ze hebben cadeau's gehad hier. Voor A weet ik ff niet meer (slecht zeg) voor B van mijn ouders een cadeaubon van de speelgoedwinkel en van ons een zwemmende my little pony. Bij A hadden ze van mijn ouders een voorlees boek, 1 die moesten ze samen delen. Bij A kwam mijn zus ook en daar kregen ze ook cadeaubon van. Van ons voor A weet ik dus niet meer.
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers